Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

    Hallo,

    Is er iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

    Groetjes
    Sven

  • #2
    Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

    Wat wil je weten over NZ?

    Comment


    • #3
      Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

      De bedoeling is dat ik volgend najaar naar Nieuw-Zeeland vertrek voor een dikke 4 weken.

      Nu vroeg ik me af wie er al geweest was? Welke route hebben jullie gedaan? Waar heb je veel informatie gevonden? Hoe hebben jullie de reis geboekt? Allelei practische vragen.

      Groetjes
      Sven

      Comment


      • #4
        Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

        Niemand recent geweest?

        Comment


        • #5
          Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

          Graag zou ik reageren, maar ik heb één probleem: wij hebben de gelegenheid gehad zes maanden rond te trekken in NZ. Ik zou je er veel kunnen van vertellen: hoe we rondreisden, waar we geweest zijn: drie maanden op zuidelijk eiland, drie maanden op het noordelijke..., maar één maand zoals jij wil, dat is moeilijk om te beschrijven waar je moet komen en wat je wil zien en beleven.
          Wij hadden als reisgids de Lonely PLanet.
          Wij hadden geluk om via andere vroegere reizen enkele Nieuw-Zeelanders te kennen, en daar dan te kunnen logeren,of bij hun familie of vrienden - alles bijeen hebben we drie maanden bij families doorgebracht (waar we dan mee hielpen in het huishouden: koken, poetsen, meeleven met de lokale bevolking..zeer gastvrije mensen overal)
          Voor de rest verbleven we in "backpackers accomodations", prima soort jeugdherbergen met alle faciliteiten om zelf te koken...Goedkoop als je in dormitories wou slapen, maar wij namen elke keer een dubbele kamer (maximum 25 € per nacht). Rondreizen deden we met vooral de Magic Bus (zie Google).
          Hoogtepunten? Op het Noordelijk Eiland de Tongarino trekking, Roturoa, Northland, the Coromandel, Wellington (met Te Papa museum- gratis en prettig interessant), Napier ( de stad van de Art Deco bij uitstek).
          Zuidelijk Eiland: de overtocht, via de Malborough Sound, gans de West Coast, Franz Joseph (gletsjerwandeling), Wanaka (met schitterende Puzzle World , Queenstown (het centrum van allerlei outdoor evenementen) Te Anau en de Milford Sound (onbeschrijflijk mooi). De Catlins, Dunedin, Christchurch en niet vergeten Akaroa, Mount Cook, de walvissen in Kaikoura, en voorbij Nelson: Takaka en Abel Tasman National Park.
          Hoe zijn we er geraakt? We deden vrijwilligerswerk in Nepal, en via Kathmandu naar Bangkok en dan naar Auckland (veel te drukke stad) met Thai Airlines. (Bangkok ligt eigenlijk juist in het midden tussen Belgie en NZ).

          Prijzen? Even duur als bij ons, ook van voeding (maar thuis moet je ook eten).
          Een prachtig land, en waar alles prima georganiseerd is. Wij boekten vele excursies, tiketten en zo in Tourist Information ( soms zijn er promoties), maar in elke backpackers accomodation vind je honderden folders over van alles, en kan je ook reserveren voor allerlei.
          En als je daar bent: lekker plaatselijke bieren (wij lustten vooral de rood-bruine variaties), en vergeet niet eens een echte rugby-wedstrijd bij te wonen (NZ heeft de beste rugby players ter wereld).
          Maori-cultuur ervaarden wij vooral in Northland (Noordelijk eiland).

