Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Post Voorbereiding trip VS: Materiaal

Hallo,

Ben momenteel een verblijf van een maand in het zuidwesten van de VS aan het voorbereiden. Ik wil genieten en met een hele disk met foto's terugkomen.

Nu wil ik ook absoluut niks vergeten wat ik nodig heb, dus hier even een lijstje van wat mee gaat.
    - Nikon D90
    - 12 Giga aan geheugenkaarten
    - Tamron 17-50mm 2.8
    - Sigma 50-150mm 2.8
    - Nikkor 50mm 1.4
    - Gitzo GT1540T
    - Markins Q3 Emile
    - Lowepro Slingshot 100
    - Lowepro Compudaypack
    - Powerbook
    - Externe HD 500 Giga
    - Blaasbalg en schoonmaakkit

Graag had ik ook suggesties voor wat nog mee moet. Ik twijfel over:
    - Flits (moet nog aangekocht worden)
    - Groothoek (Tokina 11-16 2.8 of andere, moet ook aangekocht worden)
    - Filters zoals ND voor de middag zon, of andere

Alvast Bedankt

Standaard Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

Het is niet handig om op twee plaatsen deze vraag te stellen.

http://forum.belgiumdigital.com/f20/...en-246050.html

mvg
    Antoine

Bedankt Antoine,

Maar in deze post gaat het ook niet specifiek over de filter maar meer over wat voor een uitrusting ik absoluut mis om naar de VS te reizen. Ook al overlappen de beide vragen natuurlijk een beetje

Ik zou denken dat een breedhoek onmisbaar is.

Heb er zelf nog geen, en twijfel nog steeds tss de sigma en de tokina's

Ik zou de 50mm thuis laten!
    Nikon D800E + Nikon D300s + MBd10 + 18-200VR II + AF-S 50mm 1.4 + AF-D 85mm 1.8 + Nikon AF-S 24-120mm F4 + Nikkor AF-S 70-200 2.8 + Nikkor 105mm 2.8VR Macro + Nikkor AF-S 17-55 2.8 + ML-3L + Kenko Pro 300 DGX 2X

Breedhoek is idd onmisbaar. 50mm had ik zelf mee, en is niet eens uit de rugzak gekomen... Flits lijkt me ook niet nuttig. Eerlijk gezegd lijkt me die 50-150 ook niet zo heel nuttig, als je een dier ziet zal je allicht niet toekomen met 150mm. Toen ik in het noord-westen zat heb ik enkel m'n Sigma 10-20 gebruikt, en een 70-300, de kloof tussen de twee heb'k niet eens gemist.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Question Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

Ondertussen van plan breedhoek aan te schaffen. Misschien koop ik ter plaatse de 70-200VR (als de dollar nog interessant is) en gaat de 50-150 niet mee, denk niet dat ik tussen de 50 en 70mm veel zal missen.

Ik zit wel met een ander dilemma? Ik weet niet of ik van tevoren de hotels/motels moet boeken of dat ik dit best alleen in de parken doe? Iemand ervaring hiermee. Ik ben een beetje bang dat we minder vrijheid hebben als alles vastgelegd is.

Persoonlijk heb'k wel alles op voorhand vastgelegd. Eventueel kan je op voorhand een lijst aanleggen van mogelijke hotels en telefoonnummers per locatie. Want ter plaatse aan de zoektocht beginnen verspeelt veel tijd, en dan heb je ook geen idee van de prijs/kwaliteit, reviews enz. Ik zou toch minstens tijdens de reis zelf telkens een paar dagen op voorhand proberen reserveren, maar het probleem is dat je bij veel hotels een voorschot moet betalen (internetboeking met credit card) wat het ingewikkelder maakt. Maar onderschat niet hoeveel mensen er in sommige streken op hotel gaan, begin september vorig jaar was het bvb nog zeer druk in Yellowstone, een paar weken op voorhand was het al lastiger om nog iets (degelijks) te reserveren. En in andere streken zijn er dan weer weinig hotels wat ook de keuze beperkt.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

vergeet zeker geen verloop stekker 110 volt .

