Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

    Oorspronkelijk geplaatst door TDP Bekijk bericht
    Ik vertrek morgen

    Reisplanning:
    29/06 aankomst in Los Angeles
    29/06 overnachting Los Angeles, California
    30/06 overnachting Palm Springs, California
    01/07 overnachting Williams, Arizona
    02/07 overnachting Williams, Arizona
    03/07 overnachting Page, Arizona
    04/07 overnachting Page, Arizona
    05/07 overnachting Bryce, Utah
    06/07 overnachting Las Vegas, Nevada
    07/07 overnachting Bakersfield, California
    08/07 overnachting Sonora, California
    09/07 overnachting San Francisco, California
    10/07 overnachting San Francisco, California
    11/07 overnachting Santa Maria, California
    12/07 overnachting Los Angeles, California
    13/07 vertrek Los Angeles
    14/07 terug in België
    gaan jullie op eigen houtje (Fly & drive) of begeleide reis (bus)?

    Comment


    • #17
      Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

      Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
      gaan jullie op eigen houtje (Fly & drive) of begeleide reis (bus)?

      Fly & Drive.

      groeten trouwens vanuit LA, waar het nu 4u37 is

      Comment


      • #18
        Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

        Vorig jaar New York bezocht en een reisje langs de westkust meegepikt.
        Ik kan meegeven dat je vooral de tijd moet nemen om de dingen op je gemak te bezoeken. In New York zeker en vast 's avonds het Empire State Building bezoeken (geeft fantastische beelden) alsook Ellis Island en Liberty Island.
        Neem hiervoor zeker te de tijd en probeer in 3 dagen tijd zeker niet NYC volledig af te haspelen, want dan zal je er zeker niet van genieten.
        Idem voor de de westkust. Reken op 1 dag om van A naar B te rijden en minstens een dag om op de plaats zelf enkele plaatjes te schieten.

        Een website (ter voorbereiding van je reis) die ik zeker kan aanraden is de volgende: http://www.ontdek-amerika.nl
        Je vindt hier allerhande tips, reisverslagen, etc... Neem deze info zeker als leidraad in het bepalen van je dagschema.
        Je zal eveneens opmerken dat de beheerder van de website (Hanz Meulenbroeks) vrij goed met een "kodakje" overweg kan.
        Begin september vertrek ik wederom naar de States en heb mijn route op basis van hun ervaringen geboekt. Success verzekerd!
        Om wat sfeerfoto's van vorig jaar op te snuiven, bezoek je best www.dpsklusiva.be

        grtn,
        V
        D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

        Comment


        • #19
          Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

          Wij vertrekken morgen... 3 daagjes NYC en dan naar las vegas en 3 weekjes rondtrekken.
          Een tip voor NYC. Ga niet naar de empire state want lang aanschuiven. Ga naar Top of the rocks. Je kan van thuis uit ticketjes bestellen op uur en dus nikske aanschuiven.
          Wim

          Comment


          • #20
            Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

            ESB had je ook via het internet kunnen bestellen We konden hierdoor onmiddelijk doorstoten tot aan de lift...
            Misschien wel de moeite waard "South street seaport". Vanaf kan je een prachtige blik werpen op de Brooklyn Bridge, maar heb je ook een idee over het New York een 100-tal jaar geleden.
            Minder elegant maar het geeft wel een "moment van rilling" is een bezoek aan Sint Paul's Cathedral overwegen. Hier werden de slachtoffers van 911 opgevangen.
            Uiteraard zeker een bezoekje brengen aan Central Park (Bow Bridge, Caslte Belvedere), mocht dit nog niet op je verlanglijstje staan.
            Als je het mij vraagt zijn de wijken Soho (Gietijzeren gevels) en Greenwich (duurdere buurt) zeker de mooiste.
            Little Italy stelt nog weinig voor en als je San Francisco bezoekt, kan je beter ginder naar China Town gaan, immers in NYC zal je enkel de geur van "rottende vis" en vuile straten bijblijven.
            Als je me een e-mail adres nalaat wil ik je we het roadbook toesturen dat ik vorig jaar heb samengesteld (alsook een kort verslagje van onze bevindingen ter plaatse)
            Hetgeen ik vergeten ben, maar hetgeen je zeker niet mag vergeten "een foto van de rokende mangaten in NYC"
            Je kan je me e-mail nalaten via PM

            grtn,
            V
            D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

            Comment


            • #21
              Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

              Oorspronkelijk geplaatst door TDP Bekijk bericht
              Fly & Drive.

              groeten trouwens vanuit LA, waar het nu 4u37 is


              Aaaah ! Hier zit TDP
              http://www.dannydemeyer.be

              Comment


              • #22
                Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                Geen idee maar het is wel mogelijk dat je route je in de buurt van Lake Powel brengt. In dat geval zeker en vast Antelope Canyon bezoeken en maken dat je er rond het middaguur bent. En mocht je in de buurt overnachten kan ik je het hotel aan Lake Powel aanraden niet goedkoop maar viel goed mee en prachtlocatie Ga dan ook daar in het restaurant eten. De schrimps zijn een aanrader!!!

