Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

    Hm, klinkt wel erg krap voor Yosemite vind'k.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #17
      Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

      ff snelle reactie met mijn ervaring van 2 jaar geleden op uw planning
      - San francisco: één van de betere steden van Amerika maar 2dagen is eigenlijk wel genoeg....zeker één dag fiets huren en over den golden gate bridge is echt super
      - grand canyon: kun je niet genoeg van krijgen dus beter één dagje meer...als je nog tijd hebt probeer via hier het hotel te boeken dat beneden in de grand canyon ligt...echt super maar wel één dag omlaag en terug één dag omhoog...nog eens echt onvergeetelijke ervaring.
      - yosemite: heel tof park, grote kans om herten en eventueel beren te zien...echt heel schoon park maar enorm groot dus oftewel beperken (ga zeker naar glacier point) oftewel langer blijven. Je kan ook overal isimo koelboxen kopen en op de parkings bbq'en echt super!
      - los angeles: downtown redelijk gevaarlijk en niet veel te zien, hollywood is ongeveer halve dag (toen ik er was waren ze juist hancock aan het opnemen wat wel ubercool was)
      en de studios een hele dag. Voor de rest niet veel te doen en redelijk duur...ga zeker ook eens naar het "baywatch/venice beach" en naar muscle beach! voor de rest zeker niet te lang blijven....
      - mocht je kunnen probeer toch naar monument valley te gaan (ligt wel ver weg maar toch)
      -page vond ik niet zo bijzonder maar is mischien wel noodzakelijke tussenstop
      - bryce canyon en zion vond ik één van de hoogtepunten van de reis maar die zie ik niet vermeld staan in uw planning....
      - las vegas één nacht blijven is meer dan genoeg....bezoek allessinds de venice en probeer in de paris naar boven te gaan waar je magnifieke foto's kunt nemen van de strip.
      - ik vond death valley ook erg de moeite, mijn vriendin vond het niet zo super maar ik vond het echt een belevenis

      De dingen die zeker mogelijk zijn om op 2weken te doen zijn en echt de moeite zijn zijn volgens mij:
      san fransisco, yosemite (stukje), death valley, las vegas, grand canyon, zion ,bryce canyon en dan naar los angeles en dan naar huis!
      Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

      Comment


      • #18
        Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

        Sluit mij grotendeels aan bij vorige poster: Bryce Canyon zeker doen en ook Monument Valley inlassen.
        Los Angeles is niet zo spectaculair als de naam laat vermoeden.
        Hollywood en Beverly Hills zijn goed voor een 1/2 dag samen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

          dank voor de info.

          vliegtuig is al geboekt dus zoiezo aankomen en vertrekken in SF op die data.

          Voor de rest is er nog niets geboekt buiten de auto die we op dag 3 afhalen.
          We hebben dus nog ruimte voor aanpassingen.

          We gaan normaal wild camperen en couchsurfen om de prijs wat te drukken ('t is crisis voor iedereen hé)

          Ik hou de tips zeker bij en zal misschien, als er interesse is, de verdere planning hier ook vermelden.

          btw: iemand tips ivm de tocht van SF naar LA?
          we zijn van plan om via Santa Maria naar Santa Barbara te gaan en daar te overnachten.
          Zijn er mooiere stukken om te doen?
          (heb dit gewoon via google earth, korste route, gepland)
          WWW.JOPIX.BE
          Just one click away...

          Comment


          • #20
            Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

            Als je echt maar twee weken hebt, sla dan Loas ANegles over en de kustroute en ga volledig voor de parken.

            Landen in Phoenix en langs Grand Canyon, page (antelope canyon en water holes slot canyon), monument valley, bryce/zion, las vegas, death valley, yosemite naar San Francisco.

            je gaat je zulk een route niet beklagen.

            Comment


            • #21
              Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

              Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
              dank voor de info.

              vliegtuig is al geboekt dus zoiezo aankomen en vertrekken in SF op die data.
              Sry, niet gezien dat vluchtdata vastliggen

              Comment


              • #22
                Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                Heb al 5 x een drieweekse rondreis gedaan in de USA en 1 x Canada.

                3 x Florida - 1 x Californie - 1 x Muziekroute (= New Orleans-Memphis-Nashville-New Orleans)
                Canada was enkel de provincie British Columbia.

