Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

North West USA: ervaringen/tips gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • North West USA: ervaringen/tips gezocht

    Ja, nog iemand die naar de VS vertrekt De route is al vastgelegd, enkel zoek ik nog tips/ervaringen van mensen die in deze parken geweest zijn, en aanraders/afraders hebben. Onze bedoeling is dagwandelingen maken, maar eventueel ook andere activiteiten (boot huren/rodeo/enz). Naast aanbevolen wandelingen voor overdag zijn er misschien ook kortere activiteiten voor 's avonds? Andere tips ook welkom natuurlijk

    Dit is de planning:

    Dag 1: Aankomst in Seattle en rit naar hotel aan Olympic National Park
    Dag 2: Bezoek Olympic kust
    Dag 3: Bezoek Olympic binnenland
    Dag 4: Rit van Olympic naar Seattle, namiddag en avond in Seattle
    Dag 5: Rit Seattle naar Lake McDonald (Glacier National Park)
    Dag 6: Bezoek Glacier
    Dag 7: Bezoek Glacier
    Dag 8: Rit Lake McDonald naar West Yellowstone
    Dag 9: Bezoek Yellowstone
    Dag 10: Bezoek Yellowstone en doorrit naar Hotel in de buurt van Grand Teton
    Dag 11: Bezoek Grand Teton
    Dag 12: Bezoek Grand Teton en doorrit naar West-Yellowstone
    Dag 13: Bezoek Yellowstone
    Dag 14: Rit van West-Yellowstone naar Lovell en bezoek aan Bighorn Canyon
    Dag 15: Bezoek Bighorn Canyon en doorrit naar Buffalo WY
    Dag 16: Rit Buffalo naar Wind Cave (bezoek aan Wind Cave) naar Hot Springs
    Dag 17: Tweede bezoekje aan Wind Cave, dan bezoek Mount Rushmore, dan doorrit naar Wall of andere slaapplaats in de buurt van de Badlands
    Dag 18: Bezoek Badlands
    Dag 19: Bezoek Badlands en doorrit naar Hot Springs
    Dag 20: Rit Hot Springs naar Scott's Bluff (bezoek) en doorrit naar Cheyenne
    Dag 21: Rit Cheyenne naar Estes Park en bezoek aan Rockies
    Dag 22: Bezoek Rockies
    Dag 23: Bezoek Rockies
    Dag 24: Bezoek Rockies en doorrit naar Denver
    Dag 25: Vertrek vanuit Denver

    Hotels zijn al geboekt t.e.m. Yellowstone en Grand Teton.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

  • #2
    Re: North West USA: ervaringen/tips gezocht

    Yellowstone : als je wildlife wilt zien en/of fotograferen, kan je dat best doen vanaf 17-18u 's avonds. Op een bepaalde plek komen elke avond heel wat mensen samen om daar bizons, coyotes, herten,... te zien.
    Ik kan je alleen niet precies vertellen waar dat is, maar als je wat rondrijdt, merk je dat wel snel.

    Grand Teton : Een boottocht op de Snake river raad ik je aan, maar die kan je best de avond ervoor reserveren. Mooie landschappen kan je daar fotograferen, maar neem maar een telelens mee, want onderweg kom je wel elanden en Bald Eagles tegen.

    Comment


    • #3
      Re: North West USA: ervaringen/tips gezocht

      Ik vind je planning voor de eerste dag nogal optimistisch hoor! Hou er rekening mee dat je 1 - 1.5 uur nodig hebt om van het vliegveld af te geraken en de huurauto op te halen. Om dan nog even naar het Olympic Nat'l Park te rijden ......

      Als je meerdere Nat'l Parken gaat bezoeken dan is het aan te bevelen om een "America the beautiful" pas aan te schaffen bij het eerste park dat je bezoekt. Kost ongeveer 80 US$ en geeft 1 jaar toegang tot alle Nat'l Parken (Auto+ 4 inzittenden)

      Wij zijn Yellowstone in de maand September ooit een keer via de NoordOostelijke richting binnen gereden via de Beartooth Highway. Zie http://www.beartoothhighway.com/

      Erg spectaculair maar we vonden het een beetje vreemd dat men al bezig was om voorbereidingen te treffen voor de winter (verticale stokken langs de weg etc). Bleek de weg 1 dag later al niet meer begaanbaar door hevige sneeuwval. In september!!

