Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thailand met best tours

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • thailand met best tours

    Hallo;

    6 november maken wij de rondreis 'the musts van thailand' met best tours.

    Ik weet niet of er al mensen zijn hier die er ervaring mee hebben..

    Wat ik me afvroeg:

    tijdens olifantentocht, vlottentocht, speedboadtrip vanuit phuket = camera in bepaalde waterdichte zak stoppen of is rugzak voldoende?

    Tips altijd welkom!!

    groetjes
    CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

  • #2
    Re: thailand met best tours

    Wij hebben in 2002 onze huwelijksreis met Best Tours naar Thailand gedaan.
    Voor de dingen die je opnoemt, moet je zeker geen schrik hebben voor water. Op een olifant zit je hoog en droog, de vlottentocht is heel erg rustig (je zit op een bankje), en de speedboat daar wordt je ook niet nat in.
    Er zijn twee dingen waar we wel goed nat zijn geworden, maar dat was eigen keuze (camera dus netjes aan de kant gehouden) en dat was douchen onder een waterval op de River Kwai (maar daar was het vlot meer dan groot genoeg om alles droog aan de kant te houden) en samen met de olifanten in bad. Dat is zwembroek aan en op de rug van het beest de rivier in (en zijt maar zeker dat de mahout de olifant het commando geeft je een douche te geven met z'n slurf ). Dat is, als je de kans krijgt, trouwens echt een aanrader

    Veel plezier in het land van de glimlach (ik wou dat ik meekon )

    Peter

    Comment


    • #3
      Re: thailand met best tours

      Toen wij, in 2003 met Best Tours in Thailand waren, gebeurde er wel een ongelukje tijdens het ritje met de olifant. Bij het doorwaden van de rivier kwam de (staart)riem van de zitbank op de rug van de olifant los. Daardoor draaide de bank van de rugzijde naar de onderzijde van de olifant. Vermits je in deze bank zit vastgegespt, hingen de beide personen enige tijd onderwater, onder de olifant. Voor de 2 medereizigers liep het uiteindelijk vrij goed af (wel enkele dagen ziek vanwege het inslikken van rivierwater). Hun camera en andere spullen waren uiteraard niet bestand tegen dit avontuur.
      Is uiteraard een ongelukje en er zal intussen, door de vertegenwoordiger(s) van Best Tours, wel strenger op worden toegekeken veronderstel ik.
      Tijdens de vlottentocht kan je de (foto)rugzak eventueel meegeven met het busje.
      Voor de rest was het een prachtige reis, zeer goed georganiseerd en veel gezien.

      Alvast een aangename en boeiende vakantie.

      Guy
      www.guydewestelinckfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: thailand met best tours

        Merci voor de reacties,

        wat ik wel kan doen dacht ik zo om toch wat tegen het water te beschermen is mijn fototas in een waterdichte zak stoppen?

        groetjes
        CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

        Comment


        • #5
          Re: thailand met best tours

          Oorspronkelijk geplaatst door Nele en kristof Bekijk bericht
          Merci voor de reacties,

          wat ik wel kan doen dacht ik zo om toch wat tegen het water te beschermen is mijn fototas in een waterdichte zak stoppen?

          groetjes
          Echt iet nodig hoor, ik heb tijdens de vlottentoch de camera zelfs constant vastgehad en foto's genomen.
          Zeer leuke reis, amuseer jullie. Doe ze de groeten in Chiang Mai (mijn favoriete stad)
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: thailand met best tours

            hey,
            de thailand reis met best tours is echt super maar de meeste (facultatieve)uitstapjes zijn toch heel duur terwijl je deze zelf heel gemakkelijk kan doen. Taxi's bijvoorbeeld kosten bijna niets en overal zijn er reisbureaukes waar ge tours kunt boeken (of enkel transport). Ook is er in elk hotel een traveldesk waar ge voor heel goedkope prijzen alles kunt boeken