                In Florida hebben we kennis gemaakt met Andrew en in New Orleans hebben we ook kennis gemaakt met zo'n persoon, maar kan (verdoemme) niet op zijn naam meer komen.

                EEN GOUDEN RAAD : regel alles zelf.

                = je moet de vlucht heen en terug zelf boeken en uw huurauto moet je ook vanuit Belgie boeken. Ginder boeken is altijd veeeeel duurder.
                U eerste overnachtingen moet je ook hier boeken.
                Via internet kan je dat zeer gemakkelijk zelf doen.

                Dan uw beste vriend "Google", deze vindt alles voor U.

                In één oogopslag gelezen, ik zou Los Angeles vermijden.
                Dat is enkel een groot stad en verder niet veel te beleven, behalve wanneer je tijd genoeg moest hebben. Maar lees dat je ook Las Vegas zou willen doen en de Grand Canyon, vergeet ook eens niet te googlen inzake afstanden en dan nog in acht genomen de max snelheid ginder en dan zal je zien dat je veel meer tijd nodig hebt om ginder rond te rijden dan hier in Belgie.
                Hier tellen ze de verkeersborden op = 50 + 50 + 50 = 150 km/uur
                Ginder doen ze dat niet, daar tellen ze de boetes op.
                Mag niet klagen, heb ginder nog geen enkele boete moeten betalen en al wel enkele keren kennis gemaakt met de arm der wet.
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                BD0460BE

                Comment


                • #23
                  Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                  ik heb google earth ter hand genomen en daar de routes van plaats tot plaats ingegeven en die geven dan een tijd en die heb ik afgerond naar boven. als ze 2u39 rijden aangeven dan reken ik 3u.
                  Is dit realistisch?
                  WWW.JOPIX.BE
                  Just one click away...

                  Comment


                  • #24
                    Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                    Iedereen nu al bedankt voor de reacties.
                    Ik blijf graag openstaan voor alle verdere tips. We zijn wel al overtuigd van het feit dat we de reis zelf gaan samenstellen.
                    De georganiseerde trips doen gewoon veel te veel locaties aan in het voorziene tijdsbestek. En om mooie foto's te maken moet je nu eenmaal tijd maken en een beetje één worden met je omgeving.

                    Volledige mee akkoord. Trek er zelf op uit en je weet nooit voor welke aangename verrassingen je komt te staan. Volg je eigen tempo en ik zou zeggen je kan beter goed genieten van 1 mooie plek dan overal maar door te vliegen zonder dat je ervan hebt kunnen genieten. Op zo'n reis met veel afstanden kan je gewoon niet alles zien, en als je je daarbij neerlegt dan is er niets aan de hand en kan je gewoon genieten. Blijf wat langer op de plekken die je aanstaan en spendeer minder tijd aan die plekken die je niet zo aanstaan.

                    Veel succes ermee en veel plezier met de planning!
                    Groetjes uit Canada,
                    Ann

                    Comment


                    • #25
                      Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                      Wij vertrekken met 3 man (allé, 2 man en 1 vrouw) richting westkust.
                      Ik ben ook nog bezig alles aan het plannen en zal dit topic op de voet volgen.

                      mijn planning tot nog toe:
                      20 mei Brussel -> San Francisco
                      21 mei San Francisco
                      22 mei San Francisco
                      23 mei San Francisco -> Santa Barbara
                      24 mei Santa Barbara -> Los Angeles
                      25 mei Los Angeles + Hollywood
                      26 mei Universal studio’s
                      27 mei Los Angeles -> Palm Springs
                      28 mei Palm Springs -> Laughlin
                      29 mei Laughlin -> Grand Canyon (south rim)
                      30 mei Grand Canyon
                      31 mei Grand Canyon -> Page
                      1 juni Page -> St George
                      2 juni St George -> Las Vegas
                      3 juni Las Vegas -> Sequoia NP
                      4 juni Sequoia NP -> Yosemite NP
                      5 juni Yosemite NP -> San Francisco
                      6 juni San Francisco
                      7 juni San Francisco -> New York
                      8 juni New York
                      9 juni Brussel

                      Ik bezoek ook zeker de bovenstaande linken.
                      Ik zou zeker al een dag San Francisco schrappen, 2 dagen is ruim genoeg. Ook Yosemite zou ik op zijn minst één volle dag blijven, dit is een enorm groot park. Sequoia zou ik er ook uitlaten. Als je grote sequoia bomen wil zien kun je deze ook zien in Mariposa Grove gelegen in Yosemite. 's Morgens Maripose grove en dan tegen de middag naar SF.
                      Plaats ééns je route op het forum van Allesamerika.com, daar zul je heel wat tips krijgen.


