Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zweden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zweden

    Hey,

    We zouden graag deze zomer met de auto naar Zweden gaan. Bedoeling is om klein beetje cultuur te bezoeken maar het is ons vooral om de natuur te doen.
    Er gaan drie kinderen mee dus het moet wel kindvriendelijk blijven 😉. Klein beetje rondtrekken mag maar liefst niet te veel.
    Uiteraard gaat het fototoestel mee! 😁
    Iemand tips?

    Alvast bedankt

    Kurt

  • #2
    Re: Zweden

    Zweden is groot.... dus welk deel van Zweden heb je in gedachte?

    En dan neem je je sleurhut/tent mee of poog je een stuga te pakken.

    Kindvriendelijk in welke zin?

    Comment


    • #3
      Re: Zweden

      Had zelf het zuiden/ midden van Zweden in gedachte. Of eventueel In combinatie met zuid Noorwegen . En dit omdat onze tijd te beperkt is om door te reizen naar het noorden(10tal dagen). We nemen geen sleurhut oid mee dus overnachten in een stuga heeft onze voorkeur.
      Met kindvriendelijk bedoel ik dat er al eens kan gezwommen worden in een meer, bootje varen, ….
      Maar uiteraard primeert de (fotogenieke) natuur! Voor mij althans 😁

      Mvg,

      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Zweden

        Arvika (cano paradijs)
        Omgeving Bengstfors, Torsby, Trollhätten', Jönkoping, Växjö, Leksand, Idre

        10 tal dagen is te kort om Noorwegen mee te nemen.

        Niet aan te raden de westkust aan zee.(Malmo - Strömstad)

        Comment


        • #5
          Re: Zweden

          Merci! Hier kan ik wel wat mee 👍

          Comment


          • #6
            Re: Zweden

            Kiezen voor Värmland event. Dalarna. Glaskogen (Värmland, tussen Årjäng en Arvika) is een natuurgebied van 50 000 ha waar je met kano en fietsen, vissen en kamperen zeker aan je trekken zal komen. Er zijn erg veel plaatsen waar je vuurtje kan stoken (als de brandvlag niet uit hangt), er zijn ook een heleboel stuga's die vrij toegankelijk zijn (sommigen hebben zelfs electriciteit (Dammarna, Lillebo)). Wat ze vragen is om een Glaskogskort te kopen om de faciliteiten (stuga's, brandhout...) te mogen gebruiken (kost echt twee keer niks).
            Mijn zoon is pas terug met de kindjes (putje winter), ze werden bijna wild.
            Als je kinderen bij hebt : overweeg zeker een afsteker naar Lesjöfors, vlakbij het museum ga je op de parking een bord zien met "Trollstigen". Een wandeling van een uur of twee waar een plaatselijke kunstenaar met niet veel meer dan een hamer en een kettingzaag overal trollen heeft aangebracht (ik schat : tegen de 200). Het autokerkhof van Båstnäs zou ik ook niet laten liggen.
            Nog een hele leuke is Nimis, het crazy kunstwerk van Lars Vilks op de Kullaberg bij Arild (dat is meer zuid).
            Voor de rest eens met in2lapland : 10 dagen is te kort voor Noorwegen erbij.

            Comment

            Working...
            X