Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 71

Standaard Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
    Als je ginder met de wagen wil rijden, heb je een internationaal rijbewijs nodig, dat altijd vergezeld moet zijn van je Belgisch (nog geldig zijnde) rijbewijs.
    Tiens, wij hebben een huurauto geboekt voor september, waarbij dacht'k gezegd werd dat het Belgisch rijbewijs genoeg is (omdat we een EU land zijn).
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Vingerafdrukken nemen voor je vertrekt, niets van aan.
    Je moet wel bij het binnenkomen enkele documenten invullen (die krijg je in het vliegtuig). Mocht je met je partner gaan en je bent niet gehuwd, moet elkeen een document invullen.
    Deze documenten zijn in 2-voud.
    Eén document wordt afgegeven bij het binnenkomen van de VS en eentje bij het verlaten. Als je VS binnenkomt wordt er wel een vingerafdruk genomen. Dus niets van thuis uit meenemen.
    Je moet een attestje van je arts meenemen voor de medicatie die je neemt, zoniet heb je kans je medicatie af te moeten geven aan de douane.
    Voor het overige voldoet je internationale DIGITALE reispas (zorg er wel voor dat deze nog minstens geldig is tot na je terugreis, anders kan je het land niet meer uit, maar dit heeft niets met de VS te maken).
    Ik vermeld hier DIGITAAL, immers de oude reispassen zijn niet meer geldig (dus best eens op de gemeente navragen of je reispas nog voldoet).
    Als je ginder met de wagen wil rijden, heb je een internationaal rijbewijs nodig, dat altijd vergezeld moet zijn van je Belgisch (nog geldig zijnde) rijbewijs.
    Als je in de VS een binnenlandse vlucht doet (bijv. van NYC naar San Francisco) vragen ze wel je vlucht 48u op voorhand te bevestigen.
    Sommige maatschappijen EISEN dit andere vallen dan weer uit de lucht. Beter het zeker voor het onzeker nemen en gewoon je vlucht bevestigen.
    Het enige waar geen duidelijkheid over is, is of je nu je aankomst in de VS moet aankondigen of niet. Op de gemeente beweert men van niet, doch ik boek altijd via een reisagentschap en zij beweren dit voor me te regelen.
    Aangezien ik in het verleden voor mijn werk regelmatig naar de VS pendelde (en er zelfs 8 maanden gewoond heb) zou ik durven te stellen dat je je eigenlijk geen zorgen moet maken als je gewoon rekening houdt met bovenstaande.

grtn,
    V
    Het zou vanaf januari 2009 zijn dat je op voorhand je aankomst via internet moet bevestigen.

Voor de rest was de controle bij mij dit jaar om binnen te komen 'teleurstellend'. In vergelijking met vorig jaar amper controle gehad. Misschien omdat ik vorig jaar alleen reisde en nu niet, maar de enige vraag die nu gesteld was, was: "reizen jullie samen" en na bevestigend antwoord ff snel de 'green card' (dat je op voorhand op vliegtuig of in transit krijgt) bekeken, foto en vingerafdrukken genomen en dat was het (vorig jaar een hele hoop meer vragen gekregen).

Gisteren de 'Grand Canyon River Adventure' gedaan. 319$ pp maar de vlucht over de Grand Canyon alleen is al de moeite waard. En dan volgt nadien nog bezoek aan Antelope Canyon en boottocht op Colorado door Glenn Canyon en begin Grand Canyon (oppassen voor zonnebrand want het is bakken geblazen.)

Fotoresultaat (onbewerkte foto's):

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
    daar er al verschillende van jullie recent naar USA geweest zijn,een vraagje.
    door het bos ziet men de bomen niet meer.
    hoe zit dat nu om de VS binnen te mogen(papieren)
    ikzelf denk er ook aan om een westtour te boeken.
    maar ik bezit een gewone Reispas,is dat voldoende?
    en zijn er nog andere speciale handelingen....want ik heb al veel domme geruchten gehoord zoals vingerafdrukken laten afnemen voor je vertrek....wat is hier van aan?

alvast bedankt.
    Je moet een biometrisch paspoort hebben.
    Niet Twijfelen gewoon doen die West Tour. Je zal het je niet beklagen.

