Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Urbex Locaties

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Ik wou een tijdje geleden mij lid maken van zo'n forum specifiek urbex...
    als je niet in het wereldje zit dan weet je ook niet wat er al dan niet bekend is...

    mijn motivatie mail, is afgeketst: uw locaties zijn al gekend, poef gedaan...

    Hoe kan iemand dan proberen er "bij te geraken"...
    soms zie je wel eens een naam passeren van een kasteel, maar zonder enige vorm van locatie, of binnengeraak-tips.... is het soms vrij lastig...

    Dus probeer ik nu voor mezelf een bestandje op te bouwen...
    wie weet waag ik ooit een poging om nog ergens bij een urbex-forum aan te melden...

    maar als het allemaal zo gesloten meot zijn,
    vind ik het best irritant
    Het is idd een vreemd wereldje en daarbij spreek ik wel uit ondervinding.
    Maar ik ben niet zo paranoia als veel van mijn gilde.
    Ik weet zo onderhand wel wat je waard bent, je mag me altijd eens contacteren via de site (je vindt de weg wel).
    Als ik destijds ook niet door iemand op het pad was geholpen stond ik niet waar ik nu sta

    Comment


    • #62
      Re: Urbex Locaties

      Ja, die urbexfora zijn een groepje apart.
      Als je hun foto's ontleedt, goed zoekt en met google streetview kun je heel wat locaties vinden. Zo heb ik voor een collega al een stuk of tien plaatsen gevonden.

      Comment


      • #63
        Re: Urbex Locaties

        Zoals stiaanke al zei, enorm goed zoeken via google en google streetview en je vind ze meestal wel, heb zo al bij de 70 locaties kunnen vinden binnen- en buitenland, je steekt er wel wat tijd in soms maar het voelt nog zo leuk aan om niet al smekend als een hondje te moeten vragen aan zo'n machtsgeile kl**t "zou ik in uw groepje mogen komen?" of "waar is deze locatie?"

        Echt ik versta de geheimhouding wel een beetje maar sommigen zijn er echt gwn derover aan het gaan...
        http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

        Comment


        • #64
          Re: Urbex Locaties

          En nog leuker is een locatie vinden die zij niet hebben.
          Plots ben je dan wel in hun clubje welkom. Forget it.

          Comment


          • #65
            Re: Urbex Locaties

            Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
            En nog leuker is een locatie vinden die zij niet hebben.
            Plots ben je dan wel in hun clubje welkom. Forget it.
            Hahaha zo is het indd :-p!!!

            Een welgemeende mooie vinger naar hen dan
            http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

            Comment


            • #66
              Re: Urbex Locaties

              Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
              Zoals stiaanke al zei, enorm goed zoeken via google en google streetview en je vind ze meestal wel, heb zo al bij de 70 locaties kunnen vinden binnen- en buitenland, je steekt er wel wat tijd in soms maar het voelt nog zo leuk aan om niet al smekend als een hondje te moeten vragen aan zo'n machtsgeile kl**t "zou ik in uw groepje mogen komen?" of "waar is deze locatie?"

              Echt ik versta de geheimhouding wel een beetje maar sommigen zijn er echt gwn derover aan het gaan...
              Rustig, rustig.
              Je hebt wel een beetje gelijk maar niet alle fora zijn zo "machtsgeil" en ik beschouw mezelf ook niet als "machtgeile kl**t".
              Maar je moet nu ook niet meteen verwachten dat je als nieuweling alle locaties in je schoot zal geworpen krijgen. Maar dat sommigen erover gaan dat klopt wel, ik ben destijds bij mijn aanvraag voor lidmaatschap bij UEF met open armen ontvangen tot wanneer bleek dat ik topstatus had op een ander forum. Korte botte mail terug gekregen die ik kan samenvatten tot "njet" terwijl ik over alles heel eerlijk ben geweest.

              En als je dan een locatie vindt die ze niet kennen, des te beter voor jou. Je middenvinger opsteken betekent dat je het meteen kan vergeten. In het milieu klim je pas op door locaties te delen. Soms vraagt men om de drie maanden een nieuwe locatie om in de beperkte "top" te blijven.