      Ook het deel van yellowstone waar wij verbleven had nogal last van kou en sneeuw. Onze kleding was daar in ieder geval niet op voorbereid.

      Er zijn meerdere geisers in het gedeelte van Yellowstone waar ook de "Old Faithful" geiser ligt. Beste kans om foto's te maken is 'morgens vroeg. Weinig andere toeristen en veel damp door de koude lucht. Er is zels een lodge direct naast "Old Faihtful" zodat je echt direkt vanuit je bed naar de geisers kunt wandelen.

      25 Mile Noord van Seattle ligt het plaatsje Everett waar de Boeing vliegtuig fabrieken liggen. Elke dag worden daar rondleidingen gegeven. Erg interessant! zie www.boeing.com/companyoffices/aboutus/tours/ Als ik mij goed herinner duurt een rondleiding ong 2 uur. Ook hier is het zaak vroeg te zijn en een van de eerste tours te nemen. Later op de dag komen er heel veel bezoekers,worden de groepen groter en soms moet je wachten voordat er weer plaats in een tour is.

      Veel plezier!

      Comment


      • #4
        Re: North West USA: ervaringen/tips gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door DirkuitDelft Bekijk bericht
        Ik vind je planning voor de eerste dag nogal optimistisch hoor! Hou er rekening mee dat je 1 - 1.5 uur nodig hebt om van het vliegveld af te geraken en de huurauto op te halen. Om dan nog even naar het Olympic Nat'l Park te rijden ......
        Aankomst in Seattle om 11u35, en 't is 3u30 rijden naar ons hotel daar, dus zal wel lukken

        Bedankt voor de tips alvast Dat van die sneeuw klinkt wel alarmerend 'k Zal wat klimaatinfo moeten opzoeken denk'k
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

        Comment


        • #5
          Re: North West USA: ervaringen/tips gezocht

          Wegens hotelprobleempjes en nieuwe info, een paar kleine veranderingen aan het reisplan:

          Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
          Dag 1: Aankomst in Seattle en rit naar hotel aan Olympic National Park
          Dag 2: Bezoek Olympic kust
          Dag 3: Bezoek Olympic binnenland
          Dag 4: Rit van Olympic naar Seattle, namiddag en avond in Seattle
          Dag 5: Rit Seattle naar Lake McDonald (Glacier National Park)
          Dag 6: Bezoek Glacier
          Dag 7: Bezoek Glacier
          Dag 8: Rit Lake McDonald naar West Yellowstone
          Dag 9: Bezoek Yellowstone
          Dag 10: Bezoek Yellowstone en doorrit naar Hotel in de buurt van Grand Teton
          Dag 11: Bezoek Grand Teton
          Dag 12: Bezoek Grand Teton en doorrit naar West-Yellowstone
          Dag 13: Bezoek Yellowstone
          Dag 14: Rit van West-Yellowstone naar Buffalo WY
          Dag 15: Rit Buffalo naar Custer State Park
          Dag 16: Bezoek Custer/Mt Rushmore/Wind Cave
          Dag 17: Bezoek Custer/Mt Rushmore/Wind Cave en doorrit naar Badlands

          Dag 18: Bezoek Badlands
          Dag 19: Bezoek Badlands en doorrit naar Hot Springs
          Dag 20: Bezoek Wild Horse Sanctuary/Mammoth Site/enz.
          Dag 21: Rit Hot Springs naar Estes Park en kort bezoek aan Scott's bluff

          Dag 22: Bezoek Rockies
          Dag 23: Bezoek Rockies
          Dag 24: Bezoek Rockies en doorrit naar Denver
          Dag 25: Vertrek vanuit Denver
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment

          Working...
          X