Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenia & Tanzania

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenia & Tanzania

    Ik ben nog maar terug van Namibië & Botswana en heb al zin om terug naar Afrika te reizen. Ik denk om eens naar Kenia & Tanzania te reizen. Jammer genoeg doe je dit best georganiseerd en dus geen self drive. Ik kwam op de site van konig aap deze reis tegen. Iemand ervaring met deze reis, of een Kenia kenner die deze eens wil beoordelen voor me ?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Kenia & Tanzania

    Ik ben absoluut geen Kenia kenner, maar ben er de laatste keer wel mijn hart verloren

    Serieuze fotografie en georganiseerde reizen gaan niet samen, dat zal elke kenner beamen. Uiteraard spreek ik niet over de georganiseerde fotoreizen!

    Fotografie kost tijd en dat hebben niet-fotografen (toeristen) niet.
    Bovendien gaat elke fotograaf op pad op momenten dat een ander nog slaapt.
    Probeer een groep niet fotografen er maar eens van te overtuigen dat je tijdens de hele vakantie elke dag om 4:30 uur moet opstaan en dan een gamedrive gaan doen van +/- 3 à 4 uren alvorens ontbijt te krijgen. Dat lukt je niet

    Daarom stel ik altijd voor:
    Wil je een reis maken en serieus aan fotografie doen? Organiseer zelf je reis of ga mee met een prof. fotograaf die een fotoreis inricht.

    Met zelf te organiseren moet je kennis van zaken hebben, maar bespaar je veel geld
    Meegaan met een prof fotograaf op een fotoreis kost veel geld, maar je moet je nergens zorgen over maken.

    Sven

    Comment


    • #3
      Re: Kenia & Tanzania

      Sven heeft het juist.

      National Geographic doet een foto-safari in maart in dat gebied: Linkje
      Is inderdaad kostelijk, en betwijfel het dat er nog vrije plekken zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Kenia & Tanzania

        Je kan ook met Andy Biggs meegeaan. Prijzen zijn astronomisch

        Comment


        • #5
          Re: Kenia & Tanzania

          Ik ben nog nooit op groepsreis geweest. Steeds self drive. Ik weet ook wel dat je met zo een groep niet de vrijheid hebt die je wel hebt als je alleen reist. Maar aangezien je maar weinig vind over self drive's in Kenia en de huurwagen er niet te betalen is kunnen we niet anders. Uiteraard zou ik graag een reis maken met bvb marsel van oosten maar dat is boven mijn budget. Hou er ook rekening mee dat de foto's die we maken niet dienen om onze boterham mee te verdienen he.

          Dergelijke reizen van meer dan 5000 euro per persoon kan ik er niet aan uitgeven om enkele'vakantiekiejes' te maken redelijk blijven he jongens


          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Kenia & Tanzania

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            de huurwagen er niet te betalen is
            Ik weet niet wat jouw connecties zijn, maar ik men momenteel bezig met het samenstellen van mijn eigen reis naar Kenia volgend jaar (September 2010) en de prijzen van uiterst goed mee.
            Ik organiseer deze reis voor een vriend en mezelf, dus de kosten van 4x4 + chauffeur + benzine moet enkel gedeeld worden door 2.

            Soms heb je geluk dat er nog mensen zoals jij op zoek zijn naar dit soort vakanties en kan je samen een reis samenstellen.

            Comment


            • #7
              Re: Kenia & Tanzania

              Sven,

              Ik had hier al een reis met prive gids gevonden die ons wel beviel :


              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Kenia & Tanzania

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik had hier al een reis met prive gids gevonden die ons wel beviel :
                http://www.keniaonline.nl/rondreis-k...amelpagina.htm
                Ik denk dat je hier al goed op weg bent, alleen hang je vast aan hun voorstel van lodges en aantal dagen in parken. Dit is namelijk een cruciale factor in dergelijke reizen.

                Bovendien is alles in een mini-busje en dat is verre van ideaal voor fotografie. Een stevige 4x4 is stukken beter!

                Als ik de 14 daagse "Kenya Highlights" reis als voorbeeld neem:
                Eigenlijk is het een 12 daagse waarvan er maar 7 dagen safari zijn (de rest is strand vakantie). Op die 7 dagen doe je 3 parken aan. Zelfs een leek begrijpt dat dit véél te weinig tijd is! Voor Lake Naivasha en Lake Nakuru zou ik persoonlijk al 2 volledige dagen ter plaatse uittrekken. Masai mara is 1700 vierkante km groot. Als je dat wil zien zou ik een maand of 6 uittrekken Uiteraard is dat niet doenbaar, maar 2 dagen is nu ook belachelijk, nietwaar?

                Ik begin wel het idee te krijgen dat ik mss ook maar eens fotoreizen moet organiseren ...

