Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Normandie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Normandie

    In september trekken wij er op uit naar Normandie. We weten zo wel de traditionele mooie plekjes, zoals Etretat, Pont de Normandie, Honfleur, Deauville, Mont St Michel maar zijn er zo nog mooie plekjes en dorpjes die niet zo bekend zijn maar toch de moeite waard om te bezoeken en natuurlijk ook foto's te nemen.
    Alvast bedankt voor de info
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Normandie

    Hallo Vicky,

    Ik ben ook van plan om binnenkort naar Normandië te gaan en heb alvast een héél interessant boekje op de kop kunnen tikken (te bestellen bij Amazon.fr):
    "Le Sentier des Douaniers en Normandie" van Philippe Bertin & Bruno Colliot
    Editions Ouest-France
    ISBN 978-2-7373-3850-2


    In dit boekje vind je een aaneenschakeling van stafkaartjes over de hele kustlijn met alle bezienswaardigheden en wandelpaden.

    Groetjes,
    Philippe
    beeldbank www.arterra.be
    persoonlijke site www.wildeyes.be
    Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

    Comment


    • #3
      Re: Normandie

      Rouen en de kasteelroute.

      Comment


      • #4
        Re: Normandie

        Stop dan zeker eens in Yport (vlakbij Etretat). Klein, maar heel fotogeniek! Een aantal van mijn recente posts zijn daar genomen.
        Frebeat

        Meer foto's op http://www.sightings.be

        Comment


        • #5
          Re: Normandie

          Iedereen bedankt voor de tips

          @ Photophil : na wat googlen vond ik een Sentier des Douaniers maar die gaat enkel rond het schiereiland en niet in de streek van Dieppe of Etretat.

          @ kohraya : 'k dacht dat de kastelenroute aan de Loire is Is er ook een in Normandie ?

          @ FREBEAT :'k heb Yport gezocht op Google Earth en volgens de foto die ik daar zie, is het zeker de moeite waard
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Normandie

            hoi allemaal,als alles goed gaat gaan wij volgende week voor 12 dagen naar normandie te beginnen in calais en eindigen in de buurt van de mont st michel ,wij reizen met de camper zal voor je opletten op evt mooie plekjes ,weet wel o.a arromanches, quistreham ,port bessin,le treport, le touqet paris plage ,eigenlijk is het hele normandie prachtig wij komen er nu voor de 4 de of 5de keer en het blijft mooi ,groetjes gijs
            Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

            Comment


            • #7
              Re: Normandie

              Oorspronkelijk geplaatst door gijsbert27 Bekijk bericht
              hoi allemaal,als alles goed gaat gaan wij volgende week voor 12 dagen naar normandie te beginnen in calais en eindigen in de buurt van de mont st michel ,wij reizen met de camper zal voor je opletten op evt mooie plekjes ,weet wel o.a arromanches, quistreham ,port bessin,le treport, le touqet paris plage ,eigenlijk is het hele normandie prachtig wij komen er nu voor de 4 de of 5de keer en het blijft mooi ,groetjes gijs
              Bedankt Gijsbert en 'k kijk al uit naar jou foto's
              Groetjes Vicky

              Comment


              • #8
                Re: Normandie

                als je langs de kustlijn trekt kom je van het éne mooie plekje in het andere mooie plekje, 't is daar dan ook zoooooo mooi.

                gewoon genieten

                Comment


                • #9
                  Re: Normandie

                  Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                  @ kohraya : 'k dacht dat de kastelenroute aan de Loire is Is er ook een in Normandie ?
                  Sorry, ik bedoelde de Abdijroute, en die loopt langs de Seine. Kan je makkelijk combineren met Rouen op één dag.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Normandie

                    Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                    Bedankt Gijsbert en 'k kijk al uit naar jou foto's
                    ik zal m,n best voor je doen vicky ,zal er hier enkele proberen te plaatsen t.z.t.
                    groetjes gijs
                    Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Normandie

                      Vicky,

                      Morgen ben ik voor 6 dagen naar ginderachter (moederziel alleen jaja, en fotograferen dat de brokken er weer afvliegen).. ik laat je zeker weten wat we zoals hebben gevonden ..
                      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                      Comment


                      • #12
                        Re: Normandie

                        Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                        @ Photophil : na wat googlen vond ik een Sentier des Douaniers maar die gaat enkel rond het schiereiland en niet in de streek van Dieppe of Etretat.
                        Toch wel, gaat van Le Tréport tot aan de Mont Saint-Michel.
                        beeldbank www.arterra.be
                        persoonlijke site www.wildeyes.be
                        Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Normandie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear Bekijk bericht
                          Vicky,

                          Morgen ben ik voor 6 dagen naar ginderachter (moederziel alleen jaja, en fotograferen dat de brokken er weer afvliegen).. ik laat je zeker weten wat we zoals hebben gevonden ..

                          Thanks Lightyear 'k kijk al uit naar jou foto's en tips
                          Groetjes Vicky

                          Comment


                          • #14
                            Re: Normandie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
                            Toch wel, gaat van Le Tréport tot aan de Mont Saint-Michel.
                            Wel dan kan je Google al niet meer geloven 'k Zal dus eens terug op zoektocht gaan
                            Groetjes Vicky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Normandie

                              Wel Vicky .. zoals beloofd ..

                              Een van mijn hoofddoelen was de Pont de Normandie .. die kon ik van 3 gezichtspunten bekijken, zie de post in Architectuur.

                              Daarnaast mikten we op de kust : en we hebben gedaan (en zijn me bijgebleven)
                              - YPort : een heel stemmig, stil dorpje, mooie huizen, prachtige gelaagde falaises (krijtrotsen) en vooral bij eb een heel kleurrijk (rots)strand (gekleurde stenen in alle tinten groen en rood, poeltjes in rotsen, en heel veel diertjes (krabben, schelpen, garnalen, anemoontjes,...)
                              - Villers-sur-Mer : heel mooie zeedijk (wit geschilderde ballustrades en trappen, ook witte strandcabines) .. en daarnaast een fossielen-falaise (Falaise des Vaches noires - bruinige smurrie - mergel- die afglijdt door regen en erosie, maar die barstensvol fossielen zit.. hebben wij er daar op los gehakt
                              - Arromanches : het WOII museum bezocht (zeker de moeite, gaat over de kunstmatige haven die daar een paar dagen na D-Day is aangelegd geweest), en een heel mooie falaisewandeling kunnen doen.. volop natuur, planten en bloemen, en prachtige zichten vanop 50m hoogte.
                              - Honfleur : (enige plaats waar we moesten betalen voor parking ) .. daar de rondvaart naar Pt de Normandie gedaan (50', zeker de moeite waard) en verder wat rondgelopen, tenslotte de vlindertuin bezocht (Naturespace), bloedheet (28°) maar zeker het bezoeken waard, niet alleen voor de vlinders maar ook voor de prachtige tropische bloemenpracht !

                              Kortom: een korte, maar heel deugdoende vakantie was het daar ! En geen druppel regen gehad
                              En bij thuiskomst de film "The longest day" bekeken, zo duurde de congé nog iets langer hé
                              Allé, ik hoop je wat ideeen aan de hand gedaan te hebben !

                              Peter
                              Last edited by Lightyear; 22 juli 2008, 23:02.
                              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                              Comment

                              Working...
                              X