            Je moet weten dat thailand het land van het massa tourisme is en dat daar alles voorzien is op gebied van tourisme (dit in tegenstelling tot andere aziatische landen zoals china). Dus je moet je nergens zorgen maken op gebied van transport, veiligheid, hygiëne, uitstappen, taxi's enzoverder.
            Op deze manier kan je zeker 100den euro's uitsparen per persoon (waarvoor je beter vele souveniers kunt kopen). Mocht je iets van info willen over hoe reizen in thailand dan laat je maar iets weten.

            btw mocht je ooit ergens bamboo rafting doen let dan ZEKER op je camera!!!! Ik heb al meerdere keren gehoord dat ze opzettelijk mensen in het water laten vallen.
            (Ikzelf ben er ook ingesmeten geweest maar had al chance mijn camera niet vast)
            Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

            Comment


            • #7
              Re: thailand met best tours

              Wij hebben afgelopen zomer (eind juli) onder andere "De grote rondreis van Thailand" met Best Tours gemaakt. Maak je geen zorgen: deze rondreis is fantastisch georganiseerd! Trouwens: Thailand is de perfecte instap voor een verkenning op Aziatisch grondgebied. Een echte aanrader. En als de reisgroep meezit, kan het echt niet stuk.

              Wat de camera betreft: tja, een DSLR levert de mooiste beelden, maar is niet altijd handig. Vochtigheid is één factor (niet alleen luchtvochtigheid en weersomstandigheden, maar ook de activiteiten als vlot- en boottochtjes, rafting, trekkings, etc... zijn niet de dankbaarste omstandigheden voor de camera). Maar allez, ik kan het ook niet laten... Al heb ik hem toch af en toe bewust niet meegenomen. Een trekking in Chiang Mai door de jungle en onder watervallen. Niet te doen, tenzij je de gevolgen wilt dragen.
              De camera constant in een plastic zak steken is absoluut overbodig. Probeer wél van zoveel mogelijk silicagel in jouw fototas te stoppen. Werkt heel goed.
              En ja, soms faalt de elektronica. Op de drijvende markt van Damnoen Saduak kon ik om onbegrijpelijke redenen de grip niet meer gebruiken. Soms werkte het instelwiel en de afdruktoets wél, dan weer niet. Eventjes alles uit elkaar gehaald in goede omstandigheden en verder geen problemen meer gehad met de grip...

              Wisselen van lenzen is ook niet ideaal, maar enfin. Het lukt allemaal wel.
              Ik raad je aan 2 camera's (compact + DSLR) mee te nemen. Het zal je niet spijten.

              Wat olifantincidentjes betreft: tijdens zo'n "meet en greet" van olifantjes aan de River Kwai, is het toch ook eventjes spannend geweest. Een vastgeketende moederolifant rukte zich los en stormde op de reisgroep af (aanleiding: haar babyolifantje zocht voortdurend contact met de groep), de olifantenbegeleiders riepen "run" en toen zijn we nog nooit zo snel het bos ingevlucht... Eind goed al goed. heb je nog iets om later op café te vertellen

              Als jullie meer info willen kan je een PM-tje sturen en wil ik eventueel ook mijn link doorsturen van onze reisfoto's op picasa.

              In ieder geval: schitterende reis gewenst! Gelukzakken
              EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: thailand met best tours

                Nu ik toch bezig ben met vraagjes te stellen:

                Qua shoeisel?

                Uitstappen: watersandalen?
                sportschoenen?
                slippers?


                thnx nele
                CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

                Comment


                • #9
                  Re: thailand met best tours

                  Ik ben sinds 4 oktober net terug van een rondreis door Thailand en Cambodja met Best Tours. Wij hebben de Classic Collection rondreis gedaan gecombineerd met de uitbreiding Cambodje omdat ik absoluut Angkor Wat en Angkor Thom wou zien.