Je hebt absoluut een internationaal rijbewijs nodig.
    Wordt sowieso samen met je paspoort gevraagd als je je wagen gaat oppikken.
    bij baancontrole (vorig jaar gehad) zal je er niet geraken met je EU paspoort.
    Op de gemeente kan je zo'n rijbewijs aanvragen (ik meen dat het 25€ kost en is slechts 5 jaar geldig)
    D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

Je hebt absoluut een internationaal rijbewijs nodig.
    Wordt sowieso samen met je paspoort gevraagd als je je wagen gaat oppikken.
    bij baancontrole (vorig jaar gehad) zal je er niet geraken met je EU paspoort.
    Op de gemeente kan je zo'n rijbewijs aanvragen (ik meen dat het 25€ kost en is slechts 5 jaar geldig)
    Dat klopt niet: http://www.diplomatie.be/nl/travel/c...NIGDE%20STATEN (punt 7)

Wij zijn in april-mei geweest en de autoverhuurmaatschappijen hebben steeds ons Belgisch rijbewijs aanvaard.
    Imagination is intelligence having fun.
    Piep!

Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

Alamo, onze verhuurmaatschappij in SF vroeg hier wel achter, alsook de agent die ons tijdens een baancontrole tegenhield...
    D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
    Je moet een biometrisch paspoort hebben.
    Niet Twijfelen gewoon doen die West Tour. Je zal het je niet beklagen.
    hey fred,
    bedankt alle twijfel is nu weg,met die afbeelding.(reisforum)
    ik heb dus wel degelijk een biometrische paspoort.
    hoewel men die chip heel goed kan verwerken(verbergen) in dat boekje

Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

Alamo, onze verhuurmaatschappij in SF vroeg hier wel achter, alsook de agent die ons tijdens een baancontrole tegenhield...
    Dan zal ik er best eentje halen voor alle veiligheid. Ik heb ook een auto besteld bij Alamo in SF. We vertrekken de 20ste juli.

Voor de Amerikanen is de 'driver license' zowat hun enige 'foto ID' dat ze hebben, een identiteitskaart bestaat daar niet, vandaar dat de politie en andere instanties daarnaar vragen. Voor de politie heb je wel je rijbewijs nodig als je rijdt, voor de rest volstaat je internationale pas.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Driver's License Requirements

Below are Alamo's driver's license requirement policies:

* In order to rent an Alamo vehicle, a valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental.
    * The driver's license must be valid for the entire rental period.
    * International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
    o Customers will not be allowed to rent a vehicle with only an International Driver's Permit.
    o Exception - Japanese travelers may use the Japanese Driver's License Translation Service, which replaces the need for an International Driver's Permit.
    * No Learner Permits or photocopies are accepted. Temporary driver's licenses are accepted only if for change of residence or replacement of lost or stolen license. If no photo ID, the description on the license must match that of the renter.
    * Within the European Union, all drivers must produce a current driver's license from the county of residence that has been valid for the last 12 months. An international driver's permit is only accepted together with a valid driver's license from the country of residence.

Exceptions

United Kingdom
    o All Payee's must qualify as a driver and hold a full valid licence.
    o All UK customers who are not UK residents must be able to produce a valid Passport at check out.

Ireland
    Drivers must produce a full driving licence and have at least 2 years continuous driving experience, free from serious endorsement or disqualification prior to rental. Only drivers named on the rental agreement are permitted to drive the rental vehicle. Failure to adhere to this condition will result in the insurance being null and void.
    An International Driving Licence is not required. For all holders of UK licences - both parts (photo ID and accompanying page) must be produced.

The International Driver’s document issued by the International Automobile Association is a translation of a national driver’s license which allows the motorist to drive in different territories without experiencing difficulties with various language barriers. This international driver’s license is, however, valid only with the original driver’s license.

