Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

    Ik vraag me af wat de garantie is op de onderdelen als je de PC zelf ineen steekt.
    Kunnen ze het dan niet afwimpelen met "niet juist aangesloten" of zoal BB hierboven zegt "te weinig ventilatie" of "slecht contact" of........
    Omdat RF het zelf doortrekt naar een auto... als je een volledig auto in mekaar zou steken en er is iets fout, dan denk ik niet dat men zomaar een defect onderdeel gaat vervangen.
    Nu, ik hoop voor RF dat het nog onder garantie aanvaard wordt.

    Comment


    • #17
      Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
      Ik vraag me af wat de garantie is op de onderdelen als je de PC zelf ineen steekt.
      Kunnen ze het dan niet afwimpelen met "niet juist aangesloten" of zoal BB hierboven zegt "te weinig ventilatie" of "slecht contact" of........
      Garantie is 2 jaar zoals altijd. Maar ja, de kans dat ze er proberen van onder te komen is natuurlijk groot.

      Comment


      • #18
        Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
        Ik vraag me af wat de garantie is op de onderdelen als je de PC zelf ineen steekt.
        Kunnen ze het dan niet afwimpelen met "niet juist aangesloten" of zoal BB hierboven zegt "te weinig ventilatie" of "slecht contact" of........
        Omdat RF het zelf doortrekt naar een auto... als je een volledig auto in mekaar zou steken en er is iets fout, dan denk ik niet dat men zomaar een defect onderdeel gaat vervangen.
        Nu, ik hoop voor RF dat het nog onder garantie aanvaard wordt.
        Trek het dan ook eens door naar een woning … iedereen koopt verlichting, huishoudtoestellen, multimedia, domotica, … de meeste mensen installeren dat zelf.
        Hebben die dan geen garantie? [emoji849]
        Uiteraard kan een verkoper altijd vervelend doen (en zo zijn er wel meerdere), maar hij zal met de actuele wetgeving in principe moeten bewijzen dat de oorzaak elders ligt dan aan het onderdeel dat defect is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Trek het dan ook eens door naar een woning … iedereen koopt verlichting, huishoudtoestellen, multimedia, domotica, … de meeste mensen installeren dat zelf.
          Hebben die dan geen garantie? [emoji849]
          Uiteraard kan een verkoper altijd vervelend doen (en zo zijn er wel meerdere), maar hij zal met de actuele wetgeving in principe moeten bewijzen dat de oorzaak elders ligt dan aan het onderdeel dat defect is.
          Je maakt een rare vergelijking. Je kan het eenvoudigweg niet doortrekken naar een woning. De zaken die je opnoemt zijn allemaal zaken die op zichzelf werken. Met zaken waarmee een PC of een auto samengesteld worden kan je op zich niks doen, je moet ze assembleren.

          En dat de meeste domotica zelf installeren... het zal dan wel een mini-domotica zijn . Het huis van een zoon van ons is domotica van fundering tot nok. Dat komt omdat zijn schoonvader in de branche zit, en als ik zie wat er daar allemaal kan, dan zie ik dat niet door de meeste mensen zelf uitvoeren (zij zijn er maanden mee bezig geweest... tijdens de weekends en tijdens verlofperiodes wel te verstaan) .

          Bovendien is "garantie" toch een ietsje meer ingewikkeld dan gewoon twee jaar.

          Maar voor mij speelt het absoluut geen enkel rol, hopelijk wordt TS zijn defect mobo gratis vervangen, dat is het voornaamste.
          Dit is meteen mijn laatste post in dit topic.
          Last edited by Guest43; 30 juni 2022, 21:13.

