Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

    Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

    Alamo, onze verhuurmaatschappij in SF vroeg hier wel achter, alsook de agent die ons tijdens een baancontrole tegenhield...
    D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

    Comment


    • #32
      Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

      Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
      Je moet een biometrisch paspoort hebben.
      Niet Twijfelen gewoon doen die West Tour. Je zal het je niet beklagen.
      hey fred,
      bedankt alle twijfel is nu weg,met die afbeelding.(reisforum)
      ik heb dus wel degelijk een biometrische paspoort.
      hoewel men die chip heel goed kan verwerken(verbergen) in dat boekje

      Comment


      • #33
        Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

        Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
        Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

        Alamo, onze verhuurmaatschappij in SF vroeg hier wel achter, alsook de agent die ons tijdens een baancontrole tegenhield...
        Dan zal ik er best eentje halen voor alle veiligheid. Ik heb ook een auto besteld bij Alamo in SF. We vertrekken de 20ste juli.
        mijn website

        Comment


        • #34
          Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

          Voor de Amerikanen is de 'driver license' zowat hun enige 'foto ID' dat ze hebben, een identiteitskaart bestaat daar niet, vandaar dat de politie en andere instanties daarnaar vragen. Voor de politie heb je wel je rijbewijs nodig als je rijdt, voor de rest volstaat je internationale pas.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #35
            Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

            Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
            Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

            Alamo, onze verhuurmaatschappij in SF vroeg hier wel achter, alsook de agent die ons tijdens een baancontrole tegenhield...
            Driver's License Requirements

            Below are Alamo's driver's license requirement policies:

            * In order to rent an Alamo vehicle, a valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental.
            * The driver's license must be valid for the entire rental period.
            * International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
            o Customers will not be allowed to rent a vehicle with only an International Driver's Permit.
            o Exception - Japanese travelers may use the Japanese Driver's License Translation Service, which replaces the need for an International Driver's Permit.
            * No Learner Permits or photocopies are accepted. Temporary driver's licenses are accepted only if for change of residence or replacement of lost or stolen license. If no photo ID, the description on the license must match that of the renter.
            * Within the European Union, all drivers must produce a current driver's license from the county of residence that has been valid for the last 12 months. An international driver's permit is only accepted together with a valid driver's license from the country of residence.

            Exceptions

            United Kingdom
            o All Payee's must qualify as a driver and hold a full valid licence.
            o All UK customers who are not UK residents must be able to produce a valid Passport at check out.

            Ireland
            Drivers must produce a full driving licence and have at least 2 years continuous driving experience, free from serious endorsement or disqualification prior to rental. Only drivers named on the rental agreement are permitted to drive the rental vehicle. Failure to adhere to this condition will result in the insurance being null and void.
            An International Driving Licence is not required. For all holders of UK licences - both parts (photo ID and accompanying page) must be produced.

            Comment


            • #36
              Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

              The International Driver’s document issued by the International Automobile Association is a translation of a national driver’s license which allows the motorist to drive in different territories without experiencing difficulties with various language barriers. This international driver’s license is, however, valid only with the original driver’s license.


              Dus als er drivers licence opstaat (europees rijbewijs, uitgegeven na 1989) is het goed...

              An International Driving Permit is not needed for Belgians to drive in the United States, providing you have a Belgian driving license issued after December 31, 1988. These licenses have “Permis de Conduire/Rijbewijs" on the cover translated into all of the languages of the European Union, including English. There is no problem with using this version in the States.

              Driving licenses issued before December 1988 have no translations and should be changed - these are only valid in Belgium, not in neighboring countries. A new version of the license can be obtained from the administration of your commune.
              Last edited by Dirk007; 5 juli 2008, 12:26.

              Comment


              • #37
                Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
                Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

                Alamo, onze verhuurmaatschappij in SF vroeg hier wel achter, alsook de agent die ons tijdens een baancontrole tegenhield...
                Ik vertrek eind juli, ook met alamo...
                Had jij een recent rijbewijs of een "ouder" ?
                Vroegen ze er achter of eisten ze het ?
                Alvast bedankt,
                Dirk

                Comment


                • #38
                  Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                  Mijn ervaringen met betrekking van het huren van een wagen in de USA (meer dan 15x gehuurd en bij verschillende verhuurmaatschappijen).

                  Men vraagt:

                  Het officiele rijbewijs ALTIJD
                  Een credit card ALTIJD
                  Een tweede ID (bijv paspoort) SOMS
                  Een internationaal rijbewijs NOOIT

                  Mbt verzekeringen heeft al iemand geantwoord. Zorg dat je altijd een CDW/LDW verzekering hebt (dekt schade aan huurvoertuig) en overweeg of je 3rd party/SLI verzekering nodig hebt (dekt schade aan andere personen/voertuigen). E.e.a Afhankelijk van verzekeringen die je al hebt.

