Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoreis Toscane

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoreis Toscane

    Goeiedag,

    zijn er mensen hier bij BD die het eventueel zien zitten om een fotoreis naar Toscane mee te organiseren.

    Ik ken de streek vrij goed, ben er al enkele malen geweest en ken enkele 'places to be'. Ik zou echter eens terug willen gaan, louter en alleen om te fotograferen, in de maand juni.

    Mijn vrouw vind dit natuurlijk oersaai, de tijd die ik gebruik om mijn foto's te maken zoals ik het wil vind ze echt vervelend en ik veronderstel dat ik niet de enige ben in dit geval.

    Enfin, ik wou effe het idee hier lanceren. Laat maar iets weten.

    Groetjes.
    BD1766BE

  • #2
    Re: Fotoreis Toscane

    Count me in.

    Is April - mei een optie ?
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Fotoreis Toscane

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Count me in.

      Is April - mei een optie ?
      Ik ben inderdaad vrij aanvan april, maar of het dan al de moeite is om reeds te gaan fotograferen is maar zeer de vraag.

      Ik ben er geweest in mei, 2 jaar geleden, was helemaal niet het goeie weer en dus niet het goeie licht. Juni vond ik tot hiertoe de betere maand, maar ik hoor het graag als er iemand anders andere bevindingen heeft.

      Groeten.
      BD1766BE

      Comment


      • #4
        Re: Fotoreis Toscane

        Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
        Ik ben inderdaad vrij aanvan april, maar of het dan al de moeite is om reeds te gaan fotograferen is maar zeer de vraag.

        Ik ben er geweest in mei, 2 jaar geleden, was helemaal niet het goeie weer en dus niet het goeie licht. Juni vond ik tot hiertoe de betere maand, maar ik hoor het graag als er iemand anders andere bevindingen heeft.

        Groeten.
        go on .. licht is belangrijk
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Fotoreis Toscane

          Er zijn niet echt veel kandidaten lijkt me?
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Fotoreis Toscane

            Niet echt veel reactie, dus blijkbaar geen interesse.

            We zullen het over een andere boeg moeten gooien.

            Groeten.
            BD1766BE

            Comment


            • #7
              Re: Fotoreis Toscane

              Ik denk dat je beter met een concreter voorstel begint. Welke steden, welke vervoer, verblijf, .... Nu is het allemaal nogal vaag

              Ik ben ook van plan om eens terug te gaan maar dan eerder in het najaar (voorjaar is al gepland)
              Last edited by JePe; 15 februari 2010, 06:31.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Fotoreis Toscane

                mijnheer,

                Ik ben eventueel geïnteresseerd in die fotoreis naar Toscane.
                Jarenlang ben ik lid geweest van de fotoclub Westhoek. Had die hobby wat opzij gezet maar nu zou ik er graag weer eens invliegen.

                groetjes, Monique

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoreis Toscane

                  OK,

                  iets concreter:

                  De regio die ik beoog is de omgevig van de Orcia en de Crete Senesi. Meer bepaald is dit de omgeving van San Quirico d'Orcia, Pienza, Sienna, Monte Amiato......

                  Verblijf: mogelijkheden zat, samen te bespreken, eventueel komen we ergens bijeen om dit alles te bespreken.

                  Vervoer is een andere zaak. Met ons fotomoateriaal geraken we niet zomaar weg met Ryanair tot Pisa, Brussels Airlines vliegt wel tot Firenze, maar is duurder. Met de eigen auto ben je voor de heen- en terugreis samen al 4 dagen kwijt, dus om dan slechts 1 week te gaan, wordt het krap.

                  Ik hoop wat duidelijker te zijn geweest.

                  Laat jullie suggesties en opmerkingen maar komen.

                  groeten
                  BD1766BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoreis Toscane

                    Ik ben gediplomeerd fotograaf, met een opdracht. Ik kan wel wat tutoren
                    Automobiel is het traagst, maar het flexible - Ga naar het licht. no way back. Heb zelf wel geen nen otto. Met meer dan 20 kun je een bus charteren. Prijs is wat je er voor over hebt (budget is geen optie - cut the crap)
                    Ik spreek alleen spaans.
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoreis Toscane

                      Hallo,

                      over welk type van fotografie hebben we het hier? Cities, landschappen, wildlife, mensen/cultuur, ... ?

                      Ik heb een brede interesse maar ik hou het meest van landschapsfotografie en ook van lange wandelingen . Mocht dat aan bod komen heb ik mogelijk wel interesse.

                      Ik spreek (buiten vlaams) ook nog frans en engels, maar uit ervaring weet ik dat je daar in Italië niks mee bent helaas.
                      Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoreis Toscane

                        Wat ik in gedachten heb is landschapsfotografie van de Orcia en Crete Senesi streek. Ook enkele steden in die regio kunnen bezocht worden. Het gaat erom samen iets te beslissen waar iedereen iets aan heeft.

                        Wandelingen zie ik ook wel zitten, op dusdanige manier dat het toedraagt aan het bereiken van goede 'spots'.

                        Ook zou ik een maximum van 5 personen wensen bij mekaar te krijgen, in ieder geval zeker geen 'bus'.

                        Laat in eerste instantie via deze weg eens weten wat jullie wensen, in een verder stadium spreken we ergens te velde ergens af en discuteren we verder.

                        Ook dient serieus over het vervoer te worden nagedacht van hier naar Toscane,ik ga ervan uit dat er wel wat fotomateriaal dient te worden meegenomen.

                        Verblijf en transport ter plaatse is het minste van de zorgen. .,

                        Ik ben benieuwd.

                        Groeten.
                        BD1766BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoreis Toscane

                          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht

                          Wandelingen zie ik ook wel zitten, op dusdanige manier dat het toedraagt aan het bereiken van goede 'spots'.
                          Ik ben benieuwd.

                          Groeten.
                          Ik dacht dat het een fototour was. Niets tegen recreatieve wandelingen, maar landschapsfotografie wandel je niet. Zinloos (maw ik doe dat niet)

                          -m-
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotoreis Toscane

                            En wat dacht je hier van?

                            www.snp.nl/toscane_fotoreis

                            of deze?

                            www.photodj.be/workshoptoscane
                            Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotoreis Toscane

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Ik dacht dat het een fototour was. Niets tegen recreatieve wandelingen, maar landschapsfotografie wandel je niet. Zinloos (maw ik doe dat niet)

                              -m-
                              Ok dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar laat het ons positief bekijken en trachten iets op te bouwen eerder dan het af te breken.

                              Ik bedoel met wandelen ondermeer dat je ergens moet naartoe stappen om een bepaald standpunt te kunnen innemen, waar je bijvoorbeeld met de auto niet kan komen.

                              Ook een reeds vooropgestelde reis, zoals Gilors het voorstelt wens ik niet te doen, volgens mij is het gezelschap dan te groot, waardoor de aktie traag en 'log' wordt, of ben ik verkeerd.
                              BD1766BE

                              Comment

                              Working...
                              X