Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie Amerika westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vakantie Amerika westkust

    Wij hebben de ook de langere foto-tour gedaan bij Roger Ekis.
    Als je geluk hebt dan zit er ook nog een indiaan op een fluit te spelen wat op zich weer een hele speciale sfeer geeft.
    De keer dat wij er waren had het er een paar dagen flink geregend en was de Canyon gesloten geweest.
    De terreinwagen konden niet door de smurrie heen rijden.
    maar op onze dag gingen ze weer maar de bodem was met 30 centimeter zand opgehoogd.
    Elke keer uit laten zakken uit de grope om rustige foto's te kunnen maken zonder steeds mensen op de foto te krijgen, valt nog niet mee.
    maar het is een super mooi stukje natuur die Canyon.
    Volgend jaar mogelijk weer opnemen in het schema, dit jaar gaan we naar het grootste pretpark van de muis in Florida.

    Comment


    • #17
      Re: Vakantie Amerika westkust

      Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
      Wij hebben de ook de langere foto-tour gedaan bij Roger Ekis.
      Als je geluk hebt dan zit er ook nog een indiaan op een fluit te spelen wat op zich weer een hele speciale sfeer geeft.
      De keer dat wij er waren had het er een paar dagen flink geregend en was de Canyon gesloten geweest.
      De terreinwagen konden niet door de smurrie heen rijden.
      maar op onze dag gingen ze weer maar de bodem was met 30 centimeter zand opgehoogd.
      Elke keer uit laten zakken uit de grope om rustige foto's te kunnen maken zonder steeds mensen op de foto te krijgen, valt nog niet mee.
      maar het is een super mooi stukje natuur die Canyon.
      Volgend jaar mogelijk weer opnemen in het schema, dit jaar gaan we naar het grootste pretpark van de muis in Florida.
      Ik weet niet hoeveel ervaring je reeds hebt met de andere kant van de oceaan, maar Washington (de staat), Montana, British Columbia, Vancouver Island en Alberta in Canada zijn ook machtig mooi!!
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #18
        Re: Vakantie Amerika westkust

        Wij komen nu ongeveer 20 jaar in Amerika maar inderdaad ga ik het liefst naar de west-kust.
        Vanaf Los Angeles tot Denver en dan weer naar boven Via Mount Rushmore en Yellowstone.
        In die richting zitten we het meest.
        Waar Yellowstone toch weer een groot favoriet is van ons.
        Dieren spotten is toch wel een leuke dagbesteding daar.
        Maar ook Bryce Canyon met zijn scala aan kleuren is en blijft mooi.
        Wat je er ook nog al eens tegenkomt zijn fanatieke sterren fotografen.
        Omdat het een zogenaamde donkere plaats is zonder lichtvervuiling is de sterrennacht zoveel mooier en helderder dan hier.
        Ook in Yellowstone is het zo mooi donker, alleen de bison's hebben geen reflector op hun achterste dus is dat wel oppassen als ze weer eens op de weg lopen.
        Amerika is zo enorm groot dat er altijd wel wat moois te zien is.
        Ben benieuwd of de topic starter de weg al kwijt is door al het aangeprezen moois wat dat land te bieden heeft.
        Last edited by hummerfan; 29 juli 2013, 20:31.

