Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie fotolocaties in de ruime omgeving rond Durbuy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mooie fotolocaties in de ruime omgeving rond Durbuy

    Hallo!

    Ik ga eind juni een paar dagen op stap in de ruime omgeving van Durbuy. Ik reis alleen, en plan een 4-tal dagen op stap te gaan. Mijn uitvalsbasis ligt rond Durbuy.
    Heeft er iemand tips van mooie fotolocaties? Bij voorkeur natuur, maar andere zaken mogen ook steeds worden aangeraden!

    Alvast bedankt!

    Matthijs

  • #2
    Re: Mooie fotolocaties in de ruime omgeving rond Durbuy

    Matthijs, ik heb jaren gereisd zonder iets op voorhand te plannen.
    Ik wist dat ik naar die of die streek wou en het eerste wat ik altijd deed dat was een bureau de tourisme binnenstappen en folders en uitleg vragen.
    Het is moeilijk een ander te laten kiezen wat jij mooi zou vinden.
    Ik zou zeggen vertrek op avontuur, nog eens zo plezant als ge alleen zijt.
    Suc6.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Mooie fotolocaties in de ruime omgeving rond Durbuy

      de dolmen van Weris zijn altijd leuk! maar ik volg Red Falcon, ook wij gaan zo op uitstap, of, je gaat specifiek naar iets of, je loopt wat (gericht) verloren. VVV zijn altijd fijn, maar niet steeds weten ze mooie plaatsen. Buurtbewoners vaak wel, zie je iemand buiten zitten, zeker met kinderen, niet twijfelen om mooie hoeken en kanten van zijn dorp/gemeente te vragen! Kijken op google maps, satellietbeelden icm de foto's die anderen uit die buurt delen (rechts onder op de "map") helpen ook. Een uitgestippelde wandeling gaat haast altijd langs de mooiste paden/zichten.
      Je reist alleen? Super! hop, een boerendorps café binnen en aan de waard vragen wie de fotograaf van het dorp is... vaak kennen ze daar wel zo iemand... je laat je nummer achter of hoort dat hij daar elke avond zit en start een praatje!
      het is een zeer mooie omgeving, ik ben jaren met mijn vriendin en haar ouders (nu al 15 jaar mijn vrouw en schoonouders) daar naar een chaletpark geweest, Barvaux. Wandelen brengt je langs zeer mooie uitzichten daar! zowel richting Heyd als Weris.
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment

      Working...
      X