          Comment


          • #20
            Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Grafische kaarten gaan dikwijls stuk door te hoge temperaturen, maar dat is dan meestal omdat er zoveel stof in zit dat de warmte er niet meer uit kan.
            Maar na 18 maanden zit er meestal nog niet zoveel stof in, dus zal er hier wel een andere oorzaak zijn.
            Slecht thermisch contact tussen de processors en het koelblok bijvoorbeeld, dat is dan een fabricagefout, of condensators die het vroegtijdig opgeven omdat ze er de goedkoopste hebben ingestoken.
            Het is ook mogelijk dat er in de pc-kast te weinig luchtdoorstroming is waardoor de temperatuur te hoog oploopt.
            In sommige omgevingen is het wel mogelijk dat er veel stof in de computer komt op een korte tijd, maar in de meeste woonkamers zal dat niet meteen een groot probleem zijn.
            Ik blaas de pc wel 1 keer per jaar uit met perslucht, en de PS4 van mijn zoon heeft dat ook geregeld nodig omdat anders de fanmotor continu op de maximale snelheid blijft draaien (die Playstation staat wel veel meer uren aan dan mijn pc).
            Ter info: 10 fans om enkel de kast koel te houden. 2 fans om de CPU koel te houden, 2 fans om de grafische kaart koel te houden en dan uiteindelijk nog een Fan om mijn voeding koelte houden en die voeding zit opzij van de kast net als mijn 2 SSD en 2 HDD. Op het mobo zit nog een M2 SSD van 1TB op. De lucht die uit de kast komt is eigenlijk een beetje te laag.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Garantie is 2 jaar zoals altijd. Maar ja, de kans dat ze er proberen van onder te komen is natuurlijk groot.
            In princiepe is het twee jaar in werkelijkheid doet de distributeur in België waar hij zin in heeft.
            Met een Asus mobo dikke **** gehad vanaf dat ik de pc opstarte, niks ging.
            Wer binnen gedregen geen nieuw gehad dan twee jaar na over en weer te schrijven en de ombudsman in te roepen opeens een nieuw bord gekregen.

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Je maakt een rare vergelijking. Je kan het eenvoudigweg niet doortrekken naar een woning. De zaken die je opnoemt zijn allemaal zaken die op zichzelf werken. Met zaken waarmee een PC of een auto samengesteld worden kan je op zich niks doen, je moet ze assembleren.

            En dat de meeste domotica zelf installeren... het zal dan wel een mini-domotica zijn . Het huis van een zoon van ons is domotica van fundering tot nok. Dat komt omdat zijn schoonvader in de branche zit, en als ik zie wat er daar allemaal kan, dan zie ik dat niet door de meeste mensen zelf uitvoeren (zij zijn er maanden mee bezig geweest... tijdens de weekends en tijdens verlofperiodes wel te verstaan) .

            Bovendien is "garantie" toch een ietsje meer ingewikkeld dan gewoon twee jaar.

            Maar voor mij speelt het absoluut geen enkel rol, hopelijk wordt TS zijn defect mobo gratis vervangen, dat is het voornaamste.
            Dit is meteen mijn laatste post in dit topic.
            Ze gaan dat rekken en blijven rekken en ik zal weer vanalles en nog wat moeten aanspreken om dat bord nieuw te krijgen, als ik ooit een nieuw krijg.
            Het zit mij niet goed dat ik niet in de BIOS geraak want ik kan nu niks bewijzen eigenlijk, mijn BIIOS stond goed en alles liep als een sneltrein en opeens patat over en uit.
            Je koopt dan het beste van het beste, allee dacht ik dus toch.
            Ik heb al een ander gekocht want anders zit ik maanden vast aan een oud kraam van een Pc.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
              Je maakt een rare vergelijking. Je kan het eenvoudigweg niet doortrekken naar een woning. De zaken die je opnoemt zijn allemaal zaken die op zichzelf werken. Met zaken waarmee een PC of een auto samengesteld worden kan je op zich niks doen, je moet ze assembleren.
              Klopt dat je moet assembleren, maar een simpele schakelaar, dimmer of sensor moet je ook integreren in uw woning en elektrische installatie en zoiets kan men ook verkeerd aansluiten en dus stuk maken … toch heeft men bij aankoop ervan standaard een fabrieksgarantie en een wettelijke garantie.
              Zo ook op onderdelen die men koopt om een pc te assembleren.
              Dat er ook verkopers zijn die de mensen wandelen sturen is zeker een feit … men moet zich vooral niet laten doen.