                  CDW/LDW is ongeveer 20 US$/dag, 3rd party is ongeveer 10 US$/dag

                  Veel plezier, Dirk

                  Comment


                  • #39
                    Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                    Betreffende een auto te huren voor een dergelijke westcoast-rondrit ben ik nog zwaar aan het stilstaan bij 3 zaken:

                    1) welk type wagen hebben jullie genomen?
                    Ik heb nu al enkele gesproken en die zeggen allemaal "je moet" een cabrio nemen, het is zoveel mooier/leuker om een cabrio te hebben om her en der roofless te kunnen rijden. Maar wij moeten dus 2 grote valiezen + nog een grote fototas kunnen meenemen. En van die grote plastic samsonite koffers + een grote fototas, dat kan je niet zomaar op de achterbank van een Mustang cabrio gooien/laten liggen daar vrees ik.

                    2) welke leasing maatschappij? kunnen jullie wat feedback geven / ervaringen delen?
                    Pro's & contra's van grote leasing companies? andere zaken die interessant zijn?
                    (wij wensen te huren in SF en hem terug achter te laten in LA)

                    3) op alle leasing company websites zie je zo'n veldje waar je een "promotion code" kan ingeven, waar worden die promotions gegeven? hebben jullie die al ergens gezien? (ik had al proberen via helpdesk te negociëren door twee leasing companies in competitie te stellen maar dat doet niets ;-)

                    allez, reageren maar aub ;-)
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      Betreffende een auto te huren voor een dergelijke westcoast-rondrit ben ik nog zwaar aan het stilstaan bij 3 zaken:

                      1) welk type wagen hebben jullie genomen?
                      Ik heb nu al enkele gesproken en die zeggen allemaal "je moet" een cabrio nemen, het is zoveel mooier/leuker om een cabrio te hebben om her en der roofless te kunnen rijden. Maar wij moeten dus 2 grote valiezen + nog een grote fototas kunnen meenemen. En van die grote plastic samsonite koffers + een grote fototas, dat kan je niet zomaar op de achterbank van een Mustang cabrio gooien/laten liggen daar vrees ik.

                      2) welke leasing maatschappij? kunnen jullie wat feedback geven / ervaringen delen?
                      Pro's & contra's van grote leasing companies? andere zaken die interessant zijn?
                      (wij wensen te huren in SF en hem terug achter te laten in LA)
                      Wij hebben hier geboekt bij usareisen.de (we gaan in september), en op hun site kan je vergelijken tussen de verschillende maatschappijen, met of zonder verzekering enz. (Zelf hebben we "Super - Spar - PLUS" gekozen) Vergeet wel niet de drop charge als je de auto op een andere plaats afzet dan je hem afgehaald hebt, dat wordt niet inbegrepen in de prijsofferte. Wat interessant is: vaak zijn mid-size SUVs aangeboden aan een voordeelprijs. Een cabrio lijkt me compleet onhandig Ze hebben ook een leuke vroegboekkorting (6 maand op voorhand denk'k).
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                      Comment


                      • #41
                        Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                        Prachtige info hier ! Ik begin zowaar te watertanden om er een derde keer naartoe te trekken.
                        Mijn devies: als je in je leven maar één enkele reis doet, bezoek dan het westen van de US. Onvergetelijk.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #42
                          heli tour boven grand canyon

                          Hoi,

                          Misschien is het overbodig maar toch even een paar dingen over die helicopter vlucht boven de canyon's.
                          Met "papillon" kan je vluchten maken boven de canyon's. Probeer zo vroeg mogelijk op de dag te gaan voor er zich begint warmte nevel te vormen.
                          Zodra er warmtenevel opkomt is het weggesmeten geld om nog mee te gaan. (Ik veronderstel dat je het doet om scherpe foto's te maken)

                          Denk niet omdat je de eerste bent die een plaats komt boeken dat je ook een plaats krijgt toegewezen aan het venster van de helicopter. Voor het loket waar je moet betalen sta je op een weegschaal. (je moet er al echt op letten om het door te hebben) Vervolgens gaan ze de plaatsen indelen volgens gewicht van de deelnemers. Nu is het wel zo dat ééns je plaatsneemt en boven de rim hangt, de meeste mensen wel zo gewillig zijn om je even te laten kiekjes nemen terwijl je over hun schoot/borsten of wat dan ook hangt.

                          Aan LA zou ik (achteraf bekeken) geen minuut meer spenderen. De kustweg tussen LA en Frisco is evenwel wondermooi. Waarschijnlijk kom je de meest gefotografeerde boom uit het noorden van de states tegen ( lonely tree).

                          Frisco is volgens mij de meest westerse of westers aandoende stad van Noord Amerika. Echt cool !!

                          Verspil geen geld bij het (eventueel) upgraden van een personen wagen naar een convertible. het is gewoon te warm om met open dak te rijden.

