Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citytrip Berlijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Citytrip Berlijn

    Naar het schijn een prachtige stad, maar nog nooit geweest. Ik ga van 7 tot 11/11 naar ginder naar aanleiding van 20j dat de muur viel. Iemand tips voor mooie fotografie gelegenheden etc? Alles is welkom! Alvast bedankt!
    Canon 450D

    Portfolio

  • #2
    Re: Citytrip Berlijn

    Ok, qua moderne architectuur is berlijn een uitermate interessante stad.

    zo is er:
    - Joods Historisch museum (Daniel Libeskind)
    - Neue Nationalgalerie (Ludwig Mies v/d Rohe)
    - Neues Museum, net heropend (David Chipperfield)
    - Dutch Embassy (OMA/Rem Koolhaas)
    - Sony Center (Murphy - Jahn)
    - Am Kupfergraben (David Chipperfield)
    - Deutsches Historische Museum (Pei)
    - Reichstag (Norman Foster)
    - Bauhaus Archiv museum (Walter Gropius)

    ok, sommige van deze projecten zijn welliswaar enkel interessant m.b.t. architectuur, maar er zitten wat projecten tussen die altijd de moeite waard zijn.

    Een absolute aanrader is het Joods Historisch museum. Ook het Bauhaus Archiv heeft een erg leuke permanente expositie. Voor de rest lijkt me het neues museum goed, maar daar ben ik zelf nog niet geweest.

    veel plezier iig het is een schitterende stad.
    | Canon eos70D | Canon 10-18mm IS STM | Canon 70-200mm 4.0 L | Canon 50mm 1.8 mk2 |

    Comment


    • #3
      Re: Citytrip Berlijn

      het fotomuseum/helmut neewton foundation zeker niet vergeten. de huidige tentoonstelling is over de Sumo van Newton naar aanleiding van het 10-harig bestaan van het boek. zeker niet te missen!

      Comment


      • #4
        Re: Citytrip Berlijn

        De metro van Berlijn is ook een super onderwerp om enkele fijne kiekjes te maken als je het iets minder groots wil aanpakken dan de tips rond architecturale fotografie van Ary. De stations zijn
        vaak mooi versierd en de metrotoestellen zelf zijn ook een best onderwerp voor fijne foto's (misschien is het de moeite om met een statief een aankomende metro te fotograferen met een iets
        langere sluitertijd?)

        Vervolgens is er ook het Jodenmonument dat bestaat uit een hele wirwar van betonnen blokken.. De uitleg lijkt niet zoveel, maar binnenin kan je waarschijnlijk mooie lichtspellen op foto vastleggen!

        De TV-toren is als fotograaf ook fijn om een mooie panoramafoto van Berlijn te maken.. Maar het is nogal prijzig om helemaal tot boven te gaan. Als je het plein van deze toren oversteekt kan je
        een grappige foto maken met de bol van de TV-toren bovenop de spits van een pittoresk kerkje!

        Verder kan ik je alleen maar aanraden om gewoon de metro ten volste te benutten en je overal laten heen te brengen! Spreek de mensen aan en ze verwijzen je wel naar de mooiste of apartste
        plaatsen. Zo heb ik zelf een fantastische kleine cinema gevonden op de derde (of vierde) verdieping van wat eerst lijkt op een vervallen, door graffiti aangetast pand.. Helaas kan ik de locatie
        ervan niet meer herinneren (met dank aan het uitstrekende Duitse bier ).
        Follow me on neonpxl.com

        Comment


        • #5
          Re: Citytrip Berlijn

          als je in de reichstag naar boven gaat krijg je vanuit de koepel een prachtig panoramisch zicht, en als er dan wat mist of smog is, dan is het helemaal prachtig,
          ook zijn de spiegels in de koepel zelf een leuk experiment waard

          wij hebben berlijn voornamelijk verkend met de metro, maar een zeer leuk alternatief is de fiets, je kan bijna overal een fiets huren en dan kom je toch op plekken waar je anders nooit zou komen!

          maar vooral: GENIET ervan
          canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

          Comment


          • #6
            Re: Citytrip Berlijn

            Je kan de soms lange wachtrijen voor de Reichstag vermijden door op voorhand een gratis rondleiding te boeken (zie hier). Je loopt dan op het afgesproken uur gewoon langs de zijkant binnen.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Citytrip Berlijn

              Heel erg bedankt voor de reacties! Dat van de rijksdag ga ik zeker proberen.

