Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis Italië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rondreis Italië

    Hallo!

    Ik ben samen met mijn vriendin en mijn nikon D90 van plan om een rondreis te maken in italië. Ik had graag in 2 weken tijd van milaan naar venetie, zo naar onder richting pescara, oversteken naar rome en dan van rome terug naar milaan toe te reizen. Nu wil ik natuurlijk van deze uitgesproken gelegenheid de kans hebben om wat plezante kiekjes te maken!
    De periode waarin we gaan is begin september, dus de hete zomer zou dan net voorbij moeten zijn. Heeft er iemand leuke tips waar er zeker gestopt moet worden, of uit eigen ervaringen wat zeker de moeite is om vast te leggen?

    Alvast bedankt!

    Groetjes

    Lars
    Lars Grieten

  • #2
    Re: Rondreis Italië

    Hoi Lars,

    ik ga dit topic aandachtig mee lezen.
    Wij (ik en m'n vrouw) gaan met de auto en tent komende zomervakantie ook naar Italië.
    Een trek"tochtje" via Duitsland, Oostenrijk Italië in.
    Een beetje ronddoen in Toscane, misschien een paar dagen uitstapje naar Rome,
    om dan weer via westkust naar Frankrijk om weer huiswaarts te trekken.
    Meestal kopen wij (hier in Nederland) de blauwe "ANWB-extra" boekjes van een land, streek of stad.
    Daar staan ook de must see hoogtepunten in.
    Voor deze vakantie hebben we Toscane reeds op de plank staan. Rome en Umbrië zullen we ook nog wel aanschaffen.
    Maar als andere Italië fanaten tips hebben, ik lees aandachtig mee.

    Wij nemen voor deze vakantie zo'n 4 weken de tijd... en omdat het midden in de zomer is... laat het maar heet zijn...
    Dat was het afgelopen zomer in Andalusië ook.

    Groet en veel voorpret.
    Adrie

    PS: Lars, er loopt ook al een interessant topic over Rome! Boordevol tips en groeiende.
    Last edited by adrie; 3 maart 2009, 20:19.

    Comment


    • #3
      Re: Rondreis Italië

      Tip die ik misschien kan meegeven uit eigen ervaring (nadat ik die gelezen had in een reisbrochure) :

      Als je één van de mooie, maar o zo drukke toeristische steden bezoekt, probeer dat ook eens 's avonds te doen.
      Ik heb deze zomer Siena bezocht in de avonduren, niks dan voordelen aan :

      - parkeren kon je vlak bij de oude stadskern (en voor enkele euro's tot de volgende ochtend).
      - geen files op weg naar de oude stadskern. Kennissen van ons hadden er overdag 3 uur over gedaan om van buiten de stad tot aan de oude stadskern te geraken en dan moest het zoeken naar een parkeerplaats nog beginnen.
      - minder drukte in de smalle straatjes wat je gelegenheid geeft om alles beter te bekijken en mooiere foto's te nemen. Je kan ook vaker halt houden.
      - ook minder drukte in de winkeltjes, restaurants waardoor een babbeltje met de uitbaters dan gemakkelijker gebeurt dan tijdens de drukke toeristische daguren. Mensen maken dan meer tijd voor elkaar.
      - het is natuurlijk ook minder heet dan overdag (in Toscane zeker een groot verschil).
      - zonlicht is overdag nogal fel, wat niet zo mooie foto's oplevert dan met de zachtere belichting van de avondzon (is mijn persoonlijke mening natuurlijk).

      Nadeel is misschien dat voor museumbezoekers de musea in de avond meestal gesloten zijn.

      Groetjes,

      Guy.

      Comment


      • #4
        Re: Rondreis Italië

        Hoi,

        Siena zeker doen, ben er al geweest,
        Firenze, Pisa, Roma zelf, oversteek naar Elba maken, ...

        buiten fotocamera, een hele hoop tijd meenemen, ben pas terug van 4-daagse citytrip in Rome, had zeker nog het dubbele nodig

        Zodra er mij iets nieuws te binnen schiet, zal ik posten

        mvg

        Gino

        Comment


        • #5
          Re: Rondreis Italië

          Hoi,

          ik heb twee jaar geleden 23 dagen rond getrokken in Italië.

          aangekomen met de vlieger in Milaan en dan verder gegaan met het openbaar vervoer --> Verona --> firenze --> Pisa --> Sienna --> Rome --> Napels --> Rome --> Thuis

          dus als je vragen hebt over deze steden, vraag maar.

          wij hebben rond getrokken aan de hand van de capitool gids.. en zeker de Trotter..

          groetjes

          Kurt
          ::| Verbeelding |::

          Comment


          • #6
            Re: Rondreis Italië

            Een paar jaar geleden naar Italië geweest en normaal gezien dit jaar terug.

