Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

    Binnenkort vertrekken wij (2) voor een 4-tal dagen naar Lissabon.

    Is al een 2e keer, dus de grote toeristische "hoogtepunten" heb ik eigenlijk al gedaan. Nu meer op zoek naar de "couleur locale", zoals fadocafé's, gegrilde sardines, goede porto- en wijnhuizen, lekkere pasteis de nata (of de Bélem) en natuurlijk wat fotgrafische hoogtepunten

    Graag wat tips wat zeker doen, wat zeker niet doen, en liefst wat originele ideeën.


    Thanks,

    Happyboedha
    Sony A700

  • #2
    Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

    in juni is er een groot fado-festivalleke
    met optredens en concertjes op alle pleintjes
    en in alle parkjes. deels gratis.
    fotografisch vind ik de expo-site heel sterk.
    (architecturaal-abstract)

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

      Hallo,
      Voor de beste pasteis moet je echt in Belèm zijn, er is daar nog veel meer te zien ook (Torre, klooster). Is echt vlakbij Lisboa zelf, amper 15 minuutjes met bus, tram.
      Je kan ook buiten Lisboa naar Sintra, kan best in een dagtrip. Sintra is echt een pareltje!
      Voor goede Port moet je naar Porto natuurlijk, al zijn er ook vrij veel winkels waar je eens kan proeven.
      Toffe restaurantjes en bars (van heel volk en simpel tot erg hip) in Bairro Alto, vooral 's avonds.
      Als je nog niet in dat mega-aquarium bent geweest in Parque de Nacoes: doen!

      Veel plezier ginder!
      Nikon D-70s, Sigma 18-200

      Comment


      • #4
        Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

        Couleur locale?
        De Alfama met zijn talloze kronkelende middeleeuws straatjes.
        Wel niet te opvallend met dure apparatuur staan zwaaien:het is een arme buurt die dat soort vertoon echt niet kan appreciëren.

        Comment


        • #5
          Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

          Bedankt alvast voor de reacties.

          Alfama en Parque de Nacoes (Expo-site) staan alvast op het programma , met 's avonds zeer zeker een stapje in de Bairro Alto.
          Belèm heb ik vroeger al eens gedaan en ben er echt niet van onder de indruk, maar wie weet...

          Wie nog meer goede adresjes weet, mag ze mij altijd doorspelen.

          Thanks,

          Happyboedha
          Sony A700

          Comment


          • #6
            Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

            Ik vertrek binnenkort ook naar Lissabon. Toevallig las ik ergens over deze site : http://www.visitlisboa.com
            Lijkt me wel interessant...

            Comment


            • #7
              Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

              Een paar jaar geleden heb ik die vraag ook hier gesteld, en ik heb veel voordeel gehad aan de tips :
              http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=lisboa
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                bedankt voor de reacties,

                @jan.brouwers: sorry, had moeten zoekfunctie gebruiken, maar door dit nieuwe forumonderdeel daar niet (meer) aan gedacht. bedankt voor de link

                @tati, die site is idd echt interessant, en de fotogalerij is echt de moeite om te bezoeken

                hopelijk kan ik ook enkele mooie foto's maken

                grtz,

                Happyboedha
                Sony A700

                Comment


                • #9
                  Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                  Eens gaan rondslenteren in Cascais is ook best leuk(bereikbaar met de trein uit Lissabon die over Belem en Estoril gaat )
                  Cabo da roca ook moeite waard en Guincho met het winderige strand voor surfers en zijn(duurdere maar goede visrestaurants)en daar op Guincho het ZEER dure hotel en restaurant in een oud fort(als je eens een lotto gewonnen hebt )bezichtigen en shooten.
                  Flickr PBase
                  Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                    Ah,nog wat vergeten:tik maar eens bij Pbase op "search"
                    Lissabon in en dan kan je reeds veel moois in preview zien en ook reeds je beste hoek uitkiezen om zelf nog betere shots te maken.
                    Goede reis.
                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                      Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                      Couleur locale?
                      De Alfama met zijn talloze kronkelende middeleeuws straatjes.
                      Wel niet te opvallend met dure apparatuur staan zwaaien:het is een arme buurt die dat soort vertoon echt niet kan appreciëren.

                      Inderdaad pletten voor ZAKKENROLLERS,werken soms met ploeg van 3!!
                      Flickr PBase
                      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                        Net zoals in het andere topic over Lissabon, gaat er (te) veel aandacht naar zakkenrollers. Ik wil er bij deze toch op wijzen dat Lissabon zeker niet gevaarlijker is dan bvb Antwerpen, Brussel, Parijs, Barcelona, Rome of elke andere willekeurige grootstad.

                        Natuurlijk, een gewaarschuwd man is er 2 waard, maar toch niet overdrijven hé. En kijk bvb eens de topics mbt gestolen fotomateriaal bij 'aangeboden', dan zie je zo dat ons landje zeker niet beter is

                        Sorry, maar dit moest me even van het hart

                        Profiteer van ELKE reis en blijf OVERAL waakzaam, da's mijn devies.

                        Grtz,

                        Happyboedha
                        Sony A700

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                          Oorspronkelijk geplaatst door Happyboedha Bekijk bericht
                          Net zoals in het andere topic over Lissabon, gaat er (te) veel aandacht naar zakkenrollers.
                          Deze mening kan ik delen, tijdens ons verblijf daar niets van gemerkt dat het daar erger zou zijn dan hier op de plaatselijke weekmarkt. En opletten op je zaakjes moet je tegenwoordig toch overal.
                          Geniet van je verblijf daar want het is de moeite waard.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                            Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                            Ah,nog wat vergeten:tik maar eens bij Pbase op "search"
                            Lissabon in en dan kan je reeds veel moois in preview zien en ook reeds je beste hoek uitkiezen om zelf nog betere shots te maken.
                            Goede reis.
                            Zeer geode tip! Dat ik daar zelf niet aan gedacht had!
                            ~ Jorge
                            Canon 7D + Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM + Canon Speedlite 580EX

                            Comment


                            • #15
                              lissabon/lisboa

                              [2 topics samengevoegd]

                              vertrek volgende woensdag naar lissabon
                              ik vroeg me af of je zonder probleem je fotomateriaal als handbagage mag meedoen (inclusief eventueel een monopod ????)

                              zijn er verder nog tips om weten wat ik zeker moet bezoek en die de moeite waard zijn om te fotograferen

                              ik trek zeker 's avonds eens naar de vasco da gama brug (17,x kilometer lang!!! en daarmee de langste van europa (?))
                              ook trekken we eens halve dag naar sintra (ten westen van lissabon)

                              alle tips zijn welkom

                              mvg
                              Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod
                              Beginnende fotograaf. (hobby)

                              Comment

                              Working...
                              X