                  Wij hebben ergens (ik denk in Chiang Mai) een olifantentocht gedaan gecombineerd met een ritje met een heel oude ossenwagen en een tocht op een vlot. De olifanten gaan door het water als het niveau en de stromingen van de rivier dat toelaten. Anders doen ze dat niet, dus ik denk dat je tijdens de olifantentocht geen risico hebt op waterbeschadiging. Op het vlot heb ik mijn camera achtergelaten in onze bus. Spijtig want het had zeker doenbaar geweest en wss heel mooie beelden opgeleverd.
                  Iets wat je zeker zelf niet mag vergeten is een voldoende grote plastiek zak die steeds dicht bij de hand gehouden wordt. Er kunnen namelijk plots hevige regenbuien voorkomen waarbij je zelf de tijd niet hebt om je camera veilig in je rugzak te steken. Een plastiek zak kan op dat moment echt wonderen doen.
                  Ik Phuket hebben we een uitstap gedaan naar de zeekraters en James Bond Island. We zaten steeds op een heel grote boot, behalve tijdens de bezoeken aan de grotten en kraters, waar je overstapt in plastiek kano's. Je kan daar steeds wel je camera meenemen (heel mooie beelden levert dat zeker op) maar ook hier geld weer de tip van de plastiek zak. Ze geven je daar wel kleine plastiek zakjes voor je camera maar veel meer dan een compact kan je daar niet in kwijt dus nu ook je eiegen grote plastiek zak bij de hand houden want in de grotten druipt er redelijk wat water naar beneden.

                  Qua schoeisel:
                  - watersandalen zijn zeker handig en bijna een must bij de uitstap op zee in Phuket
                  - sportschoenen heb ik gebruikt tijdens de uitstappen aan de tempels.
                  - slippers zijn steeds handig aan de rand van het zwembad maar die kan je ginder evt kopen ook.

                  Nog één heel belangrijke tip:
                  Indien er in het programma van de reis die jij gaat maken ook bezoeken aan tempels zijn opgenomen (bijna een zekerheid) hou er dan rekening mee dat je in sommige tempels een dress-code hebt. Dit houdt in dat je minstens een T-shirt met korte mouw en een broek moet dragen die je knieën bedekt. Soms zijn ze nog strenger (oa in het koninklijk paleis in Bangkok) en eisen ze een lange broek (tot op je enkels) alsook bedekte enkels (kousen dragen dus). Op deze dresscode wordt aan de ingang van de tempels streng toegekeken. Hou er dus rekening mee!!!!

                  Indien je nog extra vragen hebt stel ze maar gerust.

                  Groeten,

                  Mark
                  Last edited by mark w.; 15 oktober 2008, 11:03.
                  http://markwijnants.zenfolio.com/
                  Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                  Comment


                  • #10
                    Re: thailand met best tours

                    Iemand die hier af en toe over de vloer komt van het forum werkt voor Best Tours in Thailand en heeft hier al meermaals prachtige werken gepost.

                    Check out slecocqphotography's art on DeviantArt. Browse the user profile and get inspired.


                    Op zijn persoonlijke webpage vind je zijn gegevens terug zoals mailadres en msn mocht je hem enkele vragen willen stellen. Misschien dat jullie wel met hem in contact komen als jullie in Thailand zijn, ik geloof dat hij mensen begeleid ed.
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                    Website : http://runaque.deviantart.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: thailand met best tours

                      Woon en werk nu al bijna 15 jaar in Thailand en andere aziatische landen. Weet niet hoe oud u bent of het om het fotograferen gaat of gewoon voor u ontspanning, het laaste bent met deze georganiseerde busreis best af. Het toerisme is nu een grote industrie hier waar alles door de T.A.T wordt geregeld en georganiseerd geen buitenlandse reisleiders meer op de bus.