            Wat was de moeite...

            Het Como meer is prachtig. Heb daar het schitterende Villa Balbianello bezocht. Een locatie waar scenes uit Star Wars opgenomen werden. (anders eens googlen op afbeeldingen)

            De wijnstreek rond Siena (en Siena zelf). Met de typische Toscaanse heuveltjes. Heel mooi.

            Firenze is ook de moeite natuurlijk.

            Pisa is een vuile, lelijke stad. Behalve het plein met de toren natuurlijk.

            Goeie reis!

            ps: een vraagje... wat vind je van de videofunctie van je D90?
            Nikon D50 - Tamron 18-200 - Nikon 50 mm f1.8

            Comment


            • #7
              Re: Rondreis Italië

              mmm... Italie...

              Niet te veel tijd spenderen aan Milaan... 't is niet echt de mooiste stad van 't land tenzij je er gaat winkelen... 't station is wel mooi. Venetie blijf daar een twee tal dagen en laat je verdwalen in de kleine straatjes... rij dan door richting Cesena en daar neem je de autostrade (SS3bis volgens google earth) die je midden door umbria leidt. Umbria is één van de ruwe juwelen van italie... nog niet zo toeristisch uitgebaat als toscanie maar zeker zo mooi...
              stop in gubbio, in perugia, spello, spoleto, norcia als je van lekker eten houdt... ga een dag gaan wandelen in de appenijnen, rij hiervoor naar castelluccio, vandaar uit kan je door naar de kust tot aan pescara, ga dan wijn proeven in abruzzo... op naar Rome... blijf daar zeker enkele dagen! d'r is zoveel te zien... rij terug en stop in orvieto, rij dan naar Siena... dan san gimignano, firenze, Lucca (veel mooier dan Pisa), rij vervolgens langs de kunst to genova, waar je langs de befaamde marmer groeven zal passeren... en back to milaan...
              Last edited by d_oracle; 4 maart 2009, 14:42.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Rondreis Italië

                hallo,

                ik heb zes maanden verbleven in Perugia, Umbrië. Naast de grote bekende steden, raad ik aan ook eens langs de kleintjes te gaan: Lucca, san gimignano, Gubbio (moet je alle drie gezien hebben, misschien gubbio minder, maar zeker die twee), Orvieto en Lago trasimeno. keer op keer de moeite! Maar natuurlijk is er veel te veel te zien in Italïe en te weinig tijd. Ah ja nog een aanrader dat niet veel mensen doen. Assisi ligt op een berg. Rij die berg op. je kunt hem ook op wandelen, zoals ik in januari, maar dan ben je toch een dagje kwijt. Zeer mooi uitzicht over de vallei en eens een afwisseling van al dat cultureel geweld.

                je mag me altijd contacteren en zie ook http://pieterperugia.wordpress.com

                ah ja, zie net post boven me. een bevestiging dus
                http://fotomoes.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Re: Rondreis Italië

                  Als je in de Abruzzo komt, Pescara enz en je wil doorsteken naar de Middelandse zee; rij dan door de Gran Sasso, hét bergmassief van Italie!
                  Hou je aan Nationale wegen, erg spectaculair, grandiose vergezichten, wandelingen, vergeten dorpjes...en met een beetje italiaans is het helemaal te gek!
                  Een streek met wolven en herders met schapen achter elke hoek.
                  ...en aanrader, zeker voor de (naruur)kiekjes

                  mvg,

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rondreis Italië

                    Gek dat men de streek Emilia-Romagna overslaat. Deze streek heeft anders ook veel moois te bieden (zowel natuur als kust & cultuur). Wie weet kom ik je daar dan wel tegen want ik woon er reeds half en half :-)

                    In het Zuiden zou ik je zeker Puglia aanraden. Een wondermooie regio en in september ook wat minder warm. Zeker de omgevind rond Taranto. Neem daar de panoramische weg langs de kust want die is wondermooi.

                    In Italië is er zoveel moois te zien en te veel om hier op te noemen maar moest je nog specifieke vragen hebben stuur me maar een mailtje.
                    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                    Bezoek mijn foto's online

                    Comment

                    Working...
                    X