Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tent kopen/huren in USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tent kopen/huren in USA

    Hey allen,

    mijn vriendin en ik vertrekken begin Juli op reis naar het zuidwesten van de VS. Wij huren een auto en slapen onderweg in motels. Om de kosten wat te drukken zouden we ook een tentje willen hebben om evt af en toe op een camping te slapen.

    Nu twijfelen we of we hier een tent kopen en meezeulen op het vliegtuig of best ginder eentje kopen? Als een 2 seconds Quechua te koop was in de US of meekon met het vliegtuig was de keuze snel gemaakt, maar dit gaat in beide gevallen niet lukken vrees ik...

    Heeft iemand ervaring met kampeermateriaal huren? Over welke kostprijs spreken we dan? Ik heb de indruk dat tenten in de US vrij duur zijn, zeker in vergelijking met zo'n 2 seconds quechua hier... Heeft iemand tips? We zouden evt de aankoop doen in de streek van San Francisco/Napa/Sacramento...

    Alvast bedankt!!
    Canon 400D - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (Te Koop) - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM

  • #2
    Re: Tent kopen/huren in USA

    Tent in USA kopen! Is niet zo duur daar, en ze hebben écht véél keus in kampeermateriaal , ik zou gewoon alles kopen !

    Bass Pro Shops is your trusted source for quality fishing, hunting, boating and outdoor sporting goods. Inspiring people to enjoy & protect the great outdoors.


    Shop Walmart.com today for Every Day Low Prices. Join Walmart+ for unlimited free delivery from your store & free shipping with no order minimum. Start your free 30-day trial now!


    Toffe reis
    Grts Maddy.
    zero

    Comment


    • #3
      Re: Tent kopen/huren in USA

      Mijn vrouw en ik hebben ook al in de VS gekampeerd en hebben toen zelf een tent(je) en slaapzakken meegenomen. Matjes om op te slapen hebben we daar gekocht en ook achtergelaten. Als je wat rondrijdt, vind je zeker een kampeerwinkel, maar je kunt er eventueel op voorhand al één opzoeken op internet.

      Zeker in de natuurparken is het de moeite waard om te gaan kamperen, aangezien het dichtsbijzijnste hotel al snel 50 km verder ligt en vrij duur is. Deze kampeerplaatsen kun je zelfs op voorhand reserveren. Zorg wel dat je je aan alle veiligheidsvoorschrijften houdt: die kastjes om spullen op te bergen zodat de beren er niet aankunnen, staan er niet voor niets.

      Comment


      • #4
        Re: Tent kopen/huren in USA

        Zeker alles ginder kopen.
        Alles is daar veel goedkoper
        D300, glas en flitsers

        Comment


        • #5
          Re: Tent kopen/huren in USA

          ik ga deze zomer ook naar USA en zoek ook nog tentje...
          Kan er iemand mij helpen met die wallmart site? ik vind daar maar geen tentjes op

          Comment


          • #6
            Re: Tent kopen/huren in USA



            keuze genoeg
            Canon 400D - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (Te Koop) - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Tent kopen/huren in USA

              tentje kan je daar zeker vinden
              Wij hebben onze eigen tent meegenomen. Overnachtingen op campings kosten een pak minder dan in de motels.
              Ook handig is een grote koelbox. Vullen met ijs en je hebt altijd vers eten/drinken.
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Tent kopen/huren in USA

                Hoe vallen de campings eigenlijk mee qua accomodatie (douches, toilet)? Is er veel verschil tussen campings onderling?

                Valt wildcamperen evt te overwegen als er eens een nacht geen camping voorhanden is?
                Canon 400D - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (Te Koop) - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM

                Comment


                • #9
                  Re: Tent kopen/huren in USA

                  Juist ja, zeker een grote koelbox kopen, die van Coleman zijn beresterk
                  Wij hebben der al een drietal thuis staan, telkens van onze USA reis meegebracht, en de eerste is al zo'n 16 jaar oud!
                  De laatste was eentje op wieltjes en die hebben we dan als valies gebruikt om al onze aankopen mee naar huis te nemen En nooit problemen gehade met de douane !