              Je kan wel een en ander vinden via streetview en GE door foto's "te ontleden" maar wees gerust, de meesten camoufleren het zodanig dat het verdomd moeilijk is.
              Je zal er zo'n stuk of wat vinden, daarmee ben ik het eens.
              Bijna alle locaties zijn gecodeerd via de naam met uitzondering van deze die platgelopen zijn. Als je geluk hebt vind je heel eens een foto van een factuur met een adres dat je kan lezen. Neem daarbij nog dat de locaties verdwijnen en dat je, eens bezig, je normen steeds hoger zal stellen.

              PaulM

              Comment


              • #67
                Re: Urbex Locaties

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Neem daarbij nog dat de locaties verdwijnen en dat je, eens bezig, je normen steeds hoger zal stellen.

                PaulM
                Ik ben nu ook reeds enkele maanden bezig met urbex, en moet eerlijk vertellen door de hulp van paul die me enkele goede tips en tricks van het vak geleerd heeft ben ik nu aardig opweg.
                In het begin (mss zit ik voor velen onder jullie nog steeds in die fase) ben je tevreden met alle locaties die je vindt. toch is het verlangen om een locatie te vinden die nog in bijna perfecte staat is groot. natuurlijk liggen deze niet voor het rapen. Maar ik weet wel dat elke locatie die je zelf vind, hoe voor de hand ze ook liggen, een exta stimulans geeft om verder te zoeken naar meer.
                Soms kost het je dagen of weken voor je een locatie vindt die je op elke urbex site ziet staan, 100 internet vensters en uren zoeken van het kastje naar de muur gestuurd worden, tot je de deur ziet pas dan ga je respecteren wat je bezoekt en besef je ook dat niet iedereen zomaar al die uren of dagen zoeken zomaar cadeau geeft aan de eerste die zich op een forum meldt.
                Ik denk wel dat je van elke ervaren urbexer een mooie begin locatie zult krijgen die je de kriebels geeft om zelf ook het nodige werk te doen om mooiere en betere te vinden!!
                groetjes b

                Comment


                • #68
                  Re: Urbex Locaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door bernaert Bekijk bericht
                  Ik denk wel dat je van elke ervaren urbexer een mooie begin locatie zult krijgen die je de kriebels geeft om zelf ook het nodige werk te doen om mooiere en betere te vinden!!
                  groetjes b
                  Er zijn er een heleboel die geen enkele locatie vrijgeven, meer nog : zelfs niet op een vraag reageren.
                  Zelf antwoord ik altijd, gewoon uit beleefdheid.

                  Zelfs voor gevorderden zijn er fora waar je afvliegt als ze merken dat je nog in een ander forum post. Voor de verandering ga ik het eens niet noemen.
                  Er zijn ook fora waar je makkelijk binnenkan (mits jezelf voor te stellen), bij andere moet je eerst een hoop reportages kunnen laten zien.

                  "Een raar wereldje" is idd nog voorzichtig uitgedrukt.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Urbex Locaties

                    Hallo, ik doe al een paar jaar urbex, het is een leuke uitdaging op het (soms monotone) leven...als je weet wat je doet. Zoals PaulM gezegd heeft, de meesten laten niks meer horen als je een lokatie doorgeeft, de anderen noemen je een vrek die alles voor zichzelf wilt, jammer...
                    Nu, ik heb altijd al m'n lokaties weten vinden via Google Earth (soms uuuuren zoeken) en forumleden van het "Autoforum", want soms komen m'n 2 grootste hobby's(oude wagens en urbex) op één lokatie terecht (ik denk maar aan het nu verdwenen autokerkhof in Chatillon, die dankzij z'n enorm succes z'n eigen ondergang heeft gemaakt.)
                    De lokaties van oude gebouwen war alles nog intact is zonder vandalisme, daar geef ik ook niet graag de plaats van, maar van skeletten van kastelen (zoals Goorhof), daar kan geen kwaad mee gedaan worden, vind ik toch. Tenslotte, urbex-lokaties komen en gaan nu eenmaal
                    www.bloggen.be/wreckart