              En dat de meeste domotica zelf installeren... het zal dan wel een mini-domotica zijn .
              Heeft de omvang iets te maken met de garantie dat men er op krijgt? [emoji849]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                In princiepe is het twee jaar in werkelijkheid doet de distributeur in België waar hij zin in heeft.
                Met een Asus mobo dikke **** gehad vanaf dat ik de pc opstarte, niks ging.
                Een fabrikant mag kiezen wat hij geeft van fabrieksgarantie, dat klopt.
                Echter moet een professionele verkoper (binnen Europa) ook de wettelijke garantie geven en die moet niet van de fabrikant komen maar van de verkoper.
                Uiteraard zijn verkopers niet zo happy als de fabrikant een kortere fabrieksgarantie geeft dan de wettelijke want dan moet de verkoper de kosten op zich nemen.
                Als een verkoper u niet wil helpen, dan is hij het niet waard er nog opnieuw te kopen. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ter info: 10 fans om enkel de kast koel te houden. 2 fans om de CPU koel te houden, 2 fans om de grafische kaart koel te houden en dan uiteindelijk nog een Fan om mijn voeding koelte houden en die voeding zit opzij van de kast net als mijn 2 SSD en 2 HDD. Op het mobo zit nog een M2 SSD van 1TB op. De lucht die uit de kast komt is eigenlijk een beetje te laag.
                  Het was misschien te koud in de kast en de elektronen zijn bevrozen?

                  Alle gekheid op een stokje... zijn zoveel ventilatoren echt nodig? In mijn kast zit een voeding met gewoon zijn eigen ventilator, een ventilator op de cpu en vooraan 2 ventilatoren die elk voor een set HD's zitten. (van die 2 vooraan is er 1 al enkele maanden stuk) En er zitten 5 HD's in, 4 SSD's en een M.2, een passief gekoelde video, een pci-e naar pci kaart en een pci audio kaart. Oh ja, een raid controller met zijn eigen ventilatortje. Die blijven allemaal mooi beneden de 40 °C. Normaal zit er nog een frame in met 4 HD's en zijn ventilator maar die raid array heb ik er uit gehaald want er is 1 disk met problemen. En zelfs met dat erbij blijft dat allemaal mooi onder controle.

                  Maar 10 ventilatoren enkel voor de kast?

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Een fabrikant mag kiezen wat hij geeft van fabrieksgarantie, dat klopt.
                    Echter moet een professionele verkoper (binnen Europa) ook de wettelijke garantie geven en die moet niet van de fabrikant komen maar van de verkoper.
                    Uiteraard zijn verkopers niet zo happy als de fabrikant een kortere fabrieksgarantie geeft dan de wettelijke want dan moet de verkoper de kosten op zich nemen.
                    Als een verkoper u niet wil helpen, dan is hij het niet waard er nog opnieuw te kopen. [emoji6]
                    Voilà, dit is de enige waarheid en aan de wet hebben ze lak.
                    Weet je nog welke miserie die ik heb gehad met een Asus moederbord die ik bij X in H o p Den Berg had gekocht.
                    Alles wat je koop is verzegeld ja?
                    Moet je er eens op letten, het moederbord is omzeggens NOOIT verzegeld.
                    Als er iets scheelt met je hardware dan steken ze dat door naar de distributeur, voor Asus zijn er twee in België en nu wisten ze toch wel zeker niet meer bij dewelke ze dat moederbord gekocht hadden.
                    Eén van hun Evangelisten had mij uitleg gegeven en stapte het af en daar stond ik dan als een bezeikte koe. Dat hadden ze nooit mogen doen.
                    Met al de chinezen maar niet met den deze dus en ik schoot in actie.
                    Ombudsdienst ingeschakeld en dreigen met een gerechtszaak en na bijna twee jaar na datum belt de postbode aan met een pakje zonder dat ik iets vernomen had leverden ze dan toch eindelijk toch een nieuw mobo.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Weet je nog welke miserie die ik heb gehad met een Asus moederbord die ik bij X in H o p Den Berg had gekocht.
                      Weet ik nog en met dezelfde winkel hebben er indertijd wel meer problemen gehad.
                      Dat is gewoon slechte wil en ze staan er niet bij stil dat ze zo klanten verliezen, maar als klant sta je daar dan wel … ook al heb je gelijk.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Een fabrikant mag kiezen wat hij geeft van fabrieksgarantie, dat klopt.
                        ....
                        Als een verkoper u niet wil helpen, dan is hij het niet waard er nog opnieuw te kopen. [emoji6]
                        Exact dit!
                        Ik laat mij ook geen twee keer beduvelen.
                        Een keer lukt ze soms wel.
                        Een bevriend zakenman zei me ooit eens... "Tegen dat ik heel de wereld bedrogen heb ben ik al lang rijk".
                        Er zit daar veel waarheid in.

