Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenia & Tanzania

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kenia & Tanzania

    Ik heb net een vraag in die richting gesteld in een nieuw draadje. Ik heb ook interesse, wat kan er gedaan worden?

    Comment


    • #32
      Re: Kenia & Tanzania

      ik heb het al eens gevraagd aan een van de mods en blijkbaar zal dit er niet van komen. Persoonlijk vind ik het zeer jammer want zou veel geïnteresseerde mensen samenbrengen...
      Ik ben enigszins aan't denken of forum (buiten BD om dan, maar indien mogelijk wel met een wederzijdse samenwerking) een optie zou zijn? Een eenvoudig forum is snel online gezet...
      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

      Comment


      • #33
        Re: Kenia & Tanzania

        Wel, ik besef dat reisgenoten zoeken heel moeilijk is maar ik zou toch een poging willen wagen via een forum of zo. Ik heb trouwens op een vraag hier een hoop forums gekregen die ik morgen eens ga bekijken.
        Hoe zou je zoiets willen aanpakken cee37?

        Comment


        • #34
          Re: Kenia & Tanzania

          Er bestaan al dergelijke sites waar reisgezellen gezocht worden.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #35
            Re: Kenia & Tanzania

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Er bestaan al dergelijke sites waar reisgezellen gezocht worden.

            mir
            allicht wel, maar ook specifiek voor fotoreizen? Een fotoreis of een reis waarop je foto's neemt, is immers een groot verschil. En fotoworkshop-reizen zijn er ook genoeg maar dan betaal je je blauw. Bovendien betaal je dan dikwijls, naast de begeleiding, een duur hotel (of lodge) terwijl voor sommigen eenvoudige logies al voldoende zijn.

            Nogmaals, zo'n forum is op zich snel opgezet, er komt natuurlijk wel het onderhoud en de promotie bij kijken. Je hoeft daarom de reizen niet zelf te organiseren maar mensen zijn zo wel gemakkelijker samengebracht. Zelf heb ik er de tijd en energie niet echt voor maar ik kan alleen maar andere ondernemende geesten inspireren
            Last edited by cee37; 12 januari 2010, 16:54.
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #36
              Re: Kenia & Tanzania

              Waarom geen tread opstarten die de forumleiding als "sticky" vastzet?

              Je kan er dan meedelen waar je naartoe wilt, hoe lang de reis mag duren en in welke periode van het jaar.

              Eventueel kan je je budget meegeven, maar dat raad ik niet aan.

              Sven

              Comment


              • #37
                Re: Kenia & Tanzania

                @Cee, ik vind je voorstel interessant maar zelf ben ik niet specifiek op zoek naar een fotoreis, een fotoworkshopreis, maar naar een reis waar ik toch wat reisgenoten vind die een paar dagen vroeg uit de veren willen en met een gids een wildpark in willen, en buiten het wildparkgegeven nog een aantal andere plekken in Zuid Afrika te bezoeken. Met een gids de townships van J'Burg in bv, en nog een paar andere trekpleisters, niet teveel op te weinig dagen. Beter een stukje van een land zien dan een heel land doorkruisen op 15 dagen. Het organiseren van een reis ligt me wel, dat is geen première voor mij, maar het moet geen louter fotoworkshop zijn

                De tip van Sven vind ik heel goed. Dat zou ik wel willen opstarten. Moet je een speciale aktie ondernemen om het als 'sticky ' vast te zetten?

                Comment


                • #38
                  Re: Kenia & Tanzania

                  Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                  De tip van Sven vind ik heel goed. Dat zou ik wel willen opstarten. Moet je een speciale aktie ondernemen om het als 'sticky ' vast te zetten?
                  Ik vermoed dat je best even een mod hierover aanspreekt en de "werkwijze" aan hen vraagt.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Kenia & Tanzania

                    Wij staan op het punt om een strandvakantie te boeken in Kenia, maar zouden graag 2 a 3 dagen safari willen inlassen. Voor welke reservaat kan je dan best kiezen als je vanuit Mombasa moet vertrekken?
                    GO ON...BE A TIGER!!!

                    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: Kenia & Tanzania

                      Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                      Wij staan op het punt om een strandvakantie te boeken in Kenia, maar zouden graag 2 a 3 dagen safari willen inlassen. Voor welke reservaat kan je dan best kiezen als je vanuit Mombasa moet vertrekken?
                      Voor 2-3 dagen kun je tsavo ( east -west ) combineren met amboseli , of een fly in naar de masai mara .

                      vanuit mombasa dagtrips naar shimba hills , wasini eiland etc ...

                      onze tickets voor deze zomer zijn ondertussen geboekt , de 9 daagse prive safari ( tsavo east/west - Amboseli - Lake nakuru -lake naivasha - masai mara ) is ondertussen ook bijna rond .
                      mijn reizen : www.astrixx.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Kenia & Tanzania

                        Oorspronkelijk geplaatst door theMONKEY Bekijk bericht
                        Voor 2-3 dagen kun je tsavo ( east -west ) combineren met amboseli , of een fly in naar de masai mara .

                        vanuit mombasa dagtrips naar shimba hills , wasini eiland etc ...

                        onze tickets voor deze zomer zijn ondertussen geboekt , de 9 daagse prive safari ( tsavo east/west - Amboseli - Lake nakuru -lake naivasha - masai mara ) is ondertussen ook bijna rond .
                        Klinkt goed. Wat zijn de voornaamste verschillen tussen Tsavo en Amboseli? Aan welke prijzen moet je denken voor 3 dagen vanuit Mombasa naar Tsavo/Amboseli? Zo'n fly in naar de masai mara zal waarschijnlijk een stuk meer kosten?
                        GO ON...BE A TIGER!!!

                        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: Kenia & Tanzania

                          elk natuurpark/wildreservaat heeft zijn eigen eigenschapen wat betreft natuur , wildlife etc .. in tsavo gaan we voor de "rode olifanten" en amboseli voor de achtergrond

                          hier een linkje naar KWS site : de http://www.kws.org/parks/parks_reserves/

                          voor de prijzen .... onderhandelen met de plaatselijke aanbieders , en de keuze in accommodatie is vooral doorslaggevend .
                          3 dagen by road +/- 300 € fly-in +/- 500 € p/p all-in

                          ...
                          mijn reizen : www.astrixx.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Kenia & Tanzania

                            Interessante info, bedankt!!
                            GO ON...BE A TIGER!!!

                            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                            Comment


                            • #44
                              Re: Kenia & Tanzania

                              2-3 dagen in Amboseli is perfect!
                              Op die tijd heb je het NP gezien en het is er ook eenvoudig om je weg te vinden.

                              Je kunt logeren in- of net buiten het natuurpark.
                              Buiten het park is een geweldige Sopa lodge.

                              Wel oppassen met je materiaal voor zandstormen!

                              Veel plezier,
                              Sven

                              Comment


                              • #45
                                Re: Kenia & Tanzania

                                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                                2-3 dagen in Amboseli is perfect!
                                Op die tijd heb je het NP gezien en het is er ook eenvoudig om je weg te vinden.

                                Je kunt logeren in- of net buiten het natuurpark.
                                Buiten het park is een geweldige Sopa lodge.

                                Wel oppassen met je materiaal voor zandstormen!

                                Veel plezier,
                                Sven
                                Jij zou tsavo en Amboseli niet combineren? Is er in Amboseli voldoende te zien? Wat zijn volgens jou de hoogtepunten van Amboseli?

                                Wat is een Sopa Lodge? Komen zandstormen daar vaak voor?
                                GO ON...BE A TIGER!!!

                                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X