Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuid Afrika

    Hoi,

    Ik vertrek nu voor de 3de keer naar Zuid Afrika, vorige jaren heb ik altijd een ixus gehad, maar deze keer had ik dan toch is besloten om deftig materiaal aan te schaffen voor mooie dieren en natuur fotos te maken tijdens de safari. ook omdat soms de dieren iets te ver waren en ik met de ixus niet erg veel kon zoomen heb ik volgend materiaal gekocht:
    Canon EOS 400D
    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
    EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Speedlite 430ex

    Momenteel heeft de verkoper hem beetje ingesteld op automatisch trekken.
    Maar ik weet dat er meer komt kijken voor mooie fotos. en ben ook redelijk nieuw in de fotowereld.
    Kan iemand mij wat tips geven voor mooie fotos te maken daar?
    Op safari kan ik zowel trekken als dieren kortbij zitten met de 18-55lens
    als ze dan is wat verder zitten en we kunnen niet dichterbij rijden, gebruik ik de 70-300 lens.

    Alvast bedankt!
    En het resultaat laat ik ook hier zien erna
    Canon EOS 400D
    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Speedlite 430ex

  • #2
    Re: Zuid Afrika

    Mijn beste tip:
    Goede foto's maken gaat niet vanzelf. Dus tip: oefen veel vooraf! Zoveel mogelijk.
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #3
      Re: Zuid Afrika

      Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
      Mijn beste tip:
      Goede foto's maken gaat niet vanzelf. Dus tip: oefen veel vooraf! Zoveel mogelijk.
      Ik weet het, foto's maken is idd een kunst maarja ik vertrek morgen, en heb mijn eos pas van gisteren
      Canon EOS 400D
      EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
      Speedlite 430ex

      Comment


      • #4
        Re: Zuid Afrika

        Oorspronkelijk geplaatst door thunder1001 Bekijk bericht
        Ik weet het, foto's maken is idd een kunst maarja ik vertrek morgen, en heb mijn eos pas van gisteren
        Algemene tips, wel zelf goed uitproberen:

        Als je genoeg licht hebt, op Av zetten, ISO zo laag mogelijk, en in 't geval van je 70-300 op f8 om een goeie scherpte te hebben. Zien dat je sluitertijd toch zeker 1/250 is, en anders ISO nog een beetje omhoog. Heb je schaduwen op de dieren: omnibounce op je flits, -1 EV en je flitst je schaduwen weg, zonder dat het opvalt dat je geflitst hebt. 't Zelfde als je met de kitlens fotografeert.

        En oefen je genoeg maar lukt het niet: automatisch dan maar, want beter een automatische foto dan helemaal géén !
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Zuid Afrika

          Oorspronkelijk geplaatst door thunder1001 Bekijk bericht
          Ik weet het, foto's maken is idd een kunst maarja ik vertrek morgen, en heb mijn eos pas van gisteren
          Zeer slechte timing zou ik zo zeggen !!

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: Zuid Afrika

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Algemene tips, wel zelf goed uitproberen:

            Als je genoeg licht hebt, op Av zetten, ISO zo laag mogelijk, en in 't geval van je 70-300 op f8 om een goeie scherpte te hebben. Zien dat je sluitertijd toch zeker 1/250 is, en anders ISO nog een beetje omhoog. Heb je schaduwen op de dieren: omnibounce op je flits, -1 EV en je flitst je schaduwen weg, zonder dat het opvalt dat je geflitst hebt. 't Zelfde als je met de kitlens fotografeert.

            En oefen je genoeg maar lukt het niet: automatisch dan maar, want beter een automatische foto dan helemaal géén !
            Thanks !!!
            Ik ga het namiddag als ik thuis ben zeker keer proberen en is zien wat resultaat ik hiermee al kan bekomen.
            Canon EOS 400D
            EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
            Speedlite 430ex

            Comment


            • #7
              Re: Zuid Afrika

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Heb je schaduwen op de dieren: omnibounce op je flits, -1 EV en je flitst je schaduwen weg, zonder dat het opvalt dat je geflitst hebt.
              Voor het welzijn van de dieren is het veel beter om HELEMAAL NIET te flitsen. Denk ook een beetje aan diegenen die na je zullen komen.

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • #8
                Re: Zuid Afrika

                Zet je toestel in P mode en schiet RAW.
                Heeft die 400D ook auto ISO? Gebruik die dan.
                Zet zonnekappen op je lenzen.
                Gebruik die flits niet op dieren.
                Leer vooral werken met je AF punt selectie.