        Comment


        • #19
          Re: Vakantie Amerika westkust

          Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
          Wij komen nu ongeveer 20 jaar in Amerika maar inderdaad ga ik het liefst naar de west-kust.
          Vanaf Los Angeles tot Denver en dan weer naar boven Via Mount Rushmore en Yellowstone.
          In die richting zitten we het meest.
          Waar Yellowstone toch weer een groot favoriet is van ons.
          Dieren spotten is toch wel een leuke dagbesteding daar.
          Maar ook Bryce Canyon met zijn scala aan kleuren is en blijft mooi.
          Wat je er ook nog al eens tegenkomt zijn fanatieke sterren fotografen.
          Omdat het een zogenaamde donkere plaats is zonder lichtvervuiling is de sterrennacht zoveel mooier en helderder dan hier.
          Ook in Yellowstone is het zo mooi donker, alleen de bison's hebben geen reflector op hun achterste dus is dat wel oppassen als ze weer eens op de weg lopen.
          Amerika is zo enorm groot dat er altijd wel wat moois te zien is.
          Ben benieuwd of de topic starter de weg al kwijt is door al het aangeprezen moois wat dat land te bieden heeft.
          Tjah en hij vroeg wel iets gans anders hahahaha! Maar de grote ellende met de US en Canada is dat als je er 1 keer bent geweest je opeens zo'n lange verlanglijst hebt om nog te gaan zien en wat je wilt terugzien, want tijd is er hoe dan ook te kort!!! :-))
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #20
            Re: Vakantie Amerika westkust

            Precies wat je zegt.
            Bij mijn eerste kennismaking in 1993 werd me al verteld dat na de eerste keer , snel meerdere keren zouden volgen.
            Ze hebben de spijker op de kop geslagen.
            Ik vind het een fantastisch land waar een heleboel vooroordelen bestaan.
            Natuurlijk ben ik er ook achter gekomen dat vele hier helemaal niet kloppen.
            Verkeer is prettig, de mensen netjes en vriendelijk, maar helaas iets te trots op hun eigen leger.
            Het sterkste van de wereld, dat steken ze niet onder stoelen of banken.
            Maar dat neem ik dan maar voor lief.
            Over anderhalve maand ga ik weer voor ruim 4 weken over de plas kijken.
            Ik wil de Space Shuttle Atlantis graag weerzien nadat ik hem vorig jaar op zijn laatste tocht heb kunnen volgen toen hij het museum inging.
            Dat was een kippenvel dag, maar een zeer geslaagde dag met zeer veel emoties bij het personeel van de basis.
            Hoe professioneel ze bleven ondanks dat ze waren of werden ontslagen maar super-trots op hun Shuttles en ruimtevaart .

            Comment


            • #21
              Re: Vakantie Amerika westkust

              Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
              Ik weet niet hoeveel ervaring je reeds hebt met de andere kant van de oceaan, maar Washington (de staat), Montana, British Columbia, Vancouver Island en Alberta in Canada zijn ook machtig mooi!!
              Klopt. En dan het "verborgen" deel van Canada , Newfoundland. Zo dichtbij en toch relatief onbekend.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: Vakantie Amerika westkust

                Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
                Precies wat je zegt.
                Bij mijn eerste kennismaking in 1993 werd me al verteld dat na de eerste keer , snel meerdere keren zouden volgen.
                Ze hebben de spijker op de kop geslagen.
                Ik vind het een fantastisch land waar een heleboel vooroordelen bestaan.
                Natuurlijk ben ik er ook achter gekomen dat vele hier helemaal niet kloppen.
                Verkeer is prettig, de mensen netjes en vriendelijk, maar helaas iets te trots op hun eigen leger.
                Het sterkste van de wereld, dat steken ze niet onder stoelen of banken.
                Maar dat neem ik dan maar voor lief.
                Over anderhalve maand ga ik weer voor ruim 4 weken over de plas kijken.
                Ik wil de Space Shuttle Atlantis graag weerzien nadat ik hem vorig jaar op zijn laatste tocht heb kunnen volgen toen hij het museum inging.
                Dat was een kippenvel dag, maar een zeer geslaagde dag met zeer veel emoties bij het personeel van de basis.
                Hoe professioneel ze bleven ondanks dat ze waren of werden ontslagen maar super-trots op hun Shuttles en ruimtevaart .
                Ik heb idd al veel mensen gekend die de US "maar niets vonden", tot ze er geweest zijn... Velen kennen het vanuit de films en zo is het er totaaaaaaal niet.
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #23
                  Re: Vakantie Amerika westkust

                  Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
                  Waar Yellowstone toch weer een groot favoriet is van ons.
                  Same here. Net terug van 3 weekje USA, met als hoogtepunt Yellowstone.
                  Arches en Canyonlands vond ik ook zeer de moeite.

