Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handbagage in vliegtuig

    Weet iemand van jullie of een Lowepro Mini Trekker aanvaard wordt als handbagage in een vliegtuig ?


  • #2
    Re: Handbagage in vliegtuig

    Ja ,

    Ik heb de Mini Trekker Classic van Lowepro en deze heb ik zonder problemen mee als handbagage in het vliegtuig genomen .
    In Hanoi , met Maleysian Airline , mocht het gewicht wel niet meer als 5 kg bedragen en de mijne bedroeg 7 kg .
    De oplossing was dat ik er mijn fototoestel met mijn 70/200 mm lens van Sigma om de hals mocht dragen en zo het vliegtuig instappen wat natuurlijk belachelijk was .

    Comment


    • #3
      Re: Handbagage in vliegtuig

      Let wel op dat er geen schroevendraaier of zo in de tas zit.
      Bij mij zit er zo'n zwitsers zakmes ding in, en was het vergeten.
      Probleem is dat ze dat in Brussel niet onderscheppen, maar wel in Munchen. Dus heb ik het daar moeten achterlaten. Als ze dat hier zouden doen, dan kon je het nog terug oppikken als je terug thuis komt.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Handbagage in vliegtuig

        Oorspronkelijk geplaatst door tati Bekijk bericht
        Weet iemand van jullie of een Lowepro Mini Trekker aanvaard wordt als handbagage in een vliegtuig ?
        Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Hun gegevens kan je opvragen of vind je in de 'kleine lettertjes'.

        Comment


        • #5
          Re: Handbagage in vliegtuig

          De maximale afmetingen zijn over het algemeen in de orde van 55x35x25 of 55x40x20 (l+b+h = 110cm; inderdaad afhankelijk van de maatschappij). Over het algemeen maakt wordt een fototas wel aanvaard als handbagage, en handbagage wordt niet gewogen... Ikzelf ben vorige week vertrokken voor drie maanden in de UK en had in totaal 32 kg bagage, daarbij nog mijn laptoptas en fototas (uiteraard ) met een extra gewicht van 11kg als handbagage en daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan...terwijl het totaal maximum 25 kg bedroeg
          ____________
          Everything has its beauty, not everybody sees it [Confucius]
          Website | Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Handbagage in vliegtuig

            Dit had dan wel niet gelukt met Maleysia Airlanes . Voor de boarding stond er veiligheidsagente met een klein weegschaaltje en het gewicht mocht de 5 kg niet overschrijden . Ik heb het hier dus over mijn fototas die ik als handbagage mee het vliegtuig wilde innemen .

            Comment


            • #7
              Re: Handbagage in vliegtuig

              Er bestaan inderdaad geen eenduidige richtlijnen voor alle vluchten. Alles hangt af van de maatschappij waarmee je vliegt. Informeer je steeds goed op de website van de maatschappijen zelf. In de regel wordt niet gezaagd over 1 à 2 kg meer en een paar centimers volume.
              Een Lowe Pro Minitrekker zou normaal gezien geen problemen qua volume mogen opleveren, tenzij je gebruik maakt van heel kleine binnenlandse vluchten in bepaalde landen (ik denk hier aan de Fokkervluchten in Nepal).
              Bij intercontinentale vluchten varieert het toegelaten handbagage gewicht tussen de 6 en de 12 kg. Al is er hier weerom enige speling voorhanden.
              Mocht je er echt op staan om al je fotogerief bij jou te nemen (ondanks het overgewicht), dan zal er in voorkomend geval hoogstwaarschijnlijk een financiële bijdrage geëist worden.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Handbagage in vliegtuig

                Misschien is het ook handig om te evrmelden met welke maatschappij je vliegt vermits er verschil is van maatschappij tot maatschappij.
                Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                Bezoek mijn foto's online

                Comment


                • #9
                  Re: Handbagage in vliegtuig

                  Lowepro Mini trekker of compu trekker zijn beide ok, wel gewicht checken. De laatste maanden zijn er nogal evoluties geweest mbt handbagage en hoewel de afmetingen redelijk standaard zijn, kan het gewicht van maatschappij tot maatschappij verschillen. (SN) Brussels Airlines bv is max 6 kg.
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handbagage in vliegtuig

                    Om er zeker van te zijn wat mag en niet mag en dat alle vliegtuigmaatschappijen andere regels hanteren moet ge gewoon het volgende doen :

                    Ga naar de website van de vliegtuigmaatschappij waarmee ge zult vliegen en ga op hun site na wat er mee mag als handbagage, hoeveel dat als gewicht mag zijn alsook de afmetingen ervan. Hoeveel bagage ge moogt meenemen en hun gewicht daarvan. Alles staat erop vermeld (zou toch moeten).

