Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiding trip VS: Materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorbereiding trip VS: Materiaal

    Hallo,

    Ben momenteel een verblijf van een maand in het zuidwesten van de VS aan het voorbereiden. Ik wil genieten en met een hele disk met foto's terugkomen.

    Nu wil ik ook absoluut niks vergeten wat ik nodig heb, dus hier even een lijstje van wat mee gaat.
    - Nikon D90
    - 12 Giga aan geheugenkaarten
    - Tamron 17-50mm 2.8
    - Sigma 50-150mm 2.8
    - Nikkor 50mm 1.4
    - Gitzo GT1540T
    - Markins Q3 Emile
    - Lowepro Slingshot 100
    - Lowepro Compudaypack
    - Powerbook
    - Externe HD 500 Giga
    - Blaasbalg en schoonmaakkit

    Graag had ik ook suggesties voor wat nog mee moet. Ik twijfel over:
    - Flits (moet nog aangekocht worden)
    - Groothoek (Tokina 11-16 2.8 of andere, moet ook aangekocht worden)
    - Filters zoals ND voor de middag zon, of andere

    Alvast Bedankt

  • #2
    Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

    Het is niet handig om op twee plaatsen deze vraag te stellen.

    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.


    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

      Bedankt Antoine,

      Maar in deze post gaat het ook niet specifiek over de filter maar meer over wat voor een uitrusting ik absoluut mis om naar de VS te reizen. Ook al overlappen de beide vragen natuurlijk een beetje

      Comment


      • #4
        Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

        Ik zou denken dat een breedhoek onmisbaar is.

        Heb er zelf nog geen, en twijfel nog steeds tss de sigma en de tokina's

        Comment


        • #5
          Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

          Ik zou de 50mm thuis laten!
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

            Breedhoek is idd onmisbaar. 50mm had ik zelf mee, en is niet eens uit de rugzak gekomen... Flits lijkt me ook niet nuttig. Eerlijk gezegd lijkt me die 50-150 ook niet zo heel nuttig, als je een dier ziet zal je allicht niet toekomen met 150mm. Toen ik in het noord-westen zat heb ik enkel m'n Sigma 10-20 gebruikt, en een 70-300, de kloof tussen de twee heb'k niet eens gemist.
            Mijn foto's en fractals
            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

            Comment


            • #7
              Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

              Ondertussen van plan breedhoek aan te schaffen. Misschien koop ik ter plaatse de 70-200VR (als de dollar nog interessant is) en gaat de 50-150 niet mee, denk niet dat ik tussen de 50 en 70mm veel zal missen.

              Ik zit wel met een ander dilemma? Ik weet niet of ik van tevoren de hotels/motels moet boeken of dat ik dit best alleen in de parken doe? Iemand ervaring hiermee. Ik ben een beetje bang dat we minder vrijheid hebben als alles vastgelegd is.

              Comment


              • #8
                Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                Persoonlijk heb'k wel alles op voorhand vastgelegd. Eventueel kan je op voorhand een lijst aanleggen van mogelijke hotels en telefoonnummers per locatie. Want ter plaatse aan de zoektocht beginnen verspeelt veel tijd, en dan heb je ook geen idee van de prijs/kwaliteit, reviews enz. Ik zou toch minstens tijdens de reis zelf telkens een paar dagen op voorhand proberen reserveren, maar het probleem is dat je bij veel hotels een voorschot moet betalen (internetboeking met credit card) wat het ingewikkelder maakt. Maar onderschat niet hoeveel mensen er in sommige streken op hotel gaan, begin september vorig jaar was het bvb nog zeer druk in Yellowstone, een paar weken op voorhand was het al lastiger om nog iets (degelijks) te reserveren. En in andere streken zijn er dan weer weinig hotels wat ook de keuze beperkt.
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                Comment


                • #9
                  Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                  vergeet zeker geen verloop stekker 110 volt .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                    wij zochten altijd terplaatse ons hotel/jeugdherberg/camping (met tent) nooit problemen mee gehad BEHALVE op de amerikaanse feestdagen, dan trekt iedereen er met de tent op uit. Als je op een caming staat aan de nationale parken kan je altijd vragen aan de oppassers dat ze eens horen of er plaats is op de volgende plaats waar je heen wil gaan, dat hebben ze voor ons altijd gedaan.
                    Natuurlijk moet je dan niet altijd de hoogste eisen hebben over de hygiene... in nationale parken eigenlijk altijd goed, motels en hotels tuurlijk ook, jeugdherbergen is een andr verhaal... dan nog liever weg met de tent...
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                      Daar we een maand gaan toeren was ik niet van plan om met de tent te gaan, alhoewel het mij schitterend lijkt om te kamperen in de parken zelf.
                      Het gaat hier dus echt om motel/hotel

                      Die verloopstekker ligt al klaar ;o)

                      Vraag me ook af of ik een tweede batterij nodig heb (Ik hou het momenteel heeeel lang uit met één)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                        wat je eventueel bent vegeten, kan je daar misschien(goedkoper) aanschaffen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                          Dan vergeet ik misschien best mijn D3x met mijn 14-24, 24-70, 70-200VR Nikkor lenzen...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                            reisverzekering na gekeken hoe je verzekert ben voor fotomateriaal !!!!!!
                            tweede baterij kan nooit geen kwaad

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

                              Zonnekappen en polarisatiefilters zeker meenemen :-).
                              En misschien idd kijken voor wat meer telebereik.
                              Website http://www.kristofpattyn.be

                              a lotta canonstuff

                              Comment

                              Working...
                              X