Dus als er drivers licence opstaat (europees rijbewijs, uitgegeven na 1989) is het goed...

An International Driving Permit is not needed for Belgians to drive in the United States, providing you have a Belgian driving license issued after December 31, 1988. These licenses have “Permis de Conduire/Rijbewijs" on the cover translated into all of the languages of the European Union, including English. There is no problem with using this version in the States.

Driving licenses issued before December 1988 have no translations and should be changed - these are only valid in Belgium, not in neighboring countries. A new version of the license can be obtained from the administration of your commune.
    http://www.visitusa.org/info.php
    Laatst gewijzigd door Dirk007; 5 juli 2008 om 12:26

Ik vertrek eind juli, ook met alamo...
    Had jij een recent rijbewijs of een "ouder" ?
    Vroegen ze er achter of eisten ze het ?
    Alvast bedankt,
    Dirk

Mijn ervaringen met betrekking van het huren van een wagen in de USA (meer dan 15x gehuurd en bij verschillende verhuurmaatschappijen).

Men vraagt:

Het officiele rijbewijs ALTIJD
    Een credit card ALTIJD
    Een tweede ID (bijv paspoort) SOMS
    Een internationaal rijbewijs NOOIT

Mbt verzekeringen heeft al iemand geantwoord. Zorg dat je altijd een CDW/LDW verzekering hebt (dekt schade aan huurvoertuig) en overweeg of je 3rd party/SLI verzekering nodig hebt (dekt schade aan andere personen/voertuigen). E.e.a Afhankelijk van verzekeringen die je al hebt.

CDW/LDW is ongeveer 20 US$/dag, 3rd party is ongeveer 10 US$/dag

Veel plezier, Dirk

Betreffende een auto te huren voor een dergelijke westcoast-rondrit ben ik nog zwaar aan het stilstaan bij 3 zaken:

1) welk type wagen hebben jullie genomen?
    Ik heb nu al enkele gesproken en die zeggen allemaal "je moet" een cabrio nemen, het is zoveel mooier/leuker om een cabrio te hebben om her en der roofless te kunnen rijden. Maar wij moeten dus 2 grote valiezen + nog een grote fototas kunnen meenemen. En van die grote plastic samsonite koffers + een grote fototas, dat kan je niet zomaar op de achterbank van een Mustang cabrio gooien/laten liggen daar vrees ik.

2) welke leasing maatschappij? kunnen jullie wat feedback geven / ervaringen delen?
    Pro's & contra's van grote leasing companies? andere zaken die interessant zijn?
    (wij wensen te huren in SF en hem terug achter te laten in LA)

3) op alle leasing company websites zie je zo'n veldje waar je een "promotion code" kan ingeven, waar worden die promotions gegeven? hebben jullie die al ergens gezien? (ik had al proberen via helpdesk te negociëren door twee leasing companies in competitie te stellen maar dat doet niets ;-)

allez, reageren maar aub ;-)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
    Betreffende een auto te huren voor een dergelijke westcoast-rondrit ben ik nog zwaar aan het stilstaan bij 3 zaken:

1) welk type wagen hebben jullie genomen?
    Ik heb nu al enkele gesproken en die zeggen allemaal "je moet" een cabrio nemen, het is zoveel mooier/leuker om een cabrio te hebben om her en der roofless te kunnen rijden. Maar wij moeten dus 2 grote valiezen + nog een grote fototas kunnen meenemen. En van die grote plastic samsonite koffers + een grote fototas, dat kan je niet zomaar op de achterbank van een Mustang cabrio gooien/laten liggen daar vrees ik.

