Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York - februari 2014 - wat mee te nemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • New York - februari 2014 - wat mee te nemen

    Hallo,

    Ik ben in volle voorbereiding van mijn reis naar New York in februari 2014. Ik heb ben wel nog aan het twijfelen welke lenzen en accessoires ik zou meenemen, dus ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen:

    - Body: Canon EOS 1000D
    - Kitlens: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
    - Zoomlens: Sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC OS HSM
    - Groothoek: Tokina 11-16mm F/2.8 AT-X DX II Canon
    - Stafief: HAMA TRAVELLER COMPACT PRO

    Om niet te moeten sleuren met het statief had ik gedacht om eventueel een Gorillapod SLR-Zoom met balhoofd BH1 aan te schaffen, of hebben jullie een alternatief statief dat handig is om op stap mee te nemen maar tegelijk toch stabiel en (vooral) snel op te zetten is? Of twijfel ik nog of ik de zoomlens wel mee zou nemen. Ik vermoed dat ik deze in centrum New York niet vaak zal gebruiken, tenzij jullie daar andere meningen over hebben natuurlijk...

    Ik kijk alvast uit naar jullie reacties...
    groeten
    Last edited by NimdaBE; 28 september 2013, 13:57.

  • #2
    Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

    Ik zou al zeker de groothoeklens meenemen.
    Bij de kitlens heb ik een dubbel gevoel, anderzijds weegt het zo goed als niks, maar kwaliteit is niet geweldig.
    Ben je van plan om ook 's avonds of 's ochtends veel foto's te maken ? Want dan zou ik zeker wel een statief meenemen. Ik heb er een van Slik; weegt niets en makkelijk opzetbaar en redelijk stabiel.
    Gr,
    Niels
    - Photography made me look at things differently -

    Comment


    • #3
      Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

      Ik zou de zoomlens thuislaten, of je moest nu al weten waar/waarvoor je deze nodig zou gebruiken!


      Sent from my iPad using Tapatalk.
      Toon Nikonian
      D700/D7000/glaswerk Nikkor

      Comment


      • #4
        Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

        Telkens ik New York doe neem ik mijn 17-40 f4L , 24-105 f4 L en de 70-200 f4 L mee en een licht statief (carbon).
        Waarom geen 2,8 objectieven ?? vanwege het gewicht ..
        En ik gebruik ze alle drie nagenoeg even dikwijls ..
        Toestel met de 24-105 gaan rond mijn nek mee in 't vliegtuig en de andere in de handbagage ... statief in de koffer ..
        Ik raad je ook eens aan om in Whitehall Street in lower Manhattan de gratis ferry te nemen om aan de andere kant
        een prachtige skyline te fotograferen van Manhattan .. Je vaart dan ook dicht langs het vrijheidsbeeld ..
        Dit kan je in de dag en in de nacht doen ..

        About The Staten Island Ferry, one of the last operating ferry systems in New York, transported people between Manhattan and its surrounding boroughs long before bridges were introduced. The northern shores of Staten Island were littered with piers, competing ferry companies vied for a place in the busy waters. Today, the Staten Island Ferry provides […]


        grts Peter
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

          Ik ben in maart geweest en heb 95% van mijn foto's gedaan met mijn groothoek en mijn 50mm.

          De 50mm was eigenlijk bijna altijd op mijn D800, groothoek (Sigma 10-20 met cropmode) enkel gebruikt voor de heel brede shots die nodig waren.
          Enkel een vast brandpunt gebruiken gaf me de vrijheid om creatiever na te denken over de foto's die ik maakte, en het maakte heel het gesleur veel lichter

          Volgende reis die ik doe, zal ook enkel met breedhoek + 50mm zijn, of combinatie 35-85mm.

          Volgens mij is een telelens in NY overbodig, je gaat deze nooit echt veel gebruiken. YMMV.

          Comment


          • #6
            Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

            Wat mee te nemen is lastig voor jou te bepalen. Enige advies die ik je kan geven neem de spullen mee die je graag gebruikt en bij jou manier van fotograferen past.

            Denk dat je een heel eind komt met de 18-55 en 10-16. Neem beide mee en bekijk ter plekke je het liefst gebruikt.

            Zelf ga ik januari weer eens keertje die kant op. De spiegelreflex gaat wel mee, maar zal niet zo vaak gebruikt worden. De systeemcamera + 18 en 35mm zal het meeste gebruikt worden. Neem zelf mee; 5D III + 24-70 II en een Fuji X Pro1 + 18 en 35mm. Set Lee filters en Gitzo statief, maar wat ik niet gebruik laat ik achter in het hotel.

            Een tele is zeker niet overbodig. Het staat en valt wel een beetje met jou style van fotograferen. Ook hier geldt weer wij kunnen enkel aangeven wat wij zelf zouden gebruiken. Zelf kan ik prima uit de foto met bijvoorbeeld een 70-200 voor straat fotografie.

            Comment


            • #7
              Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

              ik zou de 18-55 thuislaten.

              Comment


              • #8
                Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

                alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook nog aan het overwegen om de standaard 18-55 kitlens te vervangen door een sigma 17-70mm f2.8-4 os dc hsm lens. Dus dan zou ik beschikken over de Tokina 11-16 f2.8, een Sigma 17-70 f2.8-4 en de Sigma tele 50-150... Goed idee of niet?

                Comment


                • #9
                  Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

                  en warme kleding.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

                    Oorspronkelijk geplaatst door NimdaBE Bekijk bericht
                    alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook nog aan het overwegen om de standaard 18-55 kitlens te vervangen door een sigma 17-70mm f2.8-4 os dc hsm lens. Dus dan zou ik beschikken over de Tokina 11-16 f2.8, een Sigma 17-70 f2.8-4 en de Sigma tele 50-150... Goed idee of niet?
                    Wij kunnen enkel aangeven wat wij zouden gebruiken in jou situatie. Ik zou me zelfs nog prima vermaken met een tele objectief in New York. Welke combinatie gebruik jij het meeste tijdens het fotograferen als je door de stad loopt etc. ?

                    Als ik had geluisterd al de keren naar mensen die mij goed bedoeld adviseerde welke objectieven mee te nemen tijdens het reizen, dan had ik toch best vaak de verkeerde keuzes gemaakt.

                    Twijfel je echt neem alles mee en bepaal op locatie wat je het fijnste vind gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: New York - februari 2014 - wat mee te nemen

                      ik ben van zaterdag terug en ben mijn reis begonnen in new york en heb de nieuwe sigma 17-70 mm c gekocht ter vervanging van mijn nikon 17-55mm F2.8 ivm gewicht en plaats in mijn fotorugzak ik had ook de 70-200mm mee omdat ik ook west amerika heb gedaan en een prime 28mm en 90mm in new york heb ik de 70-200mm niet gebruikt de 17-70mm is er niet af geweest maar iets meer groothoek had wel gemogen.
                      voor het vrijheidsbeeld kan je uw tele wel gebruiken maar de ferry passeert heel dichtbij.
                      Ik had ook een statief mee en voor s'avonds is dit toch onmisbaar de mooiste skyline is langs de new jersey kant maar ook met de ferry naar dumbo is heel mooi samen met de brooklyn bridge.
                      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                      Comment

                      Working...
                      X