Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 pc's op 1 ADSL Go abb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 pc's op 1 ADSL Go abb

    Situatie : 2 pc's draadloos op Phillips router, ADSL Go abbonement.

    Vraag : het is blijkbaar niet mogelijk de 25 pc' s gelijktijdig on line te zetten, eentje geeft dan altijd bij verbinding de melding "lijn bezet" ?

    Iemand raad ?

    Bedankt !

  • #2
    Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    Situatie : 2 pc's draadloos op Phillips router, ADSL Go abbonement.

    Vraag : het is blijkbaar niet mogelijk de 25 pc' s gelijktijdig on line te zetten, eentje geeft dan altijd bij verbinding de melding "lijn bezet" ?

    Iemand raad ?

    Bedankt !
    Dat is een teken dat er geen router tussen staat (of dat die niet aan nat doet en je met een beperking zit) (of dat het een door belgacom geconfigureerde is, dat maar een max aantal connecties toelaat). Met een router heb je maar 1 verbinding naar buiten (als je aan nat doet), en of je daar 1 pc achter zet of 2000 nobody cares

    Kun je die router configureren zelf of niet ?
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

      Ik denk dat je router of geen router is maar een bridge of dat het toch een router is maar als bridge geconfigureerd/gelimiteerd...

      De router speelt dan eigelnlijk gewoon doorgeefluik ipv opsplitser.

      De eerste pc die dan een connectie vraagt heeft ze, maar idd maar één te gelijk.

      Wie heeft de router geleverd/geinstalleerd/geconfigureerd?

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Dat is een teken dat er geen router tussen staat (of dat die niet aan nat doet en je met een beperking zit) (of dat het een door belgacom geconfigureerde is, dat maar een max aantal connecties toelaat). Met een router heb je maar 1 verbinding naar buiten (als je aan nat doet), en of je daar 1 pc achter zet of 2000 nobody cares

        Kun je die router configureren zelf of niet ?
        Ik vermoed idd dat de router niet goed geconfigureerd is... ik wou maar met zekerheid weten of er vanuit Belgacom geen beperking is ?

        Het is een Phillips router die bij Belgacom TV geleverd wordt. Hij deed zijn werk uitstekend, alleen die tweede pc wil niet...
        Hij is niet beveiligd, daar kan het dus niet aan liggen. Ik zal eerst de documentatie ervan eens doornemen. Alvast bedankt !

        Comment


        • #5
          Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

          zelfde abonnement hier en met 3 laptops en drie pc's tegelijkertijd online is geen probleem.
          Hoe het technisch in elkaar steekt, kan ik je jammer genoeg niet uitleggen.
          Soort van netwerk en alles vertrekt van 1 pc (die moet ook aanliggen om op internet te kunnen met de andere pc's).
          Maar het is dus niet belgacom die je een beperking oplegt.
          Heeft te maken met de router en usb aansluiting en een en ander (mijn zoon probeerde het uit te leggen, maar k snap het niet)

          mvg
          Caroline
          www.myspace.com/photocaroline

          Comment


          • #6
            Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

            zet de pppoe instellingen (je gegevens van skynet) in je modem/router.
            hierna zet je dhcp aan op de router en deze zal ip-adresjes uitdelen.
            afhankelijk van hoeveel de range is zal je ip-adressen krijgen.
            als je range bvb loopt van 192.X.X.1 tot 192.X.X.10 zal je 10 adresssen kunnen krijgen.

            zeker geen pppoe connectie maken via je pc...
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

            Comment


            • #7
              Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

              Ik heb de Philips Modem/Router van BGC (die je bij BGC TV krijgt/koopt/huurt). Die gelimiteerd tot 4 devices (daarboven begin je meestal DNS errors te krijgen).

              Als die 25Pc's allemaal peer-to-peer gaan draaien vrees ik wel dat de router gaat ontploffen of de internet-experience vergelijkbaar gaat zijn met die uit het stenen tijdperk (33K-Modems)

              Wat je altijd kan doen is een Router achter de Router zetten, maar ik heb het niet gezegd he
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

              Comment


              • #8
                Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

                Heb je wel de optie om met de meerdere pc's te mogen surfen?