                  Ze hebben daar prachtige campings, van super de luxe ( waar je dan ook voor betaald) tot hele eenvoudige. De tofste campings bevinden zich in de Nationale Parken.
                  Wij vonden de State Campgrounds het leukst, eenvoudig maar altijd héél mooi gelegen, en niet duur. soms is er zelfs niemand om de "fee" te ontvangen, en moet je die gewoon in een brievenbus deponeren.
                  Meestal heb je daar ook BBQ's en hout, gezellige boel hoor!
                  Wel steeds douchen & wc beschikbaar, soms wel es met koud water, ook niet altijd elentriek, maar ja, dat is één zijn met de natuur he!



                  Grts Maddy.
                  Last edited by rooman; 12 april 2010, 19:32.
                  zero

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tent kopen/huren in USA

                    Als je zou besluiten de tent hier te kopen:

                    www.cheaptents.co.uk zeker eens checken!

                    De Hubba Hubba van MSR is een fantastische tent, en weegt maar 1,9kg (is de lichtste 2persoonstent op de markt).

                    Hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoeveel geld je aan een tent wilt uitgeven. Voor 2 persoonstenten varieert dat van een €50 tot gemakkelijk €300 en meer.

                    Ook zeker aan te raden: een grondzeil!
                    It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

                    -Douglas Adams-

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tent kopen/huren in USA

                      Accomodatie op de campings (in de natuurparken) vond ik wat tegenvallen. Gewoonlijk zijn er ergens wel douches, maar het kan zijn dat dat aan de andere kant van het park is. Het is dus best dat je het kamperen wat afwisselt met een motel of hotel zodat je je eens goed kan wassen.

                      Een koelbox hadden wij niet mee op vakantie, maar we hebben daar wel in een supermarkt een isomo doos gekocht. Aan elke benzinestation en in de meeste hotels kun je ijsblokjes vinden om deze fris te houden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tent kopen/huren in USA

                        Dit ga ik even volgen. Ik ga binnenkort ook en ben er nog niet uit of ik iets boek, ga camperen of gewoon op goed geluk ga rijden ter plaatse
                        Dus interesssante topic
                        Greetz
                        Ekta

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tent kopen/huren in USA

                          Misschien dé beste tip die je hier gaat krijgen (al zeg ik het zelf)

                          elk jaar verkoopt Karavaan/Joker z'n tenten die ze gedurende 1 seizoen (= 1 reis) gebruikt hebben. Dit zijn oerdegelijke tenten.

                          Ik heb op die manier een tent gekocht die in de AS Adventure +/-400€ kostte, voor 75€. Vuurbestendig, aluminium stokken, gaat van opzij open, extra picketten enz.

                          Je moet gewoon de beste eruit zoeken. Karavaan zit in Mechelen. Gewoon even naar bellen of ze er in de aanbieding hebben. Ik heb de tent gebruikt voor een roadtrip door namibië (4 weken, 7500km) en ze is nu nog steeds in perfecte staat!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tent kopen/huren in USA

                            Als we volgend jaar een minder 'luxueuze' reis maken hou ik de fantastische tip van Onemanarmy zeker in het achterhoofd, maar nu primeert het gebruiksgemak (lees: tent opzetten en afbreken), en niet zozeer de kwaliteit/stevigheid...

                            Omdat we dikwijls na een lange rit 's avonds nog een tent moeten opzetten denk ik dat we toch voor een quechua gaan kiezen en proberen deze als checked bagage mee te nemen (schijf van 10cm dik en diameter van 75cm). Ik weet dat dit niet de meest kwaliteitsvolle tenten zijn, maar een nacht of 5 zullen ze wel doorkomen

                            Het grote voordeel is dat we deze bij aankomst uit de auto gooien en klaar! Het 2 Seconds Air model heeft zelfs verluchtingsopeningen in de zijkant, ook wel handig in een warm klimaat...
                            Canon 400D - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (Te Koop) - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tent kopen/huren in USA

                              daar voldoen die Quechua tenten zeker voor. Zolang je daar niet wéken aan een stuk dagelijks in slaapt, zijn dat zeker goeie tentjes.

                              Comment

                              Working...
                              X