Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

    Niemand raakt graag de vaak waardevolle instrumenten van zijn mooie hobby kwijt. Na wat rondzoeken op het forum, ben ik nog niet tot een bevredigend antwoord gekomen...

    Hoe kan je als rugzak/fietstoerist je fotomateriaal het beste beschermen tegen diefstal? Je fotomateriaal opbergen in een gewone onopvallende rugzak is één ding, maar vanaf dat je je camera uitgehaald hebt en ermee begint te fotograferen, heb je niets meer aan die dekmantel. Ik had al gedacht om de opvallende aanduiding van merk en eventueel type op de halsriem te verwijderen, maar een reflex met lens blijft een opvallend instrument...

    Kan je de magnesiumbody van een duurdere reflex (laten) graveren(bijvoorbeeld naam en adres)? Misschien dat je zo ook al wat dieven kunt afschrikken

    Iemand tips of middeltjes om het risico te verminderen?
    Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

  • #2
    Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

    Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht

    Kan je de magnesiumbody van een duurdere reflex (laten) graveren(bijvoorbeeld naam en adres)? Misschien dat je zo ook al wat dieven kunt afschrikken

    Iemand tips of middeltjes om het risico te verminderen?
    * buitekant van het toestel heeft nog steeds een beschermende coating.
    * Dat graveren ziet niemand van op afstand
    * hij zal er niet moeilijker vanaf geraken (ik zie niet in waarom)

    spieren en conditie kweken lijkt me de voornaamste oplossing
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      * buitekant van het toestel heeft nog steeds een beschermende coating.
      * Dat graveren ziet niemand van op afstand
      * hij zal er niet moeilijker vanaf geraken (ik zie niet in waarom)

      spieren en conditie kweken lijkt me de voornaamste oplossing

      Nja, in dat geval zal graveren inderdaad niet zo goed lukken...

      Spieren en conditie kweken met een aantal kilo's aan fotomateriaal op je rug
      Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

      Comment


      • #4
        Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

        Verzeker u en dan heb je geen stress
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

          Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
          Verzeker u en dan heb je geen stress
          De foto's op je geheugenkaarten kan je niet verzekeren De stress blijft...
          Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

          Comment


          • #6
            Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

            Ik heb er nog geen last van gehad.

            Je moet natuurlijk bepaalde buurten niet opzoeken.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

              waarom bepaalde buurten niet opzoeken? we zijn toch baas in eigen land dacht ik. we zouden kordater moeten optreden tegen boeven

              Comment


              • #8
                Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                Dat van die stress is eerder figuurlijk bedoeld, maar het afsluiten van een verzekering biedt geen garantie tegen diefstal...
                Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                Comment


                • #9
                  Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
                  De foto's op je geheugenkaarten kan je niet verzekeren De stress blijft...
                  Die moet je ook niet allemaal meenemen hé
                  Is beter dan niets en zal je veel geld sparen indien het werkelijk gebeurd.
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
                    Je fotomateriaal opbergen in een gewone onopvallende rugzak is één ding, maar vanaf dat je je camera uitgehaald hebt en ermee begint te fotograferen, heb je niets meer aan die dekmantel. Ik had al gedacht om de opvallende aanduiding van merk en eventueel type op de halsriem te verwijderen, maar een reflex met lens blijft een opvallend instrument...
                    Wat zoek je dan precies? Een onopvallende camera? Kijk dan eens naar de Olympus Pen zou ik zeggen .

                    Zelf gebruik ik de Sun-Sniper strap steel. Ik gebruik'm niet zozeer als anti-diefstal, maar je strap doorsnijden en ermee gaan lopen zal toch al een pak moeilijker zijn.
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      Wat zoek je dan precies? Een onopvallende camera? Kijk dan eens naar de Olympus Pen zou ik zeggen .

