Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 63

Discussie: Zuid Afrika

Standaard Zuid Afrika

Hoi,

Ik vertrek nu voor de 3de keer naar Zuid Afrika, vorige jaren heb ik altijd een ixus gehad, maar deze keer had ik dan toch is besloten om deftig materiaal aan te schaffen voor mooie dieren en natuur fotos te maken tijdens de safari. ook omdat soms de dieren iets te ver waren en ik met de ixus niet erg veel kon zoomen heb ik volgend materiaal gekocht:
    Canon EOS 400D
    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
    EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Speedlite 430ex

Momenteel heeft de verkoper hem beetje ingesteld op automatisch trekken.
    Maar ik weet dat er meer komt kijken voor mooie fotos. en ben ook redelijk nieuw in de fotowereld.
    Kan iemand mij wat tips geven voor mooie fotos te maken daar?
    Op safari kan ik zowel trekken als dieren kortbij zitten met de 18-55lens
    als ze dan is wat verder zitten en we kunnen niet dichterbij rijden, gebruik ik de 70-300 lens.

Alvast bedankt!
    En het resultaat laat ik ook hier zien erna
    Canon EOS 400D
    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Speedlite 430ex

Standaard Re: Zuid Afrika

Mijn beste tip:
    Goede foto's maken gaat niet vanzelf. Dus tip: oefen veel vooraf! Zoveel mogelijk.
    equipment: camera's, lenses & some imagination

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
    Mijn beste tip:
    Goede foto's maken gaat niet vanzelf. Dus tip: oefen veel vooraf! Zoveel mogelijk.
    Ik weet het, foto's maken is idd een kunst maarja ik vertrek morgen, en heb mijn eos pas van gisteren
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thunder1001 Bekijk bericht
    Ik weet het, foto's maken is idd een kunst maarja ik vertrek morgen, en heb mijn eos pas van gisteren
    Algemene tips, wel zelf goed uitproberen:

Als je genoeg licht hebt, op Av zetten, ISO zo laag mogelijk, en in 't geval van je 70-300 op f8 om een goeie scherpte te hebben. Zien dat je sluitertijd toch zeker 1/250 is, en anders ISO nog een beetje omhoog. Heb je schaduwen op de dieren: omnibounce op je flits, -1 EV en je flitst je schaduwen weg, zonder dat het opvalt dat je geflitst hebt. 't Zelfde als je met de kitlens fotografeert.

En oefen je genoeg maar lukt het niet: automatisch dan maar, want beter een automatische foto dan helemaal géén !

Zeer slechte timing zou ik zo zeggen !!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Algemene tips, wel zelf goed uitproberen:

Als je genoeg licht hebt, op Av zetten, ISO zo laag mogelijk, en in 't geval van je 70-300 op f8 om een goeie scherpte te hebben. Zien dat je sluitertijd toch zeker 1/250 is, en anders ISO nog een beetje omhoog. Heb je schaduwen op de dieren: omnibounce op je flits, -1 EV en je flitst je schaduwen weg, zonder dat het opvalt dat je geflitst hebt. 't Zelfde als je met de kitlens fotografeert.

En oefen je genoeg maar lukt het niet: automatisch dan maar, want beter een automatische foto dan helemaal géén !
    Thanks !!!
    Ik ga het namiddag als ik thuis ben zeker keer proberen en is zien wat resultaat ik hiermee al kan bekomen.
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Heb je schaduwen op de dieren: omnibounce op je flits, -1 EV en je flitst je schaduwen weg, zonder dat het opvalt dat je geflitst hebt.
    Voor het welzijn van de dieren is het veel beter om HELEMAAL NIET te flitsen. Denk ook een beetje aan diegenen die na je zullen komen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Zet je toestel in P mode en schiet RAW.
    Heeft die 400D ook auto ISO? Gebruik die dan.
    Zet zonnekappen op je lenzen.
    Gebruik die flits niet op dieren.
    Leer vooral werken met je AF punt selectie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Zet je toestel in P mode en schiet RAW.
    Heeft die 400D ook auto ISO? Gebruik die dan.
    Zet zonnekappen op je lenzen.
    Gebruik die flits niet op dieren.
    Leer vooral werken met je AF punt selectie.
    mmm misschien beter de interne flits gebruiken op safari's, maar tis vooral smorgens en avondsafaris als het wat duister begint te worden.
    en zonnekappen heb ik wel niet
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

mmm misschien beter de interne flits gebruiken op safari's, maar tis vooral smorgens en avondsafaris als het wat duister begint te worden.
    en zonnekappen heb ik wel niet
    's Morgens & 's avonds krijg je net de mooiste plaatjes, maar NIET met flits. Beter een beanbag of zo meedoen om je toestel stil te kunnen houden bij lage sluitersnelheid. Kost geen geld. Gewoon een stoffen zakje naaien en dan ter plaatse vullen met rijst of iets dergelijks.