                Comment


                • #9
                  Re: Zuid Afrika

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Zet je toestel in P mode en schiet RAW.
                  Heeft die 400D ook auto ISO? Gebruik die dan.
                  Zet zonnekappen op je lenzen.
                  Gebruik die flits niet op dieren.
                  Leer vooral werken met je AF punt selectie.
                  mmm misschien beter de interne flits gebruiken op safari's, maar tis vooral smorgens en avondsafaris als het wat duister begint te worden.
                  en zonnekappen heb ik wel niet
                  Canon EOS 400D
                  EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
                  Speedlite 430ex

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zuid Afrika

                    Oorspronkelijk geplaatst door thunder1001 Bekijk bericht
                    mmm misschien beter de interne flits gebruiken op safari's, maar tis vooral smorgens en avondsafaris als het wat duister begint te worden.
                    en zonnekappen heb ik wel niet
                    's Morgens & 's avonds krijg je net de mooiste plaatjes, maar NIET met flits. Beter een beanbag of zo meedoen om je toestel stil te kunnen houden bij lage sluitersnelheid. Kost geen geld. Gewoon een stoffen zakje naaien en dan ter plaatse vullen met rijst of iets dergelijks.

                    Als je geen zonnekappen hebt (jammer!) dan moet je er zéker voor zorgen dat je bij schuin invallend licht op de lens je vrije hand gebruikt om dat licht af te schermen. Je lensfront moet steeds beschaduwd zijn!


                    Oh ja, welkom op 't forum hé

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zuid Afrika

                      inderdaad, smorgens en savonds heb je meeste kans om te trekken aangezien dieren dan meer aktief zijn (wilde dieren toch) maar dan is er ook weinig zon hé, zon die ondergaat...
                      mja kan misschien straks op de luchthaven nog snel zien voor zoiet
                      Canon EOS 400D
                      EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
                      Speedlite 430ex

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zuid Afrika

                        Mijn trip naar Zuid Afrika is afgelopen
                        Maar zoals gezegd, wil ik mijn resultaten laten bekijken.
                        Ik heb op 3 dagen safari zo'n 500 pics gemaakt, en deze had ik er al is snel uitgehaald, niet allemaal van de betere, maar toch graag jullie mening!
                        alle kritiek is welkom
                        (wegens drukte heb ik ook nog niet tijd gehad om al mijn fotos te bekijken)

                        de originele site fotos vind je op http://www.claes-distribution.be/afrika/

                        Edit Mod : Foto's zijn verwijderd , lees eens de forumregels door.
                        Last edited by Hanske; 30 april 2008, 13:37.
                        Canon EOS 400D
                        EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
                        Speedlite 430ex

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zuid Afrika

                          kan al bijna niet meer wachten om te vertrekken. Wij gaan deze zomer voor 25 dagen met een camper en 2 klein mannen (2j&4j).
                          Denk je dat dit alles goed te doen is met een camper ?
                          Ik weet niet hoe jij daar rondgereisd hebt, maar heb je daar toevallig mensen zien rijden met campers in die parken ?

                          Heb mij speciaal ook vorige week de canon 100-400 L-lens aangeschaft zodat ik ook zo'n mooie foto's kan maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zuid Afrika

                            Hangt er allemaal vanaf welk park je gaat.
                            De meeste parken zijn privé met lodges, daar mag je zelf niet doorrijden (enkel van gate naar lodge) daar moet je een lodge pakken voor 1a2 nachten en krijg je ook een ochtend en avondsafari bij.
                            Als je dan toch zelf wil rijden, moet je het Krugerpark nemen. maar daar heb je het meeste pret met een 4x4 aangezien je met campers enkel via de hoofdweg kunt rijden en met 4x4 kun je afwijken op de vele zandwegen.

                            Kwa lodges ben ik al in Madikwe en sabisabi en deze keer phinda (durban)geweest. allemaal toffe dingen
                            (let op sabisabi is wel enorm duur tot 1000euro per persoon per nacht, deze behoord dan ook tot de top) maar het wil zeker niet zeggen dat ze daarom beter zijn kwa safari's, dat hangt altijd af van u ranger. en het blijft natuur en het is dus altijd zoeken hé

                            Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
                            kan al bijna niet meer wachten om te vertrekken. Wij gaan deze zomer voor 25 dagen met een camper en 2 klein mannen (2j&4j).
                            Denk je dat dit alles goed te doen is met een camper ?
                            Ik weet niet hoe jij daar rondgereisd hebt, maar heb je daar toevallig mensen zien rijden met campers in die parken ?

                            Heb mij speciaal ook vorige week de canon 100-400 L-lens aangeschaft zodat ik ook zo'n mooie foto's kan maken
                            Canon EOS 400D
                            EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
                            Speedlite 430ex

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zuid Afrika

                              wij hebben geboekt via Kuoni in belgie.
                              Zij hebben camper en campeerplaatsen gereserveerd voor ons
                              waarschijnlijk zullen we dus best ergens een keer een ochtend of avond georganiseerde gamedrive moeten reserveren als we de real stuff willen zien

                              Comment

                              Working...
                              X