Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Urbex Locaties

    Ik kom mij voorzichtjes 'aanmelden' hier in dit topic. Is blijkbaar opgestart om Urbex plaatsen uit te wisselen.
    Ik ben ook heel erg geintresseert maar momenteel weet ik echt heel weinig plaatsen.
    Doel kon je bijna niet meer binnen want alle huizen waren dichtgetimmerd.
    De drukkerij in ST Pieters, heb ik wel bezocht maar is nu helaas afgebrand...
    Het RTT gebouw in Oostduinkerke, is er blijkbaar nog? En naar het schijnt staat de brouwerij in Kortemark ook leeg...?
    Ik hoop echt dat jullie of de mensen die dit topic nog levendig houden, bereid zijn om enkele locaties vrij te geven, of een link naar een dergelijke site daarvoor of zo te geven. Zou erg leuk zijn... Er is het Urbexforum maar ik geraak er precies al enkele dagen niet binnen, 't zit vol denk ik.
    Als ik jullie van dienst kan zijn, zou ik dat ook graag doen natuurlijk.

    Groetjes, Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #92
      Re: Urbex Locaties

      In Doel kan je overal binnen....aan de achterzijde
      De meeste mensen passeren gewoon in de straten, en daar zijn de meeste gevels idd dichtgemetseld of dichtgetimmerd.
      Maar effe rondlopen langs de achtertuintjes en alles staat open.
      www.bloggen.be/wreckart

      Comment


      • #93
        Re: Urbex Locaties

        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Er is het Urbexforum maar ik geraak er precies al enkele dagen niet binnen, 't zit vol denk ik.

        Groetjes, Jill.
        Heb je het over urbexforum.be ? Mss nog eens een mailtje sturen ofzo... der zijn maar iets van een 160leden dus nog plek genoeg denk ik .

        grts
        http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

        Comment


        • #94
          Re: Urbex Locaties

          Ja inderdaad, intussen vond ik hier ook iets, door het google'n, en blijkbaar is die site van iemand die hier geregistreerd is...
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #95
            Re: Urbex Locaties

            Het zou kunnen .

            Btw is die brouwerij in kortemark nog niet afgebroken toch? Had gelezen dat ze gestart zijn met afbraak in 2009 al...
            http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

            Comment


            • #96
              Re: Urbex Locaties

              Ah zo, een vriendin van mij die in kortemark woonde vorig jaar nog, zei me dit enkele maanden terug. Heb er intussentijd niet meer gepasseerd, zou eens moeten rijden he.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #97
                Re: Urbex Locaties

                Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                Ik kom mij voorzichtjes 'aanmelden' hier in dit topic. Is blijkbaar opgestart om Urbex plaatsen uit te wisselen.
                Ik ben ook heel erg geintresseert maar momenteel weet ik echt heel weinig plaatsen.
                Doel kon je bijna niet meer binnen want alle huizen waren dichtgetimmerd.
                De drukkerij in ST Pieters, heb ik wel bezocht maar is nu helaas afgebrand...
                Het RTT gebouw in Oostduinkerke, is er blijkbaar nog? En naar het schijnt staat de brouwerij in Kortemark ook leeg...?
                Ik hoop echt dat jullie of de mensen die dit topic nog levendig houden, bereid zijn om enkele locaties vrij te geven, of een link naar een dergelijke site daarvoor of zo te geven. Zou erg leuk zijn... Er is het Urbexforum maar ik geraak er precies al enkele dagen niet binnen, 't zit vol denk ik.
                Als ik jullie van dienst kan zijn, zou ik dat ook graag doen natuurlijk.

                Groetjes, Jill.
                RTT ligt al een hele tijd plat en brouwerij Kortemark is niet te doen

                Comment


                • #98
                  Re: Urbex Locaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                  Ik kom mij voorzichtjes 'aanmelden' hier in dit topic. Is blijkbaar opgestart om Urbex plaatsen uit te wisselen.
                  Ik ben ook heel erg geintresseert maar momenteel weet ik echt heel weinig plaatsen.
                  Doel kon je bijna niet meer binnen want alle huizen waren dichtgetimmerd.
                  De drukkerij in ST Pieters, heb ik wel bezocht maar is nu helaas afgebrand...
                  Het RTT gebouw in Oostduinkerke, is er blijkbaar nog? En naar het schijnt staat de brouwerij in Kortemark ook leeg...?
                  Ik hoop echt dat jullie of de mensen die dit topic nog levendig houden, bereid zijn om enkele locaties vrij te geven, of een link naar een dergelijke site daarvoor of zo te geven. Zou erg leuk zijn... Er is het Urbexforum maar ik geraak er precies al enkele dagen niet binnen, 't zit vol denk ik.
                  Als ik jullie van dienst kan zijn, zou ik dat ook graag doen natuurlijk.

