Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Costa Rica vs Thailand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Costa Rica vs Thailand

    Ik zoek dit jaar op vakantie te gaan (haha, zoals zovelen waarschijnlijk) enkel lukt het mij niet om een echte beslissing te nemen.

    De keuzen tussen Costa Rica (self drive) vs Thailand (georganiseerd). Het zou zoals al wel gedacht voornamelijk zijn om mooie foto's te kunnen nemen.

    Iemand die mij hier wat kan raad ingeven? En iemand die ervaring heeft met de reizen bij Connections, omdat ik ze daar een van beide zou willen boeken.

    Voorkeur gaat uit naar mooie landschappen, natuur, etc... met in het achterhoofd dat het nog altijd vakantie moet zijn.
    More information about my work & my workshops
    http://www.guntherfrans.be

  • #2
    Re: Costa Rica vs Thailand

    Als het enkel om de foto's gaat, verkies ik Thailand (moet ik trouwens eens dringend terug naartoe)
    CR is leuk, maar werd - fotografisch gezien - eigenlijk een beetje een tegenvaller *

    * tenzij je enkel voor de vogeltjes gaat, biedt Thailand véél meer afwisseling (cultuur, mensen)
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Costa Rica vs Thailand

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Als het enkel om de foto's gaat, verkies ik Thailand (moet ik trouwens eens dringend terug naartoe)
      CR is leuk, maar werd - fotografisch gezien - eigenlijk een beetje een tegenvaller *

      * tenzij je enkel voor de vogeltjes gaat, biedt Thailand véél meer afwisseling (cultuur, mensen)
      Voor dat antwoord had ik al bang. Vogels zeggen mij totaal niets

      Liever wat meer cultuur/mensen dan.

      Nog anderen die hier een mening over hebben?
      More information about my work & my workshops
      http://www.guntherfrans.be

      Comment


      • #4
        Re: Costa Rica vs Thailand

        Costa Rica staat ook op onze lijst van mogelijke bestemmingen voor onze huwelijksreis, maar we zijn nog op zoek naar reisverhalen en/of foto's van mensen die er geweest zijn.
        GO ON...BE A TIGER!!!

        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Costa Rica vs Thailand

          Thailand zekers weten, heel brave mensen, mooie natuur en bovenop vakantie !
          Grtz, Patrick
          http://www.trikke.be
          Ik doe het met Canon.

          Comment


          • #6
            Re: Costa Rica vs Thailand

            Sorry, maar als je in Cr alleen vogeltjes hebt gezien dan heb je niet goed gekeken.
            De natuur is daar SUPER. De bestemming voor wildlife-fotografie.Ben daar dan ook al 2 maal geweest en krijg daar niet genoeg van.Je hebt daar 12 veschillende klimaatzones met de diverse rijke flora en fauna.Als je meer info wenst mag je me gerust eens mailen, ik heb daar een vriend die daar gids en zeer mooie routes kent met alle vrijheid en tijd om te fotograferen. Thailand is ook super en daar heb je dan meer cultuur.De bevolking is zeer vriendelijk en wordt graag gefotografeerd.Vooral in het noorden heb je de kleurrijke minderheidsgroepen al vind ik zelf dat het er nogal toeristisch aan toegaat.De rondreizen in Thailand zijn meestal van tempel naar tempel.gr
            Nice Canon Stuff