2) welke leasing maatschappij? kunnen jullie wat feedback geven / ervaringen delen?
    Pro's & contra's van grote leasing companies? andere zaken die interessant zijn?
    (wij wensen te huren in SF en hem terug achter te laten in LA)
    Wij hebben hier geboekt bij usareisen.de (we gaan in september), en op hun site kan je vergelijken tussen de verschillende maatschappijen, met of zonder verzekering enz. (Zelf hebben we "Super - Spar - PLUS" gekozen) Vergeet wel niet de drop charge als je de auto op een andere plaats afzet dan je hem afgehaald hebt, dat wordt niet inbegrepen in de prijsofferte. Wat interessant is: vaak zijn mid-size SUVs aangeboden aan een voordeelprijs. Een cabrio lijkt me compleet onhandig Ze hebben ook een leuke vroegboekkorting (6 maand op voorhand denk'k).
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Prachtige info hier ! Ik begin zowaar te watertanden om er een derde keer naartoe te trekken.
    Mijn devies: als je in je leven maar één enkele reis doet, bezoek dan het westen van de US. Onvergetelijk.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Standaard heli tour boven grand canyon

Hoi,

Misschien is het overbodig maar toch even een paar dingen over die helicopter vlucht boven de canyon's.
    Met "papillon" kan je vluchten maken boven de canyon's. Probeer zo vroeg mogelijk op de dag te gaan voor er zich begint warmte nevel te vormen.
    Zodra er warmtenevel opkomt is het weggesmeten geld om nog mee te gaan. (Ik veronderstel dat je het doet om scherpe foto's te maken)

Denk niet omdat je de eerste bent die een plaats komt boeken dat je ook een plaats krijgt toegewezen aan het venster van de helicopter. Voor het loket waar je moet betalen sta je op een weegschaal. (je moet er al echt op letten om het door te hebben) Vervolgens gaan ze de plaatsen indelen volgens gewicht van de deelnemers. Nu is het wel zo dat ééns je plaatsneemt en boven de rim hangt, de meeste mensen wel zo gewillig zijn om je even te laten kiekjes nemen terwijl je over hun schoot/borsten of wat dan ook hangt.

Aan LA zou ik (achteraf bekeken) geen minuut meer spenderen. De kustweg tussen LA en Frisco is evenwel wondermooi. Waarschijnlijk kom je de meest gefotografeerde boom uit het noorden van de states tegen ( lonely tree).

Frisco is volgens mij de meest westerse of westers aandoende stad van Noord Amerika. Echt cool !!

Verspil geen geld bij het (eventueel) upgraden van een personen wagen naar een convertible. het is gewoon te warm om met open dak te rijden.

Probeer zeker een beetje tijd te nemen voor Bryce Canyon. Prachtige kleuren in de (late) namiddag.

Als er me nog iets te binnen schiet kom ik er nog op terug.

Veel plezier.

- Vingerafdrukken nemen voor je vertrekt, niets van aan.
    - Voor het overige voldoet je internationale DIGITALE reispas (zorg er wel voor dat deze nog minstens geldig is tot na je terugreis, anders kan je het land niet meer uit, maar dit heeft niets met de VS te maken).
    Ik vermeld hier DIGITAAL, immers de oude reispassen zijn niet meer geldig (dus best eens op de gemeente navragen of je reispas nog voldoet).
    - Als je ginder met de wagen wil rijden, heb je een internationaal rijbewijs nodig, dat altijd vergezeld moet zijn van je Belgisch (nog geldig zijnde) rijbewijs.
    Strange... Mijn vriendin is de afgelopen maanden een paar keer naar de USA geweest voor haar werk, en ze heeft wel degelijk vingerafdrukken moeten laten maken. Niet met inkt, maar elektronisch ingescand.

Ze heeft ook een papieren reispas waarmee ze geen problemen had.

Bovendien heb ik een paar maand terug een nieuwe reispas laten maken bij de gemeente, en ik heb ook nog steeds een papieren internationele reispas gekregen... Dus ik neem aan dat een digitale toch niet zo nodig is?

En in principe is een belgisch rijbewijs voldoende. Zo staat het toch op de website van diplomatie, FOD Buitenlandse Zaken.
    Nu, een internationaal rijbewijs is misschien wel aan te raden.

