Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 30

Standaard Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

Binnenkort vertrekken wij (2) voor een 4-tal dagen naar Lissabon.

Is al een 2e keer, dus de grote toeristische "hoogtepunten" heb ik eigenlijk al gedaan. Nu meer op zoek naar de "couleur locale", zoals fadocafé's, gegrilde sardines, goede porto- en wijnhuizen, lekkere pasteis de nata (of de Bélem) en natuurlijk wat fotgrafische hoogtepunten

Graag wat tips wat zeker doen, wat zeker niet doen, en liefst wat originele ideeën.

Thanks,

Happyboedha
    Sony A700

Standaard Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

in juni is er een groot fado-festivalleke
    met optredens en concertjes op alle pleintjes
    en in alle parkjes. deels gratis.
    fotografisch vind ik de expo-site heel sterk.
    (architecturaal-abstract)

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Hallo,
    Voor de beste pasteis moet je echt in Belèm zijn, er is daar nog veel meer te zien ook (Torre, klooster). Is echt vlakbij Lisboa zelf, amper 15 minuutjes met bus, tram.
    Je kan ook buiten Lisboa naar Sintra, kan best in een dagtrip. Sintra is echt een pareltje!
    Voor goede Port moet je naar Porto natuurlijk, al zijn er ook vrij veel winkels waar je eens kan proeven.
    Toffe restaurantjes en bars (van heel volk en simpel tot erg hip) in Bairro Alto, vooral 's avonds.
    Als je nog niet in dat mega-aquarium bent geweest in Parque de Nacoes: doen!

Veel plezier ginder!
    Nikon D-70s, Sigma 18-200

Couleur locale?
    De Alfama met zijn talloze kronkelende middeleeuws straatjes.
    Wel niet te opvallend met dure apparatuur staan zwaaien:het is een arme buurt die dat soort vertoon echt niet kan appreciëren.

Bedankt alvast voor de reacties.

Alfama en Parque de Nacoes (Expo-site) staan alvast op het programma , met 's avonds zeer zeker een stapje in de Bairro Alto.
    Belèm heb ik vroeger al eens gedaan en ben er echt niet van onder de indruk, maar wie weet...

Wie nog meer goede adresjes weet, mag ze mij altijd doorspelen.

Thanks,

Happyboedha
    Sony A700

Ik vertrek binnenkort ook naar Lissabon. Toevallig las ik ergens over deze site : http://www.visitlisboa.com
    Lijkt me wel interessant...

Een paar jaar geleden heb ik die vraag ook hier gesteld, en ik heb veel voordeel gehad aan de tips :
    http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=lisboa
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

bedankt voor de reacties,

@jan.brouwers: sorry, had moeten zoekfunctie gebruiken, maar door dit nieuwe forumonderdeel daar niet (meer) aan gedacht. bedankt voor de link

@tati, die site is idd echt interessant, en de fotogalerij is echt de moeite om te bezoeken

hopelijk kan ik ook enkele mooie foto's maken

grtz,

Happyboedha
    Sony A700

Wink Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

Eens gaan rondslenteren in Cascais is ook best leuk(bereikbaar met de trein uit Lissabon die over Belem en Estoril gaat )
    Cabo da roca ook moeite waard en Guincho met het winderige strand voor surfers en zijn(duurdere maar goede visrestaurants)en daar op Guincho het ZEER dure hotel en restaurant in een oud fort(als je eens een lotto gewonnen hebt )bezichtigen en shooten.
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Ah,nog wat vergeten:tik maar eens bij Pbase op "search"
    Lissabon in en dan kan je reeds veel moois in preview zien en ook reeds je beste hoek uitkiezen om zelf nog betere shots te maken.
    Goede reis.
    Flickr PBase

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
    Couleur locale?
    De Alfama met zijn talloze kronkelende middeleeuws straatjes.
    Wel niet te opvallend met dure apparatuur staan zwaaien:het is een arme buurt die dat soort vertoon echt niet kan appreciëren.

Inderdaad pletten voor ZAKKENROLLERS,werken soms met ploeg van 3!!
    Flickr PBase

Net zoals in het andere topic over Lissabon, gaat er (te) veel aandacht naar zakkenrollers. Ik wil er bij deze toch op wijzen dat Lissabon zeker niet gevaarlijker is dan bvb Antwerpen, Brussel, Parijs, Barcelona, Rome of elke andere willekeurige grootstad.

Natuurlijk, een gewaarschuwd man is er 2 waard, maar toch niet overdrijven hé. En kijk bvb eens de topics mbt gestolen fotomateriaal bij 'aangeboden', dan zie je zo dat ons landje zeker niet beter is

Sorry, maar dit moest me even van het hart

Profiteer van ELKE reis en blijf OVERAL waakzaam, da's mijn devies.