                Comment


                • #9
                  Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

                  Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                  Heb je wel de optie om met de meerdere pc's te mogen surfen?
                  dat was ook een beetje mijn vraag..... naar ik hoor van wel... maar moet het nog even uitzoeken.

                  thx

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                    dat was ook een beetje mijn vraag..... naar ik hoor van wel... maar moet het nog even uitzoeken.

                    thx
                    Als daar een router met nat geconfigureerd, surf je eigenlijk maar met 1 pc, ongeacht hoeveel pc's er nog achter die router hangen
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

                      Belgacom levert Philips "routers" die ingesteld staan door hun eigen firmware, om tot 2 pc's tegelijkertijd op het net te kunnen, het is dus een soort gelimiteerde router/accespoint.

                      Je hebt dus normaal maar het recht om met 2pc's tegelijkertijd op het net te gaan met een standaard GO abo. Er zijn echter optie's:

                      1) herflash de firmware(belgacom fabrikaat) van die philips router door de originele van philips... ppoe instellen op de router zelf en vertrokken ben je...
                      2) koop een alternatieve router/modem combinatie (belkin, dlink) en je zorgen zijn zo voorbij

                      Desalniettemin, staat er wel duidelijk in hun voorwaarden dat je maar het recht hebt om met 2pc's tegelijkertijd op het net te mogen...
                      *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                      visit : http://www.emmab.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

                        Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht
                        Belgacom levert Philips "routers" die ingesteld staan door hun eigen firmware, om tot 2 pc's tegelijkertijd op het net te kunnen, het is dus een soort gelimiteerde router/accespoint.

                        Je hebt dus normaal maar het recht om met 2pc's tegelijkertijd op het net te gaan met een standaard GO abo. Er zijn echter optie's:

                        1) herflash de firmware(belgacom fabrikaat) van die philips router door de originele van philips... ppoe instellen op de router zelf en vertrokken ben je...
                        2) koop een alternatieve router/modem combinatie (belkin, dlink) en je zorgen zijn zo voorbij

                        Desalniettemin, staat er wel duidelijk in hun voorwaarden dat je maar het recht hebt om met 2pc's tegelijkertijd op het net te mogen...
                        Het zijn ook maar 2 pc's hé, dus daar gaat het dan niet fout.

                        Bedankt

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

                          Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht
                          Belgacom levert Philips "routers" die ingesteld staan door hun eigen firmware, om tot 2 pc's tegelijkertijd op het net te kunnen, het is dus een soort gelimiteerde router/accespoint.

                          Je hebt dus normaal maar het recht om met 2pc's tegelijkertijd op het net te gaan met een standaard GO abo. Er zijn echter optie's:

                          1) herflash de firmware(belgacom fabrikaat) van die philips router door de originele van philips... ppoe instellen op de router zelf en vertrokken ben je...
                          2) koop een alternatieve router/modem combinatie (belkin, dlink) en je zorgen zijn zo voorbij

                          Desalniettemin, staat er wel duidelijk in hun voorwaarden dat je maar het recht hebt om met 2pc's tegelijkertijd op het net te mogen...
                          Ik heb de "multi" optie en mag er dus 4 PC's aanhangen. Echter een PDA, Netwerk-Camera etc tellen voor hun ook als pc's, terwijl m.i. de functionaliteit toch beperkter is. Desaltniettemin beperkt de router tot 4 PC's. Als je ook Belgacom TV hebt is de configuratie wat complexer, en zal je ook een complexer model modem/router nodig hebben (ondersteuning voor ADSL2+, VLANs). Ik heb dit opgelost door een router achter de router te hangen.
                          ---
                          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 pc's op 1 ADSL Go abb

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                            Ik heb de "multi" optie en mag er dus 4 PC's aanhangen. Echter een PDA, Netwerk-Camera etc tellen voor hun ook als pc's, terwijl m.i. de functionaliteit toch beperkter is. Desaltniettemin beperkt de router tot 4 PC's. Als je ook Belgacom TV hebt is de configuratie wat complexer, en zal je ook een complexer model modem/router nodig hebben (ondersteuning voor ADSL2+, VLANs). Ik heb dit opgelost door een router achter de router te hangen.
                            Elk toestel dat een IP adres vraagt aan de router, wordt aanshouwd als een "pc", wat ook vrij logisch is, voor de router maakt het niet uit waar hij een ip adres aan uitdeelt, dat ziet hij namelijk niet...

                            En idd, in combinatie met tv/telefonie, wordt de setup een stuk complexer!

                            Router achter router is hier idd een oplossing, doch vereist dit enige kennis van instellingen ivm ip-range's... en is voor een "leek" niet evident
                            *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                            visit : http://www.emmab.be/

                            Comment

                            Working...
                            X