Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie verenigde Staten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie verenigde Staten.

    Hoi!

    Zaterdag vliegen we naar de Verenigde Staten waar we een maand zullen reizen. We starten in New York en eindigen in San Franscisco. Tussendoor bezoeken we Yellowstone,ZionNP, Bryce Canyon, Canyonland, Archers, Canyonlands, Durango, Grand Canyon, Death Valley en nog een paar dingen. Nu ben ik vollop bezig met laatste hand aan het leggen aan ons roadbook en het kan niet anders dan dat we af en toe eens op plaatsen zullen zijn waar de lichtomstandigheden niet gunstig zijn om te fotograferen (te felle zon in de namiddag op de rotsen/landschap, reflecties etc...)
    Wat zijn dan de beste instellingen om op zo'n momenten het maximum uit je foto's te halen met een eos 450 D.
    Bedankt voor de tips!

  • #2
    Re: Fotografie verenigde Staten.

    Veel tips kan ik niet geven, maar ik zou zeker niet boven ISO 100 gaan bij fel zonlicht (en dat zal je waarschijnlijk wel hebben) en de witbalans zou ik niet op automatisch zetten, maar telkens aanpassen aan de situatie. Ik heb ondervonden dat m'n foto's beter zijn dan als die op automatisch staat.
    Wat ik je wel kan aanraden, maar is natuurlijk niet altijd mogelijk, is parken zoals Arches, Bryce,.. te gaan fotograferen als de zon lichtjes ondergaat. Heb je wondermooie foto's.
    Wat ik je zeker kan aanraden in Arches is de wandeling Fiery Furnace Walks.
    Daarvoor moet je wel betalen en kan je enkel doen met begeleiding van een park ranger.
    Wij hebben die wandeling gedaan na 16u en dan klim je effectief in gebieden waar je alleen niet in mag. Is een aanrader. Meer info hierover vind je op http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/programs.htm
    Neem dan wel een breedhoeklens mee !!

    Nog veel belangrijker : Neem veel drinkwater mee en zet een pet op !

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie verenigde Staten.

      Dag Dirk!
      Lage ISO lijkt me idd ook wel nodig en waarschijnlijk fotograferen in RAW... Ken je iets van lichtcompensatie? +-?

      Bedankt voor de interessante tip, heb er foto's van gezien en WOW die moet erbij zu! Heb inderdaad al gepland om 's morgens naar Devils Garden en Double Arch te gaan. In de late namiddag schijnt licht dan weer best te zijn voor Balanced Rick en Delicate Arch. Tussendoor rijden we dan naar Canyonlands. Die wandeling die je voorstelt lijkt me prachtig! Gaan we erbij nemen! Moest je lang vooraf reserveren?
      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Fotografie verenigde Staten.

        Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
        Wat zijn dan de beste instellingen om op zo'n momenten het maximum uit je foto's te halen met een eos 450 D.
        met wat voor lens?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Fotografie verenigde Staten.

          Beste,

          Ik ben zelf nog niet zo lang bezig met fotografie en vrees dat ik je geen tips kan geven i.v.m. lichtcompensatie, maar ik ben er zeker van dat andere BD'ers je wel kunnen helpen.
          Ikzelf heb niks gedaan rond die lichtcompensatie; enkel op ISO 100 en witbalans op zon gezet (tenzij het bewolkt is ofzo). En m'n foto's vind ik goed.

          Als ik me niet vergis hebben we 's ochtends vroeg, zodra het Visitor center open is geboekt voor de wandeling om 16u. Was geen probleem. Maar wacht niet te lang. De groepen zijn beperkt en ik garandeer je dat alles volboekt zal zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Fotografie verenigde Staten.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            met wat voor lens?
            grt,bouk.
            Met de gewone kitlens 18-55
            ik neem ook een tele mee maar die is niet zo handig om landschappen te fotograferen denk ik?

            Comment


            • #7
              Re: Fotografie verenigde Staten.

              Probeer antelope canyon op je reis te zetten, rond 14u valt het zonlicht binnen in deze canyon. De foto's die je hier zal maken zullen de mooiste uit je collectie worden. Vergeet wel je statief en breedhoek niet!!!
              Voor Yellowstone: vergeet niet om een UV filter op je lenzen te zetten bij het fotograferen van geisers. Spatten van de waterdamp bijten in op je lens!! Voor de thermische poelen (Morning glory, prismatic spring,...) best op het middaguur met polarisatiefilter en breedhoek. In Yellowstone ook veel wildlife, dus indien dit je intereseert heb je wel tele nodig.
              Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Fotografie verenigde Staten.

                Bedankt voor tip ivm Yellowstone, had ik niet aan gedacht ivm spatten van geiser...!!

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografie verenigde Staten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
                  Probeer antelope canyon op je reis te zetten, rond 14u valt het zonlicht binnen in deze canyon. De foto's die je hier zal maken zullen de mooiste uit je collectie worden. Vergeet wel je statief en breedhoek niet!!!
                  En bescherm je camera tegen stof en zand dat in de canyon valt! Een paar weken geleden heb ik mijn camera en lens (10-22) steeds beschermd door een plastic zak (gaatje knippen en vasttapen aan voorzijde lens en dan zonnekap erover), en ik was daar heel blij om wanneer ik onder een regen van zand terechtkwam...
                  Wij hadden daar lang op voorhand de "photographic tour" van Roger Ekis gereserveerd, vertrek was rond 11.30u. Het licht viel vlak na de middag binnen, tegen 14u. waren de lichtstralen al terug verdwenen...
                  Mvg, Fre

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografie verenigde Staten.

                    Hallo,

                    Het beste en mooiste licht is natuurlijk bij zonsop- en ondergang.

                    Voor wat betreft het licht daartussen, kun je werken met filters, kun je aan bracketing doen of kun je bewust drie foto's nemen: een normaal belicht, een 1 stop onderbelicht en een 1 stop overbelicht. Eens thuis kun je er dan twee of drie samenvoegen. Natuurlijk heb je hiervoor wel een goed statief nodig.

                    Goede reis.

                    Johan

                    Comment

                    Working...
                    X