Het kan natuurlijk zijn dat deze regeltjes van staat tot staat verschillen in de USA.

Strange... Mijn vriendin is de afgelopen maanden een paar keer naar de USA geweest voor haar werk, en ze heeft wel degelijk vingerafdrukken moeten laten maken. Niet met inkt, maar elektronisch ingescand.

Maar niet vóór het vertrek, zoals vermeld was?

Bovendien heb ik een paar maand terug een nieuwe reispas laten maken bij de gemeente, en ik heb ook nog steeds een papieren internationele reispas gekregen... Dus ik neem aan dat een digitale toch niet zo nodig is?

Met digitale reispas wordt bedoeld eentje met biometrische gegevens, in een chip die verwerkt zit in het (papieren) paspoort
    Mijn foto's en fractals

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

En in principe is een belgisch rijbewijs voldoende. Zo staat het toch op de website van diplomatie, FOD Buitenlandse Zaken.
    Nu, een internationaal rijbewijs is misschien wel aan te raden.

Het kan natuurlijk zijn dat deze regeltjes van staat tot staat verschillen in de USA.

Vingerafdruk(ken) worden idd ingescand, maar ter plaatse.

Als je een nieuwe reispas hebt ben je ok: digitaal of biologisch: het blijft een papieren boekje

Rijbewijs: normaal is je Belgisch/Nederlands rijbewijs voldoende, zelfs nodig; want zelfs als je een int'l rijbewijs gaat halen kan je niet zonder je "normaal" rijbewijs. Verhuurbedrijven vragen zelden of nooit voor een int'l rijbewijs, gewoon je rijbewijs en soms iets anders om je ID te bevestigen (pas, kredietkaart, etc). ze zijn wel niet altijd duidelijk hierover, zie tekst van Hertz website hieronder.

An acceptable valid driver's license, issued from your country of residence, MUST be presented at time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period. If the driver's license is in a language other than English, and the rental is in the United States, an International Driver's Permit is recommended. In all cases, a valid driver's license issued in your home country must be provided, whether or not you possess an International Driver's Permit. You will not be allowed to rent a Hertz vehicle with only an International Driver's Permit.

ps: Ga ook naar het zuidwesten 2de helft van september, alles is in principe uitgestippeld maar laat maar komen de tips!

Standaard Re: heli tour boven grand canyon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 360gond Bekijk bericht
    Verspil geen geld bij het (eventueel) upgraden van een personen wagen naar een convertible. het is gewoon te warm om met open dak te rijden.
    Niet mee eens. Je ziet ongelooflijk veel meer om je heen in een cabrio. En als het eens echt heet is in de middag (zoals wij meemaakten in Phoenix (111 gr. F / 34 gr. C in de schaduw) dan kan nog altijd de airco aan (als je met z'n tweeen bent).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Niet mee eens. Je ziet ongelooflijk veel meer om je heen in een cabrio. En als het eens echt heet is in de middag (zoals wij meemaakten in Phoenix (111 gr. F / 34 gr. C in de schaduw) dan kan nog altijd de airco aan (als je met z'n tweeen bent).
    Kunnen de PRO & de contra van een cabrio & niet cabrio daar even opgesomd worden en vooral WELKE MODELLEN van wagens prijsmatig en bagage-matig (2 grote valies + nog grote fototas) interessant zijn?

Op de websites van de leasing company's kan je enkel in een minivan, SUV en grote lompe slee al uw valiezen kwijt. DUs er zou geen enkele toffe gewone amerikaanse wagen zijn die wat tof is om mee te rijden en nog betaalbaar is... waar dus valiezen inkunnen. Lijkt me deels toch een zware verkoopstruck.

Wat huurden jullie en hadden jullie veel mee?
    (enig idee nog v/d prijs per dag en waar je die huurde?)