                        Dat is ook de reden waarom ik geen Sigma meer koop. Ze hebben me 1 keer serieus liggen gehad en dat zal geen tweede keer gebeuren. Het merk komt hier niet meer in huis.
                        Idem voor nog heel wat merken waar ik het vertrouwen in heb verloren.

                        Als consument sta je erg zwak.
                        Je wil iets nieuw kopen en gaat op zoek naar aanbevelingen. Maar de markt zit zo vol met valse ruis dat je het kaf niet van het koren kan scheiden.
                        Verkopers doen er alles aan om negatieve comments offline te krijgen. Zelfs Google is niet neutraal.
                        En zo blijven ze er in slagen om hun brol te slijten.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                          Mijn kapot MSI moederbord is ondertussen in garantie aangenomen en ik stuur het morgen, maandag, gratis op naar Alternate.be
                          Daar zal het uitgetest worden, hersteld worden, of vervangen door een nieuw, of kan ik mijn geld terug vragen.
                          Kunnen ze bewijzen dat het door mij kapot is gegaan kan ik tot € 129,00 betalen, tenminste als ik het al terug wil hebben.
                          Maar ik moet het niet terug, in tegendeel, na Asus heeft MSI nu ook weeral (2de keer al) afgedaan.
                          Ik heb een, lach niet hé, een Asrock Z590 Taichi gekocht en wat een bord zeg.
                          In de Pc van mijn echtgenote zit ook een Asrock, een B365M Pro, niet veel soeps hoor ik al zeggen maar voor mijn echtgenote heeft ze daaraan ruim voldoende.
                          Ook haar case zit vol met "cable modding" en RGB verlichting. En dat bordje draait gelijk een Zwitsers horloge.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Mijn kapot MSI moederbord is ondertussen in garantie aangenomen en ik stuur het morgen, maandag, gratis op naar Alternate.be
                            Daar zal het uitgetest worden, hersteld worden, of vervangen door een nieuw, of kan ik mijn geld terug vragen.
                            Geld terug krijgen zou een gunst van de winkel zijn, daar zijn ze niet toe verplicht na 1,5 jaar.
                            Maar hopelijk komt er een positieve oplossing voor u.

                            Kunnen ze bewijzen dat het door mij kapot is gegaan kan ik tot € 129,00 betalen, tenminste als ik het al terug wil hebben.
                            Waar komen die kosten mee overeen?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                              Dat staat allemaal uitgelegd op hun site, als het mijn schuld is dat er iets stuk aan is zal ik het hoogste bedrag moeten neertellen.
                              Natuurlijk ga ik dat niet doen want nu moet ik definitief MSI niet meer.
                              Zoveel merken schieten er niet veel meer over, dus koos ok eens voor Asrock omdat ik veel lovende reviews had gelezen.
                              Dan dit merk maar eens nader bekeken, het is zeker niet meer zoals vroeger hoor.
                              Super afwerking en (ik hou hout vast) zeer soliede.
                              En Gigabyte is ook zeker goed maar minder fraai afgewerkt.
                              Je moet weten dat mijn kast aan de voorkant en de zijkant waar het mobo enz. zit, uit gehard glas is. Een Lian Li big tower.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Natuurlijk ga ik dat niet doen want nu moet ik definitief MSI niet meer.
                                Zoveel merken schieten er niet veel meer over, ...
                                Als je telkens als een toestel problemen heeft je dat merk niet meer wil, dan heb je inderdaad na een tijd nog weinig keuze over.

                                Tot nu toe Tyan, Asus, MSI en Supermicro gebruikt en eigenlijk nooit echte problemen gehad. De Tyan die heeft na 12 jaar problemen gekregen met de condensators. Maar eerlijk gezegd, na 12 jaar was het ook tijd voor een upgrade. Staat hier een stokoude VIA en zelfs die start nog op.

                                Comment

                                Working...
                                X