                      Microsoft Streets en Trips is een heel handig programma om je route samen te stellen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                        je kan altijd ook een binnenvlucht nemen van los angeles naar san fransisco

                        mocht je toch met de auto gaan dan kun je de big sur (geloof ik) doen of de 70 mile drive. De kustweg is heel mooi overal otters, walvissen en dergelijke te bekijken.
                        Is echt de moeite en op 1-2 dagskes te doen.
                        Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                        Comment


                        • #27
                          Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                          Heb ongeveer 5 x zelf een reis gepland en uitgevoerd in the USA. Zou het zeker weer zelf doen.

                          Zeker van te voren regelen:
                          Vlucht (heb je al geboekt zie ik), Huurauto, 1e hotelovernachting.

                          Als je naar SF vliegt ben je al met al zo'n 18 uur onderweg voordat je je huurauto hebt (12 uur vliegen, 2 uur van te voren op vliegveld, reizen naar vliegveld, immigratie in USA). Je bent dan erg moe en als je dan nog moet beginnen te zoeken naar een hotel/motel...... dat is geen goed begin van een vakantie. Er zijn genoeg redelijk geprijsde hotels op ongeveer 10 minuten rijden van de rental car terminals.

                          LET OP! De autoverhuur maatschappijen proberen je ALTIJD extra's aan te smeren. Een upgrade (bijv voor slechts 6 US$/dag een luxere/grotere auto) of verzekeringen die je misschien niet nodig hebt. Vooral de verzekeringen zijn erg prijzig. Je hebt minimaal CDW/LDW nodig (dekt risico's aan gehuurde voertuig) en wellicht moet je overwegen of je 3rd party insurance nodig hebt (Als je zelf schade veroorzaakt aan derden)

                          Weet ook dat de immigratieregels veranderen. Bewoners van landen die onder het Visa-Waiver programma vallen (Nederland, Belgie etc) moeten zich tegenwoordig minimaal 72 uur van te voren (maar het kan al weken van te voren)via een website aanmelden. Je krijgt dan van te voren bericht of je zult worden toegelaten in de USA of niet.

                          Wat ik altijd deed/doe is het volgende: Ik maak een planning voor het reisschema, maar ik boek geen hotels van te voren (behalve voor de eerste nacht, in de grote drukke steden of in de buurt van de toeristentrekkers). In de eerste dagen van de vakantie stop ik bij 2-3 hotels van ketens waarvan ik weet dat ze hotels hebben op heel veel locaties (bijv Super8, Howard Johnson, Motel 6, La Quinta, Days Inn, Travelodge). Daar pik ik een catalogus op en elke morgen boek ik telefonisch een hotel in de buurt van de volgende locatie. Mocht het dan een keer tegenzitten of wil je een keer een dag langer blijven op een plek, dan heb je op deze manier genoeg flexibiliteit.

                          Dan wat andere tips; De kustweg SF-LA is mooi, maar de eerste helft (vanaf SF richting LA) is veel mooier dan de tweede helft. Vergeet niet te stoppen in Monterey en het Aquarium te bezoeken. Erg mooi en dit is tevens het gebied waar de zee-otters te zien zijn.

                          Sla de beroemde 17-miles drive (ook in die buurt) maar over. Er zijn veel plekjes die op zijn minst net zo mooi zijn.

                          SF is inderdaad een leuke stad, maar 1 volle dag is wellicht genoeg. Tip: Rij 's morgens vroeg naar de Noordzijde van de Golden Gate brug en ga direct na de brug van de Hwy af en rijd de heuvels in. Werkelijk grandioos gezicht, vooral als er wat mist in de baai hangt.

                          LA is geen stad zoals wij die kennen. Eigenlijk niet de moeite waard. Uitzondering is misschien een bezoek aan Venice Beach en een ritje door Hollywood. Universal Studio's is zeker de moeite waard.

                          Sla Sequoia Park inderdaad maar over. Er staan (als ik het mij goed herinner in Yosemite ook Sequoia bomen en Yosemite biedt veel andere hoogtepunten (kan wel ontzettend druk zijn!!!)

