Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indonesië met kinderen van 9 en 12?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indonesië met kinderen van 9 en 12?

    Hallo

    Ik wil graag zelf een reis plannen naar Indonesië. Voorlopig denk ik aan Bali, Java en eventueel Sumatra.

    We doen dit met onze 2 meisjes van 9 en 12.

    Iemand die tips voor ons heeft qua vluchten, logies, wat zeker te doen, wat zeker niet te doen met kinderen, wat op voorhand boeken, leuke adressen?

    Bedankt alvast!

    Groetjes
    Els

  • #2
    Re: Indonesië met kinderen van 9 en 12?

    Hoe lang wil je gaan?
    Java en Bali ben ik geweest. Sumatra niet.
    Eigenlijk dien je enkel je vlucht te boeken, de rest kan allemaal ter plekke en op het laatste moment.
    Je kan helemaal op de bonnefooi gaan mbv de Lonely Planet of je reserveert telkens 1 à 2 dagen op voorhand via Booking.com.
    Voor de vluchten is Skyscanner.com erg nuttig. Voor binnenlandse vluchten kan je terecht bij Airasia, Garuda e.d.
    Er bestaan ook verschillende reisfora waar je met specifieke vragen terecht kan.

    Comment


    • #3
      Re: Indonesië met kinderen van 9 en 12?

      Aansluitend op Kohraya zou ik je de Reismarkt in Brugge aanbevelen op 12 maart http://www.reismarkt-brugge.be/.
      Daar zitten een paar honderd informanten die elk hun eigen deskundigheid graag met je willen delen.
      Ook reizen met kinderen is een vast item.
      Voor Indonesië zullen er allicht genoeg informanten zitten die je met raad en daad een reisroute kunnen helpen samenstellen naargelang je behoeften. En dit allemaal zonder enige commerciële bedoelingen, want de informanten verschaffen enkel info over eigen ervaringen.
      Je zal merken dat het helemaal niet zo moeilijk is om onafhankelijk rond te reizen, en dit ook met kinderen. Indonesië is daar zeker een schoolvoorbeeld van.
      Zorg enkel dat je tijdig een goedkoop een vliegticket te pakken krijgt, want in de zomermaanden stijgen de prijzen vrij snel.
      De rest is zoals gezegd allemaal ter plaatse te regelen, en daar de Reismarkt wel een heel goed antwoord op bieden.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment

      Working...
      X