Als je geen zonnekappen hebt (jammer!) dan moet je er zéker voor zorgen dat je bij schuin invallend licht op de lens je vrije hand gebruikt om dat licht af te schermen. Je lensfront moet steeds beschaduwd zijn!

Oh ja, welkom op 't forum hé

inderdaad, smorgens en savonds heb je meeste kans om te trekken aangezien dieren dan meer aktief zijn (wilde dieren toch) maar dan is er ook weinig zon hé, zon die ondergaat...
    mja kan misschien straks op de luchthaven nog snel zien voor zoiet
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

Mijn trip naar Zuid Afrika is afgelopen
    Maar zoals gezegd, wil ik mijn resultaten laten bekijken.
    Ik heb op 3 dagen safari zo'n 500 pics gemaakt, en deze had ik er al is snel uitgehaald, niet allemaal van de betere, maar toch graag jullie mening!
    alle kritiek is welkom
    (wegens drukte heb ik ook nog niet tijd gehad om al mijn fotos te bekijken)

de originele site fotos vind je op http://www.claes-distribution.be/afrika/

Edit Mod : Foto's zijn verwijderd , lees eens de forumregels door.
    Laatst gewijzigd door Hanske; 30 april 2008 om 13:37
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

kan al bijna niet meer wachten om te vertrekken. Wij gaan deze zomer voor 25 dagen met een camper en 2 klein mannen (2j&4j).
    Denk je dat dit alles goed te doen is met een camper ?
    Ik weet niet hoe jij daar rondgereisd hebt, maar heb je daar toevallig mensen zien rijden met campers in die parken ?

Heb mij speciaal ook vorige week de canon 100-400 L-lens aangeschaft zodat ik ook zo'n mooie foto's kan maken

Hangt er allemaal vanaf welk park je gaat.
    De meeste parken zijn privé met lodges, daar mag je zelf niet doorrijden (enkel van gate naar lodge) daar moet je een lodge pakken voor 1a2 nachten en krijg je ook een ochtend en avondsafari bij.
    Als je dan toch zelf wil rijden, moet je het Krugerpark nemen. maar daar heb je het meeste pret met een 4x4 aangezien je met campers enkel via de hoofdweg kunt rijden en met 4x4 kun je afwijken op de vele zandwegen.

Kwa lodges ben ik al in Madikwe en sabisabi en deze keer phinda (durban)geweest. allemaal toffe dingen
    (let op sabisabi is wel enorm duur tot 1000euro per persoon per nacht, deze behoord dan ook tot de top) maar het wil zeker niet zeggen dat ze daarom beter zijn kwa safari's, dat hangt altijd af van u ranger. en het blijft natuur en het is dus altijd zoeken hé

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
    kan al bijna niet meer wachten om te vertrekken. Wij gaan deze zomer voor 25 dagen met een camper en 2 klein mannen (2j&4j).
    Denk je dat dit alles goed te doen is met een camper ?
    Ik weet niet hoe jij daar rondgereisd hebt, maar heb je daar toevallig mensen zien rijden met campers in die parken ?

Heb mij speciaal ook vorige week de canon 100-400 L-lens aangeschaft zodat ik ook zo'n mooie foto's kan maken
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

wij hebben geboekt via Kuoni in belgie.
    Zij hebben camper en campeerplaatsen gereserveerd voor ons
    waarschijnlijk zullen we dus best ergens een keer een ochtend of avond georganiseerde gamedrive moeten reserveren als we de real stuff willen zien

mmm staat de trip die je gaat maken online? kan ik misschien is kijken of ik je nog tips kan geven .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
    wij hebben geboekt via Kuoni in belgie.
    Zij hebben camper en campeerplaatsen gereserveerd voor ons
    waarschijnlijk zullen we dus best ergens een keer een ochtend of avond georganiseerde gamedrive moeten reserveren als we de real stuff willen zien
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

staat de trip die je gaat maken online?
    Kon de trip niet meer terugvinden op hun site, hier dan maar integraal. Toen ik het las en herlas, smelte ik volledig weg en moest en zou ik die trip maken
    Heb van de campeerplaatsen al de gps coordinaten opgezocht en allemaal gevonden. Ondertussen ook al zuid-afrika voor tomtom aangeschaft en die werkt ook al perfect

-----------------------------
    25 daagse camperreis

1e dag: Brussel-Johannesburg
    U vliegt naar Johannesburg. Overnachting in het Airport Grand Hotel op de luchthaven.