wij zochten altijd terplaatse ons hotel/jeugdherberg/camping (met tent) nooit problemen mee gehad BEHALVE op de amerikaanse feestdagen, dan trekt iedereen er met de tent op uit. Als je op een caming staat aan de nationale parken kan je altijd vragen aan de oppassers dat ze eens horen of er plaats is op de volgende plaats waar je heen wil gaan, dat hebben ze voor ons altijd gedaan.
    Natuurlijk moet je dan niet altijd de hoogste eisen hebben over de hygiene... in nationale parken eigenlijk altijd goed, motels en hotels tuurlijk ook, jeugdherbergen is een andr verhaal... dan nog liever weg met de tent...
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Daar we een maand gaan toeren was ik niet van plan om met de tent te gaan, alhoewel het mij schitterend lijkt om te kamperen in de parken zelf.
    Het gaat hier dus echt om motel/hotel

Die verloopstekker ligt al klaar ;o)

Vraag me ook af of ik een tweede batterij nodig heb (Ik hou het momenteel heeeel lang uit met één)

wat je eventueel bent vegeten, kan je daar misschien(goedkoper) aanschaffen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Talking Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

Dan vergeet ik misschien best mijn D3x met mijn 14-24, 24-70, 70-200VR Nikkor lenzen...

reisverzekering na gekeken hoe je verzekert ben voor fotomateriaal !!!!!!
    tweede baterij kan nooit geen kwaad

15. Standaard Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

Zonnekappen en polarisatiefilters zeker meenemen :-).
    En misschien idd kijken voor wat meer telebereik.
    Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
    Daar we een maand gaan toeren was ik niet van plan om met de tent te gaan, alhoewel het mij schitterend lijkt om te kamperen in de parken zelf.
    Het gaat hier dus echt om motel/hotel

Die verloopstekker ligt al klaar ;o)

Vraag me ook af of ik een tweede batterij nodig heb (Ik hou het momenteel heeeel lang uit met één)
    Hou er rekening mee dat in de nationale parken de campings op nul comfort zitten, een stopcontact is daar al een probleem. Enige wat je daar vindt zijn een toilet, een kraan met koud water en een ijzeren bak om je eten verplicht in te bergen.(wegens beren)
    dus als je een beetje comfort wil moet je in de herbergen van de parken overnachten.Gezien je geen tent bij hebt lijkt dit al uitgesloten.
    Als je twijfelt over het aankopen van een lens doe het dan ginder. De dollar staat zo laag dat deze ginder zeker minder kosten. Garantie is toch van de fabrikant.
    Goeie reis.
    gilliom
    Sony T300
    Nikon D90 18-200mm

zie wel dat je je materiaal niet moet tonen als je België terug binnenkomt.
    Voorzover ik weet begint het serienr van Nikonlenzen in de US met "US...".

Redelijk moeilijk uit te leggen eens je in Zaventem aankomt

Kan natuurlijk altijd zeggen dat ik hem al vroeger aangekocht had. En dat er al taxen op betaald zijn geweest, gaan ze zo moeilijk doen dat ze daar bewijs van willen?

Heb zojuist een paar sites in de USA bekeken en de prijzen voor de lenzen zijn daar blijkbaar niet meer zo interessant, integendeel, hier goedkoper en geen problemen bij terugkomst. Btw heb je al je breedhoek gekocht ? Overweeg serieus ook om de Tokina 11-16 f2,8 aann te schaffen. Maar er zoudenn blijkbaar 2 versies van bestaan : de f2,8 AT XD en de f2,8 AT X 116 Pro DX AF. Zijn dat dezelfde lenzen ? Of is de tweede een nieuwe versie ( zie ook Konijnenberg alwaar ze naar refereren ) Is het mogelijk om gelijk welke Polarisatiefilter te gebruiken op deze lens ?

De Tokina 11-16 is idd de lens die ik nog op het oog heb en misschien ook de nikkor 70-200VR ipv de sigma 50-150 maar dan met teleconvertor. Geen idee of er meerdere uitvoeringen van de tokina zijn, maar de recensies zijn zeer degelijk, en hij is ook nog eens lichtsterk

Ik vraag mij ook af of ik van al mijn apparatuur kopieën van de facturen moet meenemen om op het vliegveld problemen te vermijden.

De 70-200 f4 L van canon heb ik al maar ik twijfel tussen de Tokina 11-16 en de 10-17. Zou er een groot verschil zijn ? De 10-17 is goedkoper, maar de lichtsterkte is dan minder. Wat dacht jij ? Normaal gaat mijn voorkeur ook naar de 11-16.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
    Ik zit wel met een ander dilemma? Ik weet niet of ik van tevoren de hotels/motels moet boeken of dat ik dit best alleen in de parken doe? Iemand ervaring hiermee. Ik ben een beetje bang dat we minder vrijheid hebben als alles vastgelegd is.

