Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotolocatie's Zanzibar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotolocatie's Zanzibar

    Zon, zee, strand ... op Zanzibar. Velen zullen er van dromen.
    Maar dit soort vakantie's is niet mijn ding. Ik ben daarom op zoek naar interessante fotolocatie's of -onderwerpen om de tijd te doden tussen het duiken door. Ik ben niet gebonden aan een hotel wat dit betreft (enkel aan mijn gezin).
    Ik dacht hierbij aan mooie spots bij zonsopgang of -ondergang met voorgronden die het goed doen in een combinatie met lange sluitertijden. Ook eventuele waterrijke plekjes in het binnenland interesseren me wel. Dit in de hoop ook wat interessante macro's te schieten van insekten.
    Schildpadden, apen en vlinders weet ik reeds te vinden. En ik heb ook een projectje in m'n hoofd wat betreft architectuur. Maar dan schiet er nog te veel tijd over om me te vervelen.
    Bruikbare tips van iemand die er is geweest?
    Last edited by kohraya; 9 oktober 2010, 22:12.

  • #2
    Re: Fotolocatie's Zanzibar

    Met "apen" hoop ik dat je Jozani forest bedoelt. Anders ZEKER op je lijstje zetten.

    Stone Town is ook wel een dagje waard (incl. de weg heen & terug). Marktjes, nauwe steegjes, ...

    Wat ik je daarnaast ook aanraad; neem je macro lens mee en keer eens wat stenen om. Aan het strand EN in het binnenland. Gegarandeerd dat je je niet zult vervelen.

    Mvg,

    J.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: Fotolocatie's Zanzibar

      Foto genomen in BuBuBu



      In het noorden van het eiland Kendwa - Nungwi







      Het was er zo warm dat de hitte en de zonkracht je niet de energie gaf om mooie foto's te nemen.

      Een tip om te eten in Stonetown: Livingstone (iets voorbij de forodhani gardens gardens, brug-tunnel-poort doorwandelen en dan aan je rechterkant)
      Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

      Comment


      • #4
        Re: Fotolocatie's Zanzibar

        @Jochen
        Ik was inderdaad van plan Jozani forest te bezoeken voor de apen. Hopelijk zal er ook meer te zien zijn. Enige ervaring met de mangrove die aan dit park vast hangt?

        @Sprobach
        Mercikes voor de leuke foto's en de tip.

        Stonetown zal ik zeker bezoeken omdat ik daar een klein fotoprojectje wil doen.
        Wellicht ben ik daar meer dan één dag omdat ik daar vrienden ontmoet.

        Comment


        • #5
          Re: Fotolocatie's Zanzibar

          De mangrove is op zich niet zo groot, het is een mangrovewandeling waarbij je een paar 100m de mangrove ingaat op loopbruggen.

          Het geheel kan bestaan uit 4 delen:
          1. junglewandeling (niet zozeer de moeite)
          2. de aapjes
          3. schilpaddenfarm (is een vijver met een aantal schildpadden)
          4. de mangrove (heel veel krabachtigen te zien)

          wat ook een tip is voor mooie foto's: de spicy tour
          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

          Comment


          • #6
            Re: Fotolocatie's Zanzibar

            Sprobach lichtte alles al mooi toe.

            Neem je tijd in de mangrove; ga op de walkway zitten en laat de krabben uit hun hol komen ;-)

            J.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Fotolocatie's Zanzibar

              Mercikes voor de aanvullende info.
              Is er ook een ruwere kustlijn op Zanzibar ipv enkel zandstranden? Kendwa bijvoorbeeld?
              Ik heb foto's gezien van restaurants (?) in de zee gebouwd zoals paalwoningen, met een loopbrug. Waar is dat ergens?
              Iemand bij de cave's geweest die je soms ook aan doet bij de spice tour? En op welk vlak is deze tour een meerwaarde voor mijn fotoalbum?
              Iets meer gerichte vragen omdat ik me een beetje aan 't inlezen ben

              Comment

              Working...
              X