                  Nadeel van USA is het aantal fotos dat je te verwerken hebt eens je terug thuis bent ;-)
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vakantie Amerika westkust

                    Arches is ook een heel mooi park.
                    Veel arches zijn goed toegankelijk en Delicate Arch is natuurlijk het symbool van Utah.
                    Even een tochtje klimmen over de slickrocks maar dan heb je ook een heel mooi uitzicht.
                    En wachten op de zonsondergang , wat door een hoop mensen word gedaan.
                    Wat ik zelf ook een mooie plaats vond om te bezoeken was Little Finland boven Las Vegas.
                    Dit is een plaats waar maar heel weinig mensen komen, ik denk dat de meeste er nog nooit van gehoord hebben.
                    Hier vind je zandstenen rotsen die uitgesleten zijn door de weersinvloeden en hele grillige vormen hebben.
                    Het heeft totaal niets met het land Finland te maken maar aan de vormen , Fins.
                    Als je er rondloopt heb je het idee dat je over scherven loopt.
                    Maar je moet er wat moeite voor doen om het te vinden , het is niet het meest toegankelijke plekje.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vakantie Amerika westkust

                      Nog wat tips: http://www.popphoto.com/photos/2013/...ks-photography
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vakantie Amerika westkust

                        USA blijft toch altijd speciaal he, vooral voor de liefhebbers dan.
                        Hier vind je ook nog veel info, indien die nog nodig mocht blijken!
                        Nationale Parken van Amerika, Reisverhalen, Overige Bezienswaardigheden, en een enorme collectie foto's van Amerika

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vakantie Amerika westkust

                          Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                          USA blijft toch altijd speciaal he, vooral voor de liefhebbers dan.
                          Het spijtige is dat het land zeer erg veranderd is. In 1986 waren we voor de eerste keer (CA, NV, AZ) en we zijn nog dikwijls terug geweest. Na 9/11 bleven we een tijdje weg omdat we het niet eens waren met de "aanpassingen" bij immigratie (en ook een beetje als boycot). In 2006 na een bezoek aan Hawaii bleek de achterdocht van de TSA toch nog mee te vallen en zijn we in 2008 nog eens naar NY en FL geweest. Over immigratie geen klachten, verbazend vriendelijk zelfs, maar in NY toch enkele keren onaangenaam verrast geweest door "rent-a-cops" bij het maken van foto's/video op de openbare weg (goed uit de weg staan op het voetpad) en de security van de Empire State Building, UN en de scanners van het Statue of Liberty waar men ronduit onbeschoft was. Ook in FL een paar keer onvriendelijk behandeld. Dat waren we nooit gewoon geweest.
                          Voorlopig blijft de US op onze "no-go" lijst staan hoewel we toch nog enkele dingen willen zien (NM, nogmaals AK, en "the North East" tijdens de herfst). We wachten op "change" voor we terug gaan.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vakantie Amerika westkust