                Comment


                • #9
                  Re: Kenia & Tanzania

                  Sven heeft het bij het rechte eind wat betreft groepsreizen vs fotografen.

                  Wat Andy Biggs betreft; Andy is een goede vriend van me (ik ken hem al sinds de begindagen van dpreview), en hij is daar zélf héél eerlijk in: in Europa is er geen markt voor wat hij biedt.
                  Hij moet het hebben van de zeer gegoede US staatsburger die een persoonlijke (1) foto(2)safari wil, met een topfotograaf die hem begeleidt (3) in zijn eigen taal (4) en dan nog in accomodaties die niets te wensen overlaten (5). Dat laatste is natuurlijk zéér Amerikaans; als die mannen hun luxe niet hebben worden het (meestal) bleiterige baby's.
                  De US is groot genoeg voor Andy om een klantenbasis te garanderen, maar de EU is dat veel minder; gegoede personen genoeg, maar al die verschillende talen. En luxe is voor ons blijkbaar minder belangrijk. Anyway, als je alle vijf punten (zie boven) bij elkaar gooit, dan weet je dat zo'n reis niet goedkoop kan. Vergeet niet; als klant moet je ook Andy betalen, plus zijn gezin thuis.
                  Komt nog bij dat Andy intussen top-league is hee. Photographer of the year met zijn shot van de Namibiaanse kust uit de lucht. En hij heeft zijn eigen fototassen-lijn (Gura Gear). Maar hij blijft wel met de voeten aan de grond blijkbaar; als het voor hemzelf is dan kruipt hij liever in een dome-tent dan dat hij in een lodge van Wilderness Safaris belandt.

                  Wat tijden betreft; ikzelf stel het zo extreem niet als Sven; 5h30-6h opstaan = om 6h30 vertrekken = net het eerste licht. Ik zorg natuurlijk dat ik IN de parken verblijf. En ontbijt da's een kom melk en ne soldatenkoek en een appel. Da' op 5 minuten binnen zenne, nog voor het vertrek

                  Wat de prijzen betreft volg ik ook Sven; en goede voorbereiding is het halve werk. Als je zélf wat goed uitkijkt wat er op de safari-markt leeft, en de juiste vragen stelt op de juiste fora, dan kom je al een heel eind. Het hoeft heus niet duur te zijn. Maar goedkoop wordt het natuurlijk nooit.
                  Grootste tip van mij zou zijn; reserveer bij operators ter plaatse, en laat aub de lokale agent er vantussen. Die gaat alleen maar lopen met een deel van je budget! Ja, ik weet wat de typisch Vlaamse reactie is; "jamaar kunt ge die ginder wel vertrouwen??". Wel, kies een degelijke firma (de forums kunnen je helpen), en je krijgt eerlijker personen dan je hier in België kan vinden.
                  Ikzelf wil volgend jaar de zuiderparken van Tanzania bezoeken. Het wordt een privé-safari van 18 dagen, met persoonlijke (en zéér ervaren!) gids, met de juiste soort accomodatie (en op de juiste plekken!), met voldoende lang verblijf in ALLE zuiderparken, en met het juiste voertuig. Er zit alles in, zelfs een boottocht op de Rufiji, een trektocht in de Udzungwa mountains en twee walking safaris. En om uit te bollen zelfs nog drie nachten in een luxe-lodge in Saadani NP, aan het strand.
                  En het kost mij... 3500€. Met de Swissair vluchten bij 4400€.
                  Tenminste; als ik nog twee personen kan vinden om mee te gaan, want voorgenoemde prijzen zijn voor vier personen. Grmmmmph... rotcrisis...

                  Mvg,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kenia & Tanzania

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht

                    Ik begin wel het idee te krijgen dat ik mss ook maar eens fotoreizen moet organiseren ...


                    Ik heb dat ook vaak, Sven!

                    Onlangs ben ik tot de constatatie gekomen dat ik al méér dan 100 Afrika-gerelateerde boeken in mijn kast heb staan, en het merendeel zijn heus geen fotoboeken. Ik zit in het verkeerde beroep!
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kenia & Tanzania