2e dag: Johannesburg-Loskopdam (Reisafstand: 225 kilometer)
    De volgende ochtend wordt u door onze vertegenwoordiger in het hotel welkom geheten en meegenomen naar het depot om de camper te inspecteren en in ontvangst te nemen. U start uw reis in oostelijke richting. Aan de Olifants rivier ligt het fraaie Forever Resort Aventura Loskopdam. Hier te midden van de prachtige natuur van de Waterberg keten, heeft u 's middags gelegenheid om per boot langs de oever van de rivier te varen.

3e dag: Loskopdam-Sabie (Reisafstand: 265 kilometer)
    U rijdt vandaag dwars door het prachtige natuurschoon van de Drakensbergen naar het plaatsje Sabie. In een bosrijke omgeving en aan de gelijknamige rivier ligt Merry Pebbles. U bevindt zich centraal met betrekking tot uitstapjes naar watervallen en Pilgrim's Rest. U kunt hier wandelen, vissen op forel, kanoën en zwemmen.

4e dag: Blydepoort (Reisafstand: 195 kilometer)
    U vervolgt uw weg in noordelijke richting en via de panoramische route waar u langs vergezichten als "Gods Window" en de Bourke's Luck Potholes rijdt, arriveert u bij Forever Resorts Aventura Blydepoort. Deze camping biedt vele recreatieve faciliteiten.

5e dag: Krugerpark (Reisafstand: 195 kilometer)
    U vervolgt de mooie route en stapt uit bij het uitzicht over de canyon van de Blyde rivier. Vervolgens rijdt u om het natuurgebied heen en bij Orpen gaat u het befaamde Krugerpark in. U blijft in oostelijke richting rijden (hier max. 40 - 50 km/uur rijden) tot aan de Satara restcamp. In de middag maakt u met uw eigen camper een safari. Ook kunt u zich ter plekke aanmelden voor een avondsafari. Op het terrein zijn een restaurant en een winkel met beperkte levensmiddelen aanwezig.

6e dag: Krugerpark (Reisafstand: 100 kilometer)
    In de vroege morgen bent u reeds op weg om tijdens de koele uren het wild op te zoeken. Katachtigen liggen nog wel eens op het wegdek te slapen omdat het asfalt de warmte van de vorige dag langer vasthoudt. Rondom Satara leeft erg veel roofwild. Op uw gemak rijdt u verder zuidwaarts en u arriveert tegen de middag bij het Skukuza restcamp.

7e dag: Krugerpark (Reisafstand: 85 kilometer)
    Vandaag rijdt u naar het Berg & Dal restcamp. Onderweg kunt u kiezen uit allerlei routes. U zult talrijke diersoorten aantreffen en neem gerust uw tijd bij een drinkplaats, er is (bijna) altijd wel iets te zien.

8e dag: Swaziland (Reisafstand: 210 kilometer)
    U verlaat het Krugerpark bij Malelane en rijdt naar de grensovergang van het koninkrijk Swaziland. Via een mooie route, met veelal langs de kant de vriendelijke zwaaiende Swazi's, rijdt u naar de volgende overnachtingplek, Mlilwane, in de omgeving van het prachtige Ezulweni dal.

9e dag: Mkuze Game Reserve (Reisafstand: 250 kilometer)
    In zuidelijke richting rijdend, keert u bij Golela weer terug in Zuid-Afrika. U reist naar Mkuze waar u overnacht. In het Mkuzi Reserve kunt u safaritochten maken en dit gebied staat bekend om de vogels.

10-11e dag: Ballito (Reisafstand: 270 kilometer)
    Deze dag reist u langs de kust van de Indische Oceaan tot aan Ballito, een gezellig kustplaatsje ten noorden van de plaats Durban. Een aangename strandwandeling behoort hier uiteraard tot de mogelijkheden. Dolfijnen en walvissen zijn regelmatig voor de kust waar te nemen. U zult verblijven op het Dolphin Holiday Resort.

