Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lake district

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lake district

    Met de zoekmachine heb'k niet veel gevonden behalve fototopics, dus stel ik hier m'n vraag. We gaan midden september 12 dagen naar de Lake District, een week in de buurt van Penrith en dan nog 5 dagen in Keswick. Hebben jullie tips voor onze trip?

    Natuurwandelingen staan zeker op het programma (mét regenjas, volgens wat ik al gelezen heb ), bepaalde plekjes/wandelingen die we "moeten" doen?
    Tips voor culturele uitstapjes zijn ook welkom, of andere aanraders.

    Ik doe zeker m'n Sigma 10-20 mee, is het er verder ook de moeite voor wildfotografie? Statief aan te raden of niet?
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

  • #2
    Re: Lake district

    Vorig jaar ook het Lake District gedaan. Er iets bijzonders uitpikken is moeilijk: 't is helemaal een prachtige regio; achter iedere bocht ligt er een prachtig landschap. Mogelijkheden genoeg om landschappen,meren én dramatische luchten vast te leggen.
    Toch een poging: Lake Windermere met aansluitend, via Ambleside, de Wrynose Pass en de Hardknott Pass(héél steil). Grotendeels met moto gedaan maar ook vaak wandelaars gezien.Ruig, desolaat landschap.
    Derwent Water, bij Keswick,en de Honister Pass(met de te bezoeken Slate Mine).
    Vanuit Penrith kan je ook Eden Valley(via Morland en Orton) doen: minder bergachtig, meer glooiend, groen landschap.
    Wildfotografie, geen idee. Kan ik niet over oordelen.
    'k Zou dus zeker een groothoek meenemen, statief is altijd nuttig,denk ik, zolang het geen "gesleur"wordt.
    Misschien bruikbaar: www.thecumbriadirectory.com.
    En wij logeerden in "Brooklands Guest House" in Penrith. Uiterst aangename ervaring!
    Nog vragen,mail gerust.
    www.petervdg.net/Portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Lake district

      Als je wat kunstzinnig aangeled bent kan je misschien Wordsworth boekje:"Wordsworth and the Lake District: A Guide to the Poems and Their Places" raadplegen. Je kan er alvast het huis van Wordsworth bezoeken.

      Comment


      • #4
        Re: Lake district

        Toen we in 2000 terugkwamen van Schotland hebben we nog even een uitstapje gemaakt door het Lake District (op de motor).

        Dit was een heel leuke bergpas:


        Op de motor was het nog wel te doen, maar van alle auto's die we tegenkwamen kon je de verbrande remmen en koppelingsplaten ruiken.
        Zelfs met een Bandit 1200 in eerste versnelling kon ik niet voldoende op de motor afremmen, met een auto zal dat dan helemaal niet lukken, en je moet heel traag rijden want het is een heel smalle weg...
        Bergop mocht ik niet teveel gas geven, want dan werd de voorkant van mijn motor heel licht.

        Ik weet niet meer juist waar het was, maar als je in het Lake district de groen aangeduide wegen op een Michelinkaart volgt dan zie je de hele tijd mooie landschappen. (zo stippelde ik vroeger altijd de reisroutes voor de motor uit, met een gps zal dat moeilijker zijn)


        Na een beetje zoekwerk weet ik het weer, het is de Hardknott Pass:
        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


        Als je kan blijven doorrrijden dan gaat het nog, maar als het wat drukker is, dan moet je geregeld aan de kant en dan valt het niet mee om terug te vertrekken op een helling van 30%.
        Toen wij daar waren was er eigenlijk teveel verkeer, en als een motor te weinig toeren draait, dan heeft die onvoldoende koppel. Dat is de reden waarom de "geur" van de koppelingsplaten van de auto's kwam.
        Last edited by Black B@ndit; 21 juli 2009, 08:02.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Lake district

          Black B@ndit:

          Na een beetje zoekwerk weet ik het weer, het is de Hardknott Pass:
          http://www.youtube.com/watch?v=sU_h_...eature=related

          zie ook mijn post.
          Zelf heb ik de Wrynose Pass gereden en heb "gepast" voor de Hardknott:ken jezelf is op zo'n plaatsen zeker aangewezen en als je dan nog een volgeladen moto hebt (echtgenote achterop, 2 zijkoffers en 1topkoffer) en beperkte ervaring ivm hellingen én haarspeldbochten, dan was mijn keuze snel gemaakt. Als wandelaar zie je dit wellicht in een ander perspectief...
          Ipv de Harknott te rijden ben ik na de Wrynose Pass doorgereden richting Ulpha (Dunnerdale,ook heel mooi om te wandelen) om dan thv Eskdale Green terug samen te komen met mijn vriend die wél de Hardknott Pass had gereden. Zo was iedereen content.
          www.petervdg.net/Portfolio

          Comment

          Working...
          X