Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

    Egypt Air heeft net onze vlucht naar Kuala Lumpur gecancelled. Bedoeling was om vanaf daar door te vliegen naar Sumatra. Gelukkig hadden we die tickets nog niet geboekt.
    We krijgen 2 optie's: ofwel geld terug, ofwel omboeken naar Bangkok. Voor deze 2e optie krijg ik 7 dagen de tijd.
    Aangezien ik al 5x naar Thailand ben geweest, dacht ik eraan om deze gelegenheid aan te grijpen om naar Myanmar te gaan.
    Ik had graag van jullie geweten of dit wegens het regenseizoen een goede keuze is. En hoeveel tijd heb ik nodig om een goede indruk van het land te krijgen?

    We zouden op het einde van de reis wat willen duiken, lang genoeg zodat onze dochter ook haar Padi Advanced Open Water kan halen.
    Ik heb al gedoken bij Ko Mak en Ko Tao, dus het mag eens ergens anders zijn. Maar ook weer met het regenseizoen in gedachten. Indien het gemakkelijk te regelen en betaalbaar is, zou een duik in Myanmar ook een mogelijkheid zijn.

    Het noorden van Laos zou een ander alternatief zijn voor Myanmar. Maar misschien hebben jullie betere optie's?

  • #2
    Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

    Spijtig van Maleisië. Anders kon ik je Tioman eiland zeker aanraden. Geen horden toeristen, koraal nog 99% intact (geen afgebroken koraal door lompe snorkelaars, ook geen grijs en dood koraal door vervuiling). Zeer rustig, toen ik er was hadden we het hele strand (er zijn een stuk of 5 stranden) voor onzelf met nog 5 andere backpackers. Weet wel niet of het het juiste seizoen is.
    Koh Phi Phi in Thailand is ook wel mooi. Maar zeer druk.
    CyberLiquid

    Comment


    • #3
      Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

      Zowel Tioman als Phi Phi heb ik al bezocht. Phi Phi zelfs al 3x (en daar is het regenseizoen in onze zomer. Het zijn leuke bestemmingen, maar ik wil toch iets anders proberen te zien.
      Nog een dagje nadenken, en dan zal ik beslissen wat ik ga doen.
      Mercikes voor het meedenken.

      Comment


      • #4
        Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

        Viëtnam mss? Met Air Asia doorvliegen...
        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

        Comment


        • #5
          Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

          Ik ben in november 2009 naar Myanmar getrokken voor drie weken en kan enkel maar zeggen dat het op fotografisch vlak een waar paradijs is. Hier kan je mijn favoriete foto's zien (www is nog wel altijd geen 100% af).
          Maar november is natuurlijk niet het regenseizoen... Wat ik begrepen had van het nalezen van informatie is dat vooral Arakhan en de kustregio's en het zuiden het meeste regen krijgen tijdens het regenseizoen. Bagan ligt in een droog gebied waar het ook tijdens het regenseizoen relatief gezien minder regent.
          Verder er rekening mee houden dat er ook binnen het regenseizoen periodes zijn van meer en minder regen.
          Myanmar is een straatarm land. Het is voor mij niet moeilijk in te beelden dat tijdens het regenseizoen veel buslijnen, bootverbindingen, etc. serieuze hinder ondervinden. Denk daar misschien aan...
          :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

          Comment


          • #6
            Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

            Jouw foto's zijn mij wel bekend en zijn voor mij een ware uitnodiging om Myanmar te bezoeken. Aangezien de kids echter mee gaan, vrees ik niet zoveel tijd aan fotografie te kunnen besteden als ik zelf wel zou willen.
            We hebben daarom vandaag besloten om noord Laos te doen in combinatie met een eilandje in zuid Thailand.
            Myanmar doe ik dan eens in de winter zonder de kids
            Mercikes voor de snelle reactie's.

