Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Warmte en DSLR's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Warmte en DSLR's

    Als ik naar het zuiden van Frankrijk ga zou ik graag mijn DSLR willen meenemen.
    Ik zou ook strandfoto's willen maken uiteraard maar in hoeverre kan je het toestel, weliswaar beschermd in een tas, op het strand laten liggen ?
    De temperatuur in zo'n tas zal ook wel hoog oplopen in de zon ... ook al zit er een zonnecover omheen ... of ligt ie onder een parasol ...

    Hoe doen jullie dit ? Of durven jullie je DLSR niet mee te nemen naar het strand voor een paar uren ?
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

  • #2
    Re: Warmte en DSLR's

    Als ik naar het strand ga neem ik zo een tentje mee dat ik in de aldi heb gekocht. Dat zijn zo van die kleine tentje's waar ge uw spullen kunt in opbergen. Daar zet ik dan mijn tas in. Ook interessant als je eventueel een lens wil wisselen. Kan je dat in die tent doen zodat er dan geen zand in de camera kan komen . Maar als je uwe 18-200 mee neemt zal dat zeker nie moeten gebeuren .
    mvg, waulus
    Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

    Comment


    • #3
      Re: Warmte en DSLR's

      niet rechtstreeks in de felle Zon is al voldoende, denk dat je bij extreme koude eerder problemen krijgt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Warmte en DSLR's

        Ik ben vorig jaar naar Egypte geweest , en heb daar een hittegolf mee mogen maken die zelfs voor de standaard daar erg hoog was.

        Temperaturen van 45 graden in de schaduw.

        Dagelijks mijn 300 D meegenomen naar het strand en in mijn tas laten zitten. Heb hem met tas en al in de schaduw neergelegd en heb geen enkel probleem ermee gehad.
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: Warmte en DSLR's

          Ik zou mijn camera niet op het strand laten liggen eigenlijk...


          Maar dat heeft weinig met de hitte te maken
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Warmte en DSLR's

            Als je de camera lang in direct zonlicht laat liggen, dan gaat het LCD schermpje (boven op de camera) stilaan alle mogelijke karakters laten "zwart" worden.

            Dit lijkt gelukkig omkeerbaar, de camera uit de zon leggen en het LCD scherm gaat weer normaal werken.

            Het is dus best om de camera niet onnodig in het zonlicht te laten liggen.

            Mvg,
            Walter
            _________________________________________________
            Nikon Z7II - D500 - D300s

            Comment


            • #7
              Re: Warmte en DSLR's

              Als ik m'n camera meeneem op't strand wordt hij in 2 witte handdoeken gewikkeld en in 2 witte platieken tassen gestopt...
              BD0910BE

              Comment


              • #8
                Re: Warmte en DSLR's

                Drie jaar geleden met mijn D100 naar Andalusie geweest, geen enkel probleem gehad met het toestel. De temperatuur in Cordoba gaat een flink stuk boven de 40°. Ik denk dat als wij het overleven, het toestel ook.

                Comment


                • #9
                  Re: Warmte en DSLR's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                  Ik ben vorig jaar naar Egypte geweest , en heb daar een hittegolf mee mogen maken die zelfs voor de standaard daar erg hoog was.

                  Temperaturen van 45 graden in de schaduw.

                  Dagelijks mijn 300 D meegenomen naar het strand en in mijn tas laten zitten. Heb hem met tas en al in de schaduw neergelegd en heb geen enkel probleem ermee gehad.

                  +1

                  Heb hetzelfde meegemaakt tijdens m'n vakantie te Turkije; temperaturen van 35 a 40 graden in de schaduw.

                  Camera reisde mee van hotelkamer (airconditioned) naar 't strand en omgekeerd, geen enkel probleem mee gehad.

                  Heb uiteraard m'n camera nooit in direct zonlicht laten liggen, steeds in de cameratas onder de parasol.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Warmte en DSLR's

                    Ik ben al een stuk geruster
                    Merci voor de commentaren
                    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

                    Comment


                    • #11
                      Re: Warmte en DSLR's

                      Wij hadden een minder positieve ervaring: een hele dag in de zon (gemiddeld 45°) in de woestijn in Syrië was er teveel aan: op een gegeven moment is de spiegel blijven hangen (uitzetting van de materialen allicht, daar was nergens iets schaduw, dus de hele dag zon op die body...).
                      Gelukkig is alles goed gekomen toen de body afgekoeld werd...
                      "Ask me to show you poetry in motion, and I will show you a horse"

                      www.e-horse.be

                      Comment

                      Working...
                      X