Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Canon D1000 reisfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instellingen Canon D1000 reisfotografie

    Aloha allen,
    Ben nieuw hier en mijn D1000 ook .
    Ik lees hier veel en heb al goed geleerd, nu nog oefenen. Toch had ik graag enkele tips omtrent de juiste manier om ( ook al ben ik gelimiteerd qua lens standaard 18-55 mm )!

    Als ik s'avonds buiten of binnen wil fotograferen, welke mode raden jullie aan?
    ( liefst mode waar ik sltijd/f kan gebruiken ) Soms heb ik problemen zelf al gebruik ik de flits. Hoe stel ik het best mijn canon in ?

    Ik zou mij zeer graag een ( grand angle l) en een ( zoomlens tot 200 mm of meer ) aanschaffen. Sigma wordt mij dikwijls aangeraden qua prijs/kwaliteit.

    Wat denken jullie van deze combinatie lenzen ?

    Is het mogelijk aangezien ik momenteel qua budget gelimiteerd ben, om lenzen te huren ??

    grtjes allen en ik lees het wel
    Canon EOS 5DMk2 • Canon USM 17/40mm - 24/70mm
    WebsiteFlickr

  • #2
    Re: Instellingen Canon D1000 reisfotografie

    In het donker heb je nu eenmaal weinig licht. om je sluitertijd kort te houden dien je een groot diafragma te kiezen (dus kleine f-waarde) en een hogere iso. Hoe hoeger de iso hoe meer ruis. Dat de sluitertijd desondanks 's avonds nog lang kan zijn zonder flits een fysische beperking van je lens. Lichtsterker glas (eventueel een prime) kan daar veel bij helpen.

    Comment


    • #3
      Re: Instellingen Canon D1000 reisfotografie

      Je stelt heel veel vragen rakelings door elkaar zonder heel precies te zijn.
      Bvb: wat is je onderwerp dat je precies binnen of buiten wil fotograferen? Wat zijn de lichtomstandigheden binnen?
      Er zijn zo veel instellingen als er lichtomstandigheden zijn, niets is definitief, noch algemeen.

      Probeer ook eerst deze lens en deze camera onder de knie te krijgen vooraleer je nieuwe lenzen aankoopt (of huurt).
      Een cursus fotografie of dan toch tenminste een goed handboek over fotografie kan je al een stuk op weg helpen. De theorie probeer je dan eens uit in de praktijk. en leer hier uit. Hopelijk vertrek je volgende week nog niet op reis, want op zo'n korte termijn zie ik je nog niet evolueren naar een volleerd fotograaf.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Instellingen Canon D1000 reisfotografie

        sowieso de 50mm f1.8
        fantastic plastic was de naam zeker?
        klein, licht, lichtsterk, goedkoop,...

        voor andere lenzen hangt het er inderdaad van af wat je juist wilt. Een ultra wide (dus breder dan je 18mm) is al zeer specifiek in gebruik, dus als je met je 18mm meestal toekomt, is het misschien niet nodig.

        Zelf werk ik meestal met 35mm f2 (wel nikon) prime of 50mm f1.8

        Als je vooral binnen wilt werken, zou ik eerder naar primes gaan. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper ivm de lichtsterkte van de zoomobjectieven die dan weer handiger zijn in gebruik (veel minder wisselen).
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Instellingen Canon D1000 reisfotografie

          9 jaar na mijn eerste bericht op de forum ben ik terug . En is uiteraard veel gebeurd op fotografie niveau sinds 2009. Mijn Canon 1000D is vervangen geweest door een Canon 5DMK2. De lenzen die ik vandaag gebruik zijn Canon USM 17-40mm (exploration & streeffotografie) en de USM 24-70mm (studio-eventfotografie).

          Aan jullie drie, Teun, Tyrr & Leopard, bedankt voor jullie antwoorden .

          Deze discussie mag afgesloten worden en ben curieus om opnieuw hier rond te lezen en misschien te reageren met een tip of ander.

          groetjes
          Helena
          Canon EOS 5DMk2 • Canon USM 17/40mm - 24/70mm
          WebsiteFlickr

          Comment

          Working...
          X