            Comment


            • #7
              Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

              Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
              Ik ben in november 2009 naar Myanmar getrokken voor drie weken en kan enkel maar zeggen dat het op fotografisch vlak een waar paradijs is. Hier kan je mijn favoriete foto's zien (www is nog wel altijd geen 100% af).
              Off topic, maar ik vind het een prachtige reeks
              Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

              Comment


              • #8
                Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                Ik zou mijn vraag in dit forum stellen (laat je niet misleiden door 'zoekertjes' in de link, het is wel degelijk een forum).

                Oeps : foutje in link, verbeterd.

                J.
                Last edited by jwllms; 7 maart 2011, 18:01. Reden: link gecorrigeerd
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                  Kan je niet doorvliegen naar je oorspronkelijke bestemming (met Air Asia van Bangkok naar Medan)? Kijk anders ook eens naar de Similan-eilanden wat duiken betreft. Vanuit Koh Lanta viel het onderwater anders ook wel mee.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                    Die mogelijkheid bestaat, maar de aansluiting was niet geweldig.
                    Door voor Laos te kiezen sparen wij ons niet enkel tijd maar ook geld.
                    De Similan eilanden wil ik graag eens doen in het droge seizoen, en dan in combinatie met Myanmar
                    Momenteel denken we aan Koh Phangan of zo.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                      Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                      Die mogelijkheid bestaat, maar de aansluiting was niet geweldig.
                      Door voor Laos te kiezen sparen wij ons niet enkel tijd maar ook geld.
                      De Similan eilanden wil ik graag eens doen in het droge seizoen, en dan in combinatie met Myanmar
                      Momenteel denken we aan Koh Phangan of zo.
                      Ko Chang is zeker ook de moeite, veel natuurlijk gebied.

                      Onderschat de kost in Laos niet hoor. Door het mindere aanbod tov Thailand is alles er toch relatief duur, ook omdat ze niet zoveel toeristen hebben zoals in Thailand probeert men soms van elke toerist het max te krijgen. In Laos heb je sowieso minder winkels en dergelijke (7Eleven, BicC, Tesco). Ik weet nog dat ik Laos flip-flops wou kopen in Vang Vien, ze vroegen iets wat neerkwam op 320 bath, een week later terug in Thailand en dezelfde flip flops in de Tesco voor 49 bath
                      Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                      Comment


                      • #12
                        Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                        Ik heb het zuiden van Laos reeds gedaan en mijn budget lag lager dan in Thailand en Cambodja. Mijn enige uitgaven waren dan ook eten, slapen, transport en verder niets.
                        Maar ik zal me behoeden voor eventuele onaangename verrassingen op dat vlak.
                        Koh Chang heb ik ook al goed ervaringen over gehoord. Ik zal eens uitpluizen hoe het duiken daar is, want dat is mijn hoofddoel bij de keuze van strandbestemming.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                          Geen Laos, geen Viëtnam,Myanmar is gewoon...ENIG ! Waren daar reeds een paar keer en telkens in het regenseizoen; voordeel; heel weinig toeristen, hotels veel beterkoop ( en ze zijn al niet duur,slapen in Azië meestal in GH, maar in Myanmar sliepen we in quasi paleizen voor weinig geld ..weet wel dat een pak van je uitgaven het regime ten goede komen,maar ja ). We hadden alleen regen 's morgens of ' s avonds, en dan ook geen uren na elkaar. Lucht is heel mooi, dramatisch. Nadeel: konden niet de bergen in,omwille van eventuele landslides. Deden al onze verplaatsingen met trein en vliegtuig.Paradijs voor fotografen! Volgend jaar terug!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                            Lees net dat je Myanmar niet doet! Spijtig ! Zou een enorme verrijking voor kids geweest zijn! Laos is enorm leuk voor backpackers..maar sfeer zoals in Myanmar..no way!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Myanmar + ergens duiken (Thailand bvb)

                              Je doet me watertanden
                              We zullen wel zien. Myanmar staat hoe dan ook hoog op mijn verlanglijstje.

                              Comment

                              Working...
                              X