Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorse Fjorden via cruises

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noorse Fjorden via cruises

    Hallo,

    Graag had ik willen weten of er al mensen zijn die de Noorse Fjorden hebben bezocht via Cruisschip ?
    Daar het voor ons de eerste keer is dat we met een Schip op vakantie gaan kan ik me maar beter goed informeren hoe en waar je de beste plaatjes kan vastleggen zonder dat je daar te veel geld voor moet neerleggen via een excursie

    Steden waar we aanmeren zijn : Oslo ; Stavanger ; Flam ; Bergen ; Southampton

  • #2
    Re: Noorse Fjorden via cruises

    Ik heb al eens korte stukjes meegevaren op de Hurtigruten, de voormalige postboot die nog altijd een dagelijks vertrek heeft vanuit Bergen (als ik me niet vergis) en helemaal langs de kust van Noorwegen tot de Russische grens vaart. Je kan die als cruise gebruiken, met idd uitstappen, maar ik gebruikte hem als openbaar vervoer om mij en mijn fiets naar een andere plaats (terug) te brengen.
    Op die Hurtigruten waren zeker mooie foto's te nemen van de kust. Op sommige plaatsen vaart hij zelfs even een fjord binnen gewoon voor het uitzicht. Warm aankleden (ook in de zomer, gezien hoge windchill factor), en een mooie plaats uit kiezen (vb balkon aan voorkant schip, elke schip is echter anders, dus je moet zelf zien). Het grote voordeel van de zomer: (bijna) niet donker, en mogelijkheid om 24/24 van het uitzicht te genieten.
    Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

    Comment


    • #3
      Re: Noorse Fjorden via cruises

      Vanuit Flam een auto huren en vandaar naar Myrdal rijden via de oude bergweg, vooral het stuk vanaf Bereskvarn (op eigen verantwoordelijkheid) en terug ga je van je leven niet meer vergeten

      Oorspronkelijk geplaatst door crosserke27 Bekijk bericht
      Hallo,

      Graag had ik willen weten of er al mensen zijn die de Noorse Fjorden hebben bezocht via Cruisschip ?
      Daar het voor ons de eerste keer is dat we met een Schip op vakantie gaan kan ik me maar beter goed informeren hoe en waar je de beste plaatjes kan vastleggen zonder dat je daar te veel geld voor moet neerleggen via een excursie

      Steden waar we aanmeren zijn : Oslo ; Stavanger ; Flam ; Bergen ; Southampton

      Comment

      Working...
      X