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Wat Andy Biggs betreft; Andy is een goede vriend van me (ik ken hem al sinds de begindagen van dpreview), en hij is daar zélf héél eerlijk in: in Europa is er geen markt voor wat hij biedt. Hij moet het hebben van de zeer gegoede US staatsburger die een persoonlijke (1) foto(2)safari wil, met een topfotograaf die hem begeleidt (3) in zijn eigen taal (4) en dan nog in accomodaties die niets te wensen overlaten (5). Dat laatste is natuurlijk zéér Amerikaans; als die mannen hun luxe niet hebben worden het (meestal) bleiterige baby's. De US is groot genoeg voor Andy om een klantenbasis te garanderen, maar de EU is dat veel minder; gegoede personen genoeg, maar al die verschillende talen. En luxe is voor ons blijkbaar minder belangrijk. Anyway, als je alle vijf punten (zie boven) bij elkaar gooit, dan weet je dat zo'n reis niet goedkoop kan. Vergeet niet; als klant moet je ook Andy betalen, plus zijn gezin thuis. Komt nog bij dat Andy intussen top-league is hee. Photographer of the year met zijn shot van de Namibiaanse kust uit de lucht.
                      Dit klopt volledig! Andy ken ik zelf niet, maar het is een TOP fotograaf. Ik bewonder hem enorm.
                      De prijzen zijn wellicht niet voor de modale Europese fotograaf, maar klaarblijkelijk heeft hij genoeg clienteel.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      En hij heeft zijn eigen fototassen-lijn (Gura Gear).
                      Deze heb ik en kan het aan iedereen aanraden!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Wat tijden betreft; ikzelf stel het zo extreem niet als Sven; 5h30-6h opstaan = om 6h30 vertrekken = net het eerste licht. Ik zorg natuurlijk dat ik IN de parken verblijf. En ontbijt da's een kom melk en ne soldatenkoek en een appel. Da' op 5 minuten binnen zenne, nog voor het vertrek
                      Ik vertrek liefst een 1/2 uur voor zonsopgang. Voor de gewone toerist zijn deze uren onbegrijpelijk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Wat de prijzen betreft volg ik ook Sven; en goede voorbereiding is het halve werk. Als je zélf wat goed uitkijkt wat er op de safari-markt leeft, en de juiste vragen stelt op de juiste fora, dan kom je al een heel eind. Het hoeft heus niet duur te zijn. Maar goedkoop wordt het natuurlijk nooit.
                      Juiste boeken kopen
                      Juiste site vinden op internet
                      Juiste vraag stellen aan juiste personen/fora
                      = >50% van de reis is gewonnen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Grootste tip van mij zou zijn; reserveer bij operators ter plaatse, en laat aub de lokale agent er vantussen. Die gaat alleen maar lopen met een deel van je budget!
                      Klopt! Reserveer je reis bij een lokale touroperator. Zo bespaar je veel geld!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Ikzelf wil volgend jaar de zuiderparken van Tanzania bezoeken. Het wordt een privé-safari van 18 dagen, met persoonlijke (en zéér ervaren!) gids, met de juiste soort accomodatie (en op de juiste plekken!), met voldoende lang verblijf in ALLE zuiderparken, en met het juiste voertuig. Er zit alles in, zelfs een boottocht op de Rufiji, een trektocht in de Udzungwa mountains en twee walking safaris. En om uit te bollen zelfs nog drie nachten in een luxe-lodge in Saadani NP, aan het strand. En het kost mij... 3500€. Met de Swissair vluchten bij 4400€.
                      Ik denk dat dit een perfect voorbeeld is van een schitterende reis die de topicstarter nodig had.
                      Ervaren fotografen die zelf een reis samenstellen en nog medgezellen zoeken.

                      Mvg,
                      Sven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kenia & Tanzania

                        Veel mensen zijn hier echt pro-zelf-organiseren heb ik al gemerkt (ook te zien in mn andere topic).

                        Ik denk misschien mijn reis van 2011 zelf te organiseren, maar het jammere is dat je dan enkel met 2 bent. Ik weet niet als er iemand van mn kennissen die zou willen meereizen, buiten mn vriendin dan

                        En we vinden het toch iets leuker als er nog wat andere mensen bij zijn.

                        Maar volgend jaar toch nog een "georganiseerde" reis te doen. Wel met een avontuurlijke operator
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kenia & Tanzania

                          Al wat hierboven gezegd wordt is juist. Maar je moet er zeker rekening mee houden dat alles niet loopt zoals gepland en dat ter plaatse snelle beslissingen nemen soms noodzakelijk is (zelfs al is alles tot in de puntjes geregeld). Je gaat niet naar een 4sterren all-in in Spanje
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kenia & Tanzania

                            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Maar je moet er zeker rekening mee houden dat alles niet loopt zoals gepland en dat ter plaatse snelle beslissingen nemen soms noodzakelijk is (zelfs al is alles tot in de puntjes geregeld). Je gaat niet naar een 4sterren all-in in Spanje
                            Dat was ik bijna nog vergeten te zeggen, je moet echt alles regelen tot in de puntjes en dan kom je nog op momenten die om een dringende beslissing vragen.
                            Als je naar daar gaat met het gedacht: Ik heb betaald en nu kan me niets meer overkomen, al snel van een kale reis terugkomen!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kenia & Tanzania

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik denk om eens naar Kenia & Tanzania te reizen. Jammer genoeg doe je dit best georganiseerd en dus geen self drive.
                              mir
                              Over Kenia kan ik niet veel zeggen, maar wat is het probleem met self-drive in Tanzania?

                              Comment

                              Working...
                              X