Wat betreft boeken van hotels/motels in de Nat. Parken, daar heb ik geen ervaring mee.

Maar zou wel de raad geven van iets te zoeken even uit de Parken. Is misschien wel wat goedkoper, want de prijzen in de Parken zelf, denk ik, dat deze wel iets duurder zullen zijn dan erbuiten.

Op voorhand niks vastleggen, er zijn overnachtingsmogelijkheden genoeg.

Ik heb verscheidene malen rondgetoerd in de US en niks op voorhand geboekt.
    Ge moet enkel een overnachting geboekt hebben bij aankomst om aldaar zekers de eerste nacht door te brengen. Kan je dat invullen op de papieren voor de US binnen te komen.

Voor de rest een goed reis gewenst en wij verwachten hier de foto's ervan.

Good luck and see you !!!
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Ik ga nu al 12 jaar op rij naar het NW van de VS ( Wyoming - Montana ) en telkens boek ik mijn hotel-motel op voorhand online met creditcard. Nooit geen probleem gehad. Meestal blijf ik een 2tal dagen op dezelfde plaats en rij ik de omgeving af in een huurauto. Enkel in Cody (Wyoming) blijf ik ongeveer één week omdat dit een ideale uitvalsbasis is voor Grand Teton Nat Park, Yellowstone en de Big Horn Mountain Range. Alles ongeveer op een uur rijden enkel de Tetons zijn een goede twee uur rijden maar daarvoor heb ik een hotelkamer geboekt in Jackson Hole op een beugscheut van de Tetons. Waarom een, HOTELkamer ? Wel omdat je dan daar ook komfort hebt, en daarmee bedoel ik, internetaansluiting ( handig voor de thuisblijvers) mogelijkheid tot opladen van batterij , toch een soort van veiligheid voor je materiaal en natuurlijk ook al de rest ( maaltijden, otbijt en vele andere ) Maar dat is natuurlijk een kwestie van voorkeur. In ieder geval vallen de verblijven in de parken zelf nogal duur uit en dikwijls volzet. Makkelijk tot 200 a 400$ soms. Dus kijk je misschien vooraf even waar je precies wilt verblijven je vermijdt aldus iedere dag zoeken naar een overnachting wat ook tijd kost en soms ergernis met zich mee kan brengen. In ieder geval wens ik je een goede reis en geniet ervan, die streken zijn adembenemend.

Ik ga in juni 24 dagen naar de westkust. We hebben alle overnachtingen vastgelegd. Simpel omdat we dan niet om 7 à 8 uur 's avonds nog moeten zoeken. Ik heb gemerkt dat bij het boeken er toch verscheidene hotels reeds volgeboekt waren.

We verblijven ook telkens in de nationale parken (grand canyon, grand teton, yellowstone, bryce canyon, death valley en yosemite). Idd dit is duurder, iets minder comfortabel en deze moet je zeker op voorhand boeken (bv yosemite was weinig nog vrij te vinden) Maar het grote voordeel is dat je zoveel meer tij kunt doorbrengen in het park zelf. Maar ipv een dure hotelkamer, heb ik steeds cabins of zelfs cabintents geboekt. Sommige parken liggen perfect aan een stadje zoals arches en antelope canyon en dat zie je direct aan de prijs/kwaliteit.

In de grand canyon slapen we op enkele 100den meters van de canyon zelf ipv enkele kilometers. Ge moogt gerust zijn dat ik zonsopgang of ondergang zal missen!

Soortgelijke discussies

1. Interessepeiling Pentax materiaal
    Door TDN in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 november 2008, 22:18
  2. Gestolen/verloren materiaal?
    Door Deleted120903 in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 18 juli 2007, 13:52
  3. Nut van opsommen materiaal in banner?
    Door flitske in forum Chit Chat
    Reacties: 50
    Laatste bericht: 11 juli 2007, 11:55
  4. Oud materiaal nog bruikbaar?
    Door Glycerine in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 4 november 2006, 08:02
  5. Doka Materiaal
    Door Jos De Graeve in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 8 oktober 2003, 22:08

Regels voor berichten