Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Madagascar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Madagascar

    Hey,


    Heeft er iemand ervaring met Madagascar. Wat zeker wel en wat zeker niet te doen ?
    Dit eiland staat op onze planning voor volgend jaar. Ons doel is uiteraard natuurfotografie , met als hoofddoel vogels.
    Ik ben wel goed verzekerd, maar is mijn materiaal daar veilg? Is eigen vervoer daar doenbaar enz..

    Alle tips zijn meer dan welkom.

    Alvast bedankt,

    Rudy

    www.vogelsvanbelgie.be
    Mvg,
    Rudy
    www.vogelsvanbelgie.be

  • #2
    Re: Madagascar

    Ik ben er zelf afgelopen juli en augustus zes weken geweest, als backpacker wel te verstaan. Had een redelijke camera-tas bij me (D300, 3 lensen, rand apparatuur, video cameratje etc), en ging allemaal redelijk goed. Qua veiligheid is het zeer goed daar, zelfs in de hoofdstad, Antananarivo, kan je over het algemeen gewoon rondlopen zonder problemen. Zou wel oppassen daar met waardevolle spullen open en bloot te laten, zeker in de buurt van Avenue de Independance.

    Qua vervoer is er de taxi-brousse (goedkoop, niet comfortabel en erg ingewikkeld systeem) en de gewoon bush-taxi zeg maar, de gene die langere afstanden maken. Mocht je een beetje een goeie plek hebben gewoon paar dagen van te voren naar de Gare Routiere gaan en een goeie plek reserveren (naast chauffeur en bank achter chauffeur zijn het meest comfortabel). Eigen vervoer kan je regelen maar is altijd met chauffeur en erg prijzig. Op deze manier wel gewoon uitstappen wanneer je wilt, wat zeker voor vogels etc erg handig kan zijn!
    Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel,

    Jesse

    Comment


    • #3
      Re: Madagascar

      Oei, geen populaire bestemming precies.Weinig reactie


      jessehos, bedankt voor uw reactie. Ik doe het langs deze weg want ik vind geen contactgegevens van U.


      Rudy

      www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: Madagascar

        Madagaskar is een schitterend land, we zijn er twee jaar geleden geweest, erg fotogeniek, neem wel de tijd…
        Een aantal foto staan op de site van ons zoontje:


        Succes
        Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
        www.reizigerssite.com

        Comment


        • #5
          Re: Madagascar

          heeft iemand weet van wel of niet malaria pillen slikken ??
          Het is vij duur (100 Eur P/P ) en nogal veel bijwerkingen, dus indien niet echt nodig zou ik het liever zonder doen.

          Alle tips zijn welkom

          Rudy

          www.vogelsvanbelgie.be
          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

          Comment


          • #6
            Re: Madagascar

            Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
            heeft iemand weet van wel of niet malaria pillen slikken ??
            Het is vij duur (100 Eur P/P ) en nogal veel bijwerkingen, dus indien niet echt nodig zou ik het liever zonder doen.

            Alle tips zijn welkom

            Rudy

            www.vogelsvanbelgie.be
            Als reiziger in een malaria-risk gebied, zou ik niet twijfelen. Ik weet niet welke variant er in Madagascar zit, maar de plasmodium falciparum is dodelijk en daar ga je dus niet op besparen hoop ik. Wat is nu 100€ op de totale kostprijs? Lariam (gekend om de bijwerkingen bij sommige mensen, niet iedereen dus) is niet de enige mogelijkheid hoor. Er bestaan alternatieven.

            Comment


            • #7
              Re: Madagascar

              Als het echt nodig is ga ik uiteraard niet besparen op die 100 euro. Ik heb ondertussen eens verder geinformeerd en er schijnt inderdaad een nieuwer medicijn te zijn dat bijna geen bijwerking heeft.

              pichayandege : Bedankt voor uw reactie , je hebt volkomen gelijk . geen risico nemen is de boodschap

              groeten,

              Rudy

              www.vogelsvanbelgie.be
              Mvg,
              Rudy
              www.vogelsvanbelgie.be

              Comment


              • #8
                Re: Madagascar

                Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                Als het echt nodig is ga ik uiteraard niet besparen op die 100 euro. Ik heb ondertussen eens verder geinformeerd en er schijnt inderdaad een nieuwer medicijn te zijn dat bijna geen bijwerking heeft.
                Malarone?

                Comment


                • #9
                  Re: Madagascar

                  Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                  Malarone?
                  Dat dan nog een heel stuk duurder is.

                  Maar de bijwerkingen van Lariam moeten nu ook weer niet overdreven worden. De meeste mensen die het slikken hebben er geen noemenswaardige last van, maar die hoor je natuurlijk niet. Wat niet wegneemt dat als 20-30% wel last heeft (cijfers ooit eens ergens gehoord), dit relatief gezien een enorm grote groep is natuurlijk.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Madagascar

                    Ik volg dit op de voet. Dit is zeker en vast 1 van mijn toekomstige bestemmingen.

                    Jakke
                    Canon en glas
                    www.jakke16.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Madagascar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                      Dat dan nog een heel stuk duurder is.

                      Maar de bijwerkingen van Lariam moeten nu ook weer niet overdreven worden. De meeste mensen die het slikken hebben er geen noemenswaardige last van, maar die hoor je natuurlijk niet. Wat niet wegneemt dat als 20-30% wel last heeft (cijfers ooit eens ergens gehoord), dit relatief gezien een enorm grote groep is natuurlijk.
                      Als je Lariam voor je reis eens 'probeert' weet je doorgaans of je er tegen kan of niet.
                      Krijg je problemen, dan kies je iets anders.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Madagascar

                        Madagascar is een prachtig land!
                        Wij zijn er vorig jaar voor de eerste keer geweest en vertrekken op 22 maart voor de tweede maal!
                        Ik had een kleine 3000 - 4000 digitale beelden!
                        Op Nosy Mangabe hebben we de rode ijsvogel kunnen fotograferen.
                        Voor meer info kan je altijd mailen op kurt.bleys@telenet.be of gewoon hier vragen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Madagascar

                          Eventueel kan je hier (ons forum) al één en ander vinden als voorbereiding voor een eventuele reis naar Madagascar.

                          De voorbereiding



                          Onze Reis

                          Comment


                          • #14
                            Re: Madagascar

                            verdorie... nu zijn er problemen in Madagascar en ik heb al geboekt
                            Hopelijk heeft de bevolking het niet op toeristen gemund... Ik ben niet vlug bang maar wel wat voorzichtig.

                            Rudy
                            Mvg,
                            Rudy
                            www.vogelsvanbelgie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Madagascar

                              Vandaag te horen gekregen dat er een negatief reisadvies is voor Madagascar.
                              We kunnen nu wel zonder kosten onze reis anuleren omdat de regering een negatief advies geeft maar nu begint onze zoektocht opnieuw.

                              denk momenteel aan Indonesie...
                              Er zijn een paar criteria waaraan het moet voldoen.

                              - het moet er mooi weer zijn ergens in september oktober ( geen regenseizoen)
                              - natuur en vogels is een must ( vogelfotografie )
                              - veiligheid

                              Iemand nog een briljant idee ??

                              Groeten,

                              Rudy

                              www.vogelsvanbelgie.be
                              Mvg,
                              Rudy
                              www.vogelsvanbelgie.be

                              Comment

                              Working...
                              X