Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tsjechie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tsjechie

    Begin april ben ik van plan een weekje naar Tsjechie te gaan. Als bestemmingen denk ik aan het reuzengebergte en Praag.... en dus op zoek naar plekjes die je gezien moet hebben. Hoor dan ook graag jullie ervaringen.
    Leon Loeffen

  • #2
    Re: Tsjechie

    Ik kan alleen maar wat vertellen over Praag.
    Ben zowat de hele wereld over gereisd (voor mijn werk).
    Een van de mooiste steden is toch Praag geweest (4x geweest).
    De laatste keer heb ik er 10 fotorolletjes volgeschoten.
    Er is een boekje met de naam 10X Praag (De tien Praagse wereldwonderen), deze plaatsen moet je zeker bezoeken.
    Iedere dag is er om 12 uur de wisseling van de wacht. Dit is een schitterende parade. Om een goede plaats te hebben moet je wel ruim van te voren aanwezig zijn.
    Mocht je nog wat willen weten stuur maar een PM.
    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: Tsjechie

      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      ......
      Er is een boekje met de naam 10X Praag (De tien Praagse wereldwonderen), deze plaatsen moet je zeker bezoeken.
      ......
      mvgr
      antoine200
      dank voor je reactie antoine200 ... en over toeval gesproken. ... 'n paar weken geleden heb ik het door jou genoemde boekje van m'n pa gekregen ... wel als 'ns doorgebladerd maar dat ga ik nu dus zeker 'ns echt lezen
      Leon Loeffen

      Comment


      • #4
        Re: Tsjechie

        Ik ga deze zomer naar Praag. Van dat boekje heb ik nog niet gehoord. Ken je per toeval de uitgeverij ?

        Dank !

        Comment


        • #5
          Re: Tsjechie

          boekje wat ik heb is van uitgeverij Artfoto uit 1993
          Leon Loeffen

          Comment


          • #6
            Re: Tsjechie

            Oorspronkelijk geplaatst door loeffen Bekijk bericht
            boekje wat ik heb is van uitgeverij Artfoto uit 1993
            Dat van mij ook.
            mvgr
            antoine200

            Comment


            • #7
              Re: Tsjechie

              in Praag moet je ook zeker naar het technisch museum gaan.
              Veel mooie oude vliegtuigen, auto's en een hele collectie oude fototoestellen.

              Ook zeker eens op de berg aan de rand van de stad gaan, er staat een soort eifeltoren op, ik weet nu niet meer juist hoe de berg heet, maar je hebt er een mooi uitzicht over praag.
              site[/URL]

              Comment


              • #8
                Re: Tsjechie

                Interessante plaatsen die wij bezocht hebben:

                Telc: het mooiste oude marktplein van Bohemen.
                Khutna Hora: speciale kathedraal en het ossuarium is één van de merkwaardigste dingen die ik ooit gezien heb.
                Cesky Krumlov: wel wat toeristisch, maar toch een heel mooi stadje.

                Kijk ook eens hier http://members.tripod.com/Tsjechie/
                Onder de link 'Bohemen' vind je meer details over deze plaatsen.

                Alvast goede reis !
                Last edited by Reiziger; 6 maart 2007, 16:44. Reden: De naam van het tweede stadje begint met K, niet Kh, maar als ik dat laat staan, komen er drie sterretjes in de plaats ...

                Comment


                • #9
                  Re: Tsjechie

                  Dank jullie voor de reacties totnutoe - ben op dit moment nog druk aan het lezen/internetten om het ons weekje te vullen. Jullie tips zijn dan ook zeker nog welkom.
                  Leon Loeffen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tsjechie

                    In de buurt van Praag kan je concentratiekamp / ghetto "Theresienstad" bezoeken, http://en.wikipedia.org/wiki/Theresienstadt_Ghetto .
                    http://francks.wordpress.com

                    Comment

                    Working...
                    X