Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brug van Millau

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brug van Millau

    We passeren dit jaar op de terugreis de brug van Millau. Ik wou daar wat tijd maken voor foto's te maken. Nu is mijn vraag of er daar plaatsen zijn waar je de brug kan bekijken. Of moet ik een bepaalde afslag nemen? Dan kan ik deze plaatsen al ingeven op mijn tomtom, kwestie van een doel te hebben. Er zullen ongetwijfeld mensen hier op het forum zijn die daar al zijn geweest.
    mvg, waulus
    Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

  • #2
    Re: Brug van Millau

    Hey Waulus,

    ik ben er vorig jaar gepasseerd. Er is een wegrestaurant net voor de brug (als je van noord naar zuid rijdt, in jou geval dus net na de brug), waar je een heel mooi uitzicht over brug en het dal hebt. Je kan het eigenlijk niet missen. Het heet geloof ik 'aire de viaduc de millau' of zoiets. De moeite!

    grt
    Tom

    Comment


    • #3
      Re: Brug van Millau

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
      Hey Waulus,

      ik ben er vorig jaar gepasseerd. Er is een wegrestaurant net voor de brug (als je van noord naar zuid rijdt, in jou geval dus net na de brug), waar je een heel mooi uitzicht over brug en het dal hebt. Je kan het eigenlijk niet missen. Het heet geloof ik 'aire de viaduc de millau' of zoiets. De moeite!

      grt
      Tom
      Bedankt, we zullen er zeker rekening mee houden.
      57 lezers en 1 reactie, procentueel is da nie geweldig?
      mvg, waulus
      Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

      Comment


      • #4
        Re: Brug van Millau

        Oorspronkelijk geplaatst door waulus Bekijk bericht
        Bedankt, we zullen er zeker rekening mee houden.
        57 lezers en 1 reactie, procentueel is da nie geweldig?
        Neen, maar hij was er boenk op. Vandaar...

        Mijn ouders wonen ginds (allee, een uurke lager), en ik passeer er een aantal keer per jaar. En inderdaad; die aire is echt perfect voor foto's. Ze ligt aan de noorderkant van de brug, dus best niet op de middag komen (zon in je lens, tenzij ze hoog genoeg staat). Je moet wel te voet een berg op (vanop de parking tot een heuvel naast de brug).

        Wat ook tof is; eronder door rijden vanuit Millau (D992). Bangelijk zicht. Maar ja, da's een serieuze detour als je gehaast bent van/naar je vakantiebestemming.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Re: Brug van Millau

          Ook het bezoekerscentrum even aandoen aan de zuidkant .. en wij zijn er ook onderdoor gereden .. gigantisch zicht heb je dan op de enorme pylonen !
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

          Comment


          • #6
            Re: Brug van Millau

            Bedankt voor de tips, we zuller er zeker rekening mee houden als we daar passeren.
            mvg, waulus
            Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

            Comment


            • #7
              Re: Brug van Millau

              zijn de foto's gelukt?
              Wij proberen er volgende week ook te passeren in het terugreizen naar België.
              Sta je dan aan de juiste kant van de autostrade? (als je van zuid naar Noord rijd)

              Thx!
              Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

              Comment


              • #8
                Re: Brug van Millau

                Ik rij op 1 juli richting Spanje via Milau.
                Iemand enige andere tips? Zoeken ergens in buurt van brug te slapen.
                Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                Comment


                • #9
                  Re: Brug van Millau

                  Hoi,
                  dat is het beste wat je kunt doen.
                  Ergens in of rond Millau een slaapplek nemen en vanaf verschillende standpunten foto's gaan maken.
                  Wij zaten niet ver uit de buurt in de Tarn op een camping, een aanrader.
                  Op de officiele website van het viaduct staan verschillende uitkijkpunten.

                  Ik heb er vorig jaar enkele toch wel indrukwekkende plaatjes geschoten... vind ik zelf...

                  Veel plezier (het belangrijkst).
                  Adrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brug van Millau

                    Best vooraf boeken of zijn er voldoende plaatsen?
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brug van Millau

                      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                      Ik rij op 1 juli richting Spanje via Milau.
                      Iemand enige andere tips? Zoeken ergens in buurt van brug te slapen.
                      er onder ??
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                      Comment

                      Working...
                      X