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Het spijtige is dat het land zeer erg veranderd is. In 1986 waren we voor de eerste keer (CA, NV, AZ) en we zijn nog dikwijls terug geweest. Na 9/11 bleven we een tijdje weg omdat we het niet eens waren met de "aanpassingen" bij immigratie (en ook een beetje als boycot). In 2006 na een bezoek aan Hawaii bleek de achterdocht van de TSA toch nog mee te vallen en zijn we in 2008 nog eens naar NY en FL geweest. Over immigratie geen klachten, verbazend vriendelijk zelfs, maar in NY toch enkele keren onaangenaam verrast geweest door "rent-a-cops" bij het maken van foto's/video op de openbare weg (goed uit de weg staan op het voetpad) en de security van de Empire State Building, UN en de scanners van het Statue of Liberty waar men ronduit onbeschoft was. Ook in FL een paar keer onvriendelijk behandeld. Dat waren we nooit gewoon geweest.
                            Voorlopig blijft de US op onze "no-go" lijst staan hoewel we toch nog enkele dingen willen zien (NM, nogmaals AK, en "the North East" tijdens de herfst). We wachten op "change" voor we terug gaan.
                            Ghoh daar kan ik je nu eerlijk gezegd totaal niet in volgen. Ik was er vlak voor de aanslagen en heb er in 2004 enkele maanden zelfs verbleven. En daarna nog verschillende keren teruggegaan. In 2004 heb ik 1 keer een aanvaring gehad met een man die hoorde dat ik uit België kwam en België had toen net geweigerd aan iets deel te nemen (weet het niet precies meer) en die man vond het nodig om me eens aan de tand te voelen en bond al snel in toen ik hem van antwoord diende. Voor de rest niks dan positieve ervaringen, ook aan de grens. Het enige waar je, maar dat is eigenlijk altijd zo geweest, rekening moet mee houden is dat je best niet in discussie gaat over politiek en religie en al zeker niet in de zuidelijke staten. Alhoewel we al heel fijne gesprekken over deze thema's gehad hebben met verschillende mensen, maar je moet weten met wie je dat kan doen en vooral met wie niet.
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vakantie Amerika westkust

                              Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                              Ghoh daar kan ik je nu eerlijk gezegd totaal niet in volgen. Ik was er vlak voor de aanslagen en heb er in 2004 enkele maanden zelfs verbleven. En daarna nog verschillende keren teruggegaan. In 2004 heb ik 1 keer een aanvaring gehad met een man die hoorde dat ik uit België kwam en België had toen net geweigerd aan iets deel te nemen (weet het niet precies meer) en die man vond het nodig om me eens aan de tand te voelen en bond al snel in toen ik hem van antwoord diende. Voor de rest niks dan positieve ervaringen, ook aan de grens. Het enige waar je, maar dat is eigenlijk altijd zo geweest, rekening moet mee houden is dat je best niet in discussie gaat over politiek en religie en al zeker niet in de zuidelijke staten. Alhoewel we al heel fijne gesprekken over deze thema's gehad hebben met verschillende mensen, maar je moet weten met wie je dat kan doen en vooral met wie niet.
                              Immigratie is verbeterd tegen de eerste jaren, het zijn vooral de lokale security mensen waar we problemen mee hadden, concreet voorbeeld: statief op voetpad gezet achter een vuilnisbak zodat we zeker niet in de weg stonden, rent-a-cop jaagt ons weg... statief mag niet. Let wel er was alleen een gebouw in beeld (camera naar boven gericht) geen mensen.
                              UN: aan security gevraagd of mijn klein statief een probleem is, nee dus... eens binnen wachten op de gids en tijd om een paar foto's te maken. Security zit dat en ik mocht mee... statief ten strengste verboden. Uitleg dat ik bij de controle aan de ingang specifiek gevraagd had of ik er mee binnen mocht had geen effect...
                              Ik kan je nog voorbeelden geven en mochten we niet eerder in de US geweest zijn hadden deze ervaringen een nog slechtere indruk nagelaten.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vakantie Amerika westkust

                                Jammer van de slechte ervaringen.
                                gelukkig heb ik daar geen slechte dingen meegemaakt.
                                Ten tijde van de aanslag op 9-11 waren we ook in Amerika en ja toen werd de controle op een aantal plaatsen verscherpt.
                                maar daar kan ik ze ook geen ongelijk in geven.
                                Inchecken om weer naar huis te vliegen duurde een paar uur langer maar ze waren dan ook behoorlijk in hun trots geraakt.
                                De immigratie dienst komt niet als het meest vriendelijke over maar daar kijk ik wel doorheen.
                                Maar als je iets vraagt en naderhand word alles geweigerd ,daar kan ik ook flink van over de rooie gaan.
                                Zet alle mooie dingen van het land eens tegenover de negatieve dingen die je hebt gehad, dan hoop ik toch dat de weegschaal de goed kant opgaat.

                                Comment

                                Working...
                                X