12e dag: Howick (Reisafstand: 150 kilometer)
    Na aan de kust te hebben genoten rijdt u naar Howick. Even buiten dit stadje ligt het Howick Falls Caravan Park aan de oever van de Umgeni rivier. U bevindt zich nabij de Midmar Dam en het Umgeni Valley natuurreservaat. In de buurt vindt u ook de Midlands Meander route waar u mooie souvenirs kunt kopen

13e dag: Golden Gate Highlands National Park (Reisafstand: 310 kilometer)
    U rijdt vanmorgen naar Estcourt waar u de fraaie route volgt richting Bergville. Bij het Sterkfontein Dam Natuurreservaat rijdt u naar uw uiteindelijke bestemming: het Golden Gate Highlands National Park. Dit park dankt zijn naam aan de schitterende felle gouden tinten die de zon op de zandstenen rotsen achterlaat. Het park biedt onderdak aan vele antilopensoorten die u al wandelend of rijdend op uw pad kan tegenkomen.

14e dag: Ladybrand (Reisafstand: 175 kilometer)
    Vandaag rijdt u op uw gemak naar het plaatsje Ladybrand, dat op een steenworp afstand van het koninkrijkje Lesotho gelegen is. Het Leliehoek Resort ligt op 2 kilometer van het centrum van Ladybrand. In de naaste omgeving kunt u in een aantal grotten bushman rotsschilderingen bewonderen.

15e dag: Cradock (Reisafstand: 485 kilometer)
    Vandaag verlaat u de Vrijstaat en rijdt u zuidwaarts naar het oostelijke deel van de Kaapprovincie. De natuur wisselt van vlakke weidevelden tot groene glooiende heuvels, meren en rivieren en onderweg zult u vele kleine dorpjes en nederzettingen tegenkomen. Cradock is een plaatsje dat wordt omgeven door traditie en historie. Hier kunt u het Oliver Schreiner's Museum bezoeken of een tochtje maken naar het Mountain Zebra Park. De Cradock Spa ligt aan de oever van de Great Fish rivier, iets buiten het stadje.

16e dag: Addo Elephant National Park (Reisafstand: 205 kilometer)
    U rijdt zuidwaarts via Cookhouse naar het Addo Elephant Park. In de dichtbegroeide, natuurlijke omgeving leven grote kuddes olifanten. Daarnaast kunt u hier ook buffels, koedoes, jakhalzen, elanden, rode hartebeesten en vele vogelsoorten aantreffen. De volgende ochtend heeft u alle tijd om dit uitgestrekte natuurreservaat te ontdekken.

17 en 18e dag: Tsitsikamma kustpark (Reisafstand: 260 kilometer)
    U verlaat Addo en zet koers naar de kust. Iets voorbij Port Elizabeth vangt de Tuinroute aan en deze rijdt u vandaag tot aan het Tsitsikamma kustpark. In dit park waar de bossen aan de grillige kust eindigen, zijn verschillende wandelroutes uitgezet. Er is hier geen aflopend strand dus de oceaan beukt werkelijk op de rotsen. Deze 2 dagen is wederom heerlijk genieten.

19e dag: Oudtshoorn (Reisafstand: 230 kilometer)
    U vervolgt de Tuinroute via een stop in Knysna. Bij George rijdt u via de Outeniqua pas naar Oudtshoorn. Hier in het centrum van de struisvogelcultuur overnacht u op het moderne Kleinplaas Caravan Park. In de omgeving van Oudtshoorn zijn verschillende bezienswaardigheden zoals de Cango grotten en de struisvogelboerderijen.

20e dag: Swellendam (Reisafstand: 270 kilometer)
    U rijdt via een fraaie route terug naar de kust en van Mosselbaai rijdt u naar Swellendam. In dit rustieke plaatsje overnacht u op het fraai onderhouden Swellendam Caravan Park. 's Avonds is het leuk om na een wandeling door de oude straatjes te gaan eten in een van de restaurantjes.

21e dag: Swellendam-Stellenbosch (Reisafstand: 190 kilometer)
    Vandaag rijdt u een van de mooiste routes door het wijngebied van Zuid-Afrika. Voordat u bij de camping arriveert, passeert u verschillende wijnhuizen. De fraaie boerderijen zijn typisch voor dit deel van de Kaapprovincie. De architectuur en sfeer van Stellenbosch lijkt veel op oude binnensteden in Nederland. De camping Mountain Breeze ligt in de luwte van naaldbomen aan de voet van de prachtige bergen van Stellenbosch.