                    Zo ben ik alles teweten gekomen over gewicht en afmetingen van handbagage en wat het maximum gewicht mag zijn van uw andere bagage.
                    Ik mag 2 koffers meenemen zodat ik één koffer al mijn fotomateriaal kan steken en verpakken zodat er tijdens de vluchten geen schade kan aankomen.
                    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                    BD0460BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handbagage in vliegtuig

                      Bedankt iedereen voor de tips !!!

                      Ik zal inderdaad eens kijken op de site van de vliegtuigmaatschappij ook.
                      We vertrekken maandag op citytrip naar Lissabon (met Virgin)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handbagage in vliegtuig

                        Zelfde trip heb ik gedaan met een minitrekker AW (ook met virgin express)

                        geen problemen gehad.

                        Jo.
                        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                        Nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Handbagage in vliegtuig

                          Ik neem als handbagage een 13kg zware LowePro Phototrekker EN een zwaar Gitzo statief mee. Nog nooit problemen gehad en nog nooit mijn handbagage laten wegen. Vermijd wel als de pest de volgende luchthavens: London en Frankfurt. Steek geen kleine schroevendraaiertjes en ook geen reservebatterijen in de rugzak. Die worden geconfisceerd.

                          Goeie reis,
                          Philippe
                          beeldbank www.arterra.be
                          persoonlijke site www.wildeyes.be
                          Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Handbagage in vliegtuig

                            Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
                            Ik neem als handbagage een 13kg zware LowePro Phototrekker EN een zwaar Gitzo statief mee. Nog nooit problemen gehad en nog nooit mijn handbagage laten wegen. Vermijd wel als de pest de volgende luchthavens: London en Frankfurt. Steek geen kleine schroevendraaiertjes en ook geen reservebatterijen in de rugzak. Die worden geconfisceerd.

                            Goeie reis,
                            Philippe
                            www.wildeyes.be

                            Ik heb vorig jaar met een PhotoTrekker van 12 kg serieuse moeilijkheden gehad in Zaventem om deze mee te nemen. Een herschikking met de grote bagage was nodig. 10 kg tolereerden ze wel.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Handbagage in vliegtuig

                              ja het hangt dus echt af van maatschappij tot maatschappij
                              voor iberia kon ik het volgende vinden:

                              Hand luggage
                              Economy Class
                              The cabin or hand luggage allowed onboard consists of 1 piece, the maximum permitted measurements of which (56cm X 45cm X 25cm) do not exceed 115cm in total (45") and which has a total weight of under 10kg (22 lb).

                              On top of the applicable allowance (i.e. checked-in hold luggage), all passengers may carry the following items in the cabin, under their own responsibility and at no extra cost:
                              • A lady's ladies' handbag or a small briefcase
                              • A coat, cape or travel blanket
                              • An umbrella or a walking stick
                              • A pair of crutches
                              • A small camera / video camera or a pair of binoculars
                              • A portable cot or a fully folding pushchair, which, duly labelled, would normally be carried in the luggage hold without charge
                              • A laptop computer


                              Hand luggage should be placed in the overhead lockers or under the passenger's seat. It is therefore strictly necessary that it does not exceed the measurements indicated above.
                              Dit vond ik voor virgin:

                              Hand baggage

                              One piece of hand baggage per person is allowed on board. To make sure your bag qualifies as hand baggage, 'sizewisers' can be found in the check-in area. The dimensions to beat are: 6kg weight and 50x35x20cm size.
                              • Place any medication, valuables, passport, keys or important documents in your hand baggage, not in your checked baggage.
                              • Infants (0-2 years) have no baggage allowance.

                              In addition to this you are allowed: a lady's handbag, an umbrella, one duty-free bag, one small camera, a walking stick or mobility aid.

                              Under no circumstances are objects that could be used as a weapon allowed into the cabin. These include, but are not limited to: firearms, ammunition, knives, daggers, stilettos, scissors, nail files and penknives. These items should be transported in your checked-in baggage. Should they be found at a security check, they will be confiscated and disposed of by airport authorities.

                              Please note that for flights operated by a codeshare partner other rules may apply.
                              ***Never drive faster than your guardian angel can fly***
                              Nikon D50 - 18-55mm kitlens + Tamron 18-200mm F/3.5-6.3
                              http://stardustje.blogspot.com

                              Comment

                              Working...
                              X