Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Egypte - Checklist!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Egypte - Checklist!

    Hello Folks,

    deze zomer trek ik met mijn vriendin voor 15 dagen naar Egypte.
    Het wordt de stereotype rondreis met een nijlcruise en de bekendste hotspots. Dat we daar gaan zweten en weinig blote vrouwen gaan zien is een feit.
    Maar Ik ben echter een beginnend amateurfotograaf die sinds een paar maanden de trotse eigenaar is van een Canon 500d met 18-55 kitlens en een canon 55-200 zoomlens.
    Kom ik als beginnend amateur al een eindje met deze lenzen? Of raden jullie mij er nog extra aan voor Egypte? Naast een uv en polafilter vroeg ik me af of een monopod een handig extra gadget zou zijn of eerder een last. Ik heb een lowPro Slingshot dus ik kan er eventueel een monopod aanhangen maar weet niet goed of ik hem echt nodig ga hebben?

    Zijn er buiten dit matriaal nog extra's met betrekking tot fotografie dat ik zééééker niet mag vergeten wanneer ik naar Egypte trek??


    Greetzzz Kristof

  • #2
    Re: Egypte - Checklist!

    immodium

    k weet het, niet direct met fotografie te maken, maar als je je moet bukken om een foto te nemen, zal je me nog dankbaar zijn
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

    Comment


    • #3
      Re: Egypte - Checklist!

      Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
      immodium

      k weet het, niet direct met fotografie te maken, maar als je je moet bukken om een foto te nemen, zal je me nog dankbaar zijn:d


      :d:d:d:d sterk!!!! :d:d:d:d

      Comment


      • #4
        Re: Egypte - Checklist!

        misschien toch maar een filter om je lens tegen zand te beschermen? en genoeg doekjes om je lens te kuisen? (veel zand daar naar't schijnt)

        - zonnecreme
        - ministatief (voor zons op/ondergangen)
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Egypte - Checklist!

          heb verleden jaar deze cruise gedaan; zeker de moeite, meest ga je die 18-55 gebruiken, en pola filter, meer heb je eigenlijk niet nodig.
          wat ik je zeker aanraad niets met fotografie, maar neem zo een camelbak 3L mee, daar heb wij veel gebruik van gemaakt, een is voldoende voor 2 personen, en koop flessen van 1.5 l leg ze in de ijskast en voor je vertrek vul je de camelbak.
          I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

          Comment


          • #6
            Re: Egypte - Checklist!

            statief is er op veel plaatsen niet toegestaan
            nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
            http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

            Comment


            • #7
              Re: Egypte - Checklist!

              Hallo,

              Neen hoor, de imodium van hier helpt geen zier (eigen ervaring )
              Die van terplaatse, dat is tenminste "marsjandies"

              Jaja (ex-Egyptische Imodiumgbruiker)

              Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
              immodium

              k weet het, niet direct met fotografie te maken, maar als je je moet bukken om een foto te nemen, zal je me nog dankbaar zijn
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Egypte - Checklist!

                Geen rauw voedsel eten enz. Koop bij de lokale apotheker voor je de boot opstapt Antinal. Diarree is op een paar uur verdwenen. Zoniet krijg je een lokale kruidenthee met een rare groene kleur uit het hotel (helpt ook wel maar kan makkelijk 20 Euro kosten en de prijs is afhankelijk van hoe je eruitziet !!! De Duitser na mij betaalde 20 Euro, ik 15 euro). Best is Antinal op voorhand gaan halen daar bij de lokale apotheker.