Betreffende papillion, wij boeken ook die heli flight voor de canyon. Stomme vraag, maar je zit wellicht met 3 of 4 op een rij, en de zwaarste moeten dus in 't midden?
    Ik heb 78kg op mijn teller staan, ik denk dat we veel met toeristen uit de US ook te maken hebben... die meestal wel iets zwaarder wegen zeker? ;-)) En hopelijk dus aan binnenkant moeten zitten. Anders heb ik echt wel sh*t ;-)

Wij hebben trouwens de laatste heli flight geboekt, omdat we denken dat dit ook tof kan zijn met lichtjes vallen van de avond. of.... verkeerde keuze? iemand ervaring? (misschien dat we nu nog kunnen swappen if needed)

thnx voor alle feedback!!!
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Zoals ik reeds aangehaald heb, heb ik aan de westkust gewoond en kan ik aanraden best eens een kijkje nemen bij Alamo (gold formule) als het op het huren van een wagen neerkomt.
    Hier zitten geen addertjes onder het gras. Alles is verzekerd, geen extra's voor dit, voor dat...
    Betreft het huren van een cabrio, klopt het wel dat je in een cabrio het "meer ziet" en "een vrijer gevoel" hebt, maar laat je zeker niet misleiden door de zon.
    Vrouwtje-lief, liep enkele jaren geleden (toen we in Miami richting de keys reden) een flinke zonnesteek op, en over was de vakantie...
    Het nadeel van een cabrio is ook dat je beperkt bent in je bagage, immers een deel moet dikwijls noodgedwongen op de achterbank (als je met z'n tweeën ben kan dit nog anders heb je sowieso een probleem), hetgeen als nadeel heeft dat je je spullen moeilijker aan het oog van derden kan onttrekken (zeker je fotografie-spul).
    Ik (en dit is mijn eigen ondervinding en moet daarom niet gevolgd worden :-)) huur altijd bij Alamo, een midsized SUV. In Amerika midsized betekent in Europa eigenlijk FULL size, hetgeen neerkomt dat je een wagen type Jeep Grand Cherokee krijgt.
    Hier kan je makkelijk 4 grote koffers in kwijt, heb je ruimte zat op de achterbank om eventueel een frigobox (en liters water) te stokkeren, en heb je het bijkomend voordeel dat je met een 4x4 onderweg bent, hetgeen tochwel een voordeel biedt als je bijvoorbeeld met je eigen wagen doorheen Monument Valley wil (zeker een aanrader).
    Ik heb hier menig cabriootjes gezien, die eveneens een poging ondernomen hadden, en bijgevolg de onderkant onder hun wagen hadden uitgereden...
    Een ander voordeel is ook het gevoel van veiligheid in het toch wel "mastodonte" Amerika.
    Voor de prijs moet je het ook niet laten, immers dit doet zich aan en uit...
    Meer tips over wat te bezichtingen, reisverslagen, praktische tips, etc... vind je zeker terug op volgende website: http://www.ontdek-amerika.nl/

grtn,
    V

SUV is toch niet noodzakelijk 4X4 En ik meende gelezen te hebben dat je met huurwagens in de VS normaal gezien niet "off-road" mag, enkel op verharde wegen?
    Mijn foto's en fractals

Een cabrio voor meer dan 3 personen moet je vergeten. Er is gewoon te weinig plaats. Bagageruimte is altijd een issue met convertibles maar door niet te veel mee te nemen is het met 3 (niet te grote) personen voor 3 weken net te doen v.w.b. bagageruimte en goed te doen qua zitcomfort. Wij gaan er dan wel vanuit dat we een paar keer onderweg in de motels van de wasmachine gebruik maken. Zo min mogelijk kleren meenemen is het advies, ongeveer voldoende voor 1 week.

Afgelopen vakantie waren we met 3 volwassenen en hadden mee: een grote weekendtas, en grote Samsonite koffer (hardshell), een Samsonite trolley (die in de overhead bin in het vliegtuig past en dus als handbagage meekan) plus natuurlijk de fototas. Fototas is van een fors formaat http://products.lowepro.com/product/...AW,2023,17.htm

De enige cabrio waarin je deze spullen goed kwijt kan is de Ford Mustang (http://www.pbase.com/lschell/image/100314121). Het probleem bij het reserveren is echter dat er meestal staat 'Ford Mustang Convertible or similar'. Je bent dus niet zeker of je 'm ook daadwerkelijk krijgt.

