Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ijsland

    Hoi,

    ik denk er aan om in mei-juni naar Ijsland te gaan voor (amateur)foto-opnames. Dus niet de traditionele autobus-out, autobus in reis die enkel op locaties stopt waar dan een bord staat waar en hoe je je foto moet nemen. Dus neen, wel (soms) vroeg op om het ochtendgloren te schieten, de tijd te nemen om het statief op te stellen, en plaatsen verkennen om met de juiste (natuurlijke) belichting te kunnen fotograferen.

    Zijn er nog een 3-tal mensen met die "ambitie?"

  • #2
    Re: Ijsland

    Ja, wil wel nog eens voor een 3de keer gaan :-), zal wel voor binnen een paar jaartjes zijn. Is mei niet nogal vroeg voor IJsland ivm toegankelijkheid van het binnenland?

    Comment


    • #3
      Re: Ijsland

      Mei-juni is idd te vroeg voor het binnenland en voor wat mij betreft de kleuren in het algemeen.

      Volgende foto's zijn een compilatie van 4 keren IJsland waarvan in totaal 10 weken in de zomer, twee weken half-april en 1 week in de tweede helft van november.
      Photo Album powered by JAlbum FotoPlayer v3.1 Trial Version


      Wel de klank aanzetten, hoort erbij vind ik

      PaulM

      Comment


      • #4
        Re: Ijsland

        ijsland is net zo goed mooi in de winter hoor... zie hier een verslagje van begin maart, 5 dagen ijsland:

        http://unboringplaces.blogspot.com/2...and-day-1.html

        hoe lang denk je te gaan?

        't begint al te jeuken... haha
        Last edited by d_oracle; 7 september 2009, 19:01.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Ijsland

          Hiervoor heb ik eventueel wel interesse .
          Als je meer details hebt, mag je me hierover zeker contacteren.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: Ijsland

            Ik heb hiervoor ook interesse!

            Comment


            • #7
              Re: Ijsland

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Mei-juni is idd te vroeg voor het binnenland en voor wat mij betreft de kleuren in het algemeen.

              Volgende foto's zijn een compilatie van 4 keren IJsland waarvan in totaal 10 weken in de zomer, twee weken half-april en 1 week in de tweede helft van november.
              Photo Album powered by JAlbum FotoPlayer v3.1 Trial Version


              Wel de klank aanzetten, hoort erbij vind ik

              PaulM
              Wat een prachtig land.
              Prachtige compilatie
              Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

              Comment


              • #8
                Re: Ijsland

                Ja hier heb ik ook wel zin in

                Comment


                • #9
                  Re: Ijsland

                  Schitterende montage Paul, en de met muziek helpt perfect om de sfeer te bepalen.
                  Ik was zelf ook al enkele keren in IJsland (als reisleider), en je raakt er nooit op uitgekeken. Vroeger waarschuwde ik de medereizigers dat ze voldoende filmkes moesten meenemen, maar bijna altijd moesten halfweg toch voor een nieuwe voorraad zorgen.
                  Gelukkig zijn we in het digitale tijdperk, en toch gebeurt het nog dat mensen te weinig geheugenkaarten mee hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ijsland

                    IJsland is inderdaad prachtig , voor de fotopresentatie zou ik muziek aanraden van sigur ros IJslandse muziek die ik altijd opzet als ik naar mijn foto's van IJsland kijk. Past er echt 100 procent bij

                    helaas zit ik mei en juni op erasmus in zweden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ijsland

                      Deze zal ik zeker ook volgen, zit al lang met hetzelfde idee.
                      Ben er nog nooit geweest maar de foto's die ik al van het land gezien heb ...

                      Als het past zou ik ook wel interesse hebben om mee te gaan.
                      Alles hangt af van tijdstip, duur en prijs natuurlijk.
                      Flickr Photopage

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ijsland

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        ijsland is net zo goed mooi in de winter hoor... zie hier een verslagje van begin maart, 5 dagen ijsland:

                        http://unboringplaces.blogspot.com/2...and-day-1.html

                        hoe lang denk je te gaan?

                        't begint al te jeuken... haha
                        IJsland rond in 5 dagen, WOW, heb daar deze zomer 2 weken over gedaan.

                        Sta er ook van te kijken dat je tot in Djupavik bent geraakt.

                        Ben er nu nog meer van overtuigd dat ik in de winter eens wil terug gaan.

                        Ook duidelijk upgrade nodig van mijn camera. Kleuren zijn prachtig.

                        Vervoer dure toestellen en lenzen op de motor op offroadwegen blijft echter een delicaat evenwicht.
                        There is always some madness in love. But there is also always some reason in madness.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ijsland

                          Afgelopen zomer 10 weken met een Landrovercamper IJsland eens bekeken.
                          Vanaf 18 juni. Was nog een week of twee te vroeg voor het binnenland.
                          Maar er is toch nog wel genoeg te zien op en langs de 1.

                          We zijn ook 8 maanden door Afrika aan het rondsjouwen geweest met dezelfde auto.
                          Vanuit Nederland naar "jullie Zaire" en via Saudi terug.

                          Wat dat met IJsland te maken heeft?
                          Niets, in zover dat ik meende dat niets deze reis kon overtreffen.

                          De reis door IJsland was zeker zo indrukwekkend (wel anders)
                          Waanzinnige natuur, buitenproportioneel, geweldige kleuren, onwezenlijke landschappen enz enz.
                          Binnenwegen zijn slopers, wasborden.
                          Neem je tijd en wees zeer vroeg bij de bekende touristische highlights, de meeste bussen komen rond een uur of 8 - 9. En dan is de aardigheid er snel af.

                          Het land zal je niet teleurstellen.
                          Veel plezier.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ijsland

                            Oorspronkelijk geplaatst door D. Haaksma Bekijk bericht

                            Neem je tijd en wees zeer vroeg bij de bekende touristische highlights, de meeste bussen komen rond een uur of 8 - 9. En dan is de aardigheid er snel af.
                            da's 't voordeel van de winter... geen bussen, geen toeristen... uren rijden zonder tegenligger tegen te komen...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ijsland

                              Wow, allemaal mooie foto's die hier in de links staan!

                              Een droom van mij is om ooit Ijsland per mountainbike te doen... maar of dat haalbaar is? Volgens sommigen wel, hoewel die dun gezaaid zitten vrees ik

                              Groeten,

                              Geert

                              Comment

                              Working...
                              X