Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop afgeven in de VS??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop afgeven in de VS??

    Blijkbaar kan een bezoekje aan de VS je potentieel (voorlopig?) je laptop kosten, aangezien ze die in beslag kunnen nemen zelfs zonder concrete verdenking. Lichtjes alarmerend aangezien ik van plan was een laptop mee te doen voor m'n reisfoto's Ze kunnen het je zelfs "lappen" als je de VS verlaat, daar zou je dan staan zonder vakantiefoto's als ze beslissen om lastig te doen En niet enkel laptops, idem dito met andere electronische opslagmiddelen (dus in theorie ook geheugenkaartjes van camera's, alhoewel me dat niet waarschijnlijk lijkt). Allicht komt het zo ver niet, maar gewoon de kans erop Ik zie niet in hoe we problemen kunnen vermijden eigenlijk, tenzij alles uploaden naar een server tijdens de vakantie

    Het reglement
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

  • #2
    Re: Laptop afgeven in de VS??

    In chit chat loopt er al een draadje hierover:
    Zie hier.
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Laptop afgeven in de VS??

      Is wel meer over de privacy-kant van de zaak, niet zozeer een probleem van "waar moet ik nu m'n foto's opslaan", maar bedankt voor de link
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop afgeven in de VS??

        Bah, ik zit momenteel in de VS en ben er het laatste jaar al enkele keren heen en weer geweest, mijns inziens heel veel cowboyverhalen

        Dat ze streng zijn geen probleem, ze mogen me gerust vragen wat ik hier kom doen hoor, op een verstandige manier comuniceren helpt

        Neem dus maar gerust die laptop mee, het ergste wat ik al eens heb moeten doen is hem opstarten aan de grenscontrole in Atlanta
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Laptop afgeven in de VS??

          Nja, 't zal inderdaad wel moeten, ik heb sowieso geen andere oplossing dan een laptop (werklaptop van m'n vriend). We zullen ook maar op wat racisme en discriminatie rekenen, en veronderstellen dat ze een erg Europees koppel niet verdacht zullen vinden
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #6
            Re: Laptop afgeven in de VS??

            ik denk dat het allemaal wat overroepen is. Hoe groot is de kans dat ze jouw laptop verdacht zullen vinden. Iedereen heeft tegenwoordig een laptop mee op reis.

            persoonlijk denk ik niet dat ik er veel last van zal ondervinden.
            http://frederikherregods.be

            Comment

            Working...
            X