Ik huur in de VS altijd bij Hertz. Niet de goedkoopste maar wel de grootste. Dat vind ik een veilig gevoel bij langere reizen - als er iets gebeurt is er altijd wel ergens een vestiging op niet te grote afstand. Zo werden we een keer van achteren aangereden waardoor de kofferbak niet meer open kon en nog dezelfde dag kregen we een andere Mustang. Er is zeker op LAX (meestal ons startpunt) een ruime keuze aan Mustang cabrio's. Je kunt zelfs de kleur uitkiezen als je zou willen.

Als je de auto echter in een andere stad wilt achterlaten dan waar je 'm gehuurd hebt dan moet je wel oppassen. Meestal willen ze je dan een zwerfauto meegeven en dan is de keuze ineens heel beperkt. De auto's met een California-kenteken willen ze het liefst daar houden en je krijgt er dan een mee die sowieso van een andere staat is. Zo proberen ze dan de auto uiteindelijk weer in de thuisstaat terug te krijgen.

Zo ook deze keer. In eerste instantie kregen we een Mustang uit New York toegewezen. Maar eenmaal bij het parkeervak aangekomen stond er geen auto. Die bleek net voor onderhoud weggehaald te zijn. We kregen toen een Sebring. Hoewel die een veel grotere kofferbak heeft dan de Mustang is het oppassen. Het dak verdwijnt bij de Sebring in de kofferbak terwijl die bij de Mustang 'bovenop', net achter de achterstoelen, gevouwen wordt. Je verliest dan dus geen bagageruimte met dak open. Helaas was een deel van onze bagage niet met de vlucht meegekomen waardoor we in eerste instantie dachten dat de Sebring nog wel voldoende ruimte zou overhouden, zelfs met dak open.

De volgende dag bleek dat dus niet zo te zijn. We zijn toen teruggegaan en hebben alsnog om een Mustang gevraagd. Hoewel de parkeerplaats vol met Mustang cabrio's stond werd er in eerste instantie gezegd dat er geen beschikbaar waren (waarschijnlijk vanwege geen zwerfauto). We hebben toen de manager erbij gehaald, laten zien dat we met de Sebring de helft van de bagage op de achterbank moesten meenemen terwijl het allemaal netjes paste in de Mustang. Ik heb ook gezegd dat ik het niet erg vind om in een zwerfauto te rijden maar je moet als je de auto elders achterlaat wel een USD 500,- drop off charge betalen en daarvoor moeten ze dan maar een student inhuren om de auto weer terug te brengen naar Californie, als ze dat zo graag willen. Toen toch een Mustang meegekregen.

Het verschil tussen een cabrio en een gesloten auto is enorm. Qua uitzicht bedoel ik dan. Als je de auto slechts gebruikt om van A naar B te rijden is dat niet zo van belang maar als je van het landschap wilt genieten is het niet te beschrijven wat een verschil het maakt als je geen B- en C-zuil hebt en geen dak. 't Is voor het fotograferen van vogels die zich aan de kant van de weg te goed doen aan road kill ook erg handig. http://www.pbase.com/lschell/image/100055810

Zoals hierboven al gezegd - oppassen met de zon. Ik heb er zelf geen last van maar m'n reisgenoten hadden wel liever een sjaaltje om of pet op op bepaalde momenten van de dag.

Ik geloof dat we voor 3 weken nog geen EUR 1300 betaald hebben, inclusief de USD 500 om de auto uiteindelijk in MIA achter te laten. We hebben wel al een half jaar van tevoren geboekt, ik weet niet of dat veel verschil maakt. Het is waarschijnlijk dat andere aanbieders goedkoper zijn maar ik geef graag wat geld uit voor extra comfort en gemoedsrust.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Regels voor berichten