Grtz,

Happyboedha
    Sony A700

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happyboedha Bekijk bericht
    Net zoals in het andere topic over Lissabon, gaat er (te) veel aandacht naar zakkenrollers.
    Deze mening kan ik delen, tijdens ons verblijf daar niets van gemerkt dat het daar erger zou zijn dan hier op de plaatselijke weekmarkt. En opletten op je zaakjes moet je tegenwoordig toch overal.
    Geniet van je verblijf daar want het is de moeite waard.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
    Ah,nog wat vergeten:tik maar eens bij Pbase op "search"
    Lissabon in en dan kan je reeds veel moois in preview zien en ook reeds je beste hoek uitkiezen om zelf nog betere shots te maken.
    Goede reis.
    Zeer geode tip! Dat ik daar zelf niet aan gedacht had!
    ~ Jorge
    Canon 7D + Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM + Canon Speedlite 580EX

Standaard lissabon/lisboa

[2 topics samengevoegd]

vertrek volgende woensdag naar lissabon
    ik vroeg me af of je zonder probleem je fotomateriaal als handbagage mag meedoen (inclusief eventueel een monopod ????)

zijn er verder nog tips om weten wat ik zeker moet bezoek en die de moeite waard zijn om te fotograferen

ik trek zeker 's avonds eens naar de vasco da gama brug (17,x kilometer lang!!! en daarmee de langste van europa (?))
    ook trekken we eens halve dag naar sintra (ten westen van lissabon)

alle tips zijn welkom

mvg
    Laatst gewijzigd door lut; 15 augustus 2007 om 19:25
    Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod
    Beginnende fotograaf. (hobby)

Standaard Re: lissabon/lisboa

fotomateriaal als handbagage geen probleem.
    monopod mocht niet mee naar ierland, 2 jaar geleden.
    ze werd wel in een kartonnen doos van 1mx0.5mx0.2m gestopt
    en zo met gewone bagage mee op de vlieger.

vasco da gama is wel de moeite, maar zeker ook de expo-site bezoeken.
    fotografisch een paradijs voor architectuur e.d.

sintra is niet gelukt, maar schijnt echt wel de moeite!

mm (zie m'n album voor foto's)
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Standaard Re: lissabon/lisboa

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baltje Bekijk bericht
    ook trekken we eens halve dag naar sintra (ten westen van lissabon)
    ....dat zou zonde van de tijd zijn, in Sintra is er veel meer te zien dan wat in een halve dag mogelijk is, het paleis, de oude Morenburcht enz.
    En in Lissabon zelf is het een paradijs, zowel de oude wijken als het moderne Expo-terrein zijn zéker de moeite waard.
    In elk geval een mooie vakantie daar.
    Hier heb ik een album van onze vakantie in Lissabon staan.

En als je er nog niet genoeg van hebt na al de vorige fotoalbums: Lissabon
    Ik vond Belem zeer mooi:
    - zeevaardersmonument met windroos ervoor
    - de Torre de Belem
    - het Mosteiro dos Jeronimos

Vond Lissabon prachtig !! Belem, Expo, Vasco da Gama brug, Parlement, oude trammetjes, ... en ga zo maar door, allemaal de moeite. Bairrio Alto moet je zeker doen. Er is zelfs een (cyber)café waar ze Duvel hadden !! Kon niet meer stuk ...
    Have fun
    Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

Hallo allemaal,
    het heeft misschien niet rechtstreeks met fotografie te maken, maar ik denk dat er hier eventueel wel iemand mij kan helpen...

Volgende week ga ik als verrassing voor mijn vriending enkele dagen naar Lissabon. Ik ben van plan om haar daar ten huwelijk te vragen…
    Wie weet er ginder een romantisch plekje om deze "grote vraag" te kunnen stellen ?

Alvast bedankt!

Hallo,

wat dacht je van in dit dingetje je vraag te stellen als het naar boven toert door de smalle straatjes: http://forum.belgiumdigital.com/f37/...e-187595.html?

Cool Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
    Inderdaad pletten voor ZAKKENROLLERS,werken soms met ploeg van 3!!
    Ik was er een 2tal maand geleden ook, en ik vond het toch ook maar een gevaarlijke buurt.
    Vooral vlakbij hét centrum waar alle toeristen naartoe gaan.
    Elevador => http://upload.wikimedia.org/wikipedi...anta_Justa.jpg

(lang aanschuiven + betalen om erop te gaan + dan peperduur om drankje te nuttigen boven op terras zoals alle toeristen doen ;-)

Daar in de buurt stikt het van de zakkenrollers, zeker weten. Portefeuille best vooral in jeans steken en goed diep weg, en met fotomateriaal absoluut zeker goed vastmaken. Je hebt mooie historische buurten, maar minstens evenveel zeer maar zeer arme buurten.
    Ik heb daar beetje een wandeltocht gedaan om wat mooie historische plekjes te zien, ook ergens richting een bekend kasteel in 't centrum, toch ook maar arme buurten gezien.
    Vlakbij haven ook maar ruig volkje ;-)

Maar goed, ... that's life. Gewoon zeer goed opletten.
    't Is leuk, mooi om eens te zien, maar het is geen stad waarvan ik zeg "hey daar wil ik nog eens naartoe!!"
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
    Isnip
    't Is leuk, mooi om eens te zien, maar het is geen stad waarvan ik zeg "hey daar wil ik nog eens naartoe!!"
    Nou ik wel hoor en nog meer dan 1x ! Gosh Ik was er na 5 dagen nog steeds niet helemaal doorheen om alles te bezoeken wat ik wou zien ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Nou ik wel hoor en nog meer dan 1x ! Gosh Ik was er na 5 dagen nog steeds niet helemaal doorheen om alles te bezoeken wat ik wou zien ...
    Sja eerlijkheidshalve, ik was er ook voor mijn werk en had +/- 6 a 8 uur voorzien om één en ander te zien van lissabon. Dan heb ik maar de meest bekende dingen bezocht ;-)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
    Sja eerlijkheidshalve, ik was er ook voor mijn werk en had +/- 6 a 8 uur voorzien om één en ander te zien van lissabon. Dan heb ik maar de meest bekende dingen bezocht ;-)
    ja zeg .. niet echt een kriterium om een oordeel op te baseren he

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten