Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lissabon/lisboa

    fotomateriaal als handbagage geen probleem.
    monopod mocht niet mee naar ierland, 2 jaar geleden.
    ze werd wel in een kartonnen doos van 1mx0.5mx0.2m gestopt
    en zo met gewone bagage mee op de vlieger.

    vasco da gama is wel de moeite, maar zeker ook de expo-site bezoeken.
    fotografisch een paradijs voor architectuur e.d.

    sintra is niet gelukt, maar schijnt echt wel de moeite!

    mm (zie m'n album voor foto's)
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #17
      Re: lissabon/lisboa

      Oorspronkelijk geplaatst door baltje Bekijk bericht
      ook trekken we eens halve dag naar sintra (ten westen van lissabon)
      ....dat zou zonde van de tijd zijn, in Sintra is er veel meer te zien dan wat in een halve dag mogelijk is, het paleis, de oude Morenburcht enz.
      En in Lissabon zelf is het een paradijs, zowel de oude wijken als het moderne Expo-terrein zijn zéker de moeite waard.
      In elk geval een mooie vakantie daar.
      Hier heb ik een album van onze vakantie in Lissabon staan.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #18
        Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

        En als je er nog niet genoeg van hebt na al de vorige fotoalbums: Lissabon
        Ik vond Belem zeer mooi:
        - zeevaardersmonument met windroos ervoor
        - de Torre de Belem
        - het Mosteiro dos Jeronimos

        Comment


        • #19
          Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

          Vond Lissabon prachtig !! Belem, Expo, Vasco da Gama brug, Parlement, oude trammetjes, ... en ga zo maar door, allemaal de moeite. Bairrio Alto moet je zeker doen. Er is zelfs een (cyber)café waar ze Duvel hadden !! Kon niet meer stuk ...
          Have fun
          Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

          Comment


          • #20
            Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

            Hallo allemaal,
            het heeft misschien niet rechtstreeks met fotografie te maken, maar ik denk dat er hier eventueel wel iemand mij kan helpen...

            Volgende week ga ik als verrassing voor mijn vriending enkele dagen naar Lissabon. Ik ben van plan om haar daar ten huwelijk te vragen…
            Wie weet er ginder een romantisch plekje om deze "grote vraag" te kunnen stellen ?

            Alvast bedankt!

            Comment


            • #21
              Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

              Hallo,

              wat dacht je van in dit dingetje je vraag te stellen als het naar boven toert door de smalle straatjes: http://forum.belgiumdigital.com/f37/...e-187595.html?

              Comment


              • #22
                Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                Inderdaad pletten voor ZAKKENROLLERS,werken soms met ploeg van 3!!
                Ik was er een 2tal maand geleden ook, en ik vond het toch ook maar een gevaarlijke buurt.
                Vooral vlakbij hét centrum waar alle toeristen naartoe gaan.
                Elevador => http://upload.wikimedia.org/wikipedi...anta_Justa.jpg

                (lang aanschuiven + betalen om erop te gaan + dan peperduur om drankje te nuttigen boven op terras zoals alle toeristen doen ;-)

                Daar in de buurt stikt het van de zakkenrollers, zeker weten. Portefeuille best vooral in jeans steken en goed diep weg, en met fotomateriaal absoluut zeker goed vastmaken. Je hebt mooie historische buurten, maar minstens evenveel zeer maar zeer arme buurten.
                Ik heb daar beetje een wandeltocht gedaan om wat mooie historische plekjes te zien, ook ergens richting een bekend kasteel in 't centrum, toch ook maar arme buurten gezien.
                Vlakbij haven ook maar ruig volkje ;-)

                Maar goed, ... that's life. Gewoon zeer goed opletten.
                't Is leuk, mooi om eens te zien, maar het is geen stad waarvan ik zeg "hey daar wil ik nog eens naartoe!!"
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #23
                  Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                  Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                  Isnip
                  't Is leuk, mooi om eens te zien, maar het is geen stad waarvan ik zeg "hey daar wil ik nog eens naartoe!!"
                  Nou ik wel hoor en nog meer dan 1x ! Gosh Ik was er na 5 dagen nog steeds niet helemaal doorheen om alles te bezoeken wat ik wou zien ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Nou ik wel hoor en nog meer dan 1x ! Gosh Ik was er na 5 dagen nog steeds niet helemaal doorheen om alles te bezoeken wat ik wou zien ...
                    Sja eerlijkheidshalve, ik was er ook voor mijn werk en had +/- 6 a 8 uur voorzien om één en ander te zien van lissabon. Dan heb ik maar de meest bekende dingen bezocht ;-)
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      Sja eerlijkheidshalve, ik was er ook voor mijn werk en had +/- 6 a 8 uur voorzien om één en ander te zien van lissabon. Dan heb ik maar de meest bekende dingen bezocht ;-)
                      ja zeg .. niet echt een kriterium om een oordeel op te baseren he

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        ja zeg .. niet echt een kriterium om een oordeel op te baseren he
                        Niet volledig mee eens ;-)
                        ... paar weken terug hebben we 15 dagen USA westcoast trip gedaan en in totaal 10 a 11tal lokaties bezocht. En kan je op heel korte tijd toch een gevoel hebben bij een stad of een streek of het mooi is, tof is, sociaal is ... enz of niet. Vind ik toch....
                        vb: LA sucks & San Francisco is prachtig! ;-)
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Niet volledig mee eens ;-)
                          ... paar weken terug hebben we 15 dagen USA westcoast trip gedaan en in totaal 10 a 11tal lokaties bezocht. En kan je op heel korte tijd toch een gevoel hebben bij een stad of een streek of het mooi is, tof is, sociaal is ... enz of niet. Vind ik toch....
                          vb: LA sucks & San Francisco is prachtig! ;-)
                          Dan heb je LA toch niet volledig bezocht (kan eigenlijk ook niet).
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Dan heb je LA toch niet volledig bezocht (kan eigenlijk ook niet).
                            wat vond jij mooi aan LA ?
                            Ik kan me inbeelden voor mensen die er wonen dat het wel z'n charmes zal hebben van een "grootstad", maar als toerist is het me toch wel wat té druk.
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                              Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                              Niet volledig mee eens ;-)
                              ... paar weken terug hebben we 15 dagen USA westcoast trip gedaan en in totaal 10 a 11tal lokaties bezocht. En kan je op heel korte tijd toch een gevoel hebben bij een stad of een streek of het mooi is, tof is, sociaal is ... enz of niet. Vind ik toch....
                              vb: LA sucks & San Francisco is prachtig! ;-)
                              Komaan zeg .. 6-8 uur voor de volledige look en feel van een grootstad ? wat is dit ? het "if it is wednesday this must be Belgium" syndroom ?
                              [sarcastic] .. of lopen jullie enkel slaafs achter zo een taterende persoon aan, die een of ander idioot voorwerp in de hoogte steekt opdat de schapen 'm zouden volgen ? vroeger was dat een bel maar dat zal wel storen deez dagen [/sarcastic]

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lissabon - Lisboa - Lisbonnne

                                Nog wat reclame voor Lissabon...

                                Weliswaar zwart-wit analoog.

                                Mijn digitale foto's moet ik nog steeds verwerken...
                                How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                                Portfolio Website

                                Comment

                                Working...
                                X