Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Salzburgerland, Oostenrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Salzburgerland, Oostenrijk

    Beste,


    Ik vertrek binnenkort naar het buitenland op vakantie, meerbepaald het Salzburgerland in Oostenrijk.
    Zelf stel ik voor vertrek een lijst aan met interessante locaties.
    Ik verblijf in Radstadt, een dorp dicht tegen het Dachstein-massief.

    Zijn er mensen die in deze regio bepaalde streken / locaties kennen die ik zeker niet mag missen?
    Ik ben al enkele keren daar geweest en ben ondertussen al op de volgende locaties geweest:

    - Filzmoos & omstreken
    - Ramsau am Dachstein
    - Hallstätt
    - Steirischer Bodensee
    - Silberkarklamm

    Indien jullie buiten deze locaties andere interessante locaties (of events) kennen, verneem ik deze graag!
    Met vriendelijke groet,
    Caltson
    Sander Photography Official website

  • #2
    Re: Salzburgerland, Oostenrijk

    Hallo,

    Ik ben er twee weken geleden geweest. Wij verbleven in Hinterthal.
    Ik weet niet wat voor vakantie je wenst. Ik was er samen met mijn vriendin en mijn twee kinderen (8 en 10). We hadden een Salzburgland card en daar hebben we veel mee kunnen doen.
    Dit zijn de dingen die we gedaan hebben, als je van iets meer moet weten laat maar weten:
    - touwenparcours in Hinterglem
    - met lift naar boven (2600m) bij Weisssee (Uttendorf) en groot stuk te voet terug naar beneden
    - stad Salzburg
    - dowhillen met MTB in leogang (ik alleen)
    - Krimmler watervallen en Wasserwunderwelten
    - zomerrodelbaan in Abtenau, Liechtensteinklamm, mijnmuseum Schaubergwerk Sunnpau
    - Vorderkaserklamm, Lamprechtshöhle, Seisenbergklamm
    - Eisriesenweld, burcht Hohenwerfen
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: Salzburgerland, Oostenrijk

      Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik ben er twee weken geleden geweest. Wij verbleven in Hinterthal.
      Ik weet niet wat voor vakantie je wenst. Ik was er samen met mijn vriendin en mijn twee kinderen (8 en 10). We hadden een Salzburgland card en daar hebben we veel mee kunnen doen.
      Dit zijn de dingen die we gedaan hebben, als je van iets meer moet weten laat maar weten:
      - touwenparcours in Hinterglem
      - met lift naar boven (2600m) bij Weisssee (Uttendorf) en groot stuk te voet terug naar beneden
      - stad Salzburg
      - dowhillen met MTB in leogang (ik alleen)
      - Krimmler watervallen en Wasserwunderwelten
      - zomerrodelbaan in Abtenau, Liechtensteinklamm, mijnmuseum Schaubergwerk Sunnpau
      - Vorderkaserklamm, Lamprechtshöhle, Seisenbergklamm
      - Eisriesenweld, burcht Hohenwerfen
      Heb een aantal van deze activiteiten genoteerd, bedankt!
      Welke bezienswaardigheden zou je mij in Salzburg zeker aanraden?

      Andere mensen; suggesties zijn welkom!
      Met vriendelijke groet,
      Caltson
      Sander Photography Official website

      Comment


      • #4
        Re: Salzburgerland, Oostenrijk

        Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
        Heb een aantal van deze activiteiten genoteerd, bedankt!
        Welke bezienswaardigheden zou je mij in Salzburg zeker aanraden?

        Andere mensen; suggesties zijn welkom!
        Voor Salzburg is die Salzburgkaart ook makkelijk. Je kan buiten het centrum parkeren en dan met de bus naar het oude centrum. En daar is alles te voet makkelijk te doen en je kan met de kaart overal binnen. De klassiekers zijn zeker de moeite zoals de Residenz, de Dom en vesting Hohensalzburg. Het is echt wel een knappe burcht met een mooi zicht over de stad. De Stiftskirche Sankt Peter vond ik ook de moeite met een mooi kerkhof. Als je kinderen hebt is het speelgoedmuseum ook de moeite. Ze kunnen met veel dingen ook zelf spelen. Dan heb je nog het geboortehuis en het woonhuis van Mozart. Wij hebben het woonhuis bezocht maar ik denk dat we beter het geboortehuis hadden bezocht. Het woonhuis zijn vooral afbeeldingen van Mozart. De tuinen van Schloss Mirabell zijn ook mooi. Doet een beetje aan Parijs denken. Als laatste hebben we de heuvel waar het Kapuzinerklooster staat gedaan en van daar heb je weer mooi uitzicht over de stad.
        I put the sexy in dyslexia

        Comment


        • #5
          Re: Salzburgerland, Oostenrijk

          Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
          Welke bezienswaardigheden zou je mij in Salzburg zeker aanraden?
          Enkele leuke bezienswaardigheden op de menukaart:
          - Tiroler gröstl
          - Kaiserschmarren
          - Sacher torte
          - Apfel strudel
          - Germknödels
          - ...

          vergeef me de schrijffouten.

          Comment


          • #6
            Re: Salzburgerland, Oostenrijk

            In Salzburg aan 't ziekenhuis, bij het binnenrijden, voor de plaats van de taxi's kunnen 2 auto's staan (naast betonblokken), daar kan en mag je parkeren en .....niemand weet het (dus altijd vrij) en..... 't is GRATIS!!!!!!

            D.

            Comment


            • #7
              Re: Salzburgerland, Oostenrijk

              Berchtesgaden ! stad meepikken samen met een trip naar "het adelaarsnest van hitler" ter plaatse het Kehlsteinhaus in Berchtesgaden, genoemd.
              opgelet, je mag geen hoogtevrees hebben, en het neemt een paar uur inbeslag, je kan tot op de parking rijden, dan met bussen naar plateau 1, verder naar plateau 2
              prachtige vergezichten, je kan daar eventueel ook nog bergwandelen. sommige mensen hebben bezwaar tegen "het Hitlernest" omdat het nogal toeristisch is, terwijl het verleden zo zwaar doorweegt, maar we vonden het toch de moeite waard; er wordt trouwens met geen woord gerept over hitler; samen met een bezoek aan de stad. (het adelaarsnest is momenteel een restaurant, en je kan er een heel lekkere koffie nuttigen, terwijl je van uit uitzicht geniet en natuurlijk je camera laat klikken....)
              de Krimmler watervallen, magnifiek.
              alvast veel shootgenot
              grts
              dirk.
              het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

              Comment

              Working...
              X