                      Een must wil ik u geven als het om fotograferen gaat. zorg dan dat u op Donderdag 13 nov tot en met Zondag 16 nov in Chiang Mai bent dan is het LOY KRATON het grote lichtfeest Donderavond kleine parade met verlichte praalwagens deze dagen is s avonds de lucht gevuld met duizenden lapions en op de rivier drijven duizende prachtig gekleurde lichtjes. Op Zondag avond is de grote licht parade kilometers lang met de ene praalwagen nog mooier dan de andere dan nog het vrouwelijk schoon wat op deze wagens te bewonderen is. verder zijn er klasieke Thaise dansen, muziek. miss verkiezing. iedere avond van 17 uur tot middernacht. En Leffe is verkrijgbaar hier alleen ik mis het glas. wilt u meer info. of over fotograferen in Thailand kunt u mij mailen liempdbldphoto@gmail.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: thailand met best tours

                        Oorspronkelijk geplaatst door bertvanliempd Bekijk bericht
                        En Leffe is verkrijgbaar hier alleen ik mis het glas. wilt u meer info. of over fotograferen in Thailand kunt u mij mailen liempdbldphoto@gmail.com
                        Leffe in een leffe glas kan je drinken in een zijstraat van tapai road, als je van tapai gate naar de brug wandelt op uw linkerkant, ben vergeten welke soi het juist is. Dacht dat ze het ookhadden in "number one" maar dat is dan een andere buurt he
                        In het Belgisch restaurant kan je het ook krijgen volgens mij.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: thailand met best tours

                          Wij hebben vorig jaar ook een rondreis met Best tours gedaan. Perfecte organisatie, de hotels, de uitstappen waren over het algemeen goed.

                          Dit jaar zijn we voor een tweede maal terug gegaan en hebben we utgebreid het noorden van Thailand bezocht en dit op eigen houtje.
                          Dat scheelde hem natuurlijk heel wat in de prijs en groot voordeel is dat je dan ook aan niets gebonden bent.

                          Voor je camera als je in de buurt van water zijt altijd wel voorzichtig zijn he.
                          Ik wens jullie alvast veel plezier met je rondreis en laat iets zien hier he.

                          Ons reisverhaal van dit jaar met wat foto's kun je zien op deze blog

                          Indien je over bepaalde items meer wil weten dan mag je me altijd mailen, of een reactie achterlaten op de reisblog.
                          Grtz, Patrick
                          http://www.trikke.be
                          Ik doe het met Canon.

                          Comment


                          • #14
                            Re: thailand met best tours

                            Een aanrader om je spullen te bewaren (ook paspoort etc) is een zogenaamde "dry bag" . Deze zijn in elke duiksport winkel (bangkok zitten er vele) te koop. Het is in verschillende maten verkrijgbaar en zelfs al zou alles in het water belanden blijft het nog netjes drijven en wordt het niet nat. Kost mischien 300 tot 500 bath

                            Comment


                            • #15
                              Re: thailand met best tours

                              Beetje zielig als niet enkele weken zonder je Leffe kan in Thailand. Soit ... ieder zijn ding. Geef mij ter plekke maar Singha of Chang Beer (maar na 15 jaar zou ik ook wel een Leffe willen ).
                              Betreffende je vraagjes: Als je schrik hebt voor je camera, laat je hem toch gewoon verzekeren. Een plastic zakje kan echter nooit kwaad, zowel tegen de regen als spatten van watervallen e.d. Eventueel zelfs om je lens in te verwisselen als je vreest voor vocht of stof.
                              Dry bags heb ik nog nooit gebruikt in Thailand. Ik vind ze te lomp en dus niet handig.
                              Schoeisel: slippers zijn makkelijk aangezien het de gewoonte is je schoeisel buiten aan de deur uit te doen (verplicht bij tempels). Rotvervelend als je steeds je veters moet binden met je gat in de lucht terwijl iedereen er tegenaan loopt als ze je willen passeren. Teva's zijn dan wel een ideale all-rounder, maar ik zet ze niet graag tussen die goedkope teenslippers voor bvb een internetcafé.
                              Sportschoenen zijn wel lekker licht voor andere doeleinden zoals een korte trekking, en het is toch droog seizoen nu. Anders was het niet echt aan te raden.

                              Have fun

                              Comment

                              Working...
                              X