                Voor de rest is het meeste al wel vermeld maar Antelope Canyon mag zeker niet ontbreken!

                Comment


                • #23
                  Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                  Bezoek in Las Vegas ook zeker de Bellagio Fountains en freemont street.
                  En een wandeling over de strip mag zeker niet ontbreken.

                  De helikoptervlucht boven de Grand Canyon is ook zeker aan te raden, (kost wel wat centen, maar je zal niet teleurgesteld worden.)

                  Probeer verder zoveel mogelijk nationale parken te bezoeken, deze zijn echt allemaal de moeite.

                  Monument Valley zeker bezoeken! (bij voorkeur bij zonsopgang of zonsondergang.) Hier kan je prachtfoto's maken.

                  En neem genoeg batterijen en opslag mee.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #24
                    Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                    daar er al verschillende van jullie recent naar USA geweest zijn,een vraagje.
                    door het bos ziet men de bomen niet meer.
                    hoe zit dat nu om de VS binnen te mogen(papieren)
                    ikzelf denk er ook aan om een westtour te boeken.
                    maar ik bezit een gewone Reispas,is dat voldoende?
                    en zijn er nog andere speciale handelingen....want ik heb al veel domme geruchten gehoord zoals vingerafdrukken laten afnemen voor je vertrek....wat is hier van aan?

                    alvast bedankt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                      Vingerafdrukken nemen voor je vertrekt, niets van aan.
                      Je moet wel bij het binnenkomen enkele documenten invullen (die krijg je in het vliegtuig). Mocht je met je partner gaan en je bent niet gehuwd, moet elkeen een document invullen.
                      Deze documenten zijn in 2-voud.
                      Eén document wordt afgegeven bij het binnenkomen van de VS en eentje bij het verlaten. Als je VS binnenkomt wordt er wel een vingerafdruk genomen. Dus niets van thuis uit meenemen.
                      Je moet een attestje van je arts meenemen voor de medicatie die je neemt, zoniet heb je kans je medicatie af te moeten geven aan de douane.
                      Voor het overige voldoet je internationale DIGITALE reispas (zorg er wel voor dat deze nog minstens geldig is tot na je terugreis, anders kan je het land niet meer uit, maar dit heeft niets met de VS te maken).
                      Ik vermeld hier DIGITAAL, immers de oude reispassen zijn niet meer geldig (dus best eens op de gemeente navragen of je reispas nog voldoet).
                      Als je ginder met de wagen wil rijden, heb je een internationaal rijbewijs nodig, dat altijd vergezeld moet zijn van je Belgisch (nog geldig zijnde) rijbewijs.
                      Als je in de VS een binnenlandse vlucht doet (bijv. van NYC naar San Francisco) vragen ze wel je vlucht 48u op voorhand te bevestigen.
                      Sommige maatschappijen EISEN dit andere vallen dan weer uit de lucht. Beter het zeker voor het onzeker nemen en gewoon je vlucht bevestigen.
                      Het enige waar geen duidelijkheid over is, is of je nu je aankomst in de VS moet aankondigen of niet. Op de gemeente beweert men van niet, doch ik boek altijd via een reisagentschap en zij beweren dit voor me te regelen.
                      Aangezien ik in het verleden voor mijn werk regelmatig naar de VS pendelde (en er zelfs 8 maanden gewoond heb) zou ik durven te stellen dat je je eigenlijk geen zorgen moet maken als je gewoon rekening houdt met bovenstaande.

                      grtn,
                      V
                      D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

                      Comment


                      • #26
                        Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
                        Als je ginder met de wagen wil rijden, heb je een internationaal rijbewijs nodig, dat altijd vergezeld moet zijn van je Belgisch (nog geldig zijnde) rijbewijs.
                        Tiens, wij hebben een huurauto geboekt voor september, waarbij dacht'k gezegd werd dat het Belgisch rijbewijs genoeg is (omdat we een EU land zijn).
                        Mijn foto's en fractals
                        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                        Comment