              Verder ga ik wsl niet teveel focussen op architectuur, niet omdat ik dat niet mooi vind, maar vooral omdat ik daar nog niet bepaald goed in ben :-). Ik ga vooral proberen om de sfeer daar wat in beeld proberen te brengen, al zal dat ook lang niet simpel zijn. Hoe dan ook, gewoon genieten en hopelijk zit er tussen alle rommel ook een paar mooie plaatjes tussen
              Canon 450D

              Portfolio

              Comment


              • #8
                Re: Citytrip Berlijn

                Het meeste is hier al gezegd, wij waren er ook vorig jaar. Ik zou je nog willen één tip geven : als je aankomt maakt wat tijd om het metro systeem wat te begrijpen. Je zal er veel tijd mee winnen. Maar zoals gezegd met de fiets is het best. Veel reisgenot !

                Comment


                • #9
                  Re: Citytrip Berlijn

                  Hallo,

                  Wij waren er tijdens de herfstvakantie.
                  De auto is aan het hotel blijven staan en we hebben een toeristenkaart voor het openbaar vervoer gekocht. Zo raak je overal snel, goedkoop en zonder "autozorgen".
                  Berlijn is een zeer fotogenieke stad - ook 's avonds.
                  Jammer genoeg was een weekje véél te kort - en dus moeten we nog eens teruggaan
                  Berlijn: een echte aanrader ...

                  Op de naar de kerstvakantie: 14 dagen Bilbao en omgeving

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Citytrip Berlijn

                    Vergeet vooral in de avond het Haubtbahnhof niet... Schitterende lokatie om wat mooie foto's te schieten in het donker... zeer mooi verlicht....

                    En voor die rijksdag.. heb je kinderen bij je, je gewoon melden links naast de hoofdingang en je hoeft niet te wachten ! hihi
                    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                    Comment


                    • #11
                      Re: Citytrip Berlijn

                      Of voor de rijksdag, gewoon melden dat je ook Duits verstaat en links aanschuiven en zo binnen

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
                      En voor die rijksdag.. heb je kinderen bij je, je gewoon melden links naast de hoofdingang en je hoeft niet te wachten ! hihi
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Citytrip Berlijn

                        Het meeste al gezegd? Dan heb je Berlijn nog niet gezien ;-)

                        Het hangt er heel erg van af wat je graag wil zien. Wat mij betreft zitten vind je de mooiste pareltjes in Berlijn een beetje aan de andere kant.

                        -> Een mooie dag zou je kunnen beginnen in Volkspark Friedrichshain. Van daaruit oversteken naar Prenzlauerberg. En dan is Kulturbrauerei een mooi plekje om even te vertoeven, deze buurt is ook wel vergeven van de gallerijen en (kleine) expo's. EN da heb je ook nog wel de mooie buurt rond de papenallee, raumerstrasse, kastaniënallee tot aan het mauerpark.
                        -> Heel wat 'alternatiever' dan Reichstag en televisietoren ;-) STREET ART in Berlijn. Ik weet niet waar ik moet beginnen, ik weet niet waar je kan eindigen, maar een beetje overal ertussenin vind je kunst in berlijn voor het oprapen, en bijna overal. Als je hier van houdt: op internet vind je her en der aanknopingspunten. Persoonlijk vind ik de sfeer van het oosten en de grafitti in Kreuzberg (meer bepaald in de buurt van Lido/Schlesisches Tor) is prachtig, en toch nog redelijk onontgonnen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Citytrip Berlijn

                          En hoe is he trip bevallen en heb je wat mooie foto's?

                          Wij gaan namelijk tussen kerst en nieuw naar Berlijn.

                          Kun je me nog wat tips meegeven?over welke lenzen flitser?enz enz
                          Greetz Twan

                          http://500px.com/TwanGroenen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Citytrip Berlijn

                            vanop de Spree heb je ook mooie plaatjes te schieten van de moderne architectuur, oa hbh, ministeries , etc
                            Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                            Comment

                            Working...
                            X