                  Groetjes, Jill.
                  RTT ligt al een hele tijd plat en brouwerij Kortemark is niet te doen

                  Comment


                  • #99
                    Re: Urbex Locaties

                    Hallo,

                    Enige urbex locaties aan de kust, Brugge of Gent? Als ik een aanrader mag geven, Ford De La Chartreuse in Luik.

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Het is een raar wereldje hé ?
                      De afgunst stroomt er met beken...
                      Zelf probeer ik zoveel mogelijk tegengas te geven maar ook dat wordt met de regelmaat van de klok niet in dank aanvaard.
                      Nu, ik moet zeggen dat ook de tegenpartij niet altijd redelijk is, je kan en mag toch niet verwachten dat ik na de zoveelste "Hoi, ik ben..." de lijst met KMZ's ga boven halen.
                      Inderdaad het is een raar wereldje.
                      Natuurlijk is dat ook niet de bedoeling om na de zoveelste hoi, lijstjes te gaan uitdelen.
                      En een beetje zoekwerk levert meestal al iets op.
                      En het zelf opzoeken van de locaties is ook wel een deel van heel het urbex gebeuren.
                      en zoals insider46 het zegt : "Al kost het me uren, dagen, weken als ik die vind ben ik blij en weet je tenminste iets over de charme ervan".
                      Maar als je dan uiteindelijk de locatie gevonden hebt, en toch nog een beetje hulp vraagt ( bv. i.v.m. mogelijke ingangen, security, of dergelijke ) wordt er soms geen gehoor aan gegeven, of krijg je daar het meest onzinnige antwoord op terug.
                      En ben altijd bereid om te helpen, of adressen uit te wisselen.
                      Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties

                        Tja, ken zelf ook wel aantal locaties in mijn buurt (regio west-vlaanderen). Maar de meeste zijn echter gewoon verwoest door vandalen (graffiti en zo) of grotendeels afgebroken. Dan verwijs ik vooral naar een verlaten pretpark (vandalen) en een oud hotel. Zelf ben ik nu op zoek naar een oud ziekenhuis dat verlaten is, maar kom op verschillende locaties terecht. Ik ben na meerdere uren/dagen zoeken uiteindelijk bij fora's terechtgekomen, maar hier vind ik ook niet veel info.

                        Ben nu eenmaal een beginner als het op Urbex aan komt. Ben meer ervaren in het nemen van foto's op reislocaties, natuurfotografie en partyfotografie. Maar sinds een eindje probeer ik echt eens een ander soort fotografie voor de lens te brengen. Ik heb niet echt high-end materiaal, maar wie heeft dat wel bij de start. Ik wil dit geleidelijk aan opbouwen en zo meer ervaring opdoen.

                        Dus vandaar mijn vraag: Waar let ik best op bij urbexen en is er iemand die mij een beginlocatie kan bezorgen of eventueel mijn urbexmedefotograaf wil worden. Zodat ik mijzelf wat meer kan bijscholen in deze kant van de fotografie.

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties

                          En trouwens brouwerij Kortemark ligt inderdaad op een locatie waar constant mensen passeren. En is tijdens één week van het jaar wel te doen. Vroeger was er daar in de streek ook een oude fabriek, maar ze zijn deze beginnen afbreken voordat ik de kans kreeg om er foto's te nemen. Deze was trouwens ook niet toegankelijk daar alles nog intact was (ramen/deuren) en ik geen zin heb om iets kapot te maken eraan.

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties

                            Waar let je best op.
                            - dat je niet alleen gaat
                            - staat van het gebouw ( slechte vloeren, is er brand geweest, ... )
                            - Oppassen voor andere ( junkies, dakloze, illegale, ... )
                            - Asbest, chemicaliën, ...
                            - Security, waakhonden, camera's, ...
                            - ...
                            Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties

                              Hey,
                              ook ik ben waarschijnlijk de zoveelste die de passie heeft opgepikt van het urbexverhaal. Een aantal locaties die binnen mijn mogelijkheden lagen aangepakt, en nu op zoek naar nieuwe uitdagingen.
                              Iemand -uit het waasland bijvoorbeeld- die interesse heeft om eens samen een locatie te delen en/of te shooten ? Trek er meestal alleen op uit en dat is niet altijd een goed idee...
                              Mijn eerste probeersels :
                              https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=53922d7575
                              https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=4f4fbf2e88
                              Canon 60D / EF 18-55mm f3.5-5.6 / EF 50mm f1.8 II / EFS 18-135mm IS f3.5-5.6 / Samyang 8mm T3.8 Diagional Fisheye / Vanguard Nivelo 214WH

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties

                                Hoi,
                                iemand een idee hoe het nog gesteld is met Salve Mater? Ik moet daar in de buurt zijn. Als het nog de moeite loont, zou ik nog wel een keertje terug gaan.
                                Goe Weekend!

                                Comment

                                Working...
                                X