                        • #27
                          Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                          Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
                          Vingerafdrukken nemen voor je vertrekt, niets van aan.
                          Je moet wel bij het binnenkomen enkele documenten invullen (die krijg je in het vliegtuig). Mocht je met je partner gaan en je bent niet gehuwd, moet elkeen een document invullen.
                          Deze documenten zijn in 2-voud.
                          Eén document wordt afgegeven bij het binnenkomen van de VS en eentje bij het verlaten. Als je VS binnenkomt wordt er wel een vingerafdruk genomen. Dus niets van thuis uit meenemen.
                          Je moet een attestje van je arts meenemen voor de medicatie die je neemt, zoniet heb je kans je medicatie af te moeten geven aan de douane.
                          Voor het overige voldoet je internationale DIGITALE reispas (zorg er wel voor dat deze nog minstens geldig is tot na je terugreis, anders kan je het land niet meer uit, maar dit heeft niets met de VS te maken).
                          Ik vermeld hier DIGITAAL, immers de oude reispassen zijn niet meer geldig (dus best eens op de gemeente navragen of je reispas nog voldoet).
                          Als je ginder met de wagen wil rijden, heb je een internationaal rijbewijs nodig, dat altijd vergezeld moet zijn van je Belgisch (nog geldig zijnde) rijbewijs.
                          Als je in de VS een binnenlandse vlucht doet (bijv. van NYC naar San Francisco) vragen ze wel je vlucht 48u op voorhand te bevestigen.
                          Sommige maatschappijen EISEN dit andere vallen dan weer uit de lucht. Beter het zeker voor het onzeker nemen en gewoon je vlucht bevestigen.
                          Het enige waar geen duidelijkheid over is, is of je nu je aankomst in de VS moet aankondigen of niet. Op de gemeente beweert men van niet, doch ik boek altijd via een reisagentschap en zij beweren dit voor me te regelen.
                          Aangezien ik in het verleden voor mijn werk regelmatig naar de VS pendelde (en er zelfs 8 maanden gewoond heb) zou ik durven te stellen dat je je eigenlijk geen zorgen moet maken als je gewoon rekening houdt met bovenstaande.

                          grtn,
                          V
                          Het zou vanaf januari 2009 zijn dat je op voorhand je aankomst via internet moet bevestigen.

                          Voor de rest was de controle bij mij dit jaar om binnen te komen 'teleurstellend'. In vergelijking met vorig jaar amper controle gehad. Misschien omdat ik vorig jaar alleen reisde en nu niet, maar de enige vraag die nu gesteld was, was: "reizen jullie samen" en na bevestigend antwoord ff snel de 'green card' (dat je op voorhand op vliegtuig of in transit krijgt) bekeken, foto en vingerafdrukken genomen en dat was het (vorig jaar een hele hoop meer vragen gekregen).

                          Gisteren de 'Grand Canyon River Adventure' gedaan. 319$ pp maar de vlucht over de Grand Canyon alleen is al de moeite waard. En dan volgt nadien nog bezoek aan Antelope Canyon en boottocht op Colorado door Glenn Canyon en begin Grand Canyon (oppassen voor zonnebrand want het is bakken geblazen.)

                          Fotoresultaat (onbewerkte foto's):


                          Comment


                          • #28
                            Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                            Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                            daar er al verschillende van jullie recent naar USA geweest zijn,een vraagje.
                            door het bos ziet men de bomen niet meer.
                            hoe zit dat nu om de VS binnen te mogen(papieren)
                            ikzelf denk er ook aan om een westtour te boeken.
                            maar ik bezit een gewone Reispas,is dat voldoende?
                            en zijn er nog andere speciale handelingen....want ik heb al veel domme geruchten gehoord zoals vingerafdrukken laten afnemen voor je vertrek....wat is hier van aan?

                            alvast bedankt.
                            Je moet een biometrisch paspoort hebben.
                            Niet Twijfelen gewoon doen die West Tour. Je zal het je niet beklagen.
                            Canon EOS 5D met 3KG glas
                            https://reisforum.net

                            Comment


                            • #29
                              Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                              Je hebt absoluut een internationaal rijbewijs nodig.
                              Wordt sowieso samen met je paspoort gevraagd als je je wagen gaat oppikken.
                              bij baancontrole (vorig jaar gehad) zal je er niet geraken met je EU paspoort.
                              Op de gemeente kan je zo'n rijbewijs aanvragen (ik meen dat het 25€ kost en is slechts 5 jaar geldig)
                              D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

                              Comment


                              • #30
                                Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

                                Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
                                Je hebt absoluut een internationaal rijbewijs nodig.
                                Wordt sowieso samen met je paspoort gevraagd als je je wagen gaat oppikken.
                                bij baancontrole (vorig jaar gehad) zal je er niet geraken met je EU paspoort.
                                Op de gemeente kan je zo'n rijbewijs aanvragen (ik meen dat het 25€ kost en is slechts 5 jaar geldig)
                                Dat klopt niet: http://www.diplomatie.be/nl/travel/c...NIGDE%20STATEN (punt 7)

                                Wij zijn in april-mei geweest en de autoverhuurmaatschappijen hebben steeds ons Belgisch rijbewijs aanvaard.
                                Imagination is intelligence having fun.
                                Piep!

                                Comment

                                Working...
                                X