Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orkney Islands OF Shetland Islands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Orkney Islands OF Shetland Islands

    Hoi,

    Eind maart en/of begin april wil ik er 10 á 15 dagen op uit trekken met mijn fotomateriaal. Ik wil me volledig op wildlife en natuur storten.

    - Welke van deze 2 bestemmingen lijkt jullie dan het best ?
    - Loop ik het risico om in die periode elke dag in de regen te zitten ?
    - Hoeveel mm neem ik best mee voor wildlife (kun je dicht bij de vogels komen) ?

    Alle info is welkom. Groeten, Tom.

  • #2
    Re: Orkney Islands OF Shetland Islands

    Wij hebben dit jaar in mei een tocht gemaakt door Schotland en de Orkney Islands en ik moet zeggen dat Orkney wel mooi is. Schotland is gekend voor de regen, maar wij hebben in die periode heel veel zon gehad. Ook wel regen, maar geen grote stortbuiten en meestal in de voormiddag en in de namiddag mooi weer.
    Heel veel wildlife hebben we niet gezien buiten vogels, maar de bekende papegaaiduikers hebben we niet gezien (niet 1 zelfs), terwijl we die juist zijn gaan zoeken.
    Maar neem genoeg millimeters mee, maar ook een breedhoeklens voor de mooie landschappen.

    Comment


    • #3
      Re: Orkney Islands OF Shetland Islands

      Op de Shetlands ben ik nog niet geraakt, wel op Orkney. De meeste vogels heb ik gespot op Westray (Noup Head) en Papa Westray waar mijn reisgezel bijna een skua tegen zijn kop gekregen heeft. Ik had maar tot 200mm (op 1.5x crop) en dat was wat te weinig.
      Stuur me een PM als je meer info wil.

      Erik

      Comment


      • #4
        Re: Orkney Islands OF Shetland Islands

        Shetland heb ik nog niet bezocht, maar Orkney begin ik vrij goed te kennen was er nog 2 weken geleden!

        Ik zou eerder in April dan Maart gaan, misschien beter weer en meer vogelkes!
        Ik kan je een paar links sturen als je wil.
        Heb de kans gehad om er een prachtige uil te zien voorbij vliegen, die zijn blijkbaar zeldzaam op het eiland en leven op de grond, er zijn heel weinig bomen op Orkney.
        Zeehonden, zijn er vrij makkelijke te spotten en kun je van vrij dichtbij benaderen.
        Voor dolfijen en walvissen moet je eerder naar Westray of zo gaan, daar zijn zelfs Orca's gespot.

        Ik ga in mei terug.....

        Alvast veel plezier!

        Comment


        • #5
          Re: Orkney Islands OF Shetland Islands

          Hoi,

          Bedankt voor de reacties. Ik ga er nog even over nadenken. Blijkbaar is het toch niet zo´n goeie periode om bv vogels te zien. Maar toch zou ik graag gaan. Eén van de komende weken hoop ik een bestemming gekozen te hebben.

          Groeten, Tom.

          Comment


          • #6
            Re: Orkney Islands OF Shetland Islands

            Ondertussen heb ik een vlucht geboekt naar Glasgow (Ryanair). Van daaruit zou ik naar Shetland of Orkney kunnen gaan, maar ik denk nu het volgende te doen. Met een huurauto de Schotse kusten afrijden, op zoek naar vogels (en dus niet naar de eilanden te gaan).

            Aangezien het niet echt het geschikte seizoen (29 maart - 8 april) is voor birdwatching op de eilanden neem ik aan dat het aan de Schotse kusten ook moeilijk kan zijn om vogels te zien. Of heb ik het mis ?

            Maar met enkel een vlucht naar Glasgow kunnen mijn plannen nog alle kanten op he.

            Groeten, Tom.

            Comment


            • #7
              Re: Orkney Islands OF Shetland Islands

              HOi,
              ik vrees inderdaad dat nog niet het seizoen is...ik zelf ga in de zomer naar schotland met de auto vanuit Glasgow, wij wilden ook de eilanden bezoeken (ook skye, mull, lewis, harris, etc) maar we zijn er op uitgekomen dat dit echt wel te veel rondrijden is voor twee weken vakantie... jammer...
              Yeah Baby, Scotland Baby!

              Comment

              Working...
              X