                    Comment


                    • #70
                      Re: Urbex Locaties

                      Wat je zegt....
                      Sommigen weigeren ook te snappen dat ik even de kat uit de boom wil kijken vooraleer ik een locatie geeft of iemand meeneem. Ik heb al de nodige hoeveelheid verwijten moeten slikken in dat verband : egoïst is nog het minste. En ik voel me nu niet bepaald een egoïst.
                      Posts zoals hier die van stiaanke en insider46 doen me nu ook niet bepaald bruisen van enthousiasme om hen medewerking te verlenen.
                      En de bewering dat je zowat alles vindt door goed te kijken en te Googlen klopt echt niet, dat kan alleen via de computer van Prof Adhemar uit de Nero strips

                      Maar als je van Urbex en oude auto's houdt, dit moet jouw natte droom zijn :

                      jAlbum zorgt ervoor dat je prachtige online fotoalbums kunt delen met je vrienden en familie.


                      Ik heb de locatie sinds 2005 al 3x bezocht en ik ben nooit op Chatillon geweest, ik heb altijd gedacht dat het een ontgoocheling zou betekenen in vergelijking met deze.
                      In 2008 ben ik er, toeval toeval, iemand van BD tegen het lijf gelopen. Dat bleek nu net de persoon te zijn die ik de locatie had gegeven, hier via het forum.

                      Altijd bereid om te ruilen, waar vind ik je foto's ?

                      PaulM

                      Comment


                      • #71
                        Re: Urbex Locaties

                        Ik heb een paar reeksen staan op m'n blog, stelt niet zoveel voor, hoor.
                        classicparts, marcasse, vervallen, katoenfabriek, cheratte

                        Daar vind je een paar samenvattingen van m'n 2 grote hobby's...
                        www.bloggen.be/wreckart

                        Comment


                        • #72
                          Re: Urbex Locaties

                          Ik ben nu ook sinds een tijdje samen met een collega bezig met urbex.
                          Elke locatie die we al bezocht hebben zijn dan ook volledig zelf gezocht en gevonden.
                          Wij hebben nog geen enkel moment een locaties gevraagd aan iemand anders, en ik kan best geloven dat het in het begin niet zo simpel is om te starten en locaties te vinden.
                          Maar gewoon al eens door de buurt rijden kan soms al een start zijn.
                          Zoek eens op internet, je zou verschieten welk je allemaal vindt.
                          Zelf hebben we ook een aantal locaties bezocht gehad waar nog niemand geweest was en die we volledig zelf gevonden hebben, sommige door stomweg er voorbij te rijden en eens te gaan kijken, sommige via GE.

                          En nu even over het punt van locaties delen.
                          Een tijdje geleden kregen we de vraag van iemand die "al jaren" ( gelogen dus ) aan urbex deed en locaties wou uitwisselen, we hebben toen zo vriendelijk geweest om eens een paar locaties te geven in ruil voor andere.
                          Tot we daarna zelf nog eens even op die locaties gingen kijken.
                          We wisten niet welk we zagen, ruiten ingegooid, graffiti gespoten, enz... totaal gevandaliseerd, waar we van tevoren zelfs nog geen druppel graffiti of dergelijke zagen.
                          Als je weet dat je soms weken uren lang ligt te zoeken is dit niet echt een lachertje.
                          En sindsdien ben ik ook wel een beetje beginnen begrijpen waarom sommige zo ( zoals sommige het zouden zeggen ) "egoïstisch" zijn om de locaties voor hun te houden, of toch even af te wachten.
                          Ik ben nu sindsdien ook meer terughoudend geworden om nog locaties aan iemand te geven.

