Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat meenemen naar Dolomieten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat meenemen naar Dolomieten

    Hallo iedereen!

    Ik ben hier nieuw op dit forum en ga van de erste keer mijn eerste berichtje plaatsen.
    Ik ben nog maar 6 maanden bezig met mijn spiegelreflexcamera. Dus nog niet zoveel ervaring!
    Ik ga deze vakantie op reis naar de dolomieten in Italië.
    Nu dacht ik aan wat ik het best zou meenemen naar daar???
    Moet ik speciale dingen kopen???

    Groetjes Gilles
    Canon EOS 500D!
    Canon On The Top! ;)

  • #2
    Re: Wat meenemen naar Dolomieten

    Welke fotografie apparatuur heb je nu ?

    Probeer voor je zelf goed duidelijk te hebben wat doel is van je vakantie.
    -hoeveel tijd besteed je aan fotografie (tijdens je vakantie)
    -vind je het niet erg om met grote camera rond te lopen (is compact niet handiger?)
    -wat voor een soort foto's wens je te maken ? (hier kun je keuze van objectieven op aan passen)

    Door zoek flickr eens op foto's van de omgeving waar je heen gaat en bestudeer de EXIF informatie en je zult een idee krijgen welk brandpunt afstand geschikt is.

    Zelf ben ik nu onderweg naar Japan en heb een 5DII 16-35II -24-105 en 70-200 II bij me, maar moet eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind om zoveel gewicht mee te nemen. Heb geen filters bij me wel een fliters om te kunnen gebruiken als invul flits. (flitser zal weinig gebruikt worden)

    Comment


    • #3
      Re: Wat meenemen naar Dolomieten

      Canon EOS 500D
      18-55 mm EF-S lens
      70-300 mm EF lens
      UV filter
      Zonnekap
      Schoudertas
      Rugzak

      Tijdens onze wandelingen zal ik non-stop fotograferen. Ik vind het helemaal niet erg om met een grote camera rond te lopen, daarvoor heb ik hem nu eenmaal gekocht, en met mijn rugzak is ie echt geschikt en een licht gewicht. Ik zou graag op reis portretten, landschappen en macro's trekken. Dat doe ik het liefst.
      Canon EOS 500D!
      Canon On The Top! ;)

      Comment


      • #4
        Re: Wat meenemen naar Dolomieten

        Met het materiaal dat je hebt kan je een heel eind verder, je hebt van 18mm tot 300mm (- een klein stukje van 56 tot 69mm, maar dat mis je niet).
        Tijdens lange bergwandelingen neem je best zo weinig mogelijk gewicht mee, en dat valt met dit setje nog wel mee.

        Het enige dat je niet kan met die lenzen is macro's maken, maar de wat grotere vlinders kan je bijvoorbeeld wel fotograferen met de 70-300.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Wat meenemen naar Dolomieten

          Vergeet niet te controleren of je reisverzekering je fotografie spulletjes verzekerd ;-)
          Ik heb helaas ongelukje gehad vandaag 24-105 kaduuk, niet mijn favoriete objectief, maar toch niet zo leuk om het objectief zo van de trap te zien vallen. Nu maar hopen dat het objectief onder de reisverzekering valt...
          Last edited by Apple; 6 juli 2012, 15:52.

          Comment

          Working...
          X