22 en 23e dag: Simons Town (Reisafstand: 80 kilometer)
    Vandaag is Simon's Town uw bestemming. Dit plaatsje ligt aan de Atlantische Oceaan op korte afstand van Kaapstad en is onder andere bekend vanwege de pinguïns. Rondom Kaapstad zijn vele bezienswaardigheden. Een bezoek aan de Tafelberg, het winkel- en restaurantcomplex The Waterfront of het Robbeneiland is een greep uit de mogelijkheden.

24e dag: Kaapstad-Brussel (Reisafstand: 25 kilometer)
    Vandaag levert u de camper in en vliegt u terug naar Brussel.

25e dag: Brussel
    In de vroege ochtend arriveert u weer in Brussel.

ziet er inderdaad een erg boeiende trip uit!!!
    Op dag 3 die safari is misschien ook beste en aanrader, aangezien je met je camper enkel op hoofdweg kan/mag.
    Stellenbosch, zeker de vele wijnboeren afgaan voor lekkere tastings, en van wilderer (beste grappa van daar).
    In kaapstad is Waterfront ook een hele leuke plaats voor shopping en eten en straatanimatie, zovel overdag als savonds gezellig.
    Kweet niet of je het weet, maar daar rijden ze ook links hé (zoals engeland).
    Opletten aan rode lichten enz, altijd deuren op slot laten, criminaliteit is redelijk hoog in johannesburg en kaapstad.
    En het is grof om te zeggen, pas op met de kleurlingen, die lopen alle kanten daar op autostade en overal (en als je iemand omver rijdt, met alle respect, maar zeker niet stoppen want dan heb je problemen daar).

ik heb mijn weg op 3j leren kennen daar, en heb er ook vrienden die daar wonen waar ik ook altijd een wagen krijg als ik naar daar ga, en ik vertrek zelfs nooit zonder vuurwapen. (hebben meeste blanken daar bij).

verder moet je zeker niet met schrik vertrekken, maar zijn toch paar puntjes waar je rekening bij moet houden, verder veel pret en de mensen zijn er ook wel heel vriendelijk hoor
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

wauw !!!
    dan rijd ik dus best de eerste dag een blanke omver en pak ik zijn pistool af en maak ik dat ik snel weg ben, want zoiets meesmokkelen via het vliegtuig is wat moeilijker ;-)
    ik ben inderdaad al gewoon van links te rijden : azië, australie dus dat valt best mee.
    Wijn gaan we daar zeker degusteren , zou zot zijn om het niet te doen
    Die 'van wilderer' daar had ik nog geen weet van, zeker bedankt voor de tip
    We gaan ons daar wel amuseren, hopelijk valt het weer wat mee want wij gaan in hun winter en vinden we geen problemen met de camper of met onze veiligheid
    bedankt voor de info

En het is grof om te zeggen, pas op met de kleurlingen, die lopen alle kanten daar op autostade en overal (en als je iemand omver rijdt, met alle respect, maar zeker niet stoppen want dan heb je problemen daar).
    Heb je die in Nederland of Belgie niet?? En als het Mandela is?

Pas op met de thunder1001's zou ik zeggen!

ziet er inderdaad een erg boeiende trip uit!!!
    Op dag 3 die safari is misschien ook beste en aanrader, aangezien je met je camper enkel op hoofdweg kan/mag.
    Stellenbosch, zeker de vele wijnboeren afgaan voor lekkere tastings, en van wilderer (beste grappa van daar).
    In kaapstad is Waterfront ook een hele leuke plaats voor shopping en eten en straatanimatie, zovel overdag als savonds gezellig.
    Kweet niet of je het weet, maar daar rijden ze ook links hé (zoals engeland).
    Opletten aan rode lichten enz, altijd deuren op slot laten, criminaliteit is redelijk hoog in johannesburg en kaapstad.

ik heb mijn weg op 3j leren kennen daar, en heb er ook vrienden die daar wonen waar ik ook altijd een wagen krijg als ik naar daar ga, en ik vertrek zelfs nooit zonder vuurwapen. (hebben meeste blanken daar bij).

verder moet je zeker niet met schrik vertrekken, maar zijn toch paar puntjes waar je rekening bij moet houden, verder veel pret en de mensen zijn er ook wel heel vriendelijk hoor
    Hallucinant !

