Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praktische vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Praktische vraag

    Hoi,


    ik ga eind oktober naar Thailand, nu het land en de locaties ken ik zelf.
    Maar vroeg mij af als jullie een dagje erop uit trekken (stad, jungle,...) hoe jullie dat doen.
    Sleuren jullie je tas mee met enkele lenzen of gewoon de camera met één bepaalde lens? Zoja tips van wat ik zeker mee moet nemen?

  • #2
    Re: Praktische vraag

    meestal gewoon de camera met één bepaalde lens die ik denk te gebruiken, maar dan zie ik iets en heb dan juist die lens niet bij, daarom heb ik een Sony Cybershot RX10 III gekocht een Zeiss lens omgezet 24- 600 f2.4- f4 weegt niet te zwaar en je hebt alles bij de hand. Voor zijn prijs zeker een aanrader.

    Comment


    • #3
      Re: Praktische vraag

      Ik heb altijd mijn volledige fotorugzak mee (is ook mijn handbagage) en steek een kleinere rugzak in mijn ingecheckte bagage.
      Ter plaatse heb ik dan de keuze.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Praktische vraag

        Bij mij gaat de ganse fotozak overal mee, mijn gerief dient om te gebruiken.
        Dit gaan van extreme breedhoek tem tele.
        Je weet op voorhand nooit wat te zien zal zijn.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Praktische vraag

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Bij mij gaat de ganse fotozak overal mee, mijn gerief dient om te gebruiken.
          Dit gaan van extreme breedhoek tem tele.
          Je weet op voorhand nooit wat te zien zal zijn.
          je hebt het antwoord reeds voor uzelf gegeven het is deze of mijn optie de vraag is of je de ganse tijd met alles zit rond te zeulen (gevaar voor diefstal, beschadiging) en in die hitte is het ook niet zo aangenaam he
          Last edited by D.B.D; 30 juli 2019, 11:46.

          Comment


          • #6
            Re: Praktische vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
            je hebt het antwoord reeds voor uzelf gegeven het is deze of mijn optie de vraag is of je de ganse tijd met alles zit rond te zeulen (gevaar voor diefstal, beschadiging) en in die hitte is het ook niet zo aangenaam he
            Ja dat is het nu zo een beetje. Beetje aan het twijfelen of ik heel de dag met een rugzak op mijn rug rondlopen zie zitten in die hitte en/of de drukte in Bangkok bijvoorbeeld...

            Comment


            • #7
              Re: Praktische vraag

              ik denk dat je hier te weinig gegevens meegeeft om een bruikbaar antwoord te krijgen :
              o.a.
              ik ga op reis en maak ondertussen foto's die toch beter horen te zijn dan een gewoon kiekje ; dan is lichtgewicht en klein volume te verkiezen om mobiel en snel te zijn.
              ik ga op reis of foto's te maken ; dan hoor je gans de kast mee te nemen want dan blijf je tijdens 1 dag best langere tijd en enkele geselecteerde locaties

              ik ga alleen => ik deel mijn tijd in zoals ik wil
              ik ga in gezelschap => verknoei de reis niet voor de anderen.

              nb lonely planet heeft een interessant boek over reisfotografie.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Praktische vraag

                Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                je hebt het antwoord reeds voor uzelf gegeven het is deze of mijn optie de vraag is of je de ganse tijd met alles zit rond te zeulen (gevaar voor diefstal, beschadiging) en in die hitte is het ook niet zo aangenaam he
                Na 35 jaar reizen mag ik niet klagen over diefstal, noch beschadiging.
                Wel een keer een lensdeksel en een zonnekap kwijtgespeeld, maar klagen doe ik niet.
                En de warmte neem ik er maar bij.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Praktische vraag

                  Ik heb hiervoor een MFT camera met een Oly 12-50 aangeschaft, weegt niks en kan veel, eventueel met een 45-200 los mee.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Praktische vraag

                    Mijn a7 en mijn 24-240.Veel beter dan gelijk welke gsm of compact.

                    Comment

                    Working...
                    X