                          Ik zie ook dat je erg veel tijd besteedt aan de Grand Canyon. Tenzij je van plan bent een fikse wandeltocht in de Canyon te maken, denk ik dat dat te veel tijd is. Als je op een mooie dag rond een uur of 4 op de South Rim bent, en je blijft daar dan een aantal uren, dan heb je een hele goede indruk van de Canyon + kun je genieten van de kleurschakeringen door de ondergaande zon. De rest van de geplande tijd kun je inderdaad (al eerder voorgesteld) beter in Bryce Canyon besteden. Grote voordeel van Bryce Canyon is dat je zonder veel moeite mooie wandelingen kunt maken en dat je in minuten midden in de canyon kunt staan met prachtige vergezichten, spectaculaire kleuren en mooie grillige rotsformaties. Erg Foto geniek en adembenemend.

                          Laatste tip: Als je veel Nat'l Parken gaat bezoeken, koop dan bij het eerste park een "American the Beautiful pas". Kost ongeveer 80 US$ en geeft een jaar lang toegang (Auto + 4 inzittenden) Anders betaal je al snel 15-20 US$ per park.

                          Meer tips??? Laat maar weten.

                          Comment


                          • #28
                            Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                            vandaag naar de reisbeurs geweest in Brugge en met de tips die ik hier en op AllesAmerika.com forum gelezen heb is de route nogal gewijzigd.
                            Het ziet er nu al volgt uit:

                            20 mei Brussel --> San Francisco (HM bay)
                            21 mei Half moon bay --> Big Sur
                            22 mei Big Sur --> Santa Barbara
                            23 mei Santa Barbara --> Six Flags
                            24 mei Six Flags Magic Mountain
                            25 mei Beverly Hills, Hollywood, LA
                            26 mei Universal Studio’s --> Palm Springs
                            27 mei Palm Springs --> Phoenix
                            28 mei Phoenix --> Grand Canyon
                            29 mei Grand Canyon --> Tuba City
                            30 mei Tuba City --> Monument Valley --> Page
                            31 mei Antilope Canyon --> Bryce Canyon
                            1 juni Bryce Canyon --> Las Vegas
                            2 juni Las Vegas
                            3 juni Las Vegas --> Death Valley --> Bishop
                            4 juni Bishop --> Yosemite
                            5 juni Yosemite --> San Francisco
                            6 juni San Francisco
                            7 juni San Francisco --> New York
                            8 juni New York
                            9 juni Brussel

                            De belangrijkste aanpassingen zijn dat we het bezoek aan SF uitgesteld hebben tot op het einde en na de landing daar direct zuidwaarts vertrekken op op 45 minuten van de luchthaven te overnachten.

                            LA en Grand Canyon zijn ingekort en Phoenix, Monument Valley en Six Flags zijn erbij gekomen en we blijven iets langer in Vegas.
                            Hier en daar nog wat kleine aanpassingen onderweg.
                            Dit zal hoogstwaarschijnlijk nog veranderen maar tot zover staat de planning.

                            Opmerkingen, laat maar komen.
                            WWW.JOPIX.BE
                            Just one click away...

                            Comment


                            • #29
                              Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                              Nog dit: op het eind van je trip kan je ook de wagen afleveren op de luchthaven nog voor je San Francisco bezoekt. Vanaf de luchthaven kan je met de BART of een bus gemakkelijk het centrum bereiken. Het centrum van San Francisco kan je dan verkennen met het openbaar vervoer (zoals de vermaarde tram) of te voet.
                              Dit spaart je niet alleen 2 dagen autohuur uit, maar ook dure parkeertickets en parkeerproblemen.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Nog dit: op het eind van je trip kan je ook de wagen afleveren op de luchthaven nog voor je San Francisco bezoekt. Vanaf de luchthaven kan je met de BART of een bus gemakkelijk het centrum bereiken. Het centrum van San Francisco kan je dan verkennen met het openbaar vervoer (zoals de vermaarde tram) of te voet.
                                Dit spaart je niet alleen 2 dagen autohuur uit, maar ook dure parkeertickets en parkeerproblemen.
                                Waren we van plan, maar toch bedankt!
                                WWW.JOPIX.BE
                                Just one click away...

                                Comment

                                Working...
                                X