            Comment


            • #7
              Re: Costa Rica vs Thailand

              Oorspronkelijk geplaatst door filhyla Bekijk bericht
              Sorry, maar als je in Cr alleen vogeltjes hebt gezien dan heb je niet goed gekeken.
              De natuur is daar SUPER. De bestemming voor wildlife-fotografie.Ben daar dan ook al 2 maal geweest en krijg daar niet genoeg van.Je hebt daar 12 veschillende klimaatzones met de diverse rijke flora en fauna.Als je meer info wenst mag je me gerust eens mailen, ik heb daar een vriend die daar gids en zeer mooie routes kent met alle vrijheid en tijd om te fotograferen. Thailand is ook super en daar heb je dan meer cultuur.De bevolking is zeer vriendelijk en wordt graag gefotografeerd.Vooral in het noorden heb je de kleurrijke minderheidsgroepen al vind ik zelf dat het er nogal toeristisch aan toegaat.De rondreizen in Thailand zijn meestal van tempel naar tempel.gr
              Heeft die vriend een site, heb wel interesse
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Costa Rica vs Thailand

                site under construction(transcostaricatours.com).Je vindt er wel zijn emailadres waar je op aanvraag al heel wat info kan verkrijgen over zijn rondreizen.Wij zelf hebben met hem als gids reeds 2 rondreizen gedaan en hij kent de onbekende en minder bezochte hoekjes van CR.Een echte aanrader.Aangenaam en flexibel persoon met goede kennis van Cr,de taal, flora en fauna.Je kan ook op hem beroepen voor je reis samen te stellen, te boeken en in selfdrive te reizen.Maar voor een kleine meerprijs heb je een prima begeleiding. Woont reeds 19jaar in San JOSE en gids in freelance ook voor footprints, koning aap,kuoni,etc.
                gr
                Nice Canon Stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Costa Rica vs Thailand

                  Ik ben 3-4 maand op een jaar in Thailand (en buurlanden) en kan je het zeker aanraden voor fotografie: je hebt er alles: droomstranden, jungle (tropisch & oerjungle), watervallen, van hypermodern steden tot bergdorpjes, bergen, tempels, natuurparken,... .

                  En wat zeker ook belangrijk is: het is er supergoedkoop! Voor een volledige maaltijd betaal je tussen 0.5€ - 5€ (ook western food), hotels met airco 10€-20€ /dag, dslr is niet echt veel goedkoper maar accesoires zijn er spotgoedkoop en indien grade A zelfde kwaliteit als Europa.

                  Ook is Thailand een veiliger land dan Costa Rica, indien je betrapt wordt op stelen vlieg je voor heel lang de bak in (en is niet zoals hier) waadoor mensen niet zo vlug gaan stelen, ook boedistisch (vredelievend).Costa Rica is meer een drugsland en in sloppewijken moet je niet lopen.

                  Wat ik zou aanraden: ga niet georganiseerd! Indien het de eerste maal is koop je de Lonely Planet daar staan genoeg hotels, plaatsen. Ook met VIP bussen raak je overal en ze vertrekken om de 30min naar alle uithoeken van Thailand en spotgoedkoop. Met het geld dat je uitspaart door niet georganiseerd kan je ook een Auto huren, een echte aanrader, soms kom je op de mooiste niet gekende plaatsen terecht. (20€ per dag- full insurence voor een pickup truck)

                  Indien je me vertelt wat jou interreseert kan ik je wat plaatsen aanraden: uitgaan, rust, dieren, tempels,winkelen,azuurblauwe stranden,... .
                  Last edited by Kolarn; 29 januari 2010, 22:55.
                  'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Costa Rica vs Thailand

                    Dubbele post... Sorry.
                    'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

                    Comment


                    • #11
                      Re: Costa Rica vs Thailand

                      Oorspronkelijk geplaatst door filhyla Bekijk bericht
                      site under construction(transcostaricatours.com).Je vindt er wel zijn emailadres waar je op aanvraag al heel wat info kan verkrijgen over zijn rondreizen.Wij zelf hebben met hem als gids reeds 2 rondreizen gedaan en hij kent de onbekende en minder bezochte hoekjes van CR.Een echte aanrader.Aangenaam en flexibel persoon met goede kennis van Cr,de taal, flora en fauna.Je kan ook op hem beroepen voor je reis samen te stellen, te boeken en in selfdrive te reizen.Maar voor een kleine meerprijs heb je een prima begeleiding. Woont reeds 19jaar in San JOSE en gids in freelance ook voor footprints, koning aap,kuoni,etc.
                      gr
                      Bedankt voor de link.
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Costa Rica vs Thailand