                          Probeer zeker een beetje tijd te nemen voor Bryce Canyon. Prachtige kleuren in de (late) namiddag.

                          Als er me nog iets te binnen schiet kom ik er nog op terug.

                          Veel plezier.

                          Comment


                          • #43
                            Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                            Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
                            - Vingerafdrukken nemen voor je vertrekt, niets van aan.
                            - Voor het overige voldoet je internationale DIGITALE reispas (zorg er wel voor dat deze nog minstens geldig is tot na je terugreis, anders kan je het land niet meer uit, maar dit heeft niets met de VS te maken).
                            Ik vermeld hier DIGITAAL, immers de oude reispassen zijn niet meer geldig (dus best eens op de gemeente navragen of je reispas nog voldoet).
                            - Als je ginder met de wagen wil rijden, heb je een internationaal rijbewijs nodig, dat altijd vergezeld moet zijn van je Belgisch (nog geldig zijnde) rijbewijs.
                            Strange... Mijn vriendin is de afgelopen maanden een paar keer naar de USA geweest voor haar werk, en ze heeft wel degelijk vingerafdrukken moeten laten maken. Niet met inkt, maar elektronisch ingescand.

                            Ze heeft ook een papieren reispas waarmee ze geen problemen had.

                            Bovendien heb ik een paar maand terug een nieuwe reispas laten maken bij de gemeente, en ik heb ook nog steeds een papieren internationele reispas gekregen... Dus ik neem aan dat een digitale toch niet zo nodig is?

                            En in principe is een belgisch rijbewijs voldoende. Zo staat het toch op de website van diplomatie, FOD Buitenlandse Zaken.
                            Nu, een internationaal rijbewijs is misschien wel aan te raden.

                            Het kan natuurlijk zijn dat deze regeltjes van staat tot staat verschillen in de USA.

                            Comment


                            • #44
                              Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                              Strange... Mijn vriendin is de afgelopen maanden een paar keer naar de USA geweest voor haar werk, en ze heeft wel degelijk vingerafdrukken moeten laten maken. Niet met inkt, maar elektronisch ingescand.

                              Maar niet vóór het vertrek, zoals vermeld was?

                              Ze heeft ook een papieren reispas waarmee ze geen problemen had.

                              Bovendien heb ik een paar maand terug een nieuwe reispas laten maken bij de gemeente, en ik heb ook nog steeds een papieren internationele reispas gekregen... Dus ik neem aan dat een digitale toch niet zo nodig is?

                              Met digitale reispas wordt bedoeld eentje met biometrische gegevens, in een chip die verwerkt zit in het (papieren) paspoort
                              Mijn foto's en fractals
                              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                              Comment


                              • #45
                                Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Strange... Mijn vriendin is de afgelopen maanden een paar keer naar de USA geweest voor haar werk, en ze heeft wel degelijk vingerafdrukken moeten laten maken. Niet met inkt, maar elektronisch ingescand.

                                Ze heeft ook een papieren reispas waarmee ze geen problemen had.

                                Bovendien heb ik een paar maand terug een nieuwe reispas laten maken bij de gemeente, en ik heb ook nog steeds een papieren internationele reispas gekregen... Dus ik neem aan dat een digitale toch niet zo nodig is?

                                En in principe is een belgisch rijbewijs voldoende. Zo staat het toch op de website van diplomatie, FOD Buitenlandse Zaken.
                                Nu, een internationaal rijbewijs is misschien wel aan te raden.

                                Het kan natuurlijk zijn dat deze regeltjes van staat tot staat verschillen in de USA.

                                Vingerafdruk(ken) worden idd ingescand, maar ter plaatse.

                                Als je een nieuwe reispas hebt ben je ok: digitaal of biologisch: het blijft een papieren boekje

                                Rijbewijs: normaal is je Belgisch/Nederlands rijbewijs voldoende, zelfs nodig; want zelfs als je een int'l rijbewijs gaat halen kan je niet zonder je "normaal" rijbewijs. Verhuurbedrijven vragen zelden of nooit voor een int'l rijbewijs, gewoon je rijbewijs en soms iets anders om je ID te bevestigen (pas, kredietkaart, etc). ze zijn wel niet altijd duidelijk hierover, zie tekst van Hertz website hieronder.

                                An acceptable valid driver's license, issued from your country of residence, MUST be presented at time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period. If the driver's license is in a language other than English, and the rental is in the United States, an International Driver's Permit is recommended. In all cases, a valid driver's license issued in your home country must be provided, whether or not you possess an International Driver's Permit. You will not be allowed to rent a Hertz vehicle with only an International Driver's Permit.

                                ps: Ga ook naar het zuidwesten 2de helft van september, alles is in principe uitgestippeld maar laat maar komen de tips!
                                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                                Comment

                                Working...
                                X