                Comment


                • #9
                  Re: Egypte - Checklist!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                  Geen rauw voedsel eten enz. Koop bij de lokale apotheker voor je de boot opstapt Antinal. Diarree is op een paar uur verdwenen. Zoniet krijg je een lokale kruidenthee met een rare groene kleur uit het hotel (helpt ook wel maar kan makkelijk 20 Euro kosten en de prijs is afhankelijk van hoe je eruitziet !!! De Duitser na mij betaalde 20 Euro, ik 15 euro). Best is Antinal op voorhand gaan halen daar bij de lokale apotheker.
                  Idd ... Antinal ... zowat het enige wat u darmflora zal op punt brengen mocht je het ongeluk schuldig zijn van de diarree. Kost ongeveer 1 euro ter plaatste hiervoor krijgt u 12 capsules. (voorzie maar 2 doosjes, je weet maar nooit)

                  Ik vermoed dat u geen 15 dagen langs de Nijl zal varen maar slechts een week en aansluitend een weekje vertoeven aan de Rode Zee. Ik zou eens denken aan een duikbril, vinnen en snorkel (ABC materiaal) ... kop onder in de zee zou ik zeggen en je vakantie kan niet meer stuk. Meer info nodig ... kan via PM

                  Alvast een goede reisvoorbereiding.
                  grt, TROPCAL
                  www.tropcal.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Egypte - Checklist!

                    Ik wens je alvast een mooie reis.
                    Vergeet vooral niet voldoende geheugenkaartjes en/ of backup opslagmedium.
                    Een blaaspeertje om het zand weg te blazen van je lens is ook een must. Niet onmiddellijk beginnen poetsen met een doekje, want zandkorrels kunnen krassen maken.

                    Naast het lokale anti-diarreemiddel raad ik je ook aan om bij de plaatselijke apotheker een spray om insecten af te weren te kopen. Onze anti-muggensprays hebben niet het gewenste effect, zoals ik mocht ondervinden.

                    Groetjes,
                    Chris
                    Geniet van foto's maken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Egypte - Checklist!

                      Dus als ik het goed begrijp gaan we daar een onvermijdelijke darmcrisis krijgen?!

                      Thanks for the tips guys!!
                      Jullie hebben men checklist weer een beetje completer gemaakt!
                      Ik twijfel nog of ik een monopod zou gaan kopen, maar ik weet niet of hij daar een zegen of een last gaat zijn?
                      Raden jullie het meenemen van een monopod af of juist niet? En welke monopod zouden jullie aanraden voor zo'n trip?

                      Greetzz Kristof

                      Comment


                      • #12
                        Re: Egypte - Checklist!

                        Een monopod naar Egypte zou ik nu niet direct meeslepen.
                        Het grootste deel zal allicht aan het bezoeken van monumenten besteed worden; ik zie dan ook een serieuze breedhoek eerder als nuttiger instrument.
                        Ik had indertijd een 24mm (analoog) mee en vond hem bijwijlen nog niet breed genoeg.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Egypte - Checklist!

                          Flash (invullicht)
                          Canikon 40D - D200, D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Egypte - Checklist!

                            Oorspronkelijk geplaatst door fcb4ever Bekijk bericht
                            Dus als ik het goed begrijp gaan we daar een onvermijdelijke darmcrisis krijgen?!
                            Dat is helemaal niet zeker hoor. Ben er ook al op vakantie (14 dagen) geweest en heb toen totaal geen last gehad van m'n darmen. Ik denk dat je daar wat geluk moet mee hebben.
                            GO ON...BE A TIGER!!!

                            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Egypte - Checklist!

                              Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                              Dat is helemaal niet zeker hoor. Ben er ook al op vakantie (14 dagen) geweest en heb toen totaal geen last gehad van m'n darmen. Ik denk dat je daar wat geluk moet mee hebben.
                              Niet alleen geluk, maar ook wat gezond verstand.
                              Vermijd rauwe groenten en onvoldoende gaar voedsel.
                              "Cook it, boil it or peel it".
                              Was je handen meermaals per dag. Zeker voor het eten.
                              Bij de apotheker kan je een ontsmettingsgel kopen; 1 druppeltje volstaat om je handen te ontsmetten.
                              Wees dus hygiënisch.
                              Eet de eerste dagen met mate, laat je darmen gewennen.
                              Laat je niet verleiden door een overdaad aan buffetten.
                              Je zal merken dat de kans al heel wat kleiner wordt om ziek te worden.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X