Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • China

    Beste mensjes,

    Ik vertrek naar China op 4 maart, en ik neem mijn foto speelgoed mee.

    Wat gaat er mee:
    - 40D
    - 70-200 2.8 L IS USM
    - 50 1.4
    - Peleng 8
    - 17-85 IS USM
    - 2*SB28 + batterijen
    - Triggers
    - 2 lightstands + plu's
    - 3 batterijen voor de 40D
    - 1 oplader
    - CF's
    - Macbook om de foto's op te slaan
    - Cardreader

    Nu twijfel ik of ik mijn strobist stuff wel zou meenemen, omdat het toch echt veel materiaal is en ik het in beijing of shanghai toch niet op straat kan boven halen wegens gevaar voor mensen die er mee gaan lopen + algemene drukte op straat? Bovendien mag de handbagage max 5kg zijn wat ook al te weinig is en ik wil geen photogear in m'n gewone bagage stoppen.

    Nu heb ik dus een paar vragen:
    - strobist stuff mee of niet? Er zijn wat portretten te maken van chineesjes, een kans die je niet elke dag hebt
    - kan ik m'n 40D + 70-200 + SB28 er op rond m'n nek hangen en zo er voor zorgen dat dit gewicht niet mee telt? + eventueel lenzen in m'n jaszak?
    - Past een lowepro computrekker plus AW II in een vliegtuigopbergvak?
    - wat zou jij meenemen van camera gear op zo'n reis?

    Reisdetails:
    Dag 1: vlucht brussel - beijing
    Dag 2: Chinese muur + luchthaven complex die voor de olypische spelen werd gebouwd bekijken
    Dag 3: Voormiddag: Tempel van de hemel bekijken Namiddag: Fietsen door de hutongs 's avonds: Kung Fu (lichtsterk speelgoed nodig)
    Dag 4: Verboden stad, Tian Men plein, Olympisch dorp, Birdsnest stadium en de watercube, 's avonds de nachttrein naar X'ian, daar is het dus gevaarlijk voor diefstal...
    Dag 5: X'ian stadstuinen en Terra Cotta Army site bezoeken. 's middags zakenbezoek in Thiebaut Pharmaceutical Packaging. 'S avonds de moslimwijk gaan bezoeken.
    Dag 6: Vliegen naar Hangzhou en daar naar de universiteit voor een voetbalmatch waar ik zelf in speel en ook foto's maken eventueel van andere (70-200 dus nodig).
    Dag 7: Suzhou zakenbezoeken van Barry Callebaut, Picanol, Vyncke en Vermeiren. 's avonds de mooie binnenstad gaan bezoeken (lijkt op venetie met kanalen enz)
    Dag 8: Naar shanghai, daar het belgische consulaat binnenvallen en achteraf naar Raffles La Salle Institute for modern arts. 's avonds de stad bezoeken
    Dag 9: Shanghai stadsbezoek verder zetten
    Dag 10: Cruise op de Huang Pu rivier in Shanghai en dan naar het museum van stadsplanning. Daarna om 16.00 naar de luchthaven en dan vliegen naar brussel.
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

  • #2
    Re: China

    Ik was vorig jaar in China en nam een Nikon D700, 14-24/2.8, 28-105/3.5-4.5, 70-200/2.8 en flitser SB-400 mee. Oplader, CF-kaarten, reinigingsset, 2 extra batterijen en nog wat spulletjes. Gemiddeld zo'n 7 kg op de rug en geloof me; het is meer dan genoeg.
    Strobist-gerief zal veel te veel aandacht trekken in de drukke steden en eerder een nadeel dan een voordeel zijn.
    De afstanden in de Chinese steden zijn gewoonweg gigantisch en uitermate vermoeiend, zelfs bij gebruik van het openbaar vervoer zoals in Beijing. Hoe lichter je gerief, hoe beter dus.
    Ik gebruikte een gewone Lowe Pro Computrekker, wat heel handig was. De Computrekker AW kan misschien wel mee, maar het zal nipt zijn in de bagagerekken. Hou er rekening mee dat de handbagage afmetingen doorgaans beperkt zijn tot 115 à 120cm (dxhxb).

    PS Ik had ook een MacBook mee; handig voor internet ook, want alle hotels beschikken over goede WiFi.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: China

      iemand met ervaring

      Ik dacht inderdaad ook al dat strobist gerief onnodig is. Als ik echt een portret wil, kan ik misschien met 200mm wel een paar candid's schieten, zeker op een crop.

      Verder, enig idee of het verboden is of aanstootgevend als je een tripod gaat neerzetten? Ik heb al gehoord dat dat op sommige plaatsen niet mag of zelfs STRAFBAAR!! is
      I will harness all available light with super-fast aperture lenses

      Comment


      • #4
        Re: China

        Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
        Verder, enig idee of het verboden is of aanstootgevend als je een tripod gaat neerzetten? Ik heb al gehoord dat dat op sommige plaatsen niet mag of zelfs STRAFBAAR!! is

        Rond Tienanmen (Beijing) zijn ze uitermate streng, maar in de rest van China lijkt een statief hen niet te deren. Uiteraard beter niet openplooien in buurten waar heel veel militairen en politie rondlopen; dit heeft zo zijn redenen in China en is niet altijd duidelijk voor een reiziger.

        Candids hoeven niet echt; de Chinezen zijn doorgaans niet camera-schuw.
        Een lichte tele en een invulflits zijn al ruim voldoende voor portretten.
        De mooiste portretten zijn te maken in de Moslimwijk van Xian !
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: China

          Dankjewel voor je advies, ik heb er zeker iets aan

          Nu in spanning de dagen aftellen en dan....dan zijn we weg é
          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

          Comment


          • #6
            Re: China

            strobist stuff laat je beter thuis...

            Chinezen niet camera schuw? Ik heb andere ervaringen opgedaan op mijn ondertussen 4 reizen... Een tele vond ik heel handig voor candids...

            Je reisschema vind ik er wel wat over. Veel te veel in veel te weinig tijd...
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

            Comment


            • #7
              Re: China

              Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
              Je reisschema vind ik er wel wat over. Veel te veel in veel te weinig tijd...
              daar kon ik niet over beslissen :-( had zelf graag 20 dagen ofzo gegaan, maar dat is geen optie :-(

              ik heb inmiddels ingepakt. Alle lenzen, body, 3 batterijen, 2 laders, 10gig cf en een lenskoker voor aan de broeksriem voor wanneer ik echt met een laag gewicht wil rondtrekken :-)
              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

              Comment

              Working...
              X