Met een camper kan je in Kruger op de meeste gravelwegen zonder problemen rijden. Ook in het regenseizoen. De helft van de bezoekers in Kruger rijdt niet met een 4x4 maar met een Chico of Corolla. Die komen echt wel van de asfalt af hoor.

Waterfront is de Kaapstad versie van Wijnegem Shopping Center. Als je dit leuk vind heb je het voordeel dat je nog kan nagenieten in Wijnegem.

Als je iemand omver rijdt ga je aangifte doen in een politiebureau.

De kans dat je een ongeval voorhebt is 1000x groter dan dat je het slachtoffer wordt van criminaliteit in je auto. Daar ga je met een vuurwapen niet veel aan veranderen. En als je de ongelofelijke pech hebt van een echte crimineel tegen het lijf te lopen, dan moet je vooral niet proberen om een vuurwapen te trekken. Toeristen aanraden om met een vuurwapen op pad te gaan is gewoon te gek voor woorden.

Unhappy Re: Zuid Afrika

Het is idd winter als jij gaat maar nu was het daar ook al begin van winter toen ik er was... wat ze daar winter noemen is hier in belgie voor het al ruw te zeggen een goeie zomer, wij hebben toch tussen 20a25 graden gehad, afhankelijk van streek.

Tja, weet het niet hoor, ik ben met 4x4 door kruger gereden en waren toch in in sommige wegen redelijk modderig en stijl op en af door riviertjes uit.
    pichayandege ik weet nie hoe regels zijn, bussen moeten in elk geval op hoofdweg blijven, maar is ook 3j geleden dat ik er geweesst ben

ct54332
    http://www.wilderer.co.za/
    http://www.rupert-rothschildvignerons.com/
    2 aanraders.

@Peekaa
    Sorry, heb niks tegen ander rassen hoor, maar ik spreek enkel uit slechte ervaring die ik er spijtig genoeg ook al heb meegemaakt.
    Canon EOS 400D
    Speedlite 430ex

Ik heb mijn weg op 3j leren kennen daar, en heb er ook vrienden die daar wonen waar ik ook altijd een wagen krijg als ik naar daar ga, en ik vertrek zelfs nooit zonder vuurwapen. (hebben meeste blanken daar bij).
    Als je met een vuurwapen op weg gaat, dan ben je zelf een crimineel iemand
    Ik vind het schandalig om hier zo een praat uit te gaan, iemand omver rijden en vluchtmisdrijf plegen, dat vindt jij gerechtvaardigd hopelijk worden U of je naaste familie nooit slachtoffer van een ongeval met vluchtmisdrijf

Ik reis reeds acht jaar naar Zuid-Afrika, ik heb daar trouwens een broer wonen, en ken er veel belgische mensen, maar nog nooit hoorde ik zulke onzin dat je in Zuid-Afrika zou moeten gewapend zijn, juist het bijhebben van een wapen maakt je zelf een potentieel crimineel.

Mijd de achterbuurten van Johanesburg en Durban als je alleen bent, en na zonsondergang, Kaapstad is heel wat veiliger, maar je moet het ook niet gaan zoeken hé, onze hoofdsteden zijn ook niet veilig als je het lot gaat uitdagen.

Aha, mooi mooi
    gaan we zeker proberen in te plannen in onze rit

txs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Als je met een vuurwapen op weg gaat, dan ben je zelf een crimineel iemand
    Ik vind het schandalig om hier zo een praat uit te gaan, iemand omver rijden en vluchtmisdrijf plegen, dat vindt jij gerechtvaardigd hopelijk worden U of je naaste familie nooit slachtoffer van een ongeval met vluchtmisdrijf

Ik reis reeds acht jaar naar Zuid-Afrika, ik heb daar trouwens een broer wonen, en ken er veel belgische mensen, maar nog nooit hoorde ik zulke onzin dat je in Zuid-Afrika zou moeten gewapend zijn, juist het bijhebben van een wapen maakt je zelf een potentieel crimineel.

Mijd de achterbuurten van Johanesburg en Durban als je alleen bent, en na zonsondergang, Kaapstad is heel wat veiliger, maar je moet het ook niet gaan zoeken hé, onze hoofdsteden zijn ook niet veilig als je het lot gaat uitdagen.

Da's nog eens wijsheid.

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Regels voor berichten