                          Wou dit gewoon even kwijt, misschien dat jullie hierdoor de terughoudendheid van de meeste snappen.
                          ( Dit is niet om discussie of zo te starten, dit is gewoon mijn mening en ervaring er over. )
                          Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

                          Comment


                          • #73
                            Re: Urbex Locaties

                            Ik zou zeggen : zo hoort men het ook eens van een ander
                            100% mee akkoord, overigens : het feit dat Urbex een echte hype is geworden zal wel niet veel positiefs bijgedragen hebben.
                            Zelf probeer ik me te sussen met het feit dat de plaatselijke hangjongeren de locatie meestal eerst beet hebben en meest verantwoordelijk zijn voor de vandalisering, maar ze hebben ook internet natuurlijk. En ik ben ook liever niet de eerste, er is een groot gevaar dat je dan als inbreker kan worden gezien.
                            Maar hoe sommigen in het milieu er over denken kan er bij mij ook niet in : ik ontmoette ooit een gast van een jaar of 20-22, hij ging er prat op dat hij bij de politie geseind stond en, dixit : zij Urbexers, zij gaan professioneel te werk, zij hebben materiaal. Zij snijden een ruitje uit om binnen te komen en plakken dat nadien met silicone weer vast
                            Ik heb me moeten inhouden om te vragen hoeveel keer je dat ruitje er uit kan snijden.

                            De grotere locaties beginnen trouwens uitgeput te geraken vind ik, dit is misschien de reden waarom meer en meer woningen voorbij komen tegenwoordig (niet meteen mijn ding). Zelf heb ik de luxe om in een zg KMZ-afdeling van een forum terecht te kunnen maar daar maak ik zelden gebruik van. Het zoeken is een deel van de fun.

                            Zelf ben ik wel benieuwd naar je foto's.

                            PaulM

                            Comment


                            • #74
                              Re: Urbex Locaties

                              Inderdaad, meestal zijn er op de meeste locaties al hangjongeren geweest die al een deel gevandaliseerd hebben.
                              Niet graag eerst zijn hangt een beetje van de locatie af, als je een beetje van de geschiedenis van het gebouw op de hoogte bent, en gepakt zou worden kan je je soms heel simpel er uit praten.
                              Hebben zelf ooit een locaties net achter de hoek waar ik woon gedaan, dat al jaren leegstaat en zelfs nog nooit hangjongeren geweest zijn, er was zelfs niets van vandalisme.
                              Maar terwijl we bezig waren met foto's nemen kwamen we iemand tegen die het gebouw in het oog moest houden.
                              Even met gepraat, alles wat uitgelegd en mochten rustig verder gaan met foto's nemen.

                              Dat kan ik best geloven dat je je hebt moeten inhouden om die vraag te stellen hoeveel keer ze al dat ruitje er uit gehaald hebben.
                              En dit is dus ook weeral de zoveelste misvatting over urbexers.
                              Wij breken niet in, wij komen later nog eens terug om te zien of je al binnen kunt.

                              De grotere en nog niet aangeraakte locaties beginnen op 1 hand telbaar te worden om het zo te zeggen.
                              Ben ook niet zo te vinden om woningen te gaan doen, alhoewel er soms wel een aantal mooie locaties tussen zitten.
                              maar ik ben zelf meer voor industrie of horeca ( hotels en ontspanning ).
                              Maar als je samen met iemand op pad gaat moet je soms ook aan de ander toegeven natuurlijk :-).

                              Een deel van mijn foto's kan je hier terug vinden : Foto's
                              Er zijn er een deel dat ik terug opnieuw moet doen, je zal wel zien waarom, ik hou mij ook graag bezig met HDR maar de eerste reeksen zijn niet zo geweldig gelukt.
                              Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

                              Comment


                              • #75
                                Re: Urbex Locaties

                                Ik heb ze met plezier bekeken maar de HDR's zijn idd wel overdreven, de halo's soms erg uitgesproken.
                                Ik weet wel dat HDR in Urbexmiddens zeer gegeerd is maar het geeft snel een déja vu- gehalte vind ik.
                                Over het algemeen volg ik de hier gangbare stelling dat de beste HDR die is waar je het niet ziet, of toch niet meteen. LilyVB heeft hier nog onlangs een prachtige HDR geplaatst bij architectuur.

                                Comment

                                Working...
                                X