Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op vakantie met 1 geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op vakantie met 1 geheugenkaart

    Ik ga eerdaags voor langere tijd met vakantie.

    Nu heb ik slechts 1 geheugenkaart tot mijn beschikking (2gb) maar wil wel
    veel foto's maken.
    Hoe kan ik dit het beste oplossen (zonder nieuwe geheugenkaart te moeten kopen?.
    Ik ben wel in het bezit van een externe harde schijf, maar neem geen laptop mee.
    Naar internetcafe gaan wellicht en de fotos uploaden? Hoewel ik denk dat daar wel heel veel tijd in gaat zitten.
    Dus iemand enig idee? Zou het mooiste zijn als ik het direct op mijn externe harde schijf kan zetten, maar ik weeet niet of dat kan (Heb Canon EOS 350D)

  • #2
    Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

    De kaartjes kosten tegenwoordig nog een peulschil,zou je je daarom zo krap willen zetten in opslagruimte? Stel dat je enigste kaartje stuk gaat,wat dan?
    I like it raw......with Nikon stuff

    http://www.pixelpainter.be/

    Comment


    • #3
      Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

      Inderdaad, voor 65 euro koop je al een 8 GB kaartje.

      Comment


      • #4
        Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

        Waarom geen geheugenkaart bijkopen?
        Kost inderdaad bijna geen geld.
        Zelf heb ik een 5 GB aan geheugen, verdeeld over 4 verschillende kaarten. (Kaartjes met weinig geheugen niet meegeteld, want daar ben je tegenwoordig niets mee.)
        Als er eentje kapot gaat -kan ook gebeuren- heb je nog altijd reserve. Daarom heb ik liever 2 kaartjes van 2 GB, dan eentje van 4 GB.
        Als ik op reis ga, leen ik nog extra kaartjes van vrienden.
        Zowel mijn vrouw als ik trekken foto's met digitale reflex camera's, de extra GB hebben we dus wel nodig.
        Wat ik ook doe is -maar dat is een persoonlijke keuze- de meeste foto's op een kleinere resolutie trekken.

        Comment


        • #5
          Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

          Oorspronkelijk geplaatst door Raymm Bekijk bericht
          Ik ga eerdaags voor langere tijd met vakantie.

          Nu heb ik slechts 1 geheugenkaart tot mijn beschikking (2gb) maar wil wel
          veel foto's maken.
          Hoe kan ik dit het beste oplossen (zonder nieuwe geheugenkaart te moeten kopen?.
          Ik ben wel in het bezit van een externe harde schijf, maar neem geen laptop mee.
          Naar internetcafe gaan wellicht en de fotos uploaden? Hoewel ik denk dat daar wel heel veel tijd in gaat zitten.
          Dus iemand enig idee? Zou het mooiste zijn als ik het direct op mijn externe harde schijf kan zetten, maar ik weeet niet of dat kan (Heb Canon EOS 350D)
          Heel simpel , laat je harde schijf thuis en koop kaartjes bij, dat is het beste wat je de dag van vandaag kan doen.
          Een ander alternatief is kaartjes ergens gaan lenen, maar dat moet je zelf uitmaken of je dat wil en of je de mensen kent die je willen lenen.

          je kan onmogelijk op reis vertrekken met slechts 1 kaart!

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

            ongeveer een jaar of vier geleden heb ik dezelfde vraag gesteld, maar toen was je nog honderden Euri kwijt voor een kaartje.
            nu niks zeulen met een laptop of ander gerief, kaartjes kosten bij niets meer.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

              Oorspronkelijk geplaatst door Raymm Bekijk bericht
              Naar internetcafe gaan wellicht en de fotos uploaden? Hoewel ik denk dat daar wel heel veel tijd in gaat zitten.

              Ik raad u sterk af om uw memorycard of harde schijf aan een computer te koppelen in een internet café, die dingen staan doorgaans vol met malware, spyware en virussen!! De kans dat je er mee naar huis brengt en thuis je eigen pc besmet is erg groot!

              (het beleid in de meeste internetcafe's is 's nachts automatisch herinstalleren van de pc's dmv drive images, wat dikwijls makkelijker is dan preventie)

              als je niet in RAW werkt moet je met een extra 4gb kaartje ruim toekomen zou ik denken?
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                of koop een fotovault of zo. Je hebt die in verschillende formaten en prijzen, en daar kan je GIGAntisch veel foto's op downloaden. Werkt verder ook als externe harde schijf. De meeste van die dingetjes hebben een interne batterij en kunnen SD, CF,... met een druk op de knop overladen. Herladen kan je dan aan netstroom wanneer die ter beschikking is.

                Google eens op "image tank"

                Merken zijn bvb. Photo cube, Neonumeric, Nexto, Seitec, Thecus, Vosonic,...

                Overzichtje: http://www.mobile-harddisk.nl/imaget...ckup-c-21.html
                Last edited by Yourt; 10 april 2008, 10:32.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #9
                  Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                  of kijk hier

                  Heb vandaag mijn Digimate III (http://www.usbgeek.com/prod_detail.php?prod_id=0442) toegestuurd gekregen. Heb deze via ebay nieuw gekocht voor 30 eur. Ik had nog een 20 Gb 2.5" hdd liggen dus daarmee heb ik zowel een handige cardreader als een phototank voor een hele schappelijke prijs. (voorkant is alu, frame zwart
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                    Oorspronkelijk geplaatst door Raymm Bekijk bericht
                    Ik ga eerdaags voor langere tijd met vakantie.
                    Ik zou voor een lange vakantie niet kijken op een paar Euro voor extra geheugenkaartjes. Trouwens, je kan die na de vakantie ook nog gebruiken, of.... voor een prikje te koop zetten op BD
                    Greetzzzzzzzzzzzz......
                    Wonnie
                    www.spectare.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                      ik denk dat het wel duidelijk is ondertussen

                      koop gewoon een extra kaartje... dat moet er toch wel afkunnen.

                      stel dat je kaart kapot gaat dan heb je geen enkele foto van je vakantie.

                      Met de prijzen van cf-kaartjes zou ik zeker niet twijfelen!

                      Sandisk Ultra II kaartjes bij geheugenkaart.be

                      Enkele voorbeelden :
                      3x 2GB SanDisk Ultra II CompactFlash Kaart SDCFH-2048-902DX voor 59,95 Euro dat is per stuk Euro 19,98

                      2x 4GB SanDisk Ultra II CompactFlash Kaart SDCFH-4048-902DX voor 66.- Euro dat is per stuk Euro 33.-

                      4GB SanDisk Ultra II CompactFlash Kaart SDCFH-4048-902DX voor 36.-
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                        Toen ik 3 à 4 jaar geleden een kaartje kocht van 1Gb was ik 100€ kwijt, als ik nu lees dat je voor 65€ 8Gb kan kopen dan moet je toch niet meer twijfelen !!

                        Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                          Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Het klopt dat geheugenkaartjes tegenwoordig goed betaalbaar zijn. Ik wil echter ook graag een backup hebben b.v. i.v.m. diefstal. Als men je cameratas steelt ben je echt alles kwijt, ook je herinnering. Als je een Imagetank erbij koopt kan je je kaartjes backupppen (wel gescheiden bewaren natuurlijk). Geschatte kosten (kaartje 8Gb+Imagetank 80 Gb) c.a. 150 euro. Als je dat bedrag wegzet tegen de totale kosten van een vakantie is dat nog maar een peuleschil.
                          Ik ben er klaar mee.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                            ik denk dat ik.. euhm... ff denken...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                              een aantal extra kaartjes of een imagetank zou kopen !

                              Comment

                              Working...
                              X