                      Zelf gebruik ik de Sun-Sniper strap steel. Ik gebruik'm niet zozeer als anti-diefstal, maar je strap doorsnijden en ermee gaan lopen zal toch al een pak moeilijker zijn.
                      Nee, ik ben eerder opzoek naar tips en trucjes om het risico om bestolen te worden te verminderen als rugzak-/fietstoerist. Bij deze manier van reizen kan je je fotomateriaal maar moeilijk verbergen op vergrendelen voor mensen met slechte bedoelingen. 'k ben niet van plan om hiervoor van camera te veranderen...

                      Zo'n Sun-Sniper strap steel is echt handig! Ik ga er ook meteen ene bestellen! Dank je!
                      Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                        Meeste boeven zijn niet geinteresseerd in geheugenkaartjes van ocharme 25€ ofzo, dus telkens als jeje fotomateriaal opbergt, geheugenkaarten ergens anders steken! Vooral als ze foto's bevatten
                        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                          Ben nu zelf al zo'n negen maanden op fietsreis met twaalf kilo fotomateriaal en - zoek dichtstbijzijnde houten tafel om 'hout vast te houden' - en heb nog steeds alles (behalve een hoodman loupe en een flitsparaplu, en die zijn niet gestolen maar ben ze zelf domweg kwijtgespeeld)...
                          - Heb mijn materiaal verzekerd. Kost ongeveer 3% van de waarde, met een vrijstelling van 200 euro, maar je bent toch een pak geruster. Reken wel dat als je professioneel met fotografie bezig bent, je goed moet nagaan of professioneel gebruik door je verzekering gedekt is. Niet alle diefstal is bovendien gedekt. Meestal enkel 'inbraak'.
                          - Alle materiaal zit in één fietstas + een stuurtas. In de fietstas zitten onderaan de laders en minder dure accessoires. Bovenaan zitten de lenzen en de flits. Die zitten verpakt in een LowePro heuptas, zodat ik er 1) gemakkelijk aan kan wanneer ik langs de baan iets wil fotograferen en 2) wanneer ik iets bezoek waardoor ik m'n fiets moet achterlaten, ik al het dure materiaal in een keer kan meenemen.
                          - backups: ik backup alles op een portable harde schijf en die gaat quasi overal mee (behalve in de douche :-) )
                          - het hangt er ook een beetje van af waar je naar toe gaat: ik reis rond in ZO Azie en India en voel me hier een stuk meer op mijn gemak dan in Zuid-Amerika.
                          - Wanneer ik ergens iets ga drinken, zet ik de stoelpoot over de lus van de cameratas, of ik steek m'n been door de lus...

                          Succes alvast,

                          Piet
                          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                            Hebben ze in Konijnenberg niet zo'n super strap steel of iets gelijkaardigs ?
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
                              Niemand raakt graag de vaak waardevolle instrumenten van zijn mooie hobby kwijt. Na wat rondzoeken op het forum, ben ik nog niet tot een bevredigend antwoord gekomen...

                              Hoe kan je als rugzak/fietstoerist je fotomateriaal het beste beschermen tegen diefstal? Je fotomateriaal opbergen in een gewone onopvallende rugzak is één ding, maar vanaf dat je je camera uitgehaald hebt en ermee begint te fotograferen, heb je niets meer aan die dekmantel. Ik had al gedacht om de opvallende aanduiding van merk en eventueel type op de halsriem te verwijderen, maar een reflex met lens blijft een opvallend instrument...

                              Kan je de magnesiumbody van een duurdere reflex (laten) graveren(bijvoorbeeld naam en adres)? Misschien dat je zo ook al wat dieven kunt afschrikken

                              Iemand tips of middeltjes om het risico te verminderen?
                              Denk je dat een dief het verschil ziet tss een toestel van 500 en van 2000 Eur.
                              Niet alle mede-burgers zijn dieven en je gezond verstand gebruiken is de beste bescherming.
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment

                              Working...
                              X