          Comment


          • #6
            Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

            Graag zou ik reageren, maar ik heb één probleem: wij hebben de gelegenheid gehad zes maanden rond te trekken in NZ. Ik zou je er veel kunnen van vertellen: hoe we rondreisden, waar we geweest zijn: drie maanden op zuidelijk eiland, drie maanden op het noordelijke..., maar één maand zoals jij wil, dat is moeilijk om te beschrijven waar je moet komen en wat je wil zien en beleven.
            Wij hadden als reisgids de Lonely PLanet.
            Wij hadden geluk om via andere vroegere reizen enkele Nieuw-Zeelanders te kennen, en daar dan te kunnen logeren,of bij hun familie of vrienden - alles bijeen hebben we drie maanden bij families doorgebracht (waar we dan mee hielpen in het huishouden: koken, poetsen, meeleven met de lokale bevolking..zeer gastvrije mensen overal)
            Voor de rest verbleven we in "backpackers accomodations", prima soort jeugdherbergen met alle faciliteiten om zelf te koken...Goedkoop als je in dormitories wou slapen, maar wij namen elke keer een dubbele kamer (maximum 25 € per nacht). Rondreizen deden we met vooral de Magic Bus (zie Google).
            Hoogtepunten? Op het Noordelijk Eiland de Tongarino trekking, Roturoa, Northland, the Coromandel, Wellington (met Te Papa museum- gratis en prettig interessant), Napier ( de stad van de Art Deco bij uitstek).
            Zuidelijk Eiland: de overtocht, via de Malborough Sound, gans de West Coast, Franz Joseph (gletsjerwandeling), Wanaka (met schitterende Puzzle World , Queenstown (het centrum van allerlei outdoor evenementen) Te Anau en de Milford Sound (onbeschrijflijk mooi). De Catlins, Dunedin, Christchurch en niet vergeten Akaroa, Mount Cook, de walvissen in Kaikoura, en voorbij Nelson: Takaka en Abel Tasman National Park.
            Hoe zijn we er geraakt? We deden vrijwilligerswerk in Nepal, en via Kathmandu naar Bangkok en dan naar Auckland (veel te drukke stad) met Thai Airlines. (Bangkok ligt eigenlijk juist in het midden tussen Belgie en NZ).

            Prijzen? Even duur als bij ons, ook van voeding (maar thuis moet je ook eten).
            Een prachtig land, en waar alles prima georganiseerd is. Wij boekten vele excursies, tiketten en zo in Tourist Information ( soms zijn er promoties), maar in elke backpackers accomodation vind je honderden folders over van alles, en kan je ook reserveren voor allerlei.
            En als je daar bent: lekker plaatselijke bieren (wij lustten vooral de rood-bruine variaties), en vergeet niet eens een echte rugby-wedstrijd bij te wonen (NZ heeft de beste rugby players ter wereld).
            Maori-cultuur ervaarden wij vooral in Northland (Noordelijk eiland).


            pagigoli
            Bekijk openbaar profiel
            Stuur een privébericht naar pagigoli
            Stuur e-mail naar pagigoli
            Zoek alle berichten van pagigoli
            pagigoli toevoegen aan je contactenlijst

            Comment


            • #7
              Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

              Oei, twee keer hetzelfde opgestuurd

              Comment


              • #8
                Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                @ pagigoli: Hartelijk dank voor je informatie, maar de manier van reizen en vooral de duur van je reis is inderdaad erg verschillend van wat wij van plan zijn. Toch hartelijk bedankt.

                mvg
                Sven

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                  ik plan een trip deze winter, deels vrije tijd (1 maand), deels werk gerelateerd (2 weken)
                  pbase

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bnotebaert Bekijk bericht
                    ik plan een trip deze winter, deels vrije tijd (1 maand), deels werk gerelateerd (2 weken)
                    Heb je toevallig al een plannig van hoe je je gaat verplaatsen en welke plaatsen je gaat bezoeken?

                    Ondertussen heb ik al relijk wat informatie mogen ontvangen via PM en e-mail van jullie BD-ers. Alvast hartelijk bedankt.

                    mvg,
                    Sven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                      Zaterdagavond een Nieuw-Zeelands koppel van het Noordereiland over de vloer gehad. Vele vele vele dingen gehoord die ik gewoonweg niet wist en die niet in de boekjes staan maar het merendeel kan niet dienen als reistip voor wie er heen gaat. Sorry.

