Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stockholm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stockholm

    Wat mag ik fotografisch zeker niet overslaan want overmorgen vertrek ik voor een weekje naar stockholm?

    Neem ik mijn 100-400L mee of is dit overgewicht?
    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

  • #2
    Re: Stockholm

    Gewoon een beetje rondlopen in de 'oude' stad waar ook het parlement is en het Nobel museum.
    Lenzen: groothoek en zoom tot 200mm

    Post eens een paar pictures...

    Comment


    • #3
      Re: Stockholm

      Batterijoplader niet vergeten Aanraders : Gamla Stan (oude stad), Skansen (het Bokrijk van Stockholm), queen's palace (ik weet niet meer hoe dat in t Zweeds heet, is een groot paleis dat net buiten de stad ligt; prachtige natuur, vijvers en tuinen), Vaasa museum (de Vaasa is een schip dat ooit gezonken was bij de maiden voyage en een aantal jaren later is opgevist), Zweedse dames (ze mogen er wezen).

      Comment


      • #4
        Re: Stockholm

        Het lijstje van Pallieter85 is inderdaad vrij compleet. Als je er een week zit zou ik ook eens tijd maken voor een boottochtje. Vertrekken aan de strandvegen ( andere kant van het water dan het radisson sas strand hotel) en niet eens zo duur.
        De icebar is een semi tourist trap maar als je tijd hebt mss wel eens leuk en een hele uitdaging om te fotograferen. Ingang is in de lobby van het scandic sea hotel naast het central station en de Max(swedish fastfood).

        Foto's van mijn laatste bezoek: http://www.flickr.com/photos/bregts/...7611960220775/

        Comment


        • #5
          Re: Stockholm

          De Scandinavische hoofdsteden zijn prachtig!
          Zeker te bezoeken in Stockholm:
          - De oude middeleeuwse binnenstad 'Gamla Stan' is echt de moeite waard!
          - Het Koninklijk Paleis: met 600 kamers een van de grootste paleizen van de wereld.
          - Stortorget (het grote plein) met de fontein.
          - Storkyrkan (de grote kerk)
          - het prachtige stadhuis waar jaarlijks het banket doorgaat ter ere van de Nobelprijswinnaars. De zalen binnen zijn prachtig en je mag overal foto's maken. De gouden zaal is fantastisch!
          - de kunstige paardjes
          - de Riddarholm Kerk
          - het Vasa-museum met het 's werelds enige schip uit de 17de eeuw dat bewaard is gebleven. Ook hier mag je binnen foto's maken.

          Comment


          • #6
            Re: Stockholm

            Er is ergens in het centrum op een hoek een bar waar je op zondag voor 55 kronen een all-in brunch buffet kan eten. Heel het kot daar is ingericht met tweedehands spullen, je kan na je eten ook je stoel kopen waar je op hebt gezeten. Heel speciale sfeer, en een leuke locatie om foto's te trekken. Helaas weet ik naam noch adres en het is niet bepaald een toeristische plek, vraag dus best aan een local op straat.

            Comment

            Working...
            X