                        Thailand of Costa Rica, is als appels en peren.
                        Naar Costa Rica ga je voor de natuur, en naar Thailand voor hoofdzakelijk cultuur.
                        Ik ben zelf 1 keer naar Costa Rica geweest (self drive) en vele keren in Thailand (met openbaar vervoer)

                        Mail gerust voor meer info, of kijk op mijn site
                        www.reizigerssite.com of www.anwarwoutersen.nl

                        Groet Roland
                        Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
                        www.reizigerssite.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Costa Rica vs Thailand

                          Men vriendin en ik zijn vorig jaar in September naar Costa Rica gegaan. Vogels zie je er, maar ook apen, kaaimannen, slangen, spinnen, Ara's, Schildpadden, Reptielen, kikkers,...en de geweldige natuur niet te vergeten! Teveel om op te noemen eigenlijk. Ik heb in 14 dagen zo een 1600 foto's getrokken en nog had ik het idee dat ik veel te weinig foto's had. Dus dat je er alleen vogels ziet is wat overdreven. We hebben kustjungle (laagland), nevelwouden (hoogland regenwoud), Vulkanische gebieden, mangrove/watergebied en het zeeleven (met pelikanen, dolfijnen, schildpadden,...) gezien dus van alles wat.

                          Wij zijn met Koning Aap gegaan en de begeleider was ook een ervaren gids. Hij woont al sinds '81 in Costa Rica dus hij wist waar wat interessants te zien was dus we hebben op korte tijd heel wat gezien (s'nachts naar de Arenal vulkaan met gloeiende lavablokken, eierleggende schildpadden op het strand in de avond/nacht, nachtwandeling door de jungle wanneer de jungle het meest actief is,...). Misschien niet de meest ideale omstandigheden om foto's te trekken, maar toch de moeite.

                          Ik ben nooit in Thailand geweest dus de 2 vergelijken kan ik niet. Alleen voor culture geschiedenis moet je niet in Costa Rica zijn. En Costa Rica is redelijk duur. Echt goedkope plaatsen om bij voorbeeld te eten heb je er niet. We zijn ook gaan raften en dat kostte 50€ dus dan heb je een idee wat de prijzen zijn. (reis kostte 1750€/persoon, verblijf en vervoer inbegrepen, daar heb ik nog schat ik 800/900€ uitgegeven).
                          Last edited by rafd; 4 maart 2010, 08:48.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Costa Rica vs Thailand

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
                            Ook is Thailand een veiliger land dan Costa Rica, indien je betrapt wordt op stelen vlieg je voor heel lang de bak in (en is niet zoals hier) waadoor mensen niet zo vlug gaan stelen, ook boedistisch (vredelievend).Costa Rica is meer een drugsland en in sloppewijken moet je niet lopen.
                            Vanwaar haal je dergelijke scheve vergelijking ?
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Costa Rica vs Thailand

                              In Thailand hebben ze opium (en nog veel meer ) , hun sloppenwijken zijn ook niet safe, het is het enige land waar ik ooit ben beschoten en waar m'n ex met handtastelijkheden te maken had, en de gelegenheid maakt ook dieven in Thailand.
                              Ik ben nog niet in Costa Rica geweest, wel 5x in Thailand, maar het is een feit dat het land wel een veilige indruk geeft.
                              Thailand heeft van alles wat voor een fotograaf. Dat betekent dat je dus wel een rondreis zal moeten maken. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat Thailand het beste te bieden heeft op een bepaald vlak. Je vindt altijd wel wat mooiers in een ander land. Alhoewel de stranden wel een sterke troef zijn ... en het eten.

                              Comment

                              Working...
                              X