                      Misschien moet ik op dit forum iets frequenter over de vloer komen

                      PaulM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                        Hallo,

                        Is er iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                        Groetjes
                        Sven
                        Hallo Sven,

                        We zijn eind 2006 voor 6 weken naar Nieuw Zeeland geweest; de reis van ons leven, we gaan er zeker terug. Het was er ongelooflijk mooi.
                        Als je nog geen route hebt; op www.kiki-jewels.nl/nz staat een reisverslag met foto's. Als je naar het dagboek kijkt, kun je de route zien met tevens het aantal kilometers dat we hebben afgelegd. Als je maar 4 weken gaat kun je de route beter inkorten; in dit land is zo veel te zien dat je gauw te veel km maakt. Je kunt er dan beter nog eens teruggaan. Misschien eerst het Noordereiland en daarna nog eens het Zuidereiland. Niet andersom anders valt het tegen; het Zuidereiland is nl nog mooier dan het Noordereiland.

                        Vergeet niet in Hastings naar de Jan van Genten te gaan kijken.

                        Veel plezier in dit schitterende land waar je vaker 4 seizoenen op één dag meemaakt. Ik ben jaloers

                        ps ik hoop dat ik geen regels overtreed het is nl, mijn eerste reactie op dit forum. Ik kon het niet laten te reageren omdat Nieuw Zeeland zo'n geweldig land is.
                        Last edited by Annemieki; 7 juli 2008, 22:15.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Annemieki Bekijk bericht
                          We zijn eind 2006 voor 6 weken naar Nieuw Zeeland geweest; de reis van ons leven, we gaan er zeker terug. Het was er ongelooflijk mooi.
                          Als je nog geen route hebt; op www.kiki-jewels.nl/nz staat een reisverslag met foto's. Als je naar het dagboek kijkt, kun je de route zien met tevens het aantal kilometers dat we hebben afgelegd. Als je maar 4 weken gaat kun je de route beter inkorten; in dit land is zo veel te zien dat je gauw te veel km maakt. Je kunt er dan beter nog eens teruggaan. Misschien eerst het Noordereiland en daarna nog eens het Zuidereiland. Niet andersom anders valt het tegen; het Zuidereiland is nl nog mooier dan het Noordereiland.
                          Hoi,

                          Bedankt voor je reactie.
                          We hebben op dit moment nog geen route vastgelegd. Zou het volgens jou een goed idee zijn om het noorder eiland te laten vallen als je maar 1 maand gaat? Het doel van de reis is voornamelijk natuur, dieren en dus uiteraard fotografie.

                          mvg
                          Sven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                            Misschien is dat wel beter, als je maar 4 weken kunt rondreizen: het zuidelijk eiland. Zelfs dan zal je tijd maar krap zijn, als je al dat moois wil zien en meemaken. We ontmoetten er een japanner, die de tour van dit zuidelijk eiland deed in één week - waanzin natuurlijk (maar hij had niet langer vakantie). Het noordelijk eiland heeft ook wel veel charme: de streek rond Roturoa, met het meer in Taupo, de Tongariro, Northland (helemaal van boven), de Coromandel...neem dat dan voor nog eens, later. Goeie reis!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand recent naar Nieuw-Zeeland geweest of plant te gaan?

                              Hoi Sven,

                              Als je maar éénmalig naar NZ zou willen gaan zou ik idd voor het Zuidereiland kiezen. Denk je erover om nog eens terug te gaan, ga dan nu naar het Noordereiland en later nog eens naar het Zuidereiland. Beiden zijn erg mooi en het fotograferen meer dan waard. Op het Noordereiland zie je meer van de aboriginals en hun cultuur.
                              Er zijn genoeg vogels te zien; probeer de bellbird voor de lens te krijgen, mij is het jammer genoeg niet (goed) gelukt ik zag en hoorde hem wel steeds maar daar had je het ook mee gehad. Hij klinkt als een loepzuiver belletje.
                              Wij hadden met 4 pers een 6p camper gehuurd en zijn daarmee rondgetrokken, ik kan je dat van harte aanbevelen.
